Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3631 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Was gezellig gisteren, zelfs met "Opa" erbij! Heb me over laten halen een proefrit te gaan maken in een P (taycan)....
    Moet niet gekker worden.
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Tim (van https://www.facebook.com/Automotim/) was hierbij en ik sprak hem vandaag nog tijddens de rit met Onno.
    Het was geen georganiseerde rit maar een spontane rit (zonder route) van gelijk gestemde.
    Zoals geschreven zijn er geen overtredingen begaan en daarom ook geen grond voor proces verbaal.

    Het is zelfs zo dat een demonstratie (op openbaar terrein) niet verboden mag worden volgens de grondwet. Indien jij dus met gelijk gestemde op een openbaar terrein bent en de 1,5mtr afstand aanhoudt is er geen mogelijkheid tot een boete. Dit was dus bij Tim het geval, gelijk gestemde die in gescheiden auto's zaten.
    Sterker: in de noodwet (waar den Haag zich op beroept) staat de 1,5mtr niet overal als eis benoemd...
    Kortom ze (=politiek) houden de teugels strak maar als het erop aan komt is er juridisch geen draagvlak voor dit Stalin beleid. Het is tegen onze basis als democratie, iets waarop Den Haag altijd prat gaat (in het verleden)...

    Lees dit maar eens: https://www.omgevingsweb.nl/nieuws/noodverordening-en-het-verbod-van-samenkomsten-coronacrisis-en-het-recht-deel-9/

    Persoonlijk ben ik tegen deze Quarantaine/onzinnige maatregelen. We sluiten de hele bevolking op met enorme gevolgen, economisch en sociaal en spelen de bevolking onderling tegen elkaar uit.
    Zweden wordt verguist maar heeft naar mijn idee de enige juiste beslissing genomen. Doorgaan met functioneren, afstand houden waar kan, risico groepen beschermen en isoleren tot er een vaccin is (als die er al komt)...

    Het is niet uit te leggen (op basis van de bekende getallen) nu deze onder een "normale" griep blijven qua nivo waarom er zulke zware (economische)beslissingen zijn genomen.

    Opvallend is dat in landen met lage aantallen in "risico groepen" het virus niet massaal toeslaat.
    In afrika zijn de fatale gevallen in de tientallen, niet duizenden omdat die bevolking geen grote "risico groepen" heeft...
    Ook vluchtelingen(kampen) kennen geen massale aantallen omdat daar geen risico groepen aanwezig zijn.

    Nu moet de politiek alle zeilen bijzetten om na weken te roepen dat het levensgevaarlijk was voor iedereen om op straat te zijn, we nu wel aan de slag/naar buiten kunnen?
    We gaan dus de massale Quarantaine opheffen en de risico groepen alsnog isoleren (zoals Zweden)?
    We leven in een omgekeerde wereld.

    Morgen de eerste stap, kids naar school, gelukkig.

    jm2c
     
  4. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Het was idd zelfs gezellig met “Opa” erbij :p:D
     
  5. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    473
    Vandaag was ook leuk!
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #90756 328gts1987, May 10, 2020
    Last edited: May 10, 2020
    Eerder bijzonder met wat jullie daar allemaal uitspoken. Ben echt zwaar onder de indruk, kan niet wachten op de bekendmaking/presentatie...

    Mooie wegen ook daar. De N wegen zijn bij jullie tenminste nog niet verpest, kunt er lekker gas geven en de doorgetrokken strepen zijn er bij jullie nog niet zoveel als bij ons.
    Samenstelling van de groep was divers vandaag, leuk om dat te zien en te horen. Wat een geluid produceerde die Merc. 980Nm met 620Pk aan de wielen...(slik)
    Kreeg op de weg naar huis pas de eerste druppels om de ruit maar kon gelukkig boven de 150 blijven en dus droog :p

    Was een leuke rit met voldoende vulling om over weg te dromen.
     
  7. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Triest eigenlijk van de ijzeren hand... maar...

    ...het is natuurlijk niet slim om op dijkjes te gaan rijden net als de Motorrijders destijds en die reden vak dan nog in hun 1tje of met zijn tweeen.. Een hele stoot aan Mercedessen..?! Tja... Je zal er maar met je rollator lopen (dan heb je een mooi uitzicht :). Ik denk als ze op de snelweg hadden gereden was er niets aan de hand. Iemand heeft natuurlijk gebeld anders kan je niet klaar staan om met 2 wagens de weg af te sluiten.

