Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 2 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Even een voorbeeldje

    China 1.300.000.000 inwoners.
    Als je een gemiddelde levens verwachting van 80 jaar neemt zijn er gemiddeld per dag 1,3miljard inwoners / (80 jaar x 365 dagen) = ~45.000 doden per dag.

    En nu komt er een vrachtwagen met 2500 urnen bij een crematorium dan is dit volgens de westerse media HET bewijs dat er veel meer corona doden zijn in China. En de rest van de media neemt dit direct over want die moeten ook wat te melden hebben. Zo werkt het in de media.
    Niemand die checked of dit een normale levering is.

    Hoeveel mensen denken jullie dat er per dag in Nederland of Belgie voor de corona uitbraak gestorven zijn ?
    En waaraan sterven die mensen dan aan?

    En dat is nu niet anders, of dachten jullie dat deze mensen ineens niet zouden sterven.

    In 2017 hadden we bijvoorbeeld ruim 2000 IC bedden nu zijn dat er 1100 in Nederland. Dus paniek, lockdown de experts hebben gefaald en de regering is verantwoordelijk en luisteren naar de experts.

    Morgen is er weer een dag.





    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    328gts1987 likes this.
  2. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Voor Afrika is het duidelijk...die nemen al jaren medicatie tegen malaria en laat net dit middel goede bescherming geven tegen Covid-19.
    En voor Zuid-Amerika : ik heb ergens in het begin van deze virus uitbraak gelezen dat gevaccineerde mensen tegen gele koorts een betere bescherming hebben tegen Covid-19. Zeker meer dan 50% is ingeënt tegen deze monster killer. Neem daar nog bij dat de uitbraak net in de zomer gebeurde en de mensen daar dan zo wie zo een betere immuun bescherming hebben. Afwachten wat het geeft nu het herfst wordt op het zuidelijk afrond.
    Guido
     
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    In leiden zijn ze in ieder geval goed bezig met een vaccin, "het waren toch die Hollanders, die stijfkoppige Hollanders"
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Is daar een bron van om daar meer over te weten.

    Preventief malarone slikken tegen malaria wordt niet altijd gedaan vanwege de bijwerkingen. Daarbij komt dat het een prijzig middel is. Niet veel mensen (in afrika) die dat zich kunnen permiteren.
    Gele koorts ben ik meerdere malen voor gevaccineerd en zelfs zo vaak dat ik immuun ben voor het leven.
     
  5. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Malaria medicatie op basis van kinine :
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinine . Heb zelf ettelijke jaren Nivaquine geslikt tegen malaria.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Chloroquine dat nu in de media wordt aangehaald is feitelijk Nivaquine.
    Merknamen = Nivaquine (Sanofi-Aventis).
    Gele koorts :
    Het team van professor N gebruikt daarbij een technologie die gebaseerd is op het vaccin tegen gele koorts. Op dit moment zijn de onderzoekers bezig met preklinische tests een vaccin te ontwikkelen tegen het dodelijke coronavirus (COVID-19). ... een technologie die gebaseerd is op het vaccin tegen gele koorts.
    Hopelijk hebben mensen die gevaccineerd zijn tegen gele koorts een betere bescherming dan zonder tegen Covid-19.
    Door mijn jaarlijks verblijf in de tropen, ben ik ook voor het leven gevaccineerd tegen gele koorts.

    Wat is Malarone ?

    Guido
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Malarone (=Atovaquon/Proguanil) is tegen malaria op kinine basis.
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zoooow … gisteren op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort lastig gevallen door ….. een blauwe Tesla.

    Wel 6 keer kwam hij links van mij rijden en maximaal versnellen, probeerde of ik daar ook zin in had.

    Wat een Flippo zeg; ging er bij Hilversum af, Ineke vroeg of meer Tesla boys dit soort neigingen hebben … :eek:
     
  8. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris

    Wie won er? :D

    Ik heb dergelijke ervaringen nog niet veel met Tesla's gehad, behalve dat ik wel een aantal keer heb meegemaakt dat ze er graag als een speer vandoor gaan als ik naast ze bij een stoplicht sta met een van mijn pruttelende bolide's.

    Wel heb ik veel meer van dat soort ervaringen met bestuurders van een Ferrari, Lambo, motorfiets of de M3/RS klasse. Het speelgoed brengt denk ik bij sommigen de kwajongen weer naar boven :)

    Het zou andere andere kant ook niet leuk zijn als iedereen in zo'n voertuig uitsluitend voorzichtig van 0 naar 100 in 12+ seconden accelereert. Goed voor de koppeling misschien, maar wel veel minder leuk.
     
