Telefoonhouder, welke oplossingen hebben jullie? | FerrariChat

Telefoonhouder, welke oplossingen hebben jullie?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Andretti Molletti, Sep 27, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Daar rij je dan met je high tech smartphone. Maar waar laat je hem? Ik had een F348 en plakte af en toe zo'n houder tegen het raam, maar dat vind ik niet zo fijn. Nu rij ik een California en ook hier weer geen idee waar ik mijn telefoon moet bevestigen.
    Heeft iemand een mooie oplossing om je smartphone netjes en bruikbaar te bevestigen (liefst met oplaadmogelijkheid)? Mag zowel universeel als type specifiek. Ik denk dat iedereen wel een beetje met dit probleem worsteld, en zo niet dan mag je hier (graag) je oplossing posten!
    Thanks!
     

    Attached Files:

  2. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik had voor mijn Galaxy S7 een Selfie stick, waarvan ik de handgreep eraf had gehad en daar een ring op had gezet, zodat ik de stick mooi onder mijn dashbord plaatsten. Gebruikte de schroeven van het dasbord. Was super makelijk voor langere afstanden en ik kom hem inschuiven en ook nog eens onder het dashboard schuiven, zodat deze dan niet meer te zien was.

    Maar... ik merkte dat ik er niet de tijd voor nam om hem er steeds in en uit te plaatsten (te veel tijd) en met een rit wil je weer verder!

    Ik heb nu een Mous phone case met magneet (die wilde ik altijd al) en heb ook een flex en vent magneet mount van Mous. Super en nog goed ook. Betaal je wel wat.. :) geen China rotzooi.

    https://eu.mous.co/collections/phone-mounts
     
    Andretti Molletti likes this.
  3. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Andretti Molletti likes this.
  4. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    De mijne ligt op de passagiersstoel, het zijvakje van de deur of slingert rond in een tas...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    Andretti Molletti likes this.
  5. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
  6. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ook handig! alleen zit in mijn dagelijkse auto de cuphouder op mijn armsteun. Handig voor de kids achter in dan! :D


    Wat ik eigenlijk niet snap is dat je in iedere auto een standaard cradle wilt hebben waar de fabrikant van de telefoon zijn eigen adapter in kan maken. Als dat 15j geleden was gedaan had je er nu nog gebruik van kunnen maken. Cradle van de auto blijft standaard en daar koop je een passende adapter op. heb je gelijk het niet handsfree bellen opgelost. Of gaan de modellen van de telefoons gewoon weg te snel?
     
    Andretti Molletti likes this.
  7. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Voor in de Audi, AliExpress, kost geen drol en laad de telefoon ook wireless op.
    https://www.aliexpress.com/item/33000404379.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d59RU0P

    In de Ferrari 348 heb ik de radio vervangen voor een Alpine halo 9 media station (CarPlay/Android ) met vast 9" scherm en een kabeltje om de telefoon op te laden, en heb nu navigatie (met up-to-date kaarten), flits-meister, whatsapp, muziek welke ook nog eenvoudig te bedienen is tijdens rijden. https://www.youtube-nocookie.com/embed/LDnUZm_l7X4
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login d/LDnUZm_l7X4 Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Andretti Molletti likes this.
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Rob, kun je ook even een foto schieten van de zijkant? (lees: hij zit in de radio slede maar hoe ver komt hij naar voren?)
     
    Andretti Molletti likes this.
  9. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Je kunt ook afstellen hoever het scherm naar voren komt vanuit de 1-din digital media station unit welke in de radio slede is geschoven.
    Heb ook het installatie manuaal bijgevoegd zodat je alle scherm afstelingen kan inzien. Er is ook een 1-din 11" versie mocht je het scherm te klein vinden.

    Ook voor een Ferari Californië welke een 2-din radio slede heeft is het mogelijk te upgraden naar een CarPlay / Android 7" digitaal media station van bijvoorbeeld alpine https://www.alpine-electronics.nl/p/Products/dab3842/ilx-702d of groter te gaan naar 9" of zelfs 11" scherm.
    Heb de unit nu 2 jaar bevalt prima.
    Image Unavailable, Please Login
     

    Attached Files:

    328gts1987 likes this.
  10. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Misschien best een goede optie.. en dan het scherm spiegelen van mijn telefoon?
     
  11. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het scherm wordt niet gespiegeld, als basis heb je de radio functies usb-player, achteruitrij camera, etc met versterker, audio processor en een microfoon.

    Vervolgens heb je extra; carplay met je iPhone of android auto met je android telefoon. De telefoon apps blijven op de telefoon draaien en worden ge-displayed en bediend op het touchscreen in de auto.

    De apps hebben wel of geen support voor carplay/android auto; whatsapp is gesupport echter niet met een keyboard om text in te typen, je kunt text laten voorlezen, inspreken en versturen. Wel zo veilig.

    Dus de apps zijn aangepast voor carplay/android auto. Er komen steeds meer aangepaste telefoon apps voor in de auto.

    Ik gebruik nu hoofdzakelijk flitsmeister, navigatie(apple, google, waze), muziek ( geladen op de telefoon of spotify) handsfree bellen met opendak werkt perfect, en de whatsapp, app.

