Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3627 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  2. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Veel plezier, maar pas op want bij ons en in Arnhem zijn gisteren al groepen met auto’s zwaar bekeurd en uiteen gejaagd door de sterke arm.
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #90653 328gts1987, Apr 5, 2020
    Last edited: Apr 5, 2020
    Dat is de halve waarheid; Deze stonden op een (gedeeltelijk) afgesloten terrein en hielden niet de "gevraagde" 1,5 mtr afstand. Het is naar mijn idee een verzoek om 1,5 mtr afstand te houden, die we respecteren.

    Dat ze op een gedeelte stonden wat niet de bedoeling was lijkt mij niet slim en volgens mij de basis van de uitgedeelde boetes (en enkele snelheden).

    Echter door gewoon (samen) te rijden en/of te tanken (met verzoek 1,5 mtr afstand te houden) lijkt het mij geen enkel probleem in de buitenlucht.
    Het lijkt mij meer risico om ergens binnen boodschappen te doen of naar tuincentrum te gaan (wat gisteren veel gebeurde). Dat is ook samenscholen (van tuinliefhebbers) op 1 parkeerplaats.

    common sense is wat er aan ons gevraagd wordt, we moeten niet gaan overdrijven tenzij er aanleiding voor is (stijging van cijfers maar die dalen alleen maar, gelukkig)
     
  4. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ieder moet het voor zich weten, of misschien eigenlijk ook niet; het lijkt een beetje op kinderen die de regels naar eigen goed dunken proberen op te rekken. Adviezen komen natuurlijk niet uit de lucht vallen en omdat mensen ook andere dingen doen die misschien niet verstandig zijn vind ik persoonlijk al helemaal geen goed argument.
     
    djfrens and franc 355 like this.
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Iedereen heeft recht op zijn mening en opvattingen. Persoonlijk laat ik iedereen in zijn eigen waarde, ik neem aan dat dit wederzijds is.

    Enfin, we hebben afgesproken op een benzine station en hielden gepast (zoals verzocht) afstand. We waren overigens niet de enige die op deze wijze te werk gingen. Ik zag ontelbare oldtimers & youngtimers ritjes maken. Zo ook motor-rijders in groep verband.
    Het was leuk om Gairo (die met foto's komt) en Martin te begroeten op de parkeerplaats. Na wat banden-trap-praat en gewacht te hebben op Ferry zijn we Zeeland in gereden. opvallend veel recreatie verkeer op de weg in alle categorieen en bouwjaar.
    Jaap (Jaapio) was onze local die ons trakteerde op een mooie diverse rit in zijn achtertuin. Het ging van snelweg naar B weg naar provinciaal weer terug naar snelweg. Geen (flits)kast gezien en dus lekker kunnen gummen.
    Zijn F12 is een beest van een wagen met een prachtig geluid maar Marcel met de 599 (zonder cats) kwam daar nog bovenuit. De maser van Ferry heb ik een tijdje gevolgd die lekker crackeld en een prachtige V8 huil heeft.

    Op de snelwegen is de linker baan standaard leeg op dit moment wat heerlijk is om de teugels wat te laten vieren alleen die 100km/u overal is ruk! Mensen die zich op de linker baan wagen, halen tergend langzaam in. Niet effe versnellen, nee precies 100 wat harder kan je kop kosten lijken ze te denken.

    Gelukkig is op de Binnenwegen ook heerlijk rustig waar je dus heerlijk kunt gummen zonder anderen (want die zijn er niet) daar lastig mee te vallen. Wel veel recreatie mensen aan de wandel in Zeeland. Die konden zo'n groepje herrieschoppers wel waarderen. Enkele klapte zelfs en veel duimpjes omhoog.

    Ik maakte nog een filmpje met de telefoon onderweg:

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  6. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    473
    Ondanks alle beperkingen ( geen vette hap bij de tankstations) toch lol gehad!
    Bij thuiskomst bleek dat ik er vandaag toch 360km bijgeteld heb....
    Blij dat ik meegegaan ben.
     
