Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 6 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #126 ChrisW1, Jun 23, 2020
    Last edited: Jun 23, 2020
    Ik kan het toch niet laten om niet te reageren op dit nepnieuws :D

    Het R-getal in Duitsland was eergisteren alleen zo hoog omdat ze bij een vleesverwerkende fabriek heel veel besmettingen hebben geconstateerd. Die mensen zijn daar waarschijnlijk niet eens pas de afgelopen anderhalve week besmet. Het zou me verbazen als niet al sinds het begin van het jaar die fabrieken al veel besmet personeel hebben aangezien het perfecte broedplaatsen zijn voor het virus:
    • Koud
    • Slechte ventilatie (lucht af-/aanvoer van koelruimte kost energie/geld)
    • Veel mensen die niet alleen dicht op elkaar werken, maar ook dicht op elkaar reizen en wonen (veel gastarbeiders)
    • Personeel dat veelal toch op het werk verschijnt ook al zijn ze ziek (anders krijgen ze niet uitbetaald)
    • Geen temperatuurmeting bij ingang fabriek door werkgever
    Dat het pas zo laat is ontdekt heeft mogelijk te maken met een relatief jong en gezond personeelsbestand waardoor er misschien een beperkt aantal ziekenhuisopnames en doden waren die eerder alarmbellen hadden doen afgaan. Veel buitenlanders ook die niet snel naar de plaatselijke huisarts zullen gaan.

    Het feit dat één fabriek het 4-daags R-getal naar richting de 3 kan brengen in heel Duitsland geeft goed aan tot welk laag niveau het aantal besmettingen daar in de afgelopen maanden is gedaald. Als de besmettingen eerder waren ontdekt, was het R-getal eerder 1-2 dagen heel hoog geweest en eergisteren mogelijk heel laag geweest. Het zegt dus zeker niet dat 1 Corona-patient gemiddeld bijna 3 andere heeft besmet in de afgelopen dagen.

    Over 2 dagen keldert het vierdaags R-getal weer tot ver onder de 1 door dezelfde piekregistratie een paar dagen geleden, tenzij er nieuwe grote aantallen besmettingen worden ontdekt. Zou dit in de pers net zoveel aandacht gaan krijgen als de statistisch niet relevante piek naar boven? Ik ben bang van niet :(


    “Nietsontziend virus”

    Echt? Eén van de opvallende aspecten van dit virus is volgens mij juist dat het bijvoorbeeld jongeren extreem ontziet, veel meer dan de bekende ‘gewone’ griepvirussen doen. In Nederland is nog geen kind overleden. In Duitsland 3, maar dat waren alle drie kinderen met al onderliggend lijden waar wellicht door bijvoorbeeld terminale kanker het immuunsysteem zwaar van is aangetast. De gemiddelde leeftijd van overledenen met het Corona-virus in onze contreien is zo’n 82 jaar.

    Dat maakt dat grote groepen van de bevolking dus juist wel worden ontzien wat ook de besmettelijkheid en verspreiding enorm afremt. Hierdoor loopt het wellicht ook in landen als Zweden en vele armere landen waar ze geen lockdown hebben nergens qua aantallen echt uit de hand zoals het bijvoorbeeld met een echt ‘nietsontziend’ virus als de Spaanse griep wel deed.

    De politici willen hier graag presenteren dat we begin maart plots zijn overvallen door Corona, maar het wordt steeds meer waarschijnlijk dat het virus al in december of uiterlijk januari op diverse plekken in Europa langzaam en ongestoord zijn mars is begonnen, geholpen door onze niet zo goede hygiëne alhier waaronder vooral de gewoonte dat mensen met griepverschijnselen nog steeds naar de kerk, kroeg of werk gingen, en ook geholpen door het ontbreken van tijdige maatregelen door de overheid.

    Het zou me niets verbazen als deze ellende al grotendeels voorkomen had kunnen worden door het een paar weken eerder stoppen van de vieze gewoonte dat mensen met duidelijke ziekteverschijnselen niet thuisblijven (en controle daarop), grootschalige corona-testcapaciteit, een lock-down in alleen de grote brandhaarden als New-York en Lombardije, en eventueel mondkapjes op plekken waar je toch dicht bij elkaar komt.

