Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3628 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Jaapio je hebt een PM
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zijn er nog gegadigde voor een (besloten) paasrit morgen?
    We doen het volgens dezelfde procedure als afgelopen weekeind. Kleine groep (Max 5 auto’s), 1,5 mtr afstand en start vanaf benzine station waar we “toevallig” allemaal gingen tanken.
     
  3. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Heb van de week al getankt, dus wij komen niet


    Sent from my SM-T510 using FerrariChat.com mobile app
     
  4. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Mooie beelden uit de oude doos:
     
    328gts1987, Jeka and Fumacher like this.
  5. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Wat een beelden!
     
  6. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu

    Attached Files:

  7. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Fred, ik snap jou niet, roep je nu doodleuk mensen op om samen een rit te rijden? Dit kan toch niet! Thuis blijven is thuis blijven, als je wil rijden kun je toch alleen gaan?
     
    franc 355 likes this.
  8. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  9. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Fredraket, is nogal ferm tegen de regels in, hé?
    "Toevallig gingen tanken", ga je dat aan die politieman die z'n Paasdag opoffert, uitleggen?
     
    franc 355 likes this.
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Alleen kan ook, klopt. Net even een boodschapje gedaan En genoten van de lege snelweg, aanrader
    Image Unavailable, Please Login
     
    jaapio likes this.
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    zolang ik zelf tank en afreken aan de pomp (buiten pin) kan ik aan niemand iets overdragen. Nix tegen de regels (lees: verzoek) in.
    thuisblijven betekend dat de wegen leeg blijven.
    Nee, de mensen die op de overvolle parkeerplaatsen van de bossen staan, die doen het goed. Daar is meneer agent druk mee, niet met mij/ons.
     
  12. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Toch ben ik heel erg benieuwd hoe er in de nabije toekomst weer events, races, meetings, beurzen etc. georganiseerd kunnen worden in de zogenaamde 1.5 M economie? Lijkt me niet alleen praktisch heel lastig maar ook om er een business case uit te kunnen halen. De meeste zaken draaien toch op zoveel mogelijk bezoekers aantallen, laat staan vliegen, wie wil er nog volgepropt in een afgesloten ruimte waar alle lucht zogenaamd gefilterd wordt rond gepompt. Wat kosten straks tickets voor half gevulde vliegtuigen? Welke horeca ondernemer kan bestaan op een maar voor 1/3 gevulde zaak? Wordt er allemaal niet leuker op en het einde is nog niet inzicht. Krijg visioenen met de DDR waar schaarste heerste, men bijna niets mocht en iedereen elkaar controleerde.
    Als we ooit weer helemaal normaal kunnen gaan verder leven voelt het als de Berlijnse muur die omvalt....
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #90688 328gts1987, Apr 13, 2020
    Last edited: Apr 13, 2020
    Mee eens Milko. Ik denk/vind niet dat we die kant op moeten denken.
    We moeten de draad weer oppakken (en snel want lang gaan we dit niet volhouden in deze situatie)

    Dit moeten we gaan doen met de lage risico groepen.
    Ook scholen moeten weer open gaan en winkels alsook restaurants want anders blijven die permanent dicht zoals jij schetst.

    De risico groepen moeten daar vandaan blijven en ieder die zich onveilig voelt.
    Echter we kunnen maar een bepaald maximum financieel dragen.

    mijn zorg is dat het opgelopen kassa bonnetje (we platen hier over miljarden) nu zo’n weerslag heeft op komende generatie dat we goede zorg niet kunnen betalen in de toekomst.

    Eerlijk gezegd heb ik daaraan afgelopen decennia al betaald maar ga ik die straks ook wel krijgen? Net zoals pensioen? (Die ook onderuit zijn gegaan, alweer)

    we moeten aan de gang want stilstaan draagt niet bij in bestrijden van het virus maar al helemaal niet naar herstel naar ons “gewone” leven waar jij naar verwijst.
    we zullen het virus alleen kunnen verslaan op wilskracht niet met onszelf op te sluiten, althans niet allemaal.
    Het steekt gewoon weer de kop op als je gaat bewegen (zoals nu in China).

    Jm2c

    ps
    reken jezelf niet rijk met “je spaargeld of waarde van je huis”. De inflatie zo dadelijk zal catastrofisch zijn, de euro/dollar/yen stort volledig in. Dat wat “de politiek” nu uitgeeft (lees: weggeeft) moeten “wij” gaan compenseren met belasting betalen. Kortom we gaan dit financieel niet trekken zoals jij schets met DDR beelden. Elke dag dat dit voortduurt wordt alleen maar erger in de toekomst.

    Ter info:
     
  14. ope1967

    ope1967 Rookie

    Jul 16, 2017
    12
    Geeft je eigen nivo ook aan, sbs-ertje, dat je gelijk met fredraketje moet komen...
     
  15. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Felicitaties met je 6de post, Ope!

    Hierbij heb ik een 3-puntenplan voor je klaar:
    1. Indien je drukbezette agenda het toelaat, moet je toch even bijlezen op deze draad, dan kom je best wel te weten dat Fredraket een koosnaam/nickname is van 328gts1987 (ook graag gebruikt door hem zelf trouwens).
    2. Indien je verstandelijke vermogens het toelaten, en dat betwijfel ik sterk, moet je in de toekomst, toch even je bericht herlezen alvorens je het post. Misschien merk je dan nog tijdig dat wat je schrijft nergens op slaat.
    3. Als je het echter bij maximaal 2 posts per jaar houdt, en dat hoop ik van harte, is de kans groot dat we je niet te dikwijls hoeven lezen.
     