    Melvok likes this.
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ach.....die jongens in hun stofzuigers proberen zich ook een beetje te laten gelden op kosten van de belastingbetaler zullen we maar zeggen, heb het ook meegemaakt alhoewel bij de Corvette lijkt het of ze het op een of andere manier niet durven.
    Pas wel op want bij ons in de regio rijdt de KLPD met een witte Model S en ik heb die al vaker langs de kant zien staan met een slachtoffer en de blauwe leds aan.
     
    Melvok likes this.
  10. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Dat is normaal hier in de buurt Mel. Ik probeer ze te negeren. Af en toe laat ik me gaan en trek ik hem even door naar de 200, dan haken ze snel af.
     
    Melvok likes this.
  11. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  12. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    In Frankrijk zijn ze daar al een heel aantal weken mee aan het testen moet goede resultaten, je moet er de Franse kranten maar es even op naslaan zoals lemonde.fr

    Maar België en Nederland zijn landen met een zeer grote farma industrie die eerder naar het ontwikkelen van nieuwe inkomsten gaan dan naar het gebruik van bestaande middelen (die in dit geval niet door hen gepatenteerd zijn)
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ja Rutte zit er niet voor het volk eerder voor de multinationals



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Toch nog even (tijdelijk) dit draadje "misbruiken" gezien we hier al uitvoerig een en ander bespraken....

    Het blijkt dat (tijdelijke?) maatregelen opgelegd door de overheid niet grond-wettelijk mogen, iets wat ik al vanaf de eerste dag heb geroepen en tegen heb verzet.

    Er is nu een (tijdelijke?) wet in behandeling om samenkomsten of groepsvorming toch te blijven handhaven (tijdelijk?).
    Dit zonder tussenkomst van ons burgers en wordt binnen Den Haag zelf "geregeld"...
    Dat laatste lijkt mij op zich alweer tegen alle grondwetten in, niet?

    Het gaat er steeds meer en meer op lijken dat de overheid ons als speelballetjes ziet en het collectieve/democratische bestaan van het volk ondermijnen. Geen weerwoord, geen referendum en zo dadelijk geen stemmen (tijdelijk) ivm Corona???

    Waar gaat dit heen nu Corona dus niet alleen onze vrijheid afneemt maar zelfs de democratie ondermijnd???
    We laten dit allemaal gelaten toe?

    Geen weerwoord in de media (die er altijd zo prat op gaan juiste journalistiek toe te willen passen) of van burgers die zich afvragen waarom dit "noodzakelijk" is... De getallen laten zien dat we op de goede weg zijn maar dan toch deze wet invoeren?
    Waarom?

    Ik meen me te herinneren dat als er landen in het verleden waren waar niet gedemonstreerd mocht worden of dat de media eenkennig was dat dit werd veroordeeld in onze democratie, toch?
    Nu leven we er zelf in, geen uiting van mening, media die alleen maar regels van de overheid propageert en wij zitten maar opgesloten.

    Ik vier dit jaar 5 mei maar (tijdelijk) even niet, het voelt namelijk helemaal niet meer als vrijheid en vrees voor onze democratie.

    https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/kabinet-komt-met-spoedwet-voor-coronamaatregelen.html?redirect=1

    'Spoedwet voor coronamaatregelen'
    Om de huidige noodverordeningen te vervangen, komt het kabinet met een spoedwet. Daarmee kunnen beperkende maatregelen straks juridisch beter vastgelegd worden, meldt NRC vandaag op basis van Haagse bronnen.

    De spoedwet zou de noodverordeningen binnen enkele weken moeten vervangen. Volgens juristen die met NRC hebben gesproken, zijn de huidige verordeningen "onhoudbaar", "ondemocratisch" en "ongrondwettelijk". De maatregelen, zoals het verbod op groepsvorming zonder 1,5 meter afstand, druisen tegen de grondwet in. Dat mag alleen als dat in de wet is vastgelegd en dat is bij noodverordeningen niet het geval.

    De nieuwe wet moet volgens NRC regelen dat burgerrechten tijdelijk ingeperkt kunnen worden. Burgers zouden in dat geval makkelijker gestraft kunnen worden als ze zich niet houden aan bepaalde maatregelen.
     