    China heeft niet veel anders gedaan, heeft het virus onder controle en heeft een economie die in april en mei alweer redelijk op stoom lijkt te draaien. Die lachen zich daar waarschijnlijk kapot over hoe klungelig wij het hier in West-Europa en de VS aanpakken. Met het huidige regeringsbeleid in Nederland waaronder de debiel simpele 1.5m regels draaien we de economie nog verder in puin en doen we m.i. nog steeds niet hetgeen echt effectief is gebleken zonder dat het de economie schaadt. Zieke mensen gaan zo dadelijk gewoon weer naar de gebedsruimte als de kerk of moskee roept, naar het feestje of voetbalwedstrijd waar ze lang naar hebben uitgekeken, naar het restaurant waar ze al reserveringsgeld voor hebben betaald, of naar hun werk omdat ze anders als zzp’er of werknemer op andere variabele beloningsbasis niet betaald krijgen.
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hoe gek is de wereld geworden; Het is asociaal een hand te geven...

    We weten zoveel meer dan in februari, doden aantallen blijven (gelukkig) steken.
    Het virus Covid-19 is er nog maar het risico om een besmet (let op: Besmettelijk is niet iedere persoon met corona, uit recente onderzoeken blijkt dat 70% van medebewoners bij een besmet persoon in het hetzelfde huishouden, niet worden besmet!) En die geven meer dan een hand, delen het toilet, eten & drinken uit dezelfde koelkast en slapen soms ook naast elkaar in hetzelfde bed....
    Anders gezegd: de kans iemand tegen te komen die besmettelijk is kleiner dan de kans op een auto-ongeluk.
    De paralellen die Chris hierboven aandraagt geven ook aan dat het leven bestaat uit keuzes.

    Kortom het is dus een keuze een hand te geven of niet maar om het "asociaal" te noemen is in mijn ogen een nieuw diepte punt van deze (hype)crisis.

    Zoals Maurice de Hond al aangeeft: "een 2e golf komt" maar niet in de vorm van Covid-19 maar economisch, (a)sociaal, uitgestelde behandelingen. Dat zal de 2e golf zijn. Covid-19 zal altijd blijven, een vaccin wordt nu in Zuid Africa getest. Ik hoop er het beste van want we gaan (nog steeds) de verkeerde kant op.

    Ik sluit me aan bij de aanpak elders dan in NL: search & isolate.
    Test & Meet onder de gehele bevolking en bij constatering, isoleer je alleen die persoon.
    Niet het hele land isoleren (=1,5mtr/opsluiten) en hopen dat je het onder controle krijgt. Die methode is zoals we nu inzien onhaalbaar (en onbetaalbaar).

    PS
    wanneer gaan we dan wel weer een hand geven? Ik vrees dat als sommige (RIVM?) het voor het zeggen hebben, nooit meer.

    Tenslotte: Tijd zal uitwijzen wie er gelijk had: De WHO/RIVM met theoretisch modellen (en gesloten deuren politiek) of de analisten die op basis van (openbare) waarnemingen het virus en verspreiding hebben vastgesteld.
     
  3. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik geef iedereen een ‘boks’! :D

    (Kan ik daarna gewoon weer een broodje eten....;) )


    Overigens is het nog maar de vraag of de zorg bij een 2e ‘golf’ nog klaar staat: ze hebben zojuist een mes in hun rug gekregen. Die gaan straks na een 8-urige werkdag gewoon naar huis, en Rutte en de zijnen mogen het verder uitzoeken.....dan mag Hugo zelf diensten gaan draaien!
     
  4. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    En ziedaar...

    Het 4-daagse R-getal in Duitsland lag gisteren op 0.72.

