Zoektocht eerste Ferrari Nasa1990 | Page 3 | FerrariChat

Zoektocht eerste Ferrari Nasa1990

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Nasa1990, Oct 29, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Idd een mooie Gillian !
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooie QV idd. Vers gespoten denk ik.
    Was die te koop? En voor hoeveel?

    De bumpers zijn wel wat te glimmend gespoten lijkt mij trouwens.
     
  3. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Was inderdaad te koop. Ik kan het op de foto's niet meer uitmaken, maar als ik me goed herinner was het een Franse auto en ze vroegen meer dan € 100.000. Was blijkbaar van de eerste eigenaar met +/- 3 a 4.000 km op de teller.
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    3 a 4.000 km op de teller …… ;eek;

    Dat hoeft echter geenszins te betekenen dat die auto daarom technisch perfect is Gillian.

    Dan komen er mogelijk andere gebreken boven water

    Zoals bijv. vastgelopen spanners van snaren, vergaan rubber in afdichtingen, verweerde silentbussen, vastzittende remzuigers etc …

    Geef mij maar zo'n wagen met 50.000 kms …. geen probleem.
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Blijft apart dat een garage queen (en dat is deze duidelijk) meer "kost" dan een technisch gezond exemplaar (=waar mee gereden kan worden)...

    In mijn ogen zou de prijs (afhankelijk van conditie) omgekeerd moeten zijn. Een technisch perfect exemplaar die zo een tripje naar Italie kan maken mag 100k kosten en een garage Queen zoals deze minder dan 60k (met nog een bonnetje van 20 a 30k voor het gereed maken van zo'n trip).

    Wat was ik blij dat de 328 die ik kocht zo'n Italie trip (a 4000km) 8x zonder slag of stoot heeft gedaan (wel technisch bijgehouden, elk beurtje netjes gehad) en dat 65.000km lang.

    Ook de F430 (inmiddels ook al 70.000km gelopen) is op wat steenslag pitjes nog in nieuwstaat. Leder is nog onbeschadigd, motorruim als nieuw alleen de km-teller (waar menig zich over verrast) verraad de "ervaring".
    Hij is "turnkey" ready voor de volgende trip in Mei (=naar Italie) technisch dus ook 100%.
    Voor mij is zo'n "drivers" auto 10x meer waard dan een exemplaar die nieuw lijkt maar onderhuids zeker niet gezond is.

    Het is toch een bolide (om mee te rijden) en niet om stil te zetten. Enzo was ook duidelijk een rijder en waar hij de auto's voor creerde, of beter een racer en zag niets lievers de Ferrari's rijden, vooraan en zo hard mogelijk.
     
    Nasa1990 likes this.
  6. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Eens. Ik verbaas me vaak dat Porscherijders trots zijn op veel kilometers op de teller en Ferraririjders trots zijn op een lage kilometerstand.
    "Kijk eens, ik heb heel weinig van mijn auto genoten". Raar.

    Mijn 612 staat nu op 27.xxx km. Maar daar moeten er nog een heleboel bij!
     
    MvT likes this.
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Tsja … idd vreemd.

    Ik kocht mijn 3 jaar jonge 458 met 26.000 km, staat nu 4 jaar later op 51.000 …. en ik doe hem niet weg onder de 100.000 hoop ik :)
     
  8. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
    Melvok likes this.
  9. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Ziet er wel fantastisch mooi uit ... :)
     
    VetroresinaNL likes this.
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hoop dat het elastiek niet verpulverd is … heb dat vaak helaas gezien … net als bij veel oem panties (carcovers) :)
     
    VetroresinaNL likes this.
  11. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
    Nope, deze set is perfect! Heb ze inderdaad ook wel eens anders gezien.
     
  12. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Hallo Nasa,
    Heb jij ondertussen die 308 gekocht? Of iets anders?
     
  13. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Dag migo, de aankoop stond gepland voor dit jaar maar heb hem nog niet aangeschaft. De wagen blijft ook gewoon bij de bevriende verzamelaar staan, staat ook niet actief te koop dus er is geen haast bij. Wil nog even zien wat de coronacrisis met zich gaat meebrengen economisch gezien vooraleer ik definitief de knoop doorhak aangezien het toch een stevige investering is :) . Misschien is het wel een optie om wat langer door te sparen en direct voor een 360 te gaan... Zoals elders reeds aangehaald is dat mijn droom Ferrari, maar zoals je zelf zei in het voorstel topic: de taksen hier in België voor deze modellen zijn dramatisch.

