Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3616 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik ben er op de zaterdag middag 14.00 uur :)

    Wie gaat er ook heen ?
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Morgen, 1 Augustus 2019, rijden we weer de Maarten Memorial, een ongelooflijk goed georganiseerde "goede doelen rit". http://www.maartenmemorial.com

    Wat is MaartenMemorial?
    Elk jaar rond Maarten's sterfdag gaan we op pad met belachelijk gave sportwagens om honderd kankerpatiënten even te laten vergeten dat ze ziek zijn. Hiermee herdenken wij Maarten van Sten, Lotus-fanaat en een goede vriend van ons, die in 2003 overleed aan huidkanker.

    We starten rond het middaguur in bij Ahoy en sluiten later op de dag af met enkele snelle ronden op Circuitpark Zandvoort.
     
  3. Joeld

    Joeld Formula Junior

    Jan 16, 2012
    416
    NL, Bennebroek
    Full Name:
    Joël
    Zonde, die heb ik gemist, anders had ik me wel aangemeld. Meestal kan ik niet. Is er nog een tussenstop? Ik kom zeker wel even kijken in Zandvoort!
     
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    @ Bertdeboer340,

    We weten hier (hopelijk) allemaal hoeveel jij aan bijzondere ferrari’s op de foto hebt gezet.
    Vaak weet je ook nog een bijzonderheid te melden over bepaalde exemplaren.
    Welnu, ik kwam het volgende (bekende) verhaal tegen over LeMans. Uit 1965 om precies te zijn.
    Enkele items kende ik niet, zoals het banden verhaal goodyear/dunlop.
    Enfin het verhaal gaat dus over een 250LM in het bijzonder, de winnaar in 1965 welke dus in de kelder stond en gerestaureerd is.
    Kijk en geniet van dit verhaal en ik plaats hierbij mijn foto welke ik in 2017 maakte tijdens Pebble Beach week op de Quail van dit bijzondere exemplaar met een schep aan historie.




    Image Unavailable, Please Login
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Volgende week ben ik (weer) op Pebble Beach en zal uitkijken naar bijzondere auto’s en hun verhalen.
    Ik heb er zin in!
     
    Dino2400, Joeld and Jeka like this.
  7. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Lekker man!

    Gr. Martin
     
  8. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Bedankt voor de link Fred, het is zeker een heel interessant verhaal. Ook voor mij zaten er wat nieuwe feiten/verhalen in.

    En wat de foto's betreft, nu heb ik mijn leeftijd mee.. ;-) Ik heb de nodige evenementen eind jaren 80 en de 90'tiger jaren mee mogen maken. En ook zeker de Shell Ferrari Maserati Historic Callenge in die tijd heeft veel bijzondere wagen naar Europa gebracht. Helaas is dat verleden tijd, tenminste in Europa.
    Wat dat betreft haal jij de schade in in Amerika waar toch grote evenementen worden georganiseerd met veel bijzondere wagens..
     
  9. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
    Kan het me voorstellen dat je er zin in hebt. Blijft een topevent. Wanneer je nog een 250LM (En nog wat meer bijzondere Ferrari's...) wil zien probeer dan ook het circuit Laguna Seca even te bezoeken. ;)
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sterker! Ik heb 2 jaar geleden met een california de corkscrew doorboord!
    Werd wel van de baan gehaald omdat we filmde en dat mag niet!
    Sterker alles wat los zit in de cabine (dus ook de tapijt matjes) moeten eruit....
    Maar wel een mooie baan (en paddock met monza 750, 250 GTO en meer)

    Dit jaar kom ik tijd te kort (en wil mijn super ervaring van toen niet verdoezelen) en zal dus niet die kant op gaan.

    Inmiddels ook invitaties maserati, McLaren en Pagani ook binnen.
    Aftellen gaat beginnen.
     
    RedMondialTCab and Dino2400 like this.
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gekke gasten die yanks op Pebble Beach/carweek.
    Gaan de auto’s stuk voor stuk zegenen voor goed behoud en ontsterfelijkheid (hun woorden)....
    Bewijs:
    Image Unavailable, Please Login
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Verder rijdt hier inmiddels van alles rond en staat van alles geparkeerd langs de weg.
    Er zijn ontelbaar veel shows in een straal van 25km, van groot tot klein en goedkoop tot duur.
    Die laatste doen we vanavond op McCall Jey Centre waar de kaartjes best prijzig zijn (lees: enkele honderden €€€ maar is het altijd waard)
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gaaf man! Veel plezier daar nog.
     
  14. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
  15. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Leuk Fred, geniet ervan. En blijf maar doorkomen met die foto's!
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Gave abarth is dat!

    Enfin, hier in USA is het gekkenhuis. Werkelijk nog gekker dan voorheen.
    Ik moest vandaag in Carmel wachten voor oversteken op 4x Porsche, TdF, galardo superlegera, pista en een F12.
    Dit alles voor 1 licht!

    Verder meegereden in de Pebble Beach tour van 70 Miles langs de schitterende kust met alle deelnemers van PB concourse.
    De Amerikanen gaan langs de kant zitten, wij rijden gewoon mee alla MM style...
    Af en toe even stoppen en dan weer mee.
    Het leverde mooie plaatjes op (zie hierboven)
     
    marcos, Stefan328gts and Jeka like this.
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    De derde foto (lambo) is van mede oprichter Microsoft Paul Allen.
    Er valt op die Miura niets aan te merken, echt punt gaaf en met stip Class winner, schat ik.
    Enige opmerking: zijn vrouw had de hond (poedel) de hele rit op schoot. Dus als dat geen punten aftrek geeft zie ik de bokaal daar zondag voor staan.
     
    marcos likes this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vervolgens naar Russo & Steele voor veiling van auto’s. Typisch Amerikaanse taferelen met luid geroep en Sold, Sold Sold! :D

    Tijdens lunch aan tafeltje gezeten en in dat uurtje 22 lambo’s (allen verschillende) geteld. Je stopt gewoon met foto’s maken want je denkt: o weer een lambo.... de zoveelste.
    Vanavond dineren met vrienden uit San Francisco in Carmel.
    Foto camera gaat weer mee want nu zijn de convooien uit LA ook aangekomen.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag zijn we naar de Quail car gathering geweest. Best prijzig om binnen te komen maar er staan altijd verrassingen. Zo ook deze keer. De Ferrari 80/c staat hier. Gebaseerd op 488 GT3 met een V8 waarmee deze van 0-100km/h gaat in 2,7 sec. Snelle jongen dus.
    Is werkelijk prachtig ontwerp maar helaas one-off

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Alweer een dag verder en wat gebeurt er hier toch veel.
    Zijn naar Concorso italiano geweest waar een echt Italiaans sfeertje hing, mede door het weer.
    Daar mega veel mooie Italiaanse auto’s gezien waaronder een volledig originele 275gtb/4 uit 1967. Maar ook lancia, fiat, lambo en natuurlijk Ferrari.
    Je loopt er zo 3 uur rond en dan moet je nog meer dan de helft.
    Ook de eigenaar van een 599gtb gesproken die zijn auto van open dak heeft voorzien. Tandarts van beroep maar kan geen aperta betalen. Dus zagen was de enige optie...


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    marcos and MrDino308GT4 like this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    marcos and MrDino308GT4 like this.

Share This Page