speciaal Ferrari reparatie gereedschap | FerrariChat

speciaal Ferrari reparatie gereedschap

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Jan 17, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De knutselaars en sleutelaars (meestal de oudere typos) kennen het probleem van speciale doppen die niet in de reguliere handel te krijgen zijn, zoals de RNT-44 voor o.a. de wielhubs en de RNT-45 voor de drop gear sluitmoer. Die heb je maar heel af en toe nodig (1 of 2 keer tijdens bezit van je bolide). Ik heb mijn RNT-44 meerdere malen uitgeleend en heb nu een RNT-45 voor de drop gear moer nodig en verzoek of iemand deze heeft en hem 2 a 3 dagen kan missen......

    Ik weet dat uitlenen van gereedschap risico's met zich brengt maar wellicht is dit medium een goede tool om elkaar hier af en toe te kunnen helpen.
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Goed punt Menno. Ik kan je helaas persoonlijk niet helpen.

    Dat het "risico vol" is uit te lenen (jou ervaring) vind ik jammer en zou je het advies willen geven mensen die willen lenen in het vervolg jou een borg te laten betalen (voordat je gaat verzenden/overhandigen) zodat als blijkt dat het toch wel lang gaat duren je het gereedschap kan aanschaffen.

    Ik zou (met goede bedoelingen) geen bezwaar hebben zo'n borg te betalen, wetende dat ik die toch weer terug krijg. Zelfs niet als dat de waarde van het gereedschap (nieuw) zou zijn.
    Het is een kwestie van vertrouwen (wederzijds) dat jij je gereedschap netjes terug krijgt en degene die leent daarmee geld uitspaart voor aanschaf ervan.

    j m 2 c
     
  3. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Menno kan weer verder en ik weet waar zijn huis woont :p
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Toppers.

    Maareh … zo'n setje spaart veel geld, waarom niet gewoon een keer zelf kopen ?

    Kun je een indicatie geven van de prijs / prijzen ?
     
  5. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    k
    kost toch snel 100 euro incl verzendkosten, maar het is meestal een tijd kwestie. in veel gevallen heb je hem alla minute nodig en niet over 2-3 weken. :)
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Daarom: gewoon kopen op zelf maken.

    Dat zelf maken kan met een slijptol en een (oude) dop … heb dat ook eens moeten doen.
     
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Vind ik ook, dat lenen is echt Hollands voor die paar rottige tientjes, gewoon zelf aanschaffen.
    Ferrari rijden kost soms offers en die moet je zo nu en dan maken......
     
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    https://www.hillengineering.co.uk/rnt-45
     
  9. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Aan lenen zitten ook leuke dingen zoals even bijpraten ;) Menno heeft er 1 besteld maar had hem nu nodig en we wonen op steenworp (fiets)afstand van elkaar, dus dan leen je al snel, maar je moet soms offers brengen inderdaad!
     
    Melvok likes this.
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat zeg ik :) 60 GPB. Voor mijn 44mm Hub Shaft Ring Nut Tool duurde het 2 weken bij Hill. Kan de volgende dag met Express post, maar dat is al snel 50 euro.
     

Share This Page