Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3622 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het afnemen van praktijk oefeningen voor strooiwagen rijbewijzen is weer begonnen met de koude temperaturen.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  3. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
  4. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
  5. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ziet idd mooi uit! Een Lusso staat wel op mijn verlanglijstje over een paar jaar!
     
  6. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Dat was mijn gedachte ook toen ik hem op Insta zag, beetje een combi van DB11 achterzijde en DB10 (James Bond Only) voorzijde met de grille net omgekeerd.
    Omdat deze al die aero mist is hij daarom wel weer heel mooi.
     
    Melvok likes this.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #90532 328gts1987, Nov 16, 2019
    Last edited: Nov 16, 2019
    Nee, niet persoonlijk gezien. Persoonlijk vind ik het ontwerp niet spannend maar wel strak/modern. Als ik er zo naar kijk zou je dit (bijna) als een elektrisch model kunnen bestempelen. Dat is het niet maar je zou kunnen voorspellen hoe de ferrari van de toekomst (deels elektrisch?) er uit kunnen gaan zien... Is dit een transitie model? Het begin van een nieuwe bloedlijn?

    Terug naar de Roma. Het is Jammer dat het om een Portofino (met nieuwe versnellingsbak/SF90) gaat. 20Pk meer maar de wielbasis is identiek.
    Het interieur is wel helemaal nieuw (niet vergelijkbaar met eerdere modellen) en heeft alleen maar touchpanels (geen sticky parts meer dus).
    Opvallend is het stuur met verlichte teksten, die zag ik voor het eerst in de SF90 en gaat dus doorgevoerd worden in de gehele line-up.
    Materialen van interieur (donker gefilmd) vind ik niet sprankelend, uitdagend. Vooral die iPhone in leger uitvoering ziet er niet sprankelend uit, net een baksteen die er nog even in moest, bijna vergeten.

    Voorheen zag je nog wel eens spannende keuzes in materialen van het interieur maar daar moet je tegenwoordig voor naar het Atelier met een goed gevulde creditcard. Dit is te zien in de basis modellen, het is allemaal wat "standaard" aan het worden, veel plastic (standaard) ook, zoals de achterzijde van de stoelen. Die zijn bij mij nog geheel leder of carbon. Niet van plastic...

    Ik heb (met geluid uit) dit filmpje bekeken, is de moeite waard om een goede indruk te krijgen van "the Roma"

     
  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Heeft veel veel weg van zijn Maserati broer Alfieri, FCA let op de centjes zo te zien.
     
  9. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Vind de voorkant niet geslaagd.. lelijke gril...verder is het model te rond vormgegeven. Herken er geen Ferrari in.
     
  10. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Keilelijke auto. Ziet er uit als een triestige verwaarloosde hond.
    Werkelijk een totaal misbaksel. Wat Ferrari hiermee wil zeggen, dat lijkt me nog de vraag.
    Indien dit circus van 1 nieuw model per maand uitbrengen niet snel stopt, dan gaan de diehards afhaken, als ze dat al niet gedaan hadden.
    De bling bling koorts woedt meer dan ooit. De nieuwe markten zullen even snel verdwijnen als ze gekomen zijn, daar durf ik op wedden.
    Pininfarina en vooral Enzo draaien zich om in hun graf.
     
    Ajax de 1e and djfrens like this.
  11. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Schitterende Ferrari, de eerste sinds jaren die ik meteen mooi vind. Klassieke lijnen, ingetogen en tijdloos. Ik begrijp alleen niet wat de commerciële cq marketing director bedoelt met dat dit de Ferrari is voor mensen die geen Ferrari sportauto willen:

    for people who would like to drive a sports car, or a Ferrari, but are a little bit afraid of Ferrari and sportscars,

    ‘maar goed, veel mensen zeggen dat die -teveel- op een AM lijkt, ben ik het niet mee eens.

    PS sorry Strad zijn we het weer niet eens....