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik snap wat je bedoelt Fred maar als er de afgelopen weken in dit korte tijdbestek over iedere maatregel een referendum gehouden zou moeten worden, waren we al veel verder van huis geweest. Neemt niet weg dat er steeds meer geluiden komen om het probleem niet alleen nog vanuit de medische maar ook vanuit de economische kant te bekijken. Maar ook dat is niet meer dan een politiek steekspel, uiteindelijk wil niemand degene zijn die een land opzadelt met vele doden of economisch de afgrond in laat storten.
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Het grootste probleem is dat er (blind) het RIVM wordt gevolgd. De overheid heeft een dubbele agenda en "gebruikt" Corona daarvoor.
    Er moet meer gekeken worden naar exacte (lees: gemeten) wetenschap. Het RIVM baseert alles op modellen en niet op gemeten waarden.
    De Wetenschap roept, nee schreeuwt om testen van bevolking.

    Kijk eens naar dit gesprek: Ik ben geen fan Maurice de Hond maar is een wetenschapper en laat zien hoe het kan zitten.
    Klimaat, omstandigheden en hyper besmettingen.
    Het is even zitten maar geloof mij het is zinvol, zeker vanaf 46min00

     
  18. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zit zeker een kern van waarheid in alleen Maurice de Hond baseert natuurlijk veelal op statistieken, daarvoor heb je een vorm van enigzins vergelijkbare geschiedenis nodig, iets wat het RIVM en dus kabinet op dit vlak moet missen. Blijft gewoon heel lastig vraagstuk.
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Niet als je massaal op testen gaat inzetten, iets wat niet gebeurd maar de grondslag is voor bepaling van de koers. Rutte: "we varen op zicht". Dat is dan wel zicht in dikke mist. Het (massaal)testen zal die mist laten optrekken.
    Ze zijn denk ik bang voor de lage uitslagen die de toren hoge kosten/schulden die gemaakt worden niet rechtvaardigen. Politiek dodelijk dus "verdwijnt" dat onder het kleed (zolang dat lukt)...
     
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Even 17 miljoen mensen laten testen is zeker gratis?
    Die test kost geld en vooral capaciteit. Die tests hebben we niet en de capaciteit om zoveel tests in korte tijd te doen al helemaal niet.
    Dus steeds roepen dat iedereen getest moet worden, gaat niets helpen. Dat kan niet, dus is geen optie.
    Dus zijn er andere maatregelen en die werken in NL behoorlijk goed. Dat is mooi.

    Verder moeten we Corona gewoon serieus nemen.
    Boris Johnson nam het ook niet serieus en maakt er zelfs domme grapjes over, ik vond het eigenlijk wel mooi dat hij het vervolgens zelf kreeg en nu praat hij ook wel anders.

    Dat de hele wereld plat ligt en dat vakanties, evenementen en concerten etc allemaal niet doorgaan is idd sh*t, maar dat halen we later wel weer in.
    We kunnen in NL nog behoorlijk veel, zoals een rondje rijden in onze Ferrari's of andere leuke auto's. Of evt in een Tesla als je niks leuks hebt. ;-)
     
  21. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #47 ChrisW1, Apr 29, 2020
    Last edited: Apr 29, 2020
    Hi Harry,

    Testen hoeft niet veel te kosten en je hoeft natuurlijk ook niet de hele bevolking te testen.

    Al maanden geleden hadden ze in bijvoorbeeld Zuid-Korea testapparatuur waarmee volautomatisch (nadat natuurlijk handmatig een monstertje was genomen) binnen een paar uur meer dan tienduizend testen konden worden gedaan. In plaats van dat soort apparatuur gelijk te bestellen, hebben de RIVM en het kabinet eerst heel lang het belang van testen tegengesproken en hebben ze vervolgens op volstrekt amateuristische manier met allerlei lokale instellingen met hun eigenwijze medici aan het hoofd een heel beperkte, handmatige en dure testcapaciteit alsnog opgebouwd. Er zijn zelfs veel ontwikkelingslanden die dit beter op orde hebben (door bijvoorbeeld gelijk bewezen testapparatuur en testsupplies in landen als Zuid-Korea in te kopen).

    Je hoeft natuurlijk niet alle 17m mensen te testen, maar wel regelmatig iedereen in de zorg, andere contactberoepen, iedereen die symptomen heeft en iedereen die met besmette personen in contact is geweest. Medewerkers in de zorg en bijvoorbeeld politieagenten/BOA's (die notabene op de afstandsregels moeten toezien) zijn nu ongewenst superverspreiders geworden en hebben zelf ook een groter risico gelopen dan noodzakelijk was.