    Uiteraard krijgt dit niet dezelfde internationale krantenkoppen als de even statistisch insignificante uitschieter naar boven een paar dagen geleden kreeg.
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Met die uitschieter van een paar dagen geleden zijn er weer genoeg op de kast gesprongen (lees: bang gemaakt) Corona is dodelijk en ligt overal op de loer, nog steeds!

    Het is de (dubieuze) rol die de media speelt tegenwoordig, angst verkoopt en stelt je baan in de media veilig. Waarheid is niet belangrijk meer, blijkt meer en meer :oops:.
    Geen grote koppen over dit positieve nieuws zoals Chris al stelt. hoe typerend.

    Het doel is kwetsbare te beschermen want hun leven verlengen is zo belangrijk voor ons, ten koste van wat?
    Welnu hier een voorbeeld van wat we met elkaar proberen te bereiken.

    Waarschuwing:
    beelden in het volgende filmpje kunnen kwetsend en confronterend zijn, Nelly is 96....

    https://consent.talpanetwork.com/package-choice-page?TN_REFERAL_URL=https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/nelly-corona-hongerstaking/&TN_REFERAL_ORIGIN=
     
    ChrisW1 likes this.
  6. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Gisteren heeft het Duitse RKI gerapporteerd dat het R-getal verder is gedaald naar 0.59....

    Een paar dagen geleden werd over de hele wereld, van CNN tot BBC tot alle Nederlandse kranten tot zelfs hier op F-chat, groot gebracht dat de "pandemie" in Duitsland weer vol terug was gekomen en dat versoepeling van maatregelen weer kon/moest worden ingetrokken.

    Waar blijven alle krantenkoppen nu?

    Het schandalige is dat in het rapport van het RKI bij het hogere getal van een paar dagen geleden duidelijk stond dat het alleen was veroorzaakt door een groot aantal besmettingen bij een slachterij en dat die zo'n impact hadden op het getal omdat er verder al enige tijd relatief weinig besmettingen waren geconstateerd in Duitsland. Verder werd een naast een getal gebaseerd op een 4-daags gemiddelde ook een getal gebaseerd op een voortschrijdend 7-daags gemiddelde gerapporteerd. Dat was een paar dagen geleden veel lager dan het 4-daagse getal. Alle nuances van het RKI zijn niet in de meeste paniekartikelen opgenomen en vervangen door een eigen interpretatie dat het erg de verkeerde kant op ging met het aantal Corona-besmettingen door versoepeling van maatregelen. Uiteraard hebben de media ook alleen het 4-daagse getal rond geschreeuwd.
     
    328gts1987 likes this.
  7. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dit was dus een grove leugen! Hier de reële cijfers: https://www.stichting-nice.nl/
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb het van begin af aan al een omgekeerde (corona) wereld gevonden (en het neemt alleen maar verder toe in mijn ogen).

    A: We sluiten iedereen op door verplicht thuis te blijven (=quarantaine volgens de politiek, in mijn boekje is quarantaine het isoleren van zieken en dus niet de gezonde)....
    B: Mondkapje beschermt niet mezelf maar anderen. Kan wel zijn maar dan moet ik eerst ziek zijn om iemand anders ziek te maken. Als ik niet ziek ben (getest) is dus een mondkapje zinloos aangezien het RIVM duidelijk stelt dat een mondkapje geen bescherming biedt.

    Tel A+B op en de uitkomst is dat mensen die besmet zijn moeten mondkapjes dragen, niet de gezonde/geteste mensen. Kortom we moeten testen, testen en testen tot we een ons wegen. Iemand positief getest? Die persoon in quarantaine plaatsen (met mondkapje op) en de omgeving goed monitoren.

    Nee, we blijven regeltje opstellen (die niet weteschappelijk bewezen zijn) en ontwijken massaal testen en correcte aanpak van isoleren.
    De politiek (die onze grondrechten beperkt) blijft maar schreeuwen dat het allemaal over is als er een vaccin is. En de volgende "pandemie" dan?
    Weer alles op dezelfde (foute) wijze aanpakken/herhalen tot er weer een vaccin is? Wat nu als de volgende pandemie veel dodelijker is en we deze (knullige) werkwijze aanhouden? Dan is het pas echt een hel waar we in terecht komen, dit keer hebben we "geluk" gehad.