    Jij hebt wel een zeer mooie 328 gekocht heb ik gezien :D Geniet ervan! (ben trouwens ook een groot horlogeliefhebber :) :) )
     
  14. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Oké, ik heb je posts met veel bewondering gelezen, als die 308 er komt kunnen we misschien ooit eens ergens afspreken. Wil ze echt eens langs elkaar zien. En om even op je Posts terug te komen zou ikzelf (wat ik ook gedaan heb) liever wat meer €€ uitgeven voor de ‘juiste’ ipv een bedrag opzij te houden voor optimaliseren van de auto, kwestie van ‘rust in het hoofd ‘s nachts’
    Op IG staan mijn horloges ! ‘louisandreas’
    Good Luck!
     
  15. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Strak plan, doen we! De 308 die bij mij op het lijstje staat is van een bevriende verzamelaar en ik laat sowieso een PPI doen indien ik overga tot aankoop. Ik ga zeker niet overhaast een kat in een zak kopen :) .
    Heb je trouwens ook even gefollowed op IG! Mooie collectie hoor ;) ! Ik post hier sowieso van zodra de eerste Ferrari gekocht is.
     
  16. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Oké ik kijk er naar uit! Thx
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Deze lijkt niet helemaal origineel. Er zit een Amerikaanse achter bumper op. Wel gele mistlampen voor FR. Heb je toevallig de VIN van deze?
     
  18. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Nope, helaas niet.
     
  19. migo

    migo Rookie

    Mar 29, 2020
    21
    Belgium
    Full Name:
    Migo
    Ik ken de huidige eigenaar van de auto, een verzamelaar die enkel de beste spullen koopt, daar van uitgaande denk ik dat die auto wel moet kloppen..
     
  20. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #70 MvT, Apr 19, 2020
    Last edited: Apr 19, 2020
    Ik kijk nu in het handboek en er zit verschil in met de GTSi en er zit op de QV een extra beschermings rubber Nr 41 die de rest van de 308 modellen niet hebben. USA modellen hebben deze ook maar wat iets anders zie ik ook nu. Marc (aka Marcos) heeft een USA GTSi en heeft deze extra proectie eraf gehaald, dat triggerde mij :)

    Image Unavailable, Please Login
     
    migo likes this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx Tijn, weer iets opgestoken. Ik had er geen idee van en zal bij een volgend bezoek aan een QV eens goed kijken
     
  22. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
  23. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    migo likes this.
  24. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Een goede klant en vriend van me (heeft een zaak in tweedehands auto's) heeft een prachtige Maserati Ghibli staan, full option, full Maserati history, eerste eigenaar, weinig kilometers, mooie configuratie en binnen budget. De wagen is in nieuwstaat en ik kan ook gemakkelijk mijn huidige daily inruilen (die ondertussen al redelijk wat kilometers op de teller heeft, is niet slim om daar nog pakweg 2-3 jaar mee te rijden) . Bovendien kan ik de Maserati ook aan een goede prijs en met volle vertrouwen kopen. Ik betrapte mezelf erop dat ik in mijn achterhoofd de keuze voor de Maserati aan het rationaliseren ben t.o.v. een Ferrari op dit moment...

    - Met de Ghibli zou ik een daily en Italiaanse hobby wagen in één hebben. In het geval van de Ferrari moet er nog een Daily naast.
    - De Maserati kan ik hier bij me thuis parkeren. De Ferrari zou ik elders bij familie moeten parkeren, dus elke keer naar de locatie rijden en wisselen van auto's als ik er eens mee wil rijden. In de komende jaren gaan we ongetwijfeld verhuizen naar een huis met inpandige garage, misschien is het slimmer de aanschaf van een Ferrari uit te stellen tot dan... Momenteel woon ik in de stad met eigen buiten parking, vandaar.
    - Gezien ik zelfstandige in bijberoep ben kan ik een deel van de kosten van mijn daily aftrekken van de belastingen. Dit kan ik niet bij de Ferrari, wel bij de Maserati.
    - De Ghibli is een praktisch, ruime wagen + gechipped toch 320 PK en 731 Nm koppel wat toch ook wat rijplezier zal geven.

    Ik besef dat het geen Ferrari is en dat blijft natuurlijk de ultieme droom, maar ergens lijkt het me rationeel gezien geen verkeerde keuze om als opstap naar Ferrari enkele jaren met een Maserati te rijden en de F nog even uit te stellen. Dan heb ik iets om van te blijven dromen terwijl ik reeds kan genieten van een Italiaanse schone.

    Twijfel... :confused:
     
  25. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    migo likes this.

Share This Page