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zoals onlangs uitgesproken; we staan voor een duivels Dillema met zijn allen. Hoop alleen niet dat er een twee deling in de maatschappij ontstaat van voor en tegenstanders inzake het wel en wee van onze toekomst, zowel zakelijk als gezondheidstechnisch. het een kan niet zonder het ander, het ene belang telt niet harder dan het ander maar je merkt dat er steeds meer sociale druk ontstaat om mensen een lichtpunt te kunnen bieden. Ik wens een ieder veel wijsheid in het nemen en of opvolgen van de voor hem of haar voor de hand liggende (gevoelsmatige en/of zakelijke) beslissingen in deze absoluut krankzinnige tijd waar we nu met zijn allen midden in zitten!
     
    328gts1987 likes this.
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Gezellig hier! :)

    Hmm ik weet het niet... of Fred nu achter me, voor me rijdt of een Opel dat maakt niet uit denk ik. Ik ben nog nooit ziek geworden van het geluid wat er al 7j uit die Porto gekraamd wordt.. nou ja... behalve het Ferrari virus die alleen maar erger wordt! Wat wel uit maakt denk ik als we nu dijkjes gaat rijden. Nu moet ik die wel nemen als ik ons dorp uitrij en mij toch ook wel ergerde aan de continue vele motorrijders die het dorp doorkruis(den) 2 weken geleden, maar Ff lekker Tunnelrunnen en langs de grens van Belgie zwaaien moet toch kunnen.

    Thuis kan ik niet in de tuin zitten omdat de buurvrouw buiten zit die Corona heeft/had (geen onzin en gelukkig gaat het goed met haar) met een schutting ertussen die maar 0,05mtr dik is. Tja Rutte zei thuisblijven :) Ik ga wel een rondje rijden als men het niet erg vindt met een volle tank Euro98. Zo ook de rest van de EU die E10 in de tank hebben van de dagelijkse comuter, anders heb je zometeen een dikke garage rekening.
    https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/lang-stilstaande-autos-lopen-extra-risico-met-e10-benzine/
    https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/pas-na-lange-stilstand-mogelijk-problemen-met-e10/

    Als we rekening met elkaar houden komt alles goed!
    Ps. Wat mij het meest verbaast is de risico groep de regels niet in achtnemen bij kassa's. De meeste dik in de 80 of wellicht WII hebben meegemaakt vinden het wel best allemaal :confused:
     
    328gts1987 likes this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gelukkig zijn er gelijkgezinde die ook jeukende banden hebben zoals zovele die je op de weg tegenkomt. Ik zag dat uit Houten ook een groepje van 4 was vertrokken vanmiddag.

    Het weer is prachtig vandaag en de snelwegen weer leeg.
    binnendoor route vandaag en dat was drukker dan verwacht.
    Rijen (wandelaars & fietsers) stonden voor de ijsco bars onderweg. Als er iets gezegd moet worden over afstand houden en drukte vermijden dan hadden ze daar vandaag hun slag kunnen slaan.

    Wij werden ook "gecontroleerd" bij ons vertrekpunt echter was er geen aanleiding om ons aan te spreken aangezien wij netjes uit elkaar parkeerde, op afstand bleven en per persoon koffie binnen gingen halen (niet als groep).
    Immers we waren elkaar "toevallig" tegengekomen :rolleyes:.

    Afijn, na het bekende bandje-trappen waarbij we blij zijn dat John weer Corona vrij is en zelfs immuun (een van de weinige). Werd het tijd de teugels te laten vieren.
    Gelukkig beschikte iedereen over een porto waardoor we (ongeplande) route konden vinden. Immers vanwege de "KGB-regels" is georganiseerd rijden niet toegestaan, achter elkaar aan wel ;).
    Het is zoiets als een hondje hebben in Spanje vertelde Maurice. Alle kennels daar zijn leeg want als je de hond uitlaat mag je wel op straat zijn, anders niet...

    Afijn we hadden een mooie route langs de Linge en een (ongeplande) tussenstop bij Kroymans waar (zelf) meegebrachte koffie (nogmaals dank Ineke) nuttigde.
    Hierna zijn we de bossen rond de Bilt (daar waren de parkeerplaatsen nu wel afgezet gezien de drukte vorig weekeind) in gereden om vervolgens de snelweg (helemaal leeg) op te gaan. We reden o.a. op de A2 over de volle breedte (5 banen).
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Echter reden we een
     
  19. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    479
    Geweldige middag gehad!
     
    328gts1987 likes this.
  20. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Mooi plaa
    Mooi plaatje, zou normaliter niet zomaar lukken naast elkaar!
     
  21. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik herinner mij , als van gisteren, de Deil rit van, ik meen 2015, in gezelschap van Oscar en Peter hun F40s over de snelweg heenreden, rete druk en dan nog 4 rijen dik en rood voor me. Ik reed op een gegeven moment ervoor en keer in mijn binnenspiegel en dat dwong wel respect af om aan de kant te gaan. Ik zal dat plaatje in mijn hoofd nooit vergeten!
     
  22. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko

Share This Page