    Het is (hoofd)zaak nu te leren van verkeerde aannames, benadering en aanpak. Zodat we straks (ik hoop het niet meer mee te maken maar dat is een illusie vrees ik) niet weer in de stress schieten. Als het zover is verhuis ik naar Zweden, daar zijn ze tenminste rationeel en voeren discussie over de gehele (wetenschappelijke) linie in het openbaar. Niet zoals hier achter gesloten deuren op basis van gegevens die niet openbaar worden gemaakt en zelfs door een rechter niet boven tafel komen....


    RIVM komt zelf met (enkele) gegevens (zonder bron vermelding/onderliggend verslag van onderzoek) en geeft nu toe dat 98% besmette personen niet ziek worden of verschijnselen hebben. DUS NIET DOOD GAAN laat staan ziek worden.
    Ze tonen niet hoeveel van deze personen besmettelijk zijn. Immers er is al aangetoond (in recente onderzoeken met onderliggende gegevens/verslagen) dat 70% van besmette personen, anderen niet kunnen besmetten (wat verklaart waarom meerdere personen in een huishouden elkaar niet besmetten).

    Het is stuitend dit soort gegevens te zien en maar blijven verkondigen dat een vaccin de enige (=dure) oplossing is. En tot die tijd onze grondrechten worden beperkt incl. een rechtelijke macht die niet op feiten/waarheden vonnis vellen. De democratie zoals die bestond is werkelijk ten gronde gericht, iets wat ik niet voor mogelijk hield enkele maanden geleden...


    Image Unavailable, Please Login
     
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Erg interessant interview. Ik ben benieuwd of dit weer door Youtube/facebook/twitter verwijderd gaat worden want we schijnen in een tijd te leven dat je niets kritisch over het Coronabeleid van de regering mag zeggen.

    Ik ben het met veel van wat ze zegt eens, maar niet dat een soortgelijke massahysterie niet eerder op eenzelfde grote schaal is voorgekomen.

    Ik denk dat hetgeen we de afgelopen 4 maanden rondom Corona hebben beleefd heel vergelijkbaar is met hoe mensen massaal in een religie belanden en daarmee omgaan als ze eenmaal aanhanger zijn van een religie. Het is ook heel vergelijkbaar met hoe mensen bijvoorbeeld in de jaren dertig massaal achter een eng mannetje met een aparte snor aan gingen lopen.

    In tijden van crisis en onzekerheden zijn mensen denk ik erg vatbaar voor iets of iemand die op een simpele manier zekerheid voorspiegelt. Een paar simpele regels die je kunt volgen om (weer) het gevoel te krijgen dat het goed komt. Er lijkt daarbij bijna geen grens te zijn aan hoe debiel die regeltjes kunnen zijn als je kijkt naar wat ze allemaal hebben verzonnen als je alle religies/sektes bekijkt of als je bijvoorbeeld weer kijkt naar wat voor verschrikkelijke regeltjes die man met de snor in Duitsland bedacht om destijds uit de forse economische depressie te komen en het Duitse volk weer aanzien te geven. Wat ook bijna uniform bij religies is, is dat het kwaad (zoals de dijvel/hel) als je je niet aan de regels houd tot enorme proporties wordt opgeklopt. Dat is m.i. ook zo met Corona. Het is geen leuk virus, maar de eigenschappen die eraan zijn toegedicht overstijgen de werkelijkheid in grote mate.

    Hoe meer mensen die regels adopteren, hoe minder erover nagedacht lijkt worden. Het lijkt erop dat als mensen zien dat vele anderen het ook volgen en doodsbang zijn voor Corona, het wel goed zal zijn. Je krijgt ook al snel mensen die er zo in opgaan, dat ze anderen gaan aanspreken op het niet volgen van regeltjes. Of nog erger, ze verketteren of zelfs fysiek geweld aandoen.