    Rutte heeft vooral de volgende "intelligente" maatregelen kunnen verzinnen:
    - handen wassen
    - thuis blijven
    - afstand houden
    - vele bedrijven dicht

    Dat zijn dus maatregelen die zelfs elk superarmoedig land zonder voorbereiding kan nemen... met als garantie dat de economie en een groot deel van de welvaart voor velen in de komende jaren kapot is.

    Wat de regering had moeten regelen om echt intelligent met het probleem om te gaan was onder meer:
    - inkoop en productie in eigen land van mondkapjes en andere beschermingsproducten
    - inkoop en verspreiding temperatuurmeters en wetgeving om ze te mogen gebruiken (testen bij ingang elk bedrijf, restaurant en steekproefsgewijs bij bijvoorbeeld stations en winkelcentra; bij temperatuurverhoging gelijk naar huis en coronatest)
    - veel testcapaciteit, veel testen en goed naspeuren van iedereen die met besmet persoon in contact is geweest
    - op tijd bestellen IC apparatuur (heeft de regering ook heel erg lang meer gewacht totdat er niets meer te koop was en paniek ontstond over de bezettingsgraad van het beperkte aantal IC plaatsten in NL)


    Het probleem in NL en de rest van de wereld is nu niet dat we even niet naar een restaurant zijn geweest of een vakantie hebben moeten overslaan. Het probleem is dat we mogelijk onnodig een enorm economisch probleem als tweede probleem hebben gecreëerd wat het virusprobleem niet heeft geëlimineerd; landen als België, Frankrijk, Spanje en Italië kunnen nog drie maanden als struisvogels binnen blijven zitten maar als ze daarna naar buiten komen is het virus er nog. In arme landen dreigt dit nu zelfs tot grote armoede en hongersnoden te gaan leiden.

    We zien nu dat in diverse landen waaronder ook in Zweden de piek gepasseerd lijkt. Zoals Dr Trump al eerder had voorspeld, zou het ook minder worden als het warmer zou worden :) (wat dus nog wel eens waar zou kunnen zijn ook)

    Wellicht hadden we ook wereldwijd met maatregelen zoals in Zweden zijn genomen (wellicht aangevuld met mondkapjes, temperatuurmeting, meer testen en meer bescherming in algemeen rondom de kwetsbare groepen in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen) door deze viruscrisis heen hadden kunnen komen maar dan zonder de dramatische economische gevolgen.

    Nog misschien een treffend voorbeeld om mijn 'teleurstelling' in het gevoerde beleid uit te drukken, is dat er voor handhaving van de zorg in een land als Nederland op het huidige niveau in de komende 5 jaar naar schatting 10 tot 25 miljard extra nodig is per jaar door vergrijzing en door kosteninflatie (salarisstijgingen en beschikbaar komen duurdere medicijnen en behandelmethoden). Dat geld is er nu niet (meer) door m.i. volstrekt overtrokken ad-hoc paniekbeleid. Er zal waarschijnlijk zelfs op de zorg bezuinigd moeten worden als we met zijn allen minder verdienen (net als op alle politieke speerpunten, of ze nu van links of van rechts komen).
     
    328gts1987 likes this.
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    #48 Harry-SZ, Apr 30, 2020
    Last edited: Apr 30, 2020
    Je kunt Zweden niet echt vergelijken met een dichtbevolkt land als NL.
    Kijk dan eerder naar alleen Stockholm (betere vergelijking dan een uitgestorven naaldbos) , daar gaat het ongeveer net zo hard met besmettingen als in NL. Dus ze doen het daar helemaal niet veel beter.
    Ja de cafébaas vindt misschien van wel idd omdat er nog mensen op het terras mogen zitten.

    Dat de economie een klap gaat krijgen is evident. Maar een volgende crisis lag sowieso al op de loer he? Of vind jij een tussenwoning in Amsterdam-West voor ruim 1 mln euro normaal?

    Maar wat mij betreft gaat het overal al teveel over Corona en lees ik hier liever over auto's :)
     
    djfrens likes this.
  23. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Om het dan maar weer over auto's te hebben :), vrijwel de gehele autoindustrie in Europa en Noord Amerika ligt helemaal plat. Dat geldt ook voor Tesla (om helemaal binnen het thema van dit draadje te blijven :) ). Het 'mooie' is dat niemand weet hoe ze nu uit deze stilstand kunnen komen. Enkele fabrieken in de VS wilden bijvoorbeeld weer opstarten, maar zijn afhankelijk van onderdelen uit heel veel staten en landen die nog wel even in lockdown zitten waardoor dat niet kan. Tegen de tijd dat ze wel weer kunnen opstarten, heeft iedereen inmiddels over de ongekende economische crisis gelezen en is het te bezien wat dan nog over is van de vraag naar auto's. De genomen maatregelen gaan zo ongelooflijk veel verder dan alleen beperkingen voor de bedrijfsvoering van de cafébaas; een heel groot deel van de economie is bewust stilgelegd. De financiële schade en potentiële schade voor de welvaart is ook veel groter dan bij een 'normale' recessie het geval is.

