WK Formule 1 | Page 23 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik vond het al met al geen leuke F1, sorry ...
     
  2. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Vond het ook geen niet veel.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Wat een geknoei van SF weer daar in Barcelona ….
     
  4. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    SF is het Noorden volledig kwijt. Een schaduw van zichzelf. Tegen dat ze nog eens wereldtitel binnen halen zijn we ouwe mannen, en sommigen onder ons héél ouwe mannen! :D
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #555 Melvok, May 12, 2019
    Last edited: May 12, 2019
  6. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Zonder Max was Vettel 3e geworden wat voor de SF wel een verschil zou zijn geweest, ook omdat Max weer 3e in het WK staat. De coureurs en teams doen hun stinkende best maar voor de race fans was het weer niets. Renault zal ook balen daar ze langzaam afzakken en het seizoen is nog lang.
    Bij de SF is er meer aan de hand en dat ligt in de organisatie zowel als in de race strategie. Binotto heft zoals al vaker gezegd te veel verantwoordelijkheden en is niet bepaald één der grootheden van het F1 circus maar de SF houdt vol aan een Italiaan op de hoofd zetel.
     
    Melvok likes this.
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Idiote Safety car regels ….
     
  8. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Kwali Monaco : wat een drama voor Ferrari. Naar mijn idee is LeClerc weer slachtoffer van een tactische blunder. En dat Vettel onder druk niet kan presteren is al langer mijn mening.


    Sent from my iPad using FerrariChat.com mobile app
     
  9. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik las elders op het forum dat het tactiek van Ferrari was. Om banden te sparen...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  10. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Max heeft eindelijk de GP F1 Monaco uitgereden! Dat deed hij ook top maar natuurlijk erg jammer dat de 5 seconden straf slechts de 4e plek opleverde. Aldus 6 F1 races op een rij waar hij optimaliseerde, wat een piloot! Leuk was het gejammer van Hamilton die het in z'n broek deed voor Max die in z'n staart zat. Maar ja inhalen in Monaco hè. Zoals Ger al schreef is de Q1 zaterdag een drama geworden voor LeClerc die daarom de race ook kansloos is gestart. Vettel werd dankzij de straf van Max 2e en de de stand van het WK 3e. De SF schaamt zich wederom maar het wordt langzamerhand tijd voor de SF om meer dan dat te doen.
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Jammer voor Max, dikke pech om te gokken op een race strategie en die niet uitpakt.
    Gekozen voor 1 ronde ipv 2 en dat was net te... Wachten tot de laatste moment kan dus verkeerd uitpakken, blijkt.
    Het zou krap worden om op de medium te kwalificeren maar pakte verkeerd uit, deze keer.

    Voordeel: hij mag (zal) op medium band starten.

    Vettel had wel de snelheid, vooral sector 3, rechte stuk.
    Bottas viel gewoon tegen in het voordeel van LeClerc & Gasley die vor het eerst Max voorbij is met kwalificatie.

    Wordt wel een wedstrijd morgen met zo'n krappe baan en inhaal acties
     
  12. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Man, man, man. Eindelijk voortuitgang en dan dit. Laar die mannen toch racen, fouten maken, blokken, crashen en/of winnen... ...gewoon als echte gladiatoren.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mee eens Marco. Echter als hier geen straf op was gekomen was het ook niet "correct" immers Max is ook al (2x) bestraft (vergelijkbaar) met 5sec.
    Ik schat dat als de Fia had gestraft voor: Het verlaten/niet volgen van de racebaan (lees: binnen de lijntjes blijven en dus niet afsteken) dat deze discussie niet was gevoerd. Vettel reed duidelijk volledig buiten de baan met 4 wielen, iets wat bij Mexico (Max 2018) nog tot discussie leidde maar werd bestraft, ook met 5 sec op een punt welke van te voren niet was benoemd/uitgesloten...
    Max zette toen niet de bordjes om op het podium voor de auto's. :p
    Het gedrag van Vettel (terug duwen en weigeren naar podium te gaan, wat hem wellicht zijn punten had gekost...) was kinderachtig. Je rijdt zo hard als je kan, maakt (zelf) een fout en dan zo'n gedrag vertonen?! Leek wel een kleuter van 4, die hebben dat inzicht ook niet.

    De wedstrijd zelf was eigenlijk straight forward (helaas). Het werd pas leuk aan et einde tot Vettel eraf schoot.
    Hoop gevend is dat ferrari (eindelijk) de snelheid heeft om Mercedes voor te blijven, iets wat op Monza goed gaat komen (hoop ik).
    Dat Redbull afzakt is niet goed, dat zal Max tot denken zetten en wellicht een stoelendans veroorzaken, hoop ik.
     
  14. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Volledig mee eens en bevestigt maar weer eens dat Vettel alleen goed is als hij over een superieure auto beschikt. Zodra hij onder druk staat gaat het altijd fout. Om over dat gemauw maar te zwijgen. Zou Ferrari sieren als ze hem aan de kant zetten.


    Sent from my iPad using FerrariChat.com mobile app
     
  15. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Max gaat naar Mercedes , let maar op
     
  16. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ben ik het niet mee eens, althans wat de straf betreft.

    Vettel maakte een fout. De zoveelste, dus ik ben het zeker eens met het standpunt dat zijn positie heroverwogen moet worden binnen Ferrari. Het is elke keer hetzelfde liedje. Ik ben dan ook geen Vettel fan, maar Ferrari fan. We moeten het doen met de rijders die ze kiezen vrees ik. Dan ben ik iig blij dat er wat drama is, hij had alleen wat meer ballen mogen laten zien. Dumpen dat ding en weglopen...

