Hans bouwt zijn eigen "italiaanse schone" met Ferrari 612 12-pitter | Page 15 | FerrariChat

Hans bouwt zijn eigen "italiaanse schone" met Ferrari 612 12-pitter

Discussion in 'Holland/Belgium' started by henkie, Dec 3, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Rijdend heen-en-weer Hans, of een gedeelte op een aanhanger? Mooie trip in het vooruitzicht in ieder geval!
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    WAT denk je Marc … :)
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hoop je in de 2e week te zien Hans. Heb een lunch reservering staan op Vila d’ Este (niet Erbe) dus als je binnen wil staan i.p.v. “in de buurt” moet je maar aanschuiven (zonder bus :p).

    Helaas zit ik op het moment in Nice en kon dus de MM niet doen dit jaar, vermaak me trouwens uitstekend hier op het water....

    Vorig jaar lukte de MM wel met Paulo (verslag staat hier ergens op de chat), waanzinnig was dat.

    We deden dat toen In de 458, het hele MM traject, als “support”car van Jeff...
    Beetje stout maar dat hoort, toch?

    Start was al een dingetje, Jeff had lekke band en geen krik...
    Wij kwamen die dus (met de 458) brengen in de rij voor de start, een hele opgave maar gelukt door onze officiële deelname als supportcar. Ook leuke reacties als je daarmee aan komt rijden. Weer wat anders dan een busje.

    Jeff (en wouter) zijn op tijd gestart en hebben het (uiteindelijk) gehaald, net.

    Helaas hadden Joop en Evelien (=vader en zus van Jeff) minder geluk. Zij vielen uit met de Buick maar zijn dit jaar weer van de partij en gaan (tot nu toe) goed.
    Veel Fchatters die daar zijn hebben hun ook gezien.

    Jammer eigenlijk dat er zoveel met Fchatters gebeurd op dit moment in het heilige land en je hier daar weinig van terug ziet. Wellicht als ze terug zijn met beelden en verhalen.
     
    Melvok likes this.
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie


    Gaaf plan zeg! Bij Villa d'Este is eigenlijk geen plek buiten het hek, maar je vindt vast iets ergens.
    Bij de rotonde bij Villa Erba, waar alle deelnemers op zondagochtend het terrein van Villa Erba oprijden, zijn enkele mooie parkeerplaatsen.
    Zet daar de dag ervoor gewoon die VW bus neer en wissel zondagochtend om met de Minotto. Aandacht gegarandeerd!
     
    Melvok likes this.
  5. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    De Minotto ziet er fantastisch uit en de details zoals het logo op de kilometerteller maken het helemaal af :) Ben benieuwd hoe ze bij Pagani reageren. Ik verwacht met respect! Ik zie je reisverslag graag tegemoet!
     
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik ben ook benieuwd naar alle reacties!
    En meeer foto's graag! :)
     
  7. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Italië was weer geweldig!

    Helaas niet naar Villa d'Este geweest. Nadeel van op lokatie testen is dat wanneer je iets tegen komt, je het niet altijd met wat handgereedschap op kan lossen. We hebben de afgelopen week na uitvoerig overleg met een bedrijf die niets anders doen dan stuurhuizen en stuurbekrachtiging op allerlei speciale projecten (racerij veelal) de overstap gemaakt naar een andere pomp die beter past bij het stuurhuis dat we gebruiken. En uiteraard zitten alle aansluitingen anders. Dus... slijpen en lassen. Nieuwe brackets, nieuwe leidingen. Ook de kruiskoppelingen en stuurstangen nog een keer nagelopen en allemaal uitgeklopt. Hij stuurt nu echt veel fijner...

    Maar goed, dus WEL naar Brescia geweest om bij de start van de Mille Miglia te zijn. Wat een geweldig feest is dat toch elk jaar weer.

    Ik vroeg me vooraf wel even af hoe er gereageerd zou worden op iets nieuws tussen al het klassieke spul. Ik had me geen zorgen hoeven maken. Overweldigend positief! Ik had wat mooie leaflets gemaakt, en binnen een kwartier was ik er 500 armer. Echt super om zo ontvangen te worden.

    Een GTC4 Lusso op de snelweg keek ook even vreemd op trouwens toen hij me in een klein tussensprint niet bij kon houden. Het karretje ziet er zo schattig uit, maar is een monster. Dr. Jeckyll verbergt Mr Hyde...

    Op verzoek - meer foto's:
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Mikestradale, Jeka, MvT and 1 other person like this.
  8. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    We hebben vanwege het 7 jaar geleden toen we de wielen bestelden nog niet bestaan van geschikte 17 inch banden indertijd voor 18 inch gekozen.