    Ik heb overigens nooit gezegd dat Zweden het 'beter' doet; dat zou m.i. een veel te brede en vage stelling zijn.

    Met een verfijnd Zweeds model hadden we de economische ellende m.i. mogelijk wel kunnen voorkomen.

    Eigenlijk gaat het denk ik vooral om de basisgedachte achter het Zweedse beleid; over de exacte invulling van het beleid kun en moet je misschien wel verschillend denken. De basisgedachte lijkt me heel goed te zijn geweest: dat is namelijk de aanname dat het Coronavirus in Zweden en Europa tegen de tijd dat de regeringen in actie kwamen al zo breed verspreid was, dat het niet meer in een overzichtelijke tijd uit te roeien zou zijn. Het zou zo kunnen zijn dat we er nog wel een jaar tot meerdere jaren mee van doen hebben. Daarmee hebben ze maatregelen die ze niet zo'n hele periode kunnen volhouden niet willen invoeren. Ze wilden maatregelen die ze wel langere tijd kunnen volhouden maar waarmee ze wel zouden realiseren dat het virus niet o.a. de zorgsector totaal overbelast.

    De cijfers in Zweden lijken tot nu toe aan te geven dat ze hiermee het virus niet uit de hand laten lopen, maar pas over langere tijd zal hier een perfect beeld over ontstaan. Het is wel de vraag of ze de paniekzaaiers in de (sociale) media langere tijd het hoofd kunnen blijven bieden en de ingeslagen koers kunnen vervolgen. Uiteraard vallen er met het Zweedse beleid op korte termijn meer Coronadoden dan in omliggende landen die heel rigoureus op slot zijn gegaan. Of dat ook tot meer doden leidt in geheel 2020/2021 is maar de vraag (gemiddelde leeftijd van Coronadoden in landen als NL ligt boven de 80 jaar en de overgrote meerderheid had al ernstige gezondheidsklachten waardoor het niet aannemelijk is dat deze groep zonder Corona gemiddeld jaren langer had geleefd), maar zoals je nu weer ziet kijken media en politiek niet vooruit. Noorwegen en Denemarken gaan nu overigens ook al weer 'open' omdat ze de lockdown niet kunnen volhouden.

    Veel andere landen hebben wel voor draconische korte termijn maatregelen gekozen die veelal veel verder gingen dan wat we in NL hebben doorgevoerd. Helaas zijn wij economisch sterk afhankelijk van het buitenland dus van de extreme maatregelen in het buitenland hebben we ook veel last.

    Ik vraag me af hoe de politiek het gaat verkopen aan het volk dat ze weer naar buiten moeten en aan de slag moeten in de komende weken/maanden. Het volk is eerst doodsbang gemaakt voor het virus, mensen hebben huisarrest gekregen, de economie is er door kapot gemaakt en .... het virus is er nog. Nog 12 maanden binnen zitten kan geen enkel land volhouden. Uiteindelijk gaan we daarom in de komende weken tot maanden denk ik toch naar een verfijnd Zweeds model. Als dat zo is, dan hadden alle gebieden die niet de controle over het virus kwijt waren (en dat waren er niet veel wereldwijd) dat ook gelijk kunnen doen. Ga dat als regeringsleider van een kapot gemaakt land in de komende maanden maar eens uitleggen.
    Image Unavailable, Please Login
     
    328gts1987 likes this.
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb het advies (of zelfs het woord) van ventileren nog niet 1x gehoord in de adviezen die we krijgen...
    Nee, 1,5mtr op het strand dat helpt. Vandaag zijn de toegangswegen naar het strand wederom afgesloten, omdat het te druk wordt...

    Maurice komt met een verrassende onthulling over de 1,5mtr regel; waar komt die vandaan en hoe is die ontstaan?
    Immers we moeten ons er massaal aan houden maar ik was verbaasd waar deze vandaan komt:

     
    MvT likes this.

Share This Page