E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 22 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Waarom is iedereen toch zo bezig om de ander te overtuigen?
    Begin mij te irriteren dat mensen zo afvallig zijn tegen veranderingen wat hen niet zint.
    Het is en blijft altijd nog een keuze, en de keuze is er voorlopig nog wel.
    Het is toch mooi dat we de keuze hebben, er word (voorlopig) niets verplicht.

    Ik rij sinds juni 2019 in een Model 3 en bevalt mij uitstekend.
    Geen moment spijt gehad van de overstap vanuit een Audi A4 avant.
    Tuurlijk zijn er wel verbeteringen gewenst maar ook de overige merken laten steken vallen.

    Zodra de zonnestraaltjes weer wat meer doorbreken ga ik in het weekend genieten van de ronkende V8.
    Allemaal keuzes.
     
    Melvok and MarcH like this.
  2. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Hey Christiaan! Als je refereert naar mijn post hierboven, neem hem aub op met een beetje humorI Daarom staat er een :D bij.
    Ik vind die Tesla's enerzijds inventieve auto's en anderzijds hoogst onpraktisch. Niemand probeer ik over te halen of te overtuigen van wat dan ook, hoor.
    Gewoon grappig dat zo'n massa auto's van hetzelfde merk uren moeten staan aanschuiven door wat nu eenmaal inherent is aan het gebruik en het (blijkbaar toch niet zo snel) opladen van die batterijen.
    Afvallig ben ik werkelijk geenszins en al zeker niet tegen uitvindingen die ons vooruit helpen.
    Maar 10 stappen vooruit op ecologisch vlak (hoewel dat nog fameus valt te betwijfelen) en tegelijk 10 stappen achteruit op praktisch vlak, maakt dat je eigenlijk stil staat.

    Werkelijk, en dat meen ik van uit de grond van mijn hart, indien die EV's even praktisch in gebruik waren als auto's door fossiele brandstof aangedreven, dan stonden er hier al een paar van voor de deur.

    Het is dat hele deksels trage opladen, dat het hem flikt! (Zonder poging tot overtuigen, gewoon mijn ongezoten mening). :D
     
  3. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Tuurlijk neem ik het met een grote zak zout ;)
    Maar neemt niet weg dat de Tesla echt wel praktisch is.
    Ook het laden gaat snel en is minder vaak nodig tussendoor aangezien ik op mijn bestemming de auto aan de laadpaal hang.
    Kom zelden bij een supercharger.
    Meestal laad ik op de zaak en af en toe thuis.
    Rest is niet nodig.
    Zondag nog met gemak op en neer geweest vanuit Vlijmen naar Munsterhuis.
    En de weersomstandigheden waren niet best.

    Maar steeds weer de berichten dat er overal lange rijen staan is zo kort door de bocht en opgeblazen.
    Bij de meeste grenzen staan in de vakantiedagen ICE's te wachten om te tanken want het is zeker paar cent per liter goedkoper.

    Iedereen mag een mening hebben maar doe het wel als je met beide kanten ervaring hebt.
     
    Melvok likes this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Melvok likes this.
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,338
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Die keuze om goedkoop te rijden is alleen beperkt voor lease rijders, deze krijgen loonbelasting korting dmv lagere bijtelling van de elektrische auto van de zaak. Deze loonbelasting korting (aankoop in 2018/2019) is ongeveer 10.000 bruto per jaar voor de komende 5 jaar. Ofterwel 25.000 euro netto.

    Als ik privé een elektrische auto koop van 50.000 euro en dus ook mee wil doen met die groene onzin dan krijg ik geen 10.000 bruto loonbelasting korting per jaar. Terwijl ik ook hetzelfde doe electrisch privé auto rijden

    Stel je voor dat dit wel loonbelasting korting krijg.....
    Je koopt een elektrische auto voor “alleen?” privé gebruik van 50.000 euro en rij deze 5 jaar zonder wegen belasting te betalen. Stel dat het een model 3 longrange is” je betaald vervolgens 5 x €5.000 = 25000 euro netto minder loon belasting. 5 x €1.000 minder wegenbelasting ofterwel €30.000 netto minder kosten.
    Daarna verkoop je je model 3.
    Leuke afschrijving op de auto is dat of misschien wel een bijschrijving als je de auto voor meer dan €20.000 verkoopt.

    Dus niet iedereen heeft die keuze om goedkoop te rijden, de mensen die geen elektrische auto van de zaak kunnen rijden betalen dus mee aan de elektrische auto van de zaak rijders die lekker goedkoop rijden.