    Ik verwacht dat ik binnenkort een mooie workaround heb om video te streamen op het 9” scherm (Youtube, Netflix, Ziggo Go)


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    Andretti Molletti likes this.
  12. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ik reed gisteren wat rond met mijn California, en ik moet zeggen dat ik het toch zonde vind het geluid vd radio aan te zetten. Wat betreft de GSM houder ben ik er nog niet helemaal uit. Ik denk dat ik vd winter de radio er eens uit haal en kijk of ik er een beugeltje bij kan zetten zonder de bekerhouder nutteloos te maken. Dat van de selfie stick vind ik wel creatief!
     
  13. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Ik mag ouderwets klinken, maar waarom in godsnaam al die high tech als je auto rijdt ? Dat neemt toch al het plezier weg...en verliest er de aandacht voor de weg mee. Gelukkig heb je al zelf ingezien dat de radio niet nodig is.
     
    360Marnix, 328gts1987 and milko1969 like this.
  14. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Een navigatie die up to date is en Flitsmeister vind ik 2 noodzakelijke dingen ;)
     
    328gts1987 likes this.
  15. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Andretti Molletti likes this.
  16. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ik zag er al een paar op het Engelstalig deel Rob. Ziet er wel gelikt uit !
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik heb 2 houders in de 458, 1 voor Google Maps en 1 voor Flitsmeister.

    In de ene een Samsung S7 zonder simkaart (werkt als achteruitrij camera en navi App Offline. Kaarten via WiFi thuis inladen en klaar).

    Deze zit in het gat/houder voor frisdrank ... merk Macally. Aanrader voor (?) 3 tientjes oid via internet gekocht.

    De andere is een heel simpel klemmetje van € 5 vor Samsung S9 met Google MAps en Flitsmeister.

    Ideaal samen.

    De in de auto geleverde navis van California, F12 en 458 kunnen (echt waar) niet worden voorien van een nieuwe kaart. Google Maps werkt prima.

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login
     
    Andretti Molletti likes this.
  18. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Welke App gebruik je dan als navigatie Mel? Een oude Samsung heb ik ook nog liggen dus das best handig!
     
  19. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #19 MvT, Oct 2, 2020
    Last edited: Oct 2, 2020
    Ik zal eens kijken of ik er nog een foto van heb. Ik moet zeggen dat ik wel weg ben van android auto. Rob had de minpunten al opgenoemd, maar wat ik een hele grote plus vind is dat je gelijk handsfree over je speakers hebt met bellen en een USB port in handbereik in de meeste radio's. Heb 6mnd geleden een VW RCD660+ geplaatst met android auto 9 in een Caddy Life uit 2006. Ik kan niet meer zonder. Telefoon ligt dan wel weer ergens te slingeren aan je USB kabel...

    Navigatie in een F vind ik (no offence) echt Ferrari onwaardig die kan je na 2j al niet meer updaten als je ongeluk hebt. De 458 heeft een Harmann Kardon Nav en de laatste map is van 2008 en gewoon geen update verkrijgbaar. Ik mag hopen dat dat bij de California anders is!?
     
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik heb 2 houders in de 458, 1 voor Google Maps en 1 voor Flitsmeister.


    Op mijn iPhone draaien navigatie app (google. apple of waze) en flitsmeister tegelijk op de telefoon. je kan 1 app laten displayen. Flitsmeister draait tijdens navigatie in de achtergrond en geeft netjes aan (audio) als er iets te melden is.

    Ook met carplay werkt dat identiek en daarbij kun je bijvoorbeeld per app instellingen maken, o.a. geluidsvolume. Dark mode kun je ook netjes instellen met de alpine.
    Als je muziek afspeelt wordt dit netjes gedempt als er iets te melden is door de navigatie app, flitsmeister, bellen, etc.

    Dus alles op 1 telefoon met een 9” touchscreen.

    Neem aan dat dit met android en android-auto ook wel te realiseren is?



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Of Google Maps (met simkaart) of Offline Maps .... (zonder sim)

    Prima Android programmaatje -> kaarten ff gratis uploaden via WiFi thuis ...

    Hoor wel wat ...
     
  22. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ik had via Amazon meerdere telefoonhouders besteld, zodat ik wat kon proberen.
    Uiteindelijk is het deze geworden. Ook al omdat ik in de BMW daily ook een magnetische houder heb.
    (daarnaast kan ik deze in 2 tellen verwijderen en klaar).


    Image Unavailable, Please Login
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zie je niet vaak; full camel deskboard. Wel mooi
     
  24. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Dank je. Ik werd gewaarschuwd dat dat veel reflecties zou geven, maar in de volle zon is het zwarte (speaker)deel het enige wat reflecteerd.
    Ik vind ook die contrasterende stiksels mooi. Was 1 vd redenen om voor deze te kiezen :)
     
  25. Remco Brouwer

    Remco Brouwer Rookie

    Aug 20, 2020
    30
    Netherlands
    Full Name:
    Remco Brouwer
    Ik heb voor mn F430 zelf iets gemaakt en 3d geprint. Ik wilde vooral guin zuignappen oid op het raam. Nu ligt de telefoon op de tunnel en wordt ie draadloos opgeladen. 12V heb ik achter de radio gepakt dus heb ik nu geen draden bij de 12v poorten op de middenconsole.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     

Share This Page