Kentekenplaatsticker | FerrariChat

Kentekenplaatsticker

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 360Marnix, Aug 5, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Voorop de 612 heb ik een aluminium plaatje met daarop een kentekenplaatsticker. Zoals velen met een Ferrari of andere sportauto.

    Onlangs kwam mij een bestickerde Audi A6 tegemoet, die meteen omdraaide. Twee mannen hielden mij staande en zonder dat ik erom vroeg kreeg ik het dringende advies voortaan mijn normale kentekenplaat te voeren. Voor dit ongevraagde advies ontving ik via het CJIB een factuur van €149,-

    Als het de helft kost vind ik het nog wel de moeite om het risico te lopen op deze bekeuring. Maar €150 vind ik echt teveel.

    Hoe hebben jullie dit? Heb ik toevallig een keer pech of gebeurt jullie dit ook? Ik zie zoveel Ferrari's met zo'n kentekenplaatsticker, de pakkans lijkt me dus aanzienlijk?
     
  2. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Mij is enkele jaren geleden hetzelfde overkomen met een Donkervoort, vrijwel alle Donkervoorts in Nederland rijden met zo'n plakkenteken maar het is officieel niet toegestaan. Donkervoort heeft wel ontheffing hiervoor aangevraagd maar die is niet verleend. Dit terwijl je soms grote Amerikanen ziet rijden met een heel klein kenteken. Ook ik heb dezelfde bekeuring ervoor gekregen..

    Image Unavailable, Please Login
     
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Deze stickers gebruikt men omdat het mooier staat.
    Amerikaanse auto's hebben een kleinere uitsparing en daar past dus gewoon fysiek geen grote plaat op.
    Bij import krijgen die auto's een markering (18.2) op het kenteken en dan mogen ze een kleinere plaat gebruiken.
    Dus dat is heel iets anders.

    Tegenwoordig hoor ik erg vaak dat mensen deze boetes krijgen, dus ik zou gewoon netjes een normale plaat erop zetten.
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Twee keer aangehouden … 2 keer geen boete …

    Veel erger is het als de politie zegt: u mag zo niet verder rijden, op de voorzijde moet echt een GAIK plaat zitten, een "echte"...

    Ik heb een Carbonio klem, hang ik onder de spoiler en mijn plaat zit daarop.

    Omdat ik de plaat dan voorop heb mag ik door, achter het raam vinden ze dan opeens ook niet geod ...

    Mag dus altijd doorrijden …
     
  5. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Bert, wat was dat een leuke rit die jij goed georganiseerd had. Inmiddels is één 328 schroot, 2 verkocht en alleen de mijne nog steeds van dezelfde eigenaar.
    groeten, Menno
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Rij al 8 jaar met sticker en nooit aangehouden daarvoor. Ik rij ook voorbeeldig

    Heb wel een plaat voor bij me (met dubbelzijdig tape) voor het geval Mel hierboven beschrijft.

    Ik schat, gewoon een keer pech gehad en zorg dat je de plaat bij je hebt (en laat die evt zien)

    Wat wellicht ook scherld is hoe de sticker eruit ziet. Niet teveel afwijken.
     
  7. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ik reed ook voorbeeldig, net 60 in een 60 km-zone ergens helemaal buitenaf, ook lag de plaat in de kofferbak maar dat mocht allemaal niets helpen.
    Ik werd aangehouden met de woorden "als we een Donkervoort zien dan weten we het wel" (De agent was overigens alleen)
     
  8. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Dat was inderdaad een hele leuke rit die we daarna nog een keer hebben overgedaan met 5x 328 GTS'n...
     
  9. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Sjees, wie was de 5e 328 dan? Heb je nog een foto van die rit?
     
  10. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    MrDino308GT4 likes this.
  11. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ja, natuurlijk maar die verstopte zich lange tijd in de grootste zandhoop ter wereld waar ze graag Nikaps e.d. dragen zodat je niet meer weet met wie je vandoen hebt...……… Tsja, Steven heeft minstens een kwartet aan 3x8's naast nog meer op 4 wielen in zijn Mencave. Zou leuk zijn hem weer eens te spreken. By the way, ook een leuke rit. Ik heb van beide nog best wat foto's Bert. Fijne avond, Menno
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Tip: vernam iets van een rit vrijdag in Sint Oederode door Tim.
    Zou dat evt in de hoofd draad melden.
    Ik ben daar zelf niet bij.
     
  13. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Heb je daar wat meer informatie over?? Ik werk in Veghel, dus heel dicht bij Sint-Oedenrode
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb Tim de tip gegeven de ritten hier (ook) op Fchat te zetten. Weet niet of dat gebeurt is of zelfs door gaat
     

Share This Page