    Inmiddels zijn er Michelin Pilot Sport 4 te krijgen in 17 inch. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën. 17 inch (hier met mijn zeer basale skills in Paintbrush gefabriekt) of 18 inch?

    (En goed gezelschap trouwens, op het parkeerterrein van de Feria in Brescia, bij de technische keuring. Maar dat terzijde)

    Meningen?
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  9. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Mooie platen weer!
    Voor mij 17 inch, oogt iets klassieker door de hogere wangen van de band. Daarnaast rijdt het ook lekkerder, vermoed ik. Je zult meer grip en meer comfort hebben.
     
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Het lijkt mij ook mooier, maar dat is echt persoonlijke smaak. De mensen waren er wild van. Het is leuk om de reacties van mensen te zien als je er achter of er naast rijdt. Die Lusso zat mij al een tijdje op te duwen om bij Hans te komen, eenmaal voorbij was het priceless om zijn gezichtsuitdrukking te zien dat hij Hans niet kon bijhouden met het pedaal indrukken. Ik rook een katje en misschien wel 2, maar dat betwijfel ik en dat Hans maar een iets gas bij gaf.

    Heel gaaf Hans! :cool:
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Image Unavailable, Please Login 17” ook voor mij. Ik zie (maar voel, comfort & grip) vooral voordelen met die hogere wang. Ook minder kans op velg schade.

    Jammer dat je niet naar villa d Este kon komen, ik had graag voor willen stellen aan iemand die jij al een tijdje wil spreken over de minotto.

    Ze was nu druk met een Peugeot (achter ons) die volledig autonoom (lees: met afstand bediening) kan rijden. Geinig ding maar niet iets wat de wereld zal schokken.
     
  12. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Nog een voordeel: je remschijven vullen de velgen nog beter. Vind ik ook altijd mooier dan veel ruimte tussen schijf en velgbed.
     
  13. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    +1
    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  14. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  15. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    17 inch vind ik ook mooier, en nu dat er fatsoenlijke banden voor te krijgen zijn gaan dat voor volgende auto's ook de standaard wielen worden wat mij betreft.

    En Fred, je hebt haar gegevens. Ik word alsnog graag voorgesteld :)
     
  16. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,199
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Zou je aan de bandenmaat zelf verder wat aanpassen?. Nadeel van grotere velgen is gebrek aan comfort, voordeel is dat je dit natuurlijk zelf in je veerring / demping kunt regelen. Initiële "klappen" op riggels etc vang je met een redelijk wang altijd wel mooi op.

    Wat ik me overigens afvraag met een dergelijk vermogen/gebrek aan gewicht, hoe goed zet de auto dit op straat?. Of is het echt serieus uitkijken in de lagere (3-4) versnellingen?. Hebben van echt goed rubber is hierbij wel key natuurlijk (de genoemde Michelins...).
     
  17. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Oh, maar dat lukt ook totaal niet. In 4 spint hij zijn wielen nog als je niet uitkijkt.

    Ik heb een keurig nette 50/50 gewichtsverdeling, en 255 brede Michelins er onder. Met een onderstel geometrie die gewoon klopt. Op zich een prachtig uitgangspunt. Alleen op 985 kg is ergens tussen de 550 en 600 pk gewoon te veel. Wat deze auto nodig heeft is een pk of 300, en dan heb je een akelig snelle, heerlijk rijdende auto.

    En die gaan we ook maken. Voor wie een auto met balans zoekt. Die maximaal wil genieten van het rijden.

    En we hebben de Jeckyll & Hyde versie. Met V12. Een lief ogend autootje. Rond. Elegant. Kan je mee voor de dag komen. Krijgt opvallend veel complimenten van vrouwelijk schoon. Opgestoken duimen wanneer je onderweg bent ook.

    Maar onder dat mooie rode huidje schuilt een monster.

    Ik ben oprecht bang van deze auto. 90% van de tijd rijd ik hem met het motorvermogen terug geschroefd (middels schakelaar op het dashboard). En zelfs dan. In de middelste stand moet je nog altijd je gaspedaal langzaam naar beneden duwen. Niet abrupt, want dan ben je hem kwijt. Langzaam voeden. Alleen zit je al in de toerenbegrenzer nog voordat je voet onderaan is aangekomen.

    En dat is in de middelste stand.

    En dus is die 300-320 pk die we voor ogen hebben echt de beste optie voor deze auto.

    En toch...

    Dit is ook voor het eerst dat ik een auto heb met meer vermogen dan ik er ooit uit gevraagd heb. En dat heeft ook wel wat. Die Mr Hyde kant van dat verder zo schattig ogende karretje is eigenlijk wel heel erg onweerstaanbaar.