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Uiteraard gun ook ik iedereen zijn of haar opvattingen, een voordeel nu wel is inderdaad dat de wegen mooi leeg zijn.
    Die 100 overdag is ruk en zorgt voor lange treintjes op de rechterbaan met soms maar weinig tussenruimte.
    Het weer was super, helaas staat de Mondial voor groot onderhoud dus gisteren een rondje gedaan met de Bentley en vandaag met de Corvette zonder targa top door het buiten gebied, tussen vele motoren, fietsers en oldtimers inderdaad.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik vat hem effe niet Milko. Eerst veroordeel je dat we gaan rijden (op verantwoorde wijze) en zelf meld je dat je dit ook (verantwoord) hebt gedaan... Nogmaals ik heb er geen moeite mee maar vat het op dat wij er beide naar streven een "normaal" leven willen behouden en ik denk dat we ons daar allemaal aan moeten vasthouden.
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  10. Marco599

    Marco599 Rookie
    Silver Subscribed

    Apr 5, 2020
    19
    rotterdam
    Full Name:
    marco
    Was een mooie dag om te rijden en lekker rustig op de weg :)
     
    Melvok likes this.
  11. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,412
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Sinds de zomer trotse eigenaar van een Mazda MX5 1.8 nbfl uit 2001. Dus bij mij begonnen de banden ook te jeuken vandaag. Dus de Mazdaratie vandaag maar uit de schuur gehaald. Eerst even kijken bij de shell aan de A29 en daarna door naar de bollenstreek. Zou eigenlijk nu een paar dagen in de bollenstreek verblijven maar dat ging niet door, dus dit was een mooi excuus om toch die kant op te gaan :)
    Reed vandaag heel wat bijzonder spul rond, Erg veel motorrijders, klassiekers en cabrio's. Nog een Rode FF gespot op de A4 e een grijze 458 Speciale hier in Waalwijk.

    Hierbij een aantal plaatjes.


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    MrDino308GT4 likes this.
  12. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Beste Fred,

    Veroordelen doe ik niemand, maar ik heb jullie willen waarschuwen ( en plezier gewenst)dat er al een aantal bijeenkomsten met auto’s waren aangepakt, eentje in Arnhem inderdaad en ook eentje bij ons Breda AirPort waar een groep auto’s bij elkaar waren gekomen. Als je vervolgens een oproepje plaatst voor een meeting met gelijkgestemden met opvallende auto’s bestaat de kans dat dit al snel wordt opgemerkt door de lokale handhavers. Dat is iets anders dan in je eentje een rondje rijden waarvoor je overigens in België al een boete kunt krijgen. De overheid is redelijk strikt in handhaving bij groepen groter dan drie ongeacht de 1.5 meter afstand in zo een geval. Iedereen wil in zijn eigen optiek inderdaad er een zo normaal mogelijk leven op na houden, maar de situatie is helaas niet normaal op dit moment. Misschien reageer ik wat fel, maar dat komt omdat gisteren de goede kennis met Corona van mij en mijn moeder is begraven ( eerdere post) en het niet heeft gered vanaf de IC te Breda. Dan komt het ineens heel dichtbij en begrijp je des te meer waarom er zo op alle regels wordt gehamerd. Neemt niet weg dat je moet proberen om te blijven genieten.
     
  13. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Mooie foto's Mel, mag ik vragen wat dat is wat aan je diffuser zit ? ik vermoed een "Mel Special" :)
     
  14. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Dus als ik het goed begrijp is het in Nederland leven zoals vóór Covid-19. Alleen 1,5 afstand houden....
    t' Is maar dat ik het weet voor mijn terugkeer volgende woensdag uit Buenos Aires met aankomst A'dam. Kan dus gewoon met de trein naar huis zonder over laisser-passer of toelating te beschikken van hoger hand. 't Is wel even anders hier in Argentinië. Al honderden wagens in beslag genomen omdat ze niet de nodige voorzorgen hebben genomen een toelating aan te vragen. Maar ja, ze hebben dan ook maar 44 doden tot nu toe...in totaal sedert de uitbraak.
    Guido
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Milko, Ik begrijp je reactie (beter) en condoleer je met het tragische verlies van de goede kennis. Het komt bij iedereen dichtbij en als we de maatregelen niet respecteren nog dichterbij. Neemt niet weg dat we er aan doen wat we kunnen maar dat we ook moeten kunnen blijven leven.
    Ik begrijp je verschil in alleen rijden of in een groep.
    Ook zijn we allemaal bewust dat we in onze ras-paarden opvallen. Dat trekt aandacht maar niet minder dan hordes motor-rijders die wij tegen kwamen.
    Nogmaals ik rek de regels niet op maar blijf wel "normaal" leven en heb zaterdag de hele dag op een ladder (thuis) gestaan, alleen ;-)
    Niet omdat ik dat (heel)leuk vond met dat prachtige weer, maar om ook bij te dragen aan spreiding.