    Het RIVM lijkt haast wel ons nieuwe Vaticaan te zijn met Van Dissel als opperbisschop. De regering lijkt ze wel voor haast alles te raadplegen en ze hebben overal een mening over, van advies dat je je moet beperken tot één seksbuddy of knuffelmaatje tot aan hoe ik me verder achter mijn eigen voordeur moet gedragen. Als de RIVM het zegt, dan is het ook zo volgens de regering en de vele volgers van de Corona-sekte, ook al lijken diverse heel belangrijke adviezen sinds januari enorm fout te zijn geweest. De regering heeft aan het begin van de crisis aan de pers gevraagd om het RIVM niet kritisch te benaderen en de hoofdredacteur van bijvoorbeeld de Volkskrant heeft ook aangegeven dat ze geen informatie wilden publiceren die niet in lijn was met wat het RIVM communiceerde. Dat is volgens mij niet nieuw. Dat is hoe wij in het westen heel lang hebben geleefd in een maatschappij waar godsdienst allesoverheersend was en zoals er nog steeds in veel delen de wereld onder het juk van godsdienst wordt geleefd.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  10. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Quarantaine is het isoleren van mogelijk zieke mensen of mensen die mogelijk ziektes kunnen overbrengen. Dat is een subtiel verschil maar wat men hiermee probeert is mogelijke verspreiders te isoleren. Komt overigens uit het Italiaans en is eigenlijk 40 (dagen), de schepen uit de oost moesten 40 dagen op hun schip blijven alvorens aan het Italiaanse vaste land te mogen. Moeten ze nu ook met de Engelsen doen die nu in Nederland komen zuipen.....

    verder best interessante discussies maar voorkom verspreiding van ook populistische onwaarheden.

    Ciao
    Oscar
     
  11. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    De pers blijft iedereen bang maken, men schrijft nu over “rellen voorkomen zoals op 21 juni.

    Volgens mij was het duidelijk op video dat politie of ME in burger kleding zelf een demonstrant weg sleepte waardoor demonstranten deze persoon terug haalde. Dit geforceerde tactisch incident door ME was het startschot voor de ME om echt in beweging te komen. De kraan van de waterstraal kon daarna vol open. En dan kun je de woorden rellen gebruiken want dat is gebruikelijk met water kanonnen. Well done.

    488.030 petities zijn er vorige week ingeleverd aan de coalitie met: NEE! tegen de Spoedwet!’, ‘Een 1,5 meter wet NEE !!’ en ‘Stop Lockdown.
    Dat is 3% van de totale NL bevolking! Blijkbaar nog niet genoeg.

    Er mag niet gedemonstreerd worden voor vrijheid. Of dat nu decentraal of centraal georganiseerd wordt, de burgemeester gesteund door de rechtelijk macht zegt nee.

    We hebben een hele hechte coalitie in DenHaag en elders in het land. Ze zitten daar met z’n allen de coalitie in stand te houden wachtend op wachtgeld en ondertussen ons het leven zuur te maken.

    Door deze demonstraties te verbieden komen er vanzelf ECHTE rellen, dat is precies wat ze willen zodat ze nog langer de coalitie in stand kunnen houden.

    Uiteindelijk is de huidige coalitie ook zo tot stand gekomen en hebben meerdere partijen zich aangesloten bij sekte leider Rutte.

    Blijkbaar niemand van de gevestigde orde durft en mag nog kritisch denken

    Leven we al in een dictatuur sinds de laatste verkiezingen, het begint er wel op te lijken.




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    Ajax de 1e likes this.
  12. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Uhm zijn we niet aan het doorslaan met allerlei complottheorieën....

    Doe gewoon allemaal effe normaal en hou rekening met elkaar..

    Geniet gewoon van de kleine dingen in het leven en maak je niet zo druk.
     
