E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 13 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Prachtig! En als de heren dan naar deze plaats "delict" verplaatsen schat ik dat de eerst komt in een magistrale challenge stradale en de ander in een 275GTB alloy.
    Zou er zeker een hotel overnachting bij regelen heren.

    PS. Oscar,
    door de weeks van A naar B prima. In het weekeind benzine (en muziek in de oren) :p
     
  2. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wil wel eens zien over een paar jaar als we met zijn allen tijdens de schoolvakantie richting het zuiden gaan en allemaal op dezelfde plekken moeten opladen, heb je nooit genoeg vakantiedagen, laat staan laadpalen.
     
    Ben308 and Melvok like this.
  3. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Van een vriend hoorde ik dat bij Luxemburg de supercharges van Tesla inderdaad een wachttijd hadden, maar al die Nederlanders bij het Shell station wachten ook gerust een half uur om voor 25 cent minder te tanken. Ik heb regelmatig bij Fastned zo'n iPace (of 2) voor me, maar daar hebben ze ook maar 2 laadpunten, is echt vervelend.
    Maar Tesla komt met 250kW laders en dat is echt snel. 15 minuten (en 12 laadpunten) verder en je hebt weer voor 500 km stroom.....Zal nog wel even duren voordat dat overal werkt. Het waterstof alternatief gaat het volgens mij niet redden, om de doodeenvoudige reden dat het rendement slechts 30% is. (dus van water naar H2 en dan naar brandstofcel of verbrandingsmotor), ofschoon Mercedes, BMW en Audi er (ook) op inzetten, volgens mij meer als noodscenario dat ze die boot in ieder geval niet gaan missen.

    Grappige parallel met mobiele telefoons (en 10 jaar geleden), als je ziet hoe snel dat is gegaan. (ook toen was er een beperkte zakelijke markt en nu heeft echt iedere scholier (en Afrikaan) zo'n ding......

    ciao
    Oscar
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zag er dit weekend weer eentje staan langs de Autobahn …. echt.

    Neus naar rechts, in het gras … leeg … (neem ik aan) ...

    Ik reed te snel om er een foto van te kunnen maken....

    Het gebeurt ECHT !
     
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    15 minuten met vijf of zes man voor je betekent om de 450 km bijna anderhalf uur extra reistijd met snelladers, maar als straks ook de huis tuin en keuken voertuigen met minder actieradius mee moeten laden en dan om de 250 of 300 km omdat die gedwongen moeten kiezen voor de goedkopere variant, wil ik het nog wel eens meemaken, of eigenlijk........liever niet.
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Inderdaad grappige parallel, die had ikzelf nog niet gemaakt. Of het zo snel zal (kunnen) gaan vraag ik me af. De grondstoffen (voor huidige accu's) is daar ontoereikend voor. Maar dat "accu probleem" gaat wel opgelost worden, schat ik. Dan gaat het los.

    Voorlopig is Tesla de enige met zo'n uitgebreid netwerk. Ik hoor andere merken daar niet over, niets. Hoe ga je dan met een 80kW/h accu door europa reizen?
    Tesla houdt zijn (eigen) vloot gaande en breid het supercharger netwerk nog steeds uit (afgelopen jaar ook weer in NL), ik vind dat een prestatie van wereld formaat, letterlijk. Iets waar andere merken een voorbeeld (lees: vette winst) aan mogen nemen/besteden.

    @ Mel,
    Tuurlijk zijn er knuppels die door blijven rijden ondanks dat de auto "schreeuwt" dat je het niet gaat halen. Nooit een auto gezien met een lege benzine/diesel tank? Daar zitten dezelfde knuppels in namelijk en die zie je een stuk vaker...
     
    MrDino308GT4 likes this.
  7. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    dan ga je stukje lopen naar tankstation om wat stroom te halen...
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Verlengsnoer :D
     
    Melvok likes this.
  9. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
  10. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
  11. nieuw

    nieuw Karting

    Oct 30, 2007
    218
    The Netherlands
    Full Name:
    X
    Dat ging om een BMW i8 in Breda
     
  12. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Dit is geen tesla probleem, maar een accu probleem. Bij 'nieuwe' techniek horen 'nieuwe' problemen en 'nieuwe' oplossingen. Dit probleem zal zich zelf echter oplossen met de stijgende zeespiegel...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  13. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    #313 275gtb6c, Aug 5, 2019
    Last edited: Aug 5, 2019
    TORINO. Bisognerà attendere ancora quattro anni, ma entro il 2023 gli eco-ricchi della California e della Florida potranno esibire la loro bella Ferrari 100% elettrica. L’amministratore delegato Louis Camilleri, al vertice di Maranello insieme al presidente John Elkann dalla scomparsa di Sergio Marchionne un anno fa, ne ha accennato ieri agli analisti finanziari in maniera un po’ generica. Lasciandosi andare a una battuta: «L’elettrico agli americani piace».

    La Stampa, di oggi...
     
