Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3644 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik vroeg me dat ook af maar misschien zit er geen uitklapbaar schermpje op zijn camera:) Of hij deed het gewoon om zelf leuk op de foto te komen :)
     
  2. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ik heb helaas geen kantelbaar schermpje op de camera. Tijd voor een nieuwe dus. Maar dan moet ik minderen met de schaalmodellen.... :(
     
  3. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Leuk ding idd. Als je hem voor een redelijke prijs kunt scoren.
    Kleurencombi is erg mooi.
    Ik vraag me wel af of die piping op de stoelen origineel is, maar ik weet te weinig van 355's.

    Dak lijkt elektro-issue tussen knopjes en echte bediening als ik het verhaal lees.
     
  5. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Zekers, als ik dit jaar niet 3 maanden thuis had gezeten dan had ik wel een bod gedaan
     
  6. a.v.d.winkel

    a.v.d.winkel Karting

    Jun 22, 2004
    189
    Best
    Full Name:
    Arjan van der Winkel
    Ik heb wel een adresje voor je (kun je meteen bij mij een bakkie komen doen) ;-)
     
  7. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    52000 euro ex kosten veiling etc etc is nog best een nette prijs.. niet echt een koopje toch?
     
  8. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Klopt daarvoor had ik het gokje ook zeker niet gewaagd, maar hij heeft heel lang op 35k gestaan op de laatste veilingdag.
     
    Andretti Molletti likes this.
  9. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ja 35K had ik hem ook wel gewild :p
    Die Cali stond ook erg laag en gaat nu voor net geen 50K... maar die rijdt dus niet rechtuit, is overgespoten (alleen de buitenkant) heeft een motor revisie zeggen ze etc etc en dat interieur ... dik geld voor zo'n verwaarloosde auto!
     
    dirktor likes this.
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Maar waarom wordt zo'n auto verkocht via zo'n veiling he?
    Die kun je ook via een normale route toch wel kwijt voor zo'n prijs? De koper betaalt nu namelijk veel meer dan die 52K.
     
  11. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Geen idee...
    Snelle verkoop zonder gedoe.. Ik heb mijn 348 ingeruild (en niet actief verkocht) om die reden.
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gisteren een zeer spontane rit meegemaakt die wat "anders" verliep dan gedacht. We begonnen in Houten tegenover v/d Valk, niet bij hun op het terrein, om te voorkomen dat er "gelazer" zou komen...
    Na het bekende bandjes trappen werden de teugels gevierd en richting Louwman gegumd. Waterig zonnetje maar ook een paar heerlijke tunnels...
    Daar aangekomen (op afspraak) ontdekte we het laatste model van Mc Laren (de GT) maar ook een fraaie 812 superfast. Niet de laatste van die dag zo zou later blijken.
    Inmiddels was het dik lunch-tijd geweest dus moest de lintworm worden verzorgt. Door de maatregelen (en locatie) werd per hoge uitzondering voor de Mc gekozen waarbij de motorklep werd gebruikt als tijdelijk picknick tafel.

    Na deze culinaire lunch werd er zuidelijk gekoerst waarbij er een afslag werd gemist. Hierop moest er (her)gegroepeerd worden bij een benzine station.
    En daar kwamen we erachter dat het toch wel noodzaak is je afstandsbediening-batterij (met start blokeerder) regelmatig te vervangen...

    De 348 wilde niet meer starten ondanks verwoede pogingen uit te vinden waar deze onderbreker zat. Dit exemplaar heeft namelijk een magneet sleutel die dus zonder batterij uitgeschakeld kan worden, als je weet waar dat punt zit.... Het resulteerde in een rit naar huis om de reserve afstandsbediening op te halen.

    Hierdoor werd de rit omgezet in een bezoek aan de garage van Timmermans, de ferrari-rijder van Nederland (of mag ik zeggen EU?). Hier troffen we een 812 superfast verzameling aan van maar liefst 4 stuks! Waaronder de nieuwste 812GTS uitvoering.
    Na een drankje werden uitgenodigd in de prive collectie een kijkje te nemen, erg vriendelijk.

    Ter afsluiting van ons bezoek werd de Aventador (paars!) nog even gestart en de uitlaat schoon geblazen.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    dirktor and MrDino308GT4 like this.
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nasa1990, modena82, Harry-SZ and 2 others like this.
  14. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Heerlijk filmpje, deze man snapt het wel.
     
    Harry-SZ, Stef65 and Fumacher like this.
  15. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Gisteren ook toevallig gezien. Heerlijke kerel! Ook de rest van zijn collectie is zeer mooi!
     
  16. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Leuke shoot!
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wel een hele aparte "sfeer?" aan de start van de MM 2020. Het is niet druk (wat te verwachten was) maar ook een bedompte sfeer met hele statische registratie van de start

    https://livestream.com/giornaledibrescia/events/9329201/videos/212406265

    Je vraagt je af (sponsor cotracten?) waarom ze deze in hemelsnaam door laten gaan.
    Tribunes zijn helemaal opgebouwd maar leeg (waarom zet je ze dan neer?) wat de sfeer niet beter maakt.

    Heul anders dan eerdere jaren:


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    De tribute is ook door gegaan. Hier in Desenzano komen ze door met op 7min 20sec Timmermans die weer goed gas geeft maar ook de politie achter zich aan heeft :rolleyes:

     
  19. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Nummer 554 staat in de deelnemerslijst niet als Timmermans maar als van Maastricht / Droogendijk.

    En hoewel de nummers 589 (Pista Spider), 590 (Monza SP1) en 591 (Monza SP2) hier op Oostenrijkse (import/handelaar?) kentekens rijden zijn ze alle 3 inschreven als Nederlands equipes...
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou dan kan die Maastricht/Droogendijk wel gas geven zoals Timmermans in de 812: omin 40 sec



    Het was mij ook al opgevallen dat die auto's met NL deelnemers reden maar herkende de groene platen niet.
    Is een fam de Jong zegt mij ook niets in de ferrari scene. Tonnie zal ze wel kennen.
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag nog 1x de cavalino los gelaten op de droge autowegen. Het is waarschijnlijk de laatste keer geweest van een turbulent seizoen wat begon met de eerste golf (lees: lege wegen) waar vandaag weinig van te merken was.
    We namen eerst een kijkje bij de BMW dealer in Waardenburg waar de nieuwe coupe 4 te zien was naast veel lease-bakken die voor dik geld te koop staan.
    Zo zag ik verschillende 3-serie's in verschillende uitvoeringen met en zonder opties. Deze waren allen uit begin 2020 en hadden rond de 10.000km gelopen.
    Alleen met vermelding van de nieuw prijs en vraag-prijs. De overeenkomst: ca €4k onder de nieuwprijs... Niet echt een koopje dus.

    Hierna werd er (binnendoor) koers gezet naar Du Parc in Oisterwijk. Een mix van kunst en auto's in een bijzondere setting. Heel diverse showroom met bijzondere kunst aan de muur maar ook op de grond. Trof daar een 488 spider in schitterende spec aan met een bijzondere druppelader :p

    Inmiddels was het dik lunch-tijd geweest en kregen een lokale tip voor broodjes aan het station. Die smaakte inderdaad goed maar moesten wel buiten (niet op terras) worden gegeten. Gedurende deze smul-partij werden verschillende (jonge)fans gematst door plaats te mogen nemen in de ferrari naar hun keuze