TPMS vraagje | FerrariChat

TPMS vraagje

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 360Marnix, Jul 3, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Voor mijn 612 heb ik een set nieuwe velgen gekocht, met nieuwe banden. De banden moet ik er nog omheen draaien. De oude set wielen laat ik compleet.

    Ik heb een set universele TPMS sensoren gekocht (uiteraard geschikt voor de 612) van Autel. Het is mij echter niet duidelijk of de sensoren zelf inleren, of dat ik ze moet (laten) programeren. In de handleiding van de auto staat dat de banden op de juiste spanning moeten worden gebracht en je vervolgens ca 20 minuten moet rijden om te calibreren. Maar ik wil dus zeker weten of de auto meteen de sensoren herkent.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    F430, 599, 612, 458 etc lijken allemaal hetzelfde systeem te hebben.
     
  2. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Bij de 599 moet ik het knopje tegen het dak lang ingedrukt houden en dan krijg ik instructies op het scherm om te blijven rijden. Hij zou ze dan vanzelf moeten herkennen. Die 20 minuten zijn er bij mij vaak maar 10.

    Sent from my Pixel 3 using FerrariChat.com mobile app
     
  3. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Dan ga ik dat proberen!
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ben wel erg benieuwd of dat zo allemaal wel lukt …. F heeft meestal nix op met niet-oem spul ...
     
  5. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    In principe ben ik dat ook.
    Ferrari maakt echter geen enkel elektrisch of elektronisch component zelf.

    Of er nu Ferrari op het doosje staat of Huf/Beru (de fabrikant die de sensoren maakt, ook voor Autel) maakt mij bij zulke componenten niets uit.

    In het geval van deze sensoren is de enige toevoeging die Ferrari doet het verviervoudigen van de prijs. Hoewel ik van mening ben dat je niet moet zeuren over geld als je een Ferrari rijdt, vond ik dit verschil grote onzin.

    Mijn achterbanden staan in back-order, pas volgende week kan ik vertellen of ik handig ben geweest of juist niet.

    Wordt vervolgd!
     
    Melvok likes this.
  6. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    En hier het vervolg.

    Tijdens het monteren van de nieuwe set wielen de sleutel uit de auto gehaald, dus niet op contact.

    Na het monteren starten en in het display stonden netjes de spanningsgegevens per wiel.

    De keuze voor deze sensoren is dus de juiste voor mij geweest. Ik heb ze overigens wel kort tevoren geprogrammeerd (kost in totaal nog geen 30 seconden) Ik ben tevreden!
     
    marcos likes this.
  7. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  8. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Huh?! Zijn links en rechts identiek of (zoals bij 348) asymetrisch? Als het dat laatste betreft denk ik dat je links en recht hebt verwisseld... (niet te verwarren met voor en achter)
     
  10. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Links en rechts zijn identiek. Het zijn wielen van een 458. Als je foto's daarvan bekijkt zie je (gelukkig) hetzelfde.
     
  11. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    360Marnix likes this.
  12. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dit staat beter idd!
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Moet gezegd worden dat het goed staat maar zijn de ET waardes identiek?
     
  14. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Voor is de ET waarde origineel 43,5mm, deze wielen 46mm en achter van 51,5mm naar 57

    Dat verschil is minimaal dus. De challenge wielen die een hoop 612's en 599's hebben, hebben dezelfde ET waarden.
     

Share This Page