  14. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    de Strad, kom maar alvast op met die champie.....nou ja, vrij vertaald, in 2023 komen er 2 volledig elektrische Ferrari modellen op de markt, met name voor de VS. En Porsche al wat eerder. Gaat nu snel.......

    ciao
    Oscar
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik kijk er eigenlijk niet van op.
    Vraag me alleen af hoe dat verder in de toekomst moet met onze huidige bolides. Wat gaat een litertje super kosten als de grote massa geen grote afname meer doet?
     
  16. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ha die Oscar!
    Het ging erom of er op 6 mei 2029 nog nieuwe benzine of dieselmotor -wagens zouden te koop aangeboden worden in West- Europa , hé! :D
    Ik ben overtuigd dat die nog wel te koop zullen zijn! Die champagne blijft nog even aan de kant! :D

    Dit schreef jij:
    "Echt, over 10 jaar is er geen enkele benzine of diesel auto meer nieuw te koop in Nederland of West Europa...

    ciao
    Oscar"
     
  17. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Jawel, dat klopt, maar als zelfs Ferrari al meegaat en hun klanten gaan beleven wat de enorme kracht van een goede e-motor is en de publieke opinie verafschuwt verbrandingsmotoren dan is het momentum vol aanwezig. Bill Gates zei ooit dat we de veranderingen over 3 jaar zwaar overschatten maar de veranderingen over 10 jaar zwaar onderschatten. En zoals ik al aangaf, kijk naar de mobile telefoons...iPhone one is 10 jaar oud......
    Ciao
    Oscar
     
  18. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Het is niet omdat je Bill Gates heet en een heleboel weet over bepaalde financiële modellen, dat je het altijd juist hebt...
    Het komt er nooit zo snel.
    Denk eens aan:
    -hoeveel laadpalen je nodig hebt,
    -hoeveel miljoenen mensen die in dichtbevolkte steden in op elkaar gepakte rijhuizen wonen, een draad vanuit de voordeur?
    -het probleem dat het combineren van parkeren en laden praktisch niet eerlijk opgelost kan worden,
    -de nog steeds onoverkomelijk hoge prijs van accu's, de gigantische vervuiling en menselijke uitbuiting die ze te weeg brengen in landen waar de meeste hiervoor nodige grondstoffen te vinden zijn,
    -de ontegensprekelijk enorme verhoging van productie van elektriciteit, nu al dikwijls en op internationaal vlak meer en meer door inzetten en aanbouwen van bruinkool centrales.

    Waarlijk, ik zie al deze ernstige problemen nog niet opgelost op 10 jaar.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  19. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    En dan de belangrijkste: Ferrari is beleving met name door het geluid en niet eens altijd door de motorkracht, als dat verdwijnt of niet meer kan of mag stop ik er mee en velen met mij. Dit geldt overigens voor alle iconische motorgeluiden, een 911, Pagani of Lambo zonder sound?...
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Idd, je hebt dus n.m.m. ook nix aan een Lotus met 2000 Pk ...
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    “Het andere merk” is al druk bezig met het afronden van de technische ontwikkeling.
    Volledig elektrisch dus, minder snel van 0-100km/h maar wel volledig ontwikkeld op eigen ev basis.
    Vraag me alleen af waar en hoe ze gaan superchargen. Als de batterij plat is wil je niet uren (thuis?) stil staan.

     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Als we verder gaan op het onderwerp van grote merken die electrisch gaan, chevrolet met de Corvette.
    Hij is nog maar net bekend gemaakt maar ik heb tijdens carweek een private test drive (=zelf rijden) gemaakt met deze bijzondere auto.
    Hij is voorzien van een versnellingsbak, achterwiel aangedreven en kan +300km/u.
    Range is rond de 400km met een 800V motor/batt.
    Hij voelt als een echte sport/hyper wagen en gaat sneller naar de 100km/u als een Bugatti.


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Leuk dat je ons dat kan laten zien ! Kende die auto nog niet. Mooie wagen idd.

    Klinkt aardig op papier allemaal, die electrische stofzuigers. Ben echter bang dat ze over 10 jaar pas echt safe zijn, just my 2 cts … :)

    En dan de aanschafprijzen nog even …… weet jij wat die bij benadering in de EU gaat kosten ?

    Zag een verslag over fabrieken van electrische automobielen in China.

    Daar zijn > 12 fabrieken bezig met de meest futuristische modellen ….

    We worden strax overspoeld met die auto's denk ik.
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zoals gezegd is deze nog in ontwikkeling dus exacte kosten zijn nog onbekend.
    Echter Corvette staat erom bekend dat ze snelle auto’s bouwen (en dat is deze!) die redelijk betaalbaar zijn, ook voor de “gewone” man.

    Of we overspoeld gaan worden zal nog moeten blijken echter van waterstof hoor ik nog maar weinig.
     
  25. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Tja....maar een Corvette zonder 6.0 V8 geluid.......weg beleving, begin van het einde!
     

Share This Page