    De fout an zich was geen (onbewuste) actie met tijdswinst tov de andere rijder, het was ook zeker niet het resultaat. Totaal niet vergelijkbaar met de straffen die Max krijgt/kreeg, die zit ook in een totaal andere tijdzone kwa talent. Ik denk dat Vettel een zwaardere crash voorkomen heeft in deze en de straf is veel te zwaar mi.

    Iedere rijder had een straf gekregen in deze en daar zit mi het probleem..









    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  17. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Naast Hamilton? Als tweede rijder? Of als eerste rijder naast Ocon? Zie het niet snel gebeuren, maar het zou goed voor Max zijn.
    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  18. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Maar dan de feiten, Vettel had zaterdag een prachtige pole veroverd wat maar weinigen habben verwacht. In de race ging het goed tot het, zeg maar, Vettel momentje. Dat was een fout van Vettel die is bestraft met 5 seconden. Of je het ermee eens bent of niet die straf wordt niet terug gedraaid. Natuurlijk voor ons super balen want anders was de eerste SF overwinning eindelijk een feit. Hamilton was overigens sneller dan Vettel gedurende het merendeel van de race. Opvalend was het snelheids verschil op het rechte stuk tussen Max en de Mc Laren van Norris met de Mercedes motor. De Honda motor is er echt nog lang niet. Max deed het wederom foutloos en meer dan de 5e stek was onmogelijk zonder dat een Ferrari of Mercedes uit zou vallen. Gasly zal hopelijk snel worden vervangen, dat gaat maar niet beter.
    Over 2 week Frankrijk
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    @Het gedrag van Vettel (terug duwen en weigeren naar podium te gaan, wat hem wellicht zijn punten had gekost...) was kinderachtig.
    Je rijdt zo hard als je kan, maakt (zelf) een fout en dan zo'n gedrag vertonen?!
    Leek wel een kleuter van 4, die hebben dat inzicht ook niet.@

    Onvoorstelbaar ON-professioneel zeg, wat een AFGANG !

    Ik hoop dat Ferrari daar echt nu korte metten mee maakt, een schande voor de hele Formule 1 organisatie, ook nog die bordjes verzetten.

    Overigens: hij zette de auto niet in Parc-Ferme, daar krijgt hij toch (ook) een boete voor ?

    En: hij liep naar de Ferrari stal zonder de verplichte weging. is dat niet opgevallen ?
    Zou reden voor straf of diskwalificatie behoren te zijn imo …

    Kortom: hoopgevend dat Ferrari voorin reed, dat wel !

    Maar weer deed Ferrari het absoluut niet zoals we hoopten/verwachtten … just my 2 cents :)
     
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik vond het wel mooi dat hij die borden ging verzetten :)
    Beetje emotie/actie.
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat wegen (of eigenlijk; niet) zou inderdaad wel eens gevolgen kunnen hebben. Weet iemand daar iets van?
     
  22. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Ik ook! De F1 is toch al veel te steriel. Meeste coureurs zijn pratende sponsorpoppen met niets zeggende politiek correcte uitspraken.
    Kan me goed voorstellen dat Vettel/Ferrari zich bestolen voelt van een overwinning. En ik snap ook dat je daar emotioneel van wordt.
    Maar wordt leuk voortaan; als je van de baan afschiet moet je eerst je tegenstander voorbij laten voordat je de baan weer opkomt...
    Vind het al knap dat Vettel hem bij deze actie uit de muur wist te houden.
    FIA zit er veel te veel bovenop; laat die gasten gewoon racen. Is voor het publiek ook leuker.
     
  23. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Vettel liep wel direct nadat hij zijn auto had weggezet naar de weging; hij zette alleen zijn auto op de plek waar de andere niet-podium auto's werden geparkeerd en hij ging niet naar de interviewronde van Brundle.

    Ik vond het een onbegrijpelijke straf voor Vettel. Er zijn heel veel soortgelijke acties uit het verleden waarbij geen straffen zijn uitgedeeld.

    Kan iemand mij uitleggen waarom deze actie van Hamilton op Ricciardo (Monaco 2016; ging ook voor de overwinning) niet bestraft werd als de straf voor Vettel in Canada volgens de regels was?



    Hamilton had in tegenstelling tot Vettel de auto zelfs al weer volledig onder controle toen hij direct nadat hij de baan had verlaten Ricciardo bijna tegen de muur drukte om hem achter zich te houden.
     
  24. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik vond de 5 seconden straf niet nodig en dat vond ik 2 week eerder ook van de 5 sec straf van Max wat Vettel de 2e plek opleverde waar ik Vettel verder niet over heb gehoord.....
     
  25. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik vond de 5s straf van Max twee weken geleden ook niet juist .... veel te laag

    Zelfs de voorzitter van de Max-fanclub (olaf mol) vond de straf volgens mij aan de lage kant; het was erg duidelijk een unsafe release en dan raakte max ook nog bottas en drukte hem tegen de muur. Bottas moest daardoor een ronde later weer binnenkomen en verloor er plaatsen door. De eerdere staffen voor unsafe releases waarbij geen schade was voor de langsrijdende auto waren consistent hoger; de straf voor max heeft daarmee voor dit vergrijp weer een raar precedent gezet.
     

Share This Page