    Image Unavailable, Please Login
     
  8. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Wat een lariekoek. Tegenwoordig proberen groepen mensen vanuit jalousie of betweterigheid het voor anderen te vergallen. Eerst de motorrijders. De primaire reden was dat men overlast ervoer. De maatregel was, dat als gevolg van Corona, de weg afgesloten werd omdat fietsers niet genoeg ruimte hebben. Als de reden echt is ingegeven door besmettingsgevaar had je beter die weg voor fietsers kunnen afsluiten. Dat met die AMG valt wat mij betreft onder dezelfde noemer. Samenscholing is het vergrijp. In Haarlem mogen wel 60 trucks in een woonwijk een eerbetoon brengen. Wat denk je hoeveel toeschouwers er waren.

    Kortom we worden steeds meer geconfronteerd met individuen die vanuit een soort kinnesinne zogenaamd het beste met de gezondheid voor hebben. Ik word daar misselijk van.

    Sent from my SM-T510 using FerrariChat.com mobile app
     
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Samenscholing in het openbaar vervoer naar het strand...........hoe wordt dat dan uitgelegd in deze context? Ik denk dat het Mercedes verhaal met een beetje doorsnee advocaat geen stand houdt!
     
  10. Deemeyere Wim

    Deemeyere Wim Formula Junior

    Sep 17, 2019
    432
    Belgium
    Full Name:
    Wim Demeyere
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Jaja wrijf het er maar in :)
    gelukkig verplaatst naar sept als de maatregelen het toelaten.
     
  12. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dat. En deTour Auto. En de formule 1. En de andere FCN/FCB evenementen. Enz. Enz.

    Gr. Martin
     
  13. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
  14. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
    +1 !
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dino2400 likes this.
  16. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dino2400 likes this.
  17. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
    Goed in de gaten houden of eea überhaupt door gaat. Er kan nog van alles gebeuren. Oktober inderdaad niet de meest ideale maand :( Ik hoorde dat je misschien al op winterbanden moet staan in sommige gebieden!? Ben ik nog niet ingedoken of dit klopt maar áls we gaan wordt het lig met de dailydriver.
     
  18. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Wij zijn wel van plan om te gaan in oktober. Alleen duimen dat het door gaat.
    Huisje schuin tegenover Villa d'Este al geboekt.
     
    Dino2400 and MvT like this.
  19. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Fam. in Italie dus het is altijd een combinatie trip ;)

    Ja in Duistland... min of meer. Verplichting als er winterse weersomstandigheden zijn. Tja.. dat zou kunnen in okt.. en dan nog iets voor Germanie.....
    In Duitsland gelden banden die na 31 december 2017 worden gefabriceerd, namelijk alleen als winterbanden als er een sneeuwvloksymbool op staat. Dit symbool geeft aan dat de banden zijn getest en geschikt zijn bevonden voor gebruik bij winterse omstandigheden. Dus alpinesymbool of 3PMSF.

    Oostenrijk en Zwitserland moet je pas op 1 nov op winterbanden staan.
     
    Dino2400 likes this.
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Inmiddels overleden maar 6 jaar geleden nog alive and kicking tijdens de MM in Rome.
    Een magisch moment waarop de beste man zei:
    "awkward moment; English driver in german car in Rome saying hello to a dutchman"
    Image Unavailable, Please Login
     
    Dino2400, jaapio, 275gtb6c and 3 others like this.
  21. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #90772 MvT, May 15, 2020
    Last edited: May 15, 2020
    Wat de beste man niet wist is dat wij altijd wel awkward momenten hebben. Ik noem het maar bijzondere momenten! :) Ik ben even de tel kwijt wat ik allemaal heb meegemaakt met jullie! haha. Het laatste fenomeen was dat de zoon van Mr Lamborghine senior de Gallardo van Peter wilde kopen met aanhangwagen.

    https://www.ferrarichat.com/forum/posts/146401482/

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Een van de "voordelen" die Corona brengt zijn unieke momenten van lege wegen in combinatie van geweldige auto's.
    Zo ook deze 250GTO in de straten van hartje Londen. Normaal niet te doen met al het verkeer maar nu is het geweldig het geluid te horen van die geweldige V12 Colombo motor op magisch gebied.

    Kijk (en beluister) zeker 6min 30sec even. Geweldig!



    Het horen en zien van zoiets geweldigs maakt het gemis van Ville 'D Este dit weekeind een beetje (niet meer dan 10% :p) goed
     
    Jeka likes this.
  23. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Martin, je mag wel een keer bij mij komen kijken...naar wat speelgoed..
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    360Marnix likes this.

Share This Page