    Ciao
    Oscar
     
    RISL likes this.
  12. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #90537 Dino2010, Nov 17, 2019
    Last edited by a moderator: Nov 17, 2019
    Hey, die Oscar!
    Met die Roma hebben ze de bal maar dan ook compleet misgeslagen. De proporties, toch een der belangrijkste aspecten van esthetica, zijn volledig overhoop gehaald.
    Kijk, Ferrari heeft altijd al indrukwekkende frontpartijen gehad. Noem het maar een indrukwekkende neus of een "viel Holz vor der Tür", voor wie dat graag begrijpt.
    Maar daar hoort, niet alleen voor het oog, altijd een stevige kont tegenover te staan.
    Welnu, die is zoek.
    De cabine staat zover naar achteren, dat er dus in de energielijn van het koetswerk alles verloren gaat naarmate je van de voorkant wegkijkt. Dat komt ondermeer doordat de obsessie voor ideale gewichtsverdeling in de hand werkt dat de motor dus zo ver mogelijk achter de vooras moet liggen.
    Puur optisch alleen al is de afstand van het voorwiel tot de A-stijl dus veel te groot.
    En omdat enigszins weg te moffelen, hebben ze dan nog maar eens voor een ferm overhangend deel gezorgd vóór de vooras....om lijn en ronding aan de neus te kunnen geven, zonder de storende voorwielen té dicht in de buurt te hebben.
    Dat maakt dus dat de helft van de auto neus is. Nu, er zijn nog al auto's gemaakt met een zware neus, maar die hadden dan toch een achtersteven met stijl en optisch "gewicht". Als je naar de afstand kijkt van het eind van de deur, zeg maar B-stijl, tot aan het achtereind van de auto, dan past die afstand zowat 2x in de afstand van de voorsteven tot aan de A-stijl. Dat is nu werkelijk afzichtelijk lelijk.
    Een Sophia Loren boezem in combinatie met een bips van een 7-jarige non in spe, ik weet niet wie daar op valt.
    Dan even naar de details....
    Die lichten .....welke schele amateur heeft nu voor die totaal overbodige en totaal functieloze streep overheen de koplampen gezorgd. Een beetje goedkoop retro gedoe? Waarom? Het is lelijk, het element past aan geen kanten bij de rest van de auto. Het is gewoonweg geforceerd.
    De grille was een gril. Meer kan het niet geweest zijn. Dit hoop ik althans, want wie dit ernstig meende is volslagen krankjorum. Dit soort paneeltjes zie je wel eens meer op illegale konijn- en pluimveemarkten, waar arme, tot de stoofpot veroordeelde beestjes in een stinkende bak het zonlicht vrijwel volledig ontnomen wordt door deze geperforeerde platen van Zuid-Chinese makelij.
    Dat een achterlijke debiel uit de Karpaten dit soort gatentriplexplaat op de verroeste radiator van zijn al even verroeste Barkas of Wartburg monteert, daar kan ik mee leven. Maar op een Ferrari? De vent die dat op de Roma-tekentafel aangebracht heeft, die moet nog effe op cursus bij Trabant. Aan die oelewapper zijn stijlgevoel mag nog even wat bij geschaafd worden
    Enfin, ik geraak alweer op drift van zo'n massa lelijkheid.
    Het is gewoon goedkoop en gemakkelijk in elkaar geflanste blingbling, die hele klote Roma. Geen zak meer. Een schande dat de naam van de belangrijkste stad van onze beschaving aan dit minkukel gegeven is. De "Nouveau Riche" uit het Oosten en andere nog uit te vinden windstreken vinden ditt allemaal geweldig. Wat wil je, 15 jaar geleden moesten ze nog vechten om de garnaaltjes aan boord van hun armetierige Sampan om ter snelst op de lokale vismarkt te verkopen aan een halve eurocent per kg. Als je dan plots, een oogwenk later, bij de belangrijkste afzetmarkten van een iconisch Europees topmerk behoort, dan is enig gevoel voor spiritualiteit en schoonheid waarschijnlijk wat teveel gevraagd.
    U vraagt wij draaien.... Dat is het motto van nu. Het is intriest te moeten inzien dat de makkers die Ferrari spa tegenwoordig leiden, zelfs niet eens weten dat dat wel het allerlaatste is dat de grote Enzo ooit gedaan heeft.
     
  13. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Haha deStrad, ik heb werkelijk hardop moeten lachen. Hilarisch stukje! Kan zo een autoblad in. Maar eh, het schort aan de inhoud. Je bekijkt het vanuit een vrouw en dat is natuurlijk een schitterend uitgangspunt, geen twijfel mogelijk. De natuur schiep alleen meer en niet alles heeft tieten en een kont. Mij stoorde juist het ongebreidelde en musculaire lijnenspel van de 458 en 612. Massief “too much” en Arabisch. Daar verkochten ze ook erg goed en dan liefst in paars met geel interieur. De Roma is meer voor de ingetogen intellectuelen met smaak en stijl, juist niet blingbling. No offense naar wie dan ook, maar met deze auto kun je heerlijk rijden zonder uitgedaagd te worden door welke Porsche of opgefokte VW dan ook. Je komt in stijl en vertrekt met klasse....overigens moet het interieur nog bij mij plakken want dat is wennen. Iets teveel tv’s en PS4 beleving maar misschien komt dat nog.
    The battle is on! Misschien samen eens een biertje doen en het ook nog over muziek gaan hebben want ook daar gaan we enorm in verschillen wat het natuurlijk ook weer erg leuk maakt! Ik kijk er naar uit.
    Ciao!
    Oscar
     
    RISL likes this.
  14. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Dat biertje lijkt me prima, als ieder nou eens iets mee neemt wat hij/zij echt mooi vind wordt het denk ik een hele leuke middag/avond....
    P.S. ik neem de V8 Vantage mee en Milko de T2, ergens in het zuiden af te spreken op een mooi voorjaardag?
     
  15. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Vind ik een prima idee! Als Oscar dan gelijk die krat champagne meebrengt, want mei 2029 is veraf en de interesten, die gaan natuurlijk oplopen op die 9 jaar. :D :D :D
     
  16. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Als ze hem met een 6 cylinder zouden leveren zou ik het begrijpen idd, maar de Roma komt een V8 met een 8-traps DCT automaat eraan geschroefd. Als ik me niet vergis zit die ook in een SF90 Stradale :rolleyes:
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Een Sophia Loren boezem in combinatie met een bips van een 7-jarige non in spe, ik weet niet wie daar op valt.
    Prachtige beeldspraak, heerlijke tekst.

    Klopt, V8 uit Portofino, bak uit de SF90.
     
  18. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Goed idee qua bieren en zo. Qua champi wachten we toch echt 9 jaar zodat die mijn kant uitkomt!
    Ik kom dan met de oude dame mits het weer het toelaat...anders met een...e-auto.
    Ciao
    Oscar
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Shotgun! (als dat kan)
     
  20. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Scusi, non capoto.......
    (shotgun....)

    ciao
    Oscar
     
  21. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Non ho capito?

    Shotgun rijden betekent meerijden op de passagiersstoel voorin.
    Capisce? ;)
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Wie gaan we zien bij de intro van de F8 Spider morgen en/of Zondag ?
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  25. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    En morgen ? Bij MH ?
     

Share This Page