    Sterkte met het verwerken van jullie verlies.
     
    milko1969 likes this.
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Klopt bijna, de 1,5 mtr is duidelijk en openbaar vervoer is operationeel (hier en daar met aangepaste diensten).
    Maar er is ook het verzoek om bij thuiskomst uit bepaalde gebieden jezelf een (thuis)quarantaine op te leggen, zeker indien je (lichte)klachten hebt.
    Bij het laatste is de regel dat iedereen van het gezin/in huis thuis blijft.
    Informeer even bij aankomst op schiphol of jou bestemming onder deze gebieden valt en controleer de eerste dagen je temperatuur.

    Goede reis en laat even weten hoe leeg je toestel was. Ik hoorde gisteren dat 10 pers geen uitzondering is. Het is dus business class in economy :p
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Prachtig: "Mazdarati" die houden we erin.
    Hierbij het plaatje van deze strakke auto (met de F12 van Jaapio op de achtergrond) :D Image Unavailable, Please Login
     
  18. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    14 dagen thuisquarantaine is al een verplichting bij het aanvaarden van het vliegtuigticket. En de Ambassade heeft al laten weten dat het waarschijnlijk 1 van de laatste vluchten gaat zijn vanuit Buenos Aires tot de commerciële vluchten weer beginnen. Aangezien ik geen glazen bol heb...het zekere voor het onzekere neem. Leeg zal het toestel niet zijn....zowat alle Europeanen kunnen hiervan gebruik maken. Of we zouden ook de 1.5 m verplicht moeten toepassen in het toestel. :D
    Zal in ieder geval laten weten hoe chaotisch alles is voor het moment.
    Guido
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #90670 Melvok, Apr 6, 2020
    Last edited: Apr 6, 2020
    ABSOLUUT :)

    3-D geprint kastje met CF frontje, WiFi achteruitrij camera en 2x 2 rode powerleds.

    Voor op het circuit, rood knipperend, via afstandsbediening. Werkt perfect !

    Ook de camera werkt super en geeft de beelden van achter de auto, geen draden trekken, direct op je foon …

    Mooie auto Jaap, die F12 !

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login
     
  20. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Cool!
     
    Melvok likes this.
  21. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    We wonen in een vogelrijk gebied en sinds een paar dagen lopen een paar kwikstaartjes door onze tuin. Heel leuk, tot ik er achter kwam dat ze mijn auto als toilet gebruiken... Die kleine vogeltjes kunnen er wat van! We kregen het vermoeden dat de vogeltjes zichzelf in de buitenspiegels zagen en hun spiegelbeeld wilden verjagen. Ik heb de spiegels ingeklapt, maar dat hielp niet. Vervolgens een plastic zak over beide spiegels gedaan en dat lijkt te helpen. Iemand al eens zoiets meegemaakt? Andere tips om vogels van je auto te verjagen? Ik heb eerst glinsterende sliertjes geprobeerd (bevestigd aan stokjes en tussen de portieren en dakantenne geklemd), maar daar gaven ze niks om. Heb ook al een autohoes besteld. Maar hopen dat ze die niet onder poepen. Ik hoop ook een beetje dat ze alleen zo reageren tijdens het broedseizoen. Iemand hier een vogelkenner?
     
  22. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Netjes hoor Mel, ik vind het wel wat hebben, zeker die camera is erg handig.

    Had een camera achter op mijn vorige auto en nu bliepers, maar daar ben ik niet zo gecharmeerd van, want ze geven nogal eens vals alarm.

    Ben erg tevreden met de F12, maar als ik iemand een aankoop advies zou moeten geven zou het toch 458 zijn, de rijbeleving vind ik toch leuker in de 458.

    Hoe dan ook rijd ik er erg graag in, inmiddels na aankoop in Oktober (18500km ) staan er nu 24400 km op.
     
    Melvok likes this.
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    De autos zijn imo ook gemaakt om er mee te rijden Jaap!

    Ik kocht de 458 met 26.000 kms en er staat nu 4 jaar later op het dubbele op de teller: 52.000 kms.

    Genieten dus, iedere maand, ieder jaar.

    Planning is eind Mei een grote tocht naar vm DDR, Dresden, Harz etc … hoop dat deze planning lukt …

    Heb jij nog plannen ?
     
  24. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Ja ben ik volledig met je eens, maar daar wordt wel eens anders over gedacht, vooral hier in het engelstalige gedeelte, als je niet beter wist zou je denken dat een Ferrari met meer als 30000 miles op ieder moment uit elkaar kan vallen.

    Ik had wat plannen voor eind Mei in Zuid Frankrijk, maar ivm een familie situatie moet ik alle plannen even in de ijskast zetten.
     

Share This Page