  13. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dat is geen complot-theorie, dat is gewoon een optelsom van de werkelijke feiten!
    De maatregelen berusten in zijn geheel niet op feiten ;)
     
    rob.kruiswijk likes this.
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Volgens mij is kritisch zijn juist normaal,

    De feiten die aangedragen worden tegen de Corona maatregelen stapelen zich op met ongekende snelheid, zowel medisch, statistische, media manipulatie, en nu ook politiek. Ik kan er niets anders van maken.

    Sommige groepsdenkers ergeren zich daar aan en reageren populistisch met verwijzingen naar onbenoemde complot theorieën zonder concrete inhoud en doen net of er niets aan de hand is.

    De groepsdenkers zullen te alle tijden de genomen corona maatregelen, de nieuwe corona wet en het verbod op de demonstraties blijven steunen.

    Anderen vergelijken de verboden corona demonstraties met onderdrukking door nazis

    https://www.xandernieuws.net/algemeen/organisator-viruswaanzin-vergelijkt-verboden-demonstraties-met-onderdrukking-door-nazis/

    Is dit het nieuwe normaal wat we in Nederland willen?



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik vraag maar om een paar verhelderingen:
    Op welk wetenschappelijk bewijs is de "1,5 mtr" regel gebaseerd? Welk bewijs is er dat 1,5mtr Covid-19 verspreiding beteugeld?
    Wat is de grondslag voor de maatregelen die RIVM aan de politiek voorlegt? Wat zijn de onderzoeken (en resultaten daarvan) die dat rechtvaardigen?
    Hoe kan het zijn dat een hoogleraar NL-staatswet in Groningen bevestigd dat huidige (nood)verordeningen niet rechtsgeldig zijn en toch worden gehandhaafd?
    Wie rechtvaardigt het "isoleren" van ouderen in verzorgingshuizen die letterlijk creperen zonder dat familie kan/mag bezoeken? (het zal je ouder maar zijn..)
    Hoe kan het zijn dat critici (zoals Ab Gietelink) worden verwijderd van internet/you-tube? Dat is toch dictoriaal!
    Waarom is het recht op demonstratie beperkt als de volksgezondheid niet in gevaar is (bewijs: De Dam demonstratie) en wordt er verschillend gehandeld?
    De demonstratie van Black lives Matters mag onbeperkt plaatsvinden (lees: is niet tegen Corona gericht) maar demonstratie van 21 juni is verboden, terug naar het oude normaal (lees: tegen Corona beleid). Dat moet jullie toch aan het denken zetten?

    Ik vind Rutte (=spreekbuis) een dubieuze rol spelen en "ons" parlement (die wij hebben verkozen) zwijgt in alle talen, een schande met zoveel geluid uit de samenleving die verklaringen wil.
    Dat riekt inderdaad naar dictatuur zoals de hoogleraar Jan Brouwer (zelf verbazend over de snelheid waarmee de democratie is vervallen) verwoorde.

    Bekijk dit interview, hierin is niet het virus zelf het onderwerp maar onze (ontwrichte) democratie. We moeten onze vrijheid beschermen!


     
    rob.kruiswijk likes this.
  16. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    >Bekijk dit interview, hierin is niet het virus zelf het onderwerp maar onze (ontwrichte) democratie. We moeten onze vrijheid >beschermen!

    Wow dat is wel een interview waar we even stil bij mogen blijven staan.

    • De wetgever houdt zich niet aan de wet en int 20.000 keer onrechtmatig €390 de corona boete,
    • Een minister Grapperhaus die de definitie ‘samenkomst' niet kan uitleggen en publiekelijk afgaat en nog vrolijk boetes uitdeelt
    • Een minister De Jonge die wel even alles gaat uitmaken wat wel en niet mag in het eerste corona wetsvoorstel en nog steeds blind blijft varen op het advies van RIVM en OMT.
    • En dan hebben we nog het parlement welke een wake-up call heeft gehad dat het zo niet langer kan met de onwetmatige noodverordeningen, en een corona wet moet gaan uitwerken.
    • De 1.5 meter samenleving welke niet meer te verdedigen is.
    Maar er is niets aan de hand, dit is ook het nieuwe normaal, hoezo incompetent? We houden rekening met elkaar en blijven genieten van de kleine dingen zoals een riante wachtgeld regeling aan het einde van de rit.

    Komt goed, en slaap lekker.
     
    328gts1987 likes this.
  17. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Voor populistische misinformatie moet je helaas als het om Corona gaat vooral bij de bekende media zijn.

    Neem vandaag:

    In het kader van de wereldwijde zoektocht naar angstaanjagende feiten rapporteert RTLNieuws dat het aantal ziekenhuisopnames in Texas dagelijks nu boven de 5000 ligt. Dat klinkt héél eng. In Nederland met ongeveer half zoveel inwoners was dat in de piekweken ‘slechts’ zo’n 500 per dag. Het RTL-getal klopt echter niet. In totaal zijn er in Texas volgens mij nu ruim 5000 mensen met Corona in het ziekenhuis opgenomen (in totaal; dus niet per dag). Dat aantal is met zo'n 2000 toegenomen in de afgelopen week. Nog steeds erg, maar totaal niet in lijn met het fake nieuws van RTL

    De telegraaf besteedt weer eens aandacht aan het Duitse R-getal. Dat is weer gestegen van 0.62 naar 0.71. De afgelopen week hoorde je niets van ze toen het zakte van bijna 3 naar 0.6. Nu het weer iets stijgt is het kennelijk wel weer interessant om het te melden. Ze zeggen er ook nog het volgende bij:

    “Dat cijfer betekent dat honderd mensen gemiddeld 71 anderen infecteren.”

    Dat klopt dus niet. Zoals in het RKI-rapport zelf staat, betekent het op dit moment statisch gezien niets. Het aantal dagelijkse positieve testen is dusdanig laag en is zo’n klein aandeel van het werkelijke aantal besmette personen dat elke ratio die je op basis daarvan berekent geen statistische significantie heeft die een uitspraak mogelijk maakt over de reproductiesnelheid van het virus. Het feit dat het in één week schommelt tussen ongeveer 3 en 0.5 heeft ongetwijfeld zelfs de Telegraaf journalisten wel hier een idee van gegeven maar in het kader van de paniekverspreiding zie je dat niet terug in de berichtgeving.

    Het ironische is overigens ook nog dat als het daadwerkelijke R-getal een paar weken zo onder de 1 zou liggen, het aantal infecties na een paar weken enorm zou zijn afgenomen. Dat soort opmerkingen zal je echter zeker niet snel lezen.

    Het voorgaande is helaas wel geheel in lijn met de foutieve berichtgeving van de afgelopen maanden waarin bijvoorbeeld de sterftekans en de kans dat je in het ziekenhuis belandt als je het virus krijgt met een factor 10 tot wel 50 in keurige media (en ook door RIVM) is overschat. Ook is onzinnige berichtgeving en angst verspreid dat het virus ook voor kinderen een groot risico zou zijn terwijl gewone griepvirussen en zelfs rondlopen in het huis bijvoorbeeld grotere risico’s lijken te vormen voor kinderen. Meneer Van Dissel lijkt wereldwijd ook redelijk alleen te staan met zijn veel verspreide boodschap dat mondkapjes niet werken. Er zijn over voorgaande onderwerpen in de afgelopen tijden inmiddels diverse (soms voorlopige) wetenschappelijke onderzoeken gepubliceerd die niet tot nauwelijks aandacht krijgen in de massamedia.
     
    328gts1987 likes this.
  18. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Nog een fraai stukje overdreven nieuws van de media & RIVM…

    Hoeveel uur zal er de afgelopen maanden wel niet zijn gestoken in de dagelijkse berichtgeving in alle media over het aantal sterfgevallen en ziekenhuisopnames? Dit is dagelijks prominent in alle kranten en alle journaals te vinden. Héél veel Nederlanders zullen dit bijna dagelijks ook hebben gevolgd en in spanning hebben uitgekeken wat er nu weer als XX in het volgende standaardzinnetje kwam te staat: “XX mensen zijn in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen”.

    Deze cijfers zijn volgens mij echter sinds begin april enorm geflatteerd geweest. Als je bij voorbeeld kijkt naar het aantal ziekenhuisopnames van de afgelopen 24 uur dat dagelijks is gepubliceerd in de afgelopen maanden dan heeft het RIVM volgens mij in totaal de volgende aantallen gerapporteerd:
    • 966 in mei
    • 145 in juni
    De daadwerkelijke ziekenhuisopnames zouden echter op basis van de laatste gecorrigeerde RIVM cijfers waar nooit over gerapporteerd wordt als volgt zijn:
    • 442 in mei
    • 77 in juni
    Hetgeen uitgebreid is verspreid door de media is dus in totaal ruim 100% hoger dan het daadwerkelijke aantal opnames in mei en juni.

    Het verschil? De meldingen bij de RIVM komen kennelijk sterk vertraagd binnen. Vandaag worden bijvoorbeeld 3 ziekenhuisopnames gemeld. Dat zijn echter opnames van 3 april (bijgesteld van 335 naar 336), 7 april (bijgesteld van 192 naar 193) en 27 juni (bijgesteld van 0 naar 1). De correcties op de veel hogere aantallen ziekenhuisopnames van eind maart en begin april vertekenen daarmee alle gepubliceerde cijfers na begin april in enorme mate.

    Onbegrijpelijk dat hier niet goed door de massamedia over wordt gerapporteerd na zo lang met dit gebeuren bezig te zijn geweest.

    Overigens ook nog even ter vergelijking van het ‘gigantische’ aantal van 77 ziekenhuisopnames in juni … elke maand zijn er volgens mij gemiddeld meer dan 1.500 ziekenhuisopnames van verkeerslachtoffers en zo’n 15.000 nieuwe diagnoses van kanker. Ik vermoed dat veel mensen door de hype rondom Corona in de maanden mei en juni het risico op serieuze ziekte of dood door Corona t.o.v. andere risico’s enorm veel hoger hebben ingeschat dan het in werkelijkheid is geweest.
     
  19. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het verbaast me dat de EU het process om vaccins goed te keuren tijdelijk wil veranderen (de officiële rapporten kunnen na feitelijke vaccinaties opgeleverd worden) om een goedkeuring stempel te krijgen. Er is haast voor en corona vaccin en met neemt het dus minder nauw met risico’s.

    Corona muteert, geen idee wat ze met dat vaccin willen bereiken anders dan extra omzet voor big farma.

    Er is niemand die kritische geluiden maakt met de vraag of het vaccin uber houd aantoonbaar gaat werken?

    Ik ga er vanuit dat de Media ons dagelijks op de hoogte blijft houden over de vooruitgang van het corona vaccin, inclusief hoe belangrijk het is om deze spuit toegediend te krijgen en als je dat niet wil ben je een gevaar voor de medemens.

    De media zal toch wat moeten schrijven om iedereen bang te houden of bang te maken.

    Waar zal de Media de komende 6 weken over schrijven. Iemand hier op het forum een idee wat we kunnen verwachten van de media?



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Er zijn hier een paar CT-believers en fans van Willem Engel, Café WeltSchmerz en Viruswaanzin blijkbaar.
    Dat is eigenlijk 1 en dezelfde bron die elkaar ondersteunen in het vertellen van ongefundeerde sh*t. En het klinkt best geloofwaardig als je het allemaal graag wilt geloven en sommige dingen kloppen ook, dat maakt het ook zo lastig.
    Maar kijk nou aub even verder dan die aandachtsho*ren, want dat zijn het.

    Haal je nieuws van 20 plekken i.p.v. 1 plek (want ik zie steeds hetzelfde terugkomen), dat maakt je beeld wat normaler en realistischer.

    En lees ook even dit:
    https://revu.nl/artikel/243996/een-wetenschappelijke-drop-out-die-na-het-sluiten-van-zijn-dansschool-ineens-heel-veel-tijd-had
     
    MvT and djfrens like this.
  21. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    djfrens likes this.

Share This Page