    Ik ben elke keer weer blij wanneer ik aangekomen ben waar ik heen onderweg was. Dat ik uit mag stappen. Het overleefd heb. Om vervolgens twee minuten later weer te lonken naar meer. Glurend in de richting van die auto, of ik alweer kan..

    Met 1500 toeren je voet naar beneden duwen, die oer grom uit de luchtinlaten pal achter het dashboard horen komen, de genadeloze duw in je rug voelen, terwijl vanaf 2000 toeren de grom een brul wordt, en 1000 toeren later de snoeiharde V12 huil er in komt, terwijl de wijzer van de toerenteller steeds sneller richting de rode lijn gaat en die duw in je rug er een van een Saturnus 5 raket geworden is. En dan klak - volgende versnelling, en dan begint het genoegen weer van voor af aan, en heb je op dat polderweggetje alweer de dubbele snelheid van wat is toegestaan op de teller.

    In drie seconden.

    Dit ding is echt bizar.

    En het is verslavend. Ik wil niet een lekker rijdende 320 pk. Ik wil het dubbele. De totale gekte van die V12!

    Het is misschien net zo idioot als een alligator als huisdier houden, met een wing suit aan van een berg af springen, of surfen in golven van 20 meter hoog. Het gaat vast een keer fout. Maar de kick die het geeft.... wow.
     
  18. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    473
    Mooi verwoord Hans!
    Ik kijk er nu al naar uit dat je er de 16e ook bij bent.
     
    Jonkheer and 328gts1987 like this.
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooi verhaal idd!
    En wat is er de 16e?
     
  20. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    The Breakfastclub bijeenkomst in Uden, terug te vinden op facebook.
     
  21. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Oke ik check even. Bij mooi weer wel een leuke optie.
     
    Jonkheer likes this.
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    WAT een schitterende auto is het toch !

    Start bij hotel Huis Ter Duin ten Noordwijk bij de Zomer rit 2019 van FerrariOwnersClubNL.

    Image Unavailable, Please Login
     
  23. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Guys, waar moet ik beginnen?

    We zijn inmiddels de 5000 km gepasseerd. In 2 maanden tijd. En ik geniet van elke kilometer!

    Stuurbekrachtiging is een gevecht geweest, maar dat werkt nu allemaal super lekker. Hij blijft zalig schakelen, en nog beter klinken. Update aan aandrijflijn was een groot succes, alle trillingen zijn weg. En met extra heat shielding is de hitte ook wel uit de (aluminium) transmissietunnel. Geen gekookte voeten meer. En waar ik de eerste week angstvallig in de gaten hield of Rutger nog wel bereikbaar was om me met trailer op te komen halen (wat nooit nodig is geweest overigens), spring ik er nu in om even naar voorbij Arnhem te rijden, daarvandaan naar de omgeving Tilburg, daar de nodige kilometers, en dan 's avonds laat naar huis in Hilversum. Zonder een seconde na te denken over of ik het wel zou halen. Het enige probleem is kramp in mijn kaken van die permanente grijns.

    Photoshoots gedaan ook. Carros nummer 4 (komt rond de 20e juli uit) staan we in met 9 pagina's. Corsa Italia volgt rond 3 augustus met niet minder dan 12 pagina's. Top Gear magazine heeft super gave foto's gemaakt. De lengte van dat verhaal is nog niet duidelijk, maar ik moest rekenen op 6 a 8 pagina's. Octane staat ook gepland. Morgen komt Werner Budding langs om als eerste te filmen.

    Komende zondag weer een cars&coffee. In augustus Maarten Memorial. Voor september lijkt nog een tripje naar Italië voor de Nuvolari ook een prachtig idee.

    Kortom: dit is leuk!!

    Ik kan helaas nog niet alle foto's die ik in preview te zien krijg hier plaatsen. Die tijdschriften moeten eerst uit komen. Snap ik. Hier alvast eentje van Carlo te Lintelo van Corsa Italia. Wow.

    En ten slotte: de orderboeken zijn hierbij formeel geopend. We zijn klaar om aan auto nummer 2 te beginnen! Bel, mail, app of PM me voor meer info... :D
    Image Unavailable, Please Login
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooi Hans, gefeliciteerd met deze mile-stone, alweer eentje om af te vinken. Autoverkoper :D:D:D
     
  25. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,199
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Auto afgelopen woensdag bij Dolfijn gezien, bedrijf van ons zit letterlijk op 100 meter er vandaag en hoorde dus een v12 voorbij komen (gebeurd vaker.... paar dagen ervoor kwam er een Murcielago voorbij ;)).... met 1 blik uit het raam wist ik genoeg en ben dus even wezen buurten.
    Echt een prachtige auto, afwerking en geluid... het klopt allemaal!.
     

Share This Page