    En dan zijn er altijd mensen die zeggen: gebruik maken van de wetten, je bent gek als je dat niet doet. Of nog veel meer andere argumenten naar voren halen dat het een veeeeel betere auto is dan auto’s met benzine/diesel motoren

    Dan krijg je dus weerstand tot het zelfs irriteert.

    Gelukkig is de bijteling voor elektrische auto van de zaak al weer verhoogt in 2020 en dat heeft een goed effect op de verkopen van elektrische auto’s en groene onzin.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,338
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Dus snel de verwarming uitzetten anders moet je het laatste stukje duwen en is de accu echt helemaal leeg.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    MvT likes this.
  7. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Ben ik niet met je eens.
    Ik heb de mijne privé aangeschaft en vergeleken met nieuwe BMW 330i.
    Scheelt mij € 3000,- per jaar.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Rob, vergeet niet dat de (meeste) "ondernemers" naast loonbelasting ook omzet belasting en heffingen betalen. Iets waar ik ook niet onderuit kom en persoonlijk niet altijd terecht vind.
    Aan de andere kant is het een keuze te ondernemen, net zoals jij een keuze maakt dat niet te doen, toch?

    Echter dit "€ voordeel" was voor mij persoonlijk niet de hoofd reden voor EV te gaan. Dat lag in het feit dat het "anders" moet (en zoals aangetoond), anders KAN.

    Daarop verder gaand kijk ik naar het volgende filmpje van Koennig Egggggggggg, ook een klein merk maar niet bang voor een uitdaging.
    Niet te vergelijken met Tesla maar KE opereert in een ander segment.

    KE komen met een (verbranding)motor die ik bij andere merken niet zie.
    Nee, die merken bouwen een heel model (tributo) om een bestaand concept van de motor die verschillende jaren tot beste is uitgeroepen.
    Ik vraag me af wie er nu met deze titel aan de haal gaat als je dit ziet:




    Zoals dit draadje begonnen is met de vraag hoe Ferrari de toekomst in gaat en of het nog wel leuk is met (hulp) aandrijving, denk ik dat dit ook een (nieuw) concept is voor de toekomst die daarbij hoort.
    Het is opvallend dat "kleine" merken innovatiever zijn dan gevestigde merken. Ondanks dat die over het € kapitaal beschikken om stappen te maken maar dit duidelijk niet doen....
     
  9. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,338
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ferrari heeft voor hybride gekozen, dat lijkt mij duidelijk uit het product aanbod.

    Mijn post gaat niet over de ondernemer situatie maar puur dat niet iedereen een keuze heeft om het loonbelasting voordeel van elektrisch auto van de zaak op te strijken omdat men groen rijd. Niet iedereen heeft een auto van de zaak dus deze regeling is niet symmetrisch en discriminerend.

    De auto van de zaak en privé rijden is bedacht voor ondernemers en de staat, beide trekken daar een enorm financieel voordeel uit, anders was het er niet.

    Dus als jij die Tesla MS van je eigen zaak rijd profiteer je feitelijk dubbel. Zakelijk en Prive.

    Sinds 2004 koop ik mijn auto’s privé, met mijn eigen regeling richting de zaak, en daar heb ik privé flink op verdient in plaats van 22-25% bijtelling te betalen voor privé gebruik.

    Het kan inderdaad anders waarvoor jij gekozen heb.

    De gemiddelde Nederlandse auto van de zaak privé rijder heeft subsidie nodig om anders te gaan rijden. De massa kiest hier niet meer voor nu in 2020 de bijteling minder goed uitvalt. Dat blijkt ook uit de verkoop cijfers van Tesla.

    https://www.forbes.com/sites/jimcollins/2020/03/02/teslas-sales-fell-68-in-the-netherlands-and-92-in-norway-in-february/









    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Over onnodige discussies gesproken, verbond van zakelijke rijders plaatsen vandaag bericht op automotive-online met als boodschap aan de regering om de 8% bijtelling regeling te verlengen naar 2021, stelletje azijnpissers!!! Op dit moment vechten velen van ons voor hun leven en dat van anderen en krijgen we langs alle kanten financiële steun vanuit de overheid. Schandalig dat men zich dan druk durft te maken over die paar procentjes bijtelling. gewoon lekker die 12% betalen wat sowieso een schijntje is t.o.v. van het reguliere 22% tarief en daarmee gelijk als burger je bijdrage leveren aan het wederom vullen van de staatskas. Die loopt in de huidige regelingen vorm hard leeg en we zullen iedere vorm van belasting inkomsten straks weer hard nodig hebben..............echt ongelooflijk!
     
    djfrens likes this.
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Typisch Nederlandse eigenschap ...
     
  12. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Heren, en (helaas weinig) dames,
    Een mooi, diepgaand en verantwoord draadje wordt gewijzigd in een politiek debat wat straks ook nog vast richting demonstraties en Amsterdam omgekat gaat worden. Ik snap de emoties, 1.5 meter blijft lastig in Amsterdam gezien de (terechte) demonstratie maar ik heb gelukkig geen Twitter of Facebook dus ik hoef ook niets op zwart te zetten....echter, de vraag wat Ferrari gaat doen met de andere huidige trend, namelijk e-auto’s’, blijft open. En de vraag is zeer legitiem want de F1 heeft nu vast zijn/haar laatste jaar omdat er niet wordt gehandeld naar nieuwe omstandigheden of situaties. Soms is er een crisis voor nodig om de juiste beslissingen te forceren.

    Dus, genoeg Corona en 1,5 meter. Wij hadden er in ieder geval dit weekend weinig last van.....

    Ciao
    Oscar
    Image Unavailable, Please Login
     
  13. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Gaan we het weer over Ferrari’s hebben? Beetje klaar met dat Corona.
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    rob.kruiswijk and ChrisW1 like this.
  15. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    473
    Zo is dat!
     
    Melvok likes this.
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Prachtige foto van een unieke auto Oscar !!

    Wat mij betreft: Foto van de Dag ! :)
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat meen je niet! :eek: Die Audi was A mooier en B beter. Enfin ik hoef je niet te overtuigen, want ik was erg gecharmeerd van je Ledpakket :)

    Ik heb toch geprobeerd je te overtuigen :):):p
     
    Jonkheer likes this.
  18. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Mijn gedachte speelde om een ouwe bak om te bouwen naar stekkerbak. Het was alleen een gedachte en verder ook niet op ingelezen, maar zo waar werd er een 106 Electrique uit 2001 mij aangeboden voor 100 euro waar de batterypak van mist. Ik dacht dat is leuk en dan ook nog eens die al grotendeels voorbereid is. In de huidige staat is het bereik maar 100km en nu een mooie kans om er er iets van te maken die 300 to 400km gaat halen.

    Daar heb ik mij flink in vergist na wat inlezen. Even upgraden voor meer KMs gaat dus niet zomaar :confused: Om de 300km te halen gaat je dit min 60K kosten. Die grotendeelse veerbereide 106 heb je dus niks aan anders dan het kenteken dat je een stekkerbak hebt.

    Image Unavailable, Please Login

    Je kan dus niet zomaar even wat meer battery capacity erin gooien om de range te vergroten, daar zit ook gelijk vervanging aan van je Battery Management System (BMS) kabels etc. en dan nog een plek creeren voor de extra capacity. Nu is het wel zo dat als ik 130km zou willen halen dat de auto 100kilo lichter weegt dan met de originele battery pack. Er is dus wel flinke vooruitgang geboekt qua gewicht en overgang van Nickel Cadmium naar lithium.

    IMHO kan je dan beter een nieuwe Tesla kopen:rolleyes:

    Volgens mij gelden deze regels nog steeds en komt ook redelijk overeen met het plaatje boven:
    https://rebbl.com/2014/12/09/top-10-factors-that-determine-your-ev-conversion-budget/

    Dit wetende vraag ik mij af hoe dit met de huidige elektrisch bolides gaat. Die halen de oltimer status gewoon niet om dat het godsvermogen kost om het op te lappen lijkt mij.
     
  19. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Noem mij een Volledige stekker bolide die het predikaat klassieker gaat krijgen? Ik weet er geen eentje.......
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Er is al een "klassieker" bij de Tesla family. De eerste generatie Model S wordt "classic" genoemd :p

    Maar dat bedoelde jij niet :rolleyes:
     
  21. Stef65

    Stef65 Karting

    Apr 28, 2015
    194
    reg Antwerp Belgium
    Full Name:
    Stef
     
    MvT likes this.
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Grappig dat je daar mee komt.
    Deze auto stond in 2016 (=4 jaar geleden) op Concorso Italiano tijdens de PB-carweek (aanrader!)
    Ik had toen net mijn eerste Tesla.
    Ik maakte toen deze foto's van de 308 GTE die volgens de heer (weet zijn naam niet meer) in de video net af was:


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  23. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Wel heel mooi dat het een schakelbak is gebleven! :cool: Ben wel benieuwd hoe dit in de papieren is gelopen! ik schat 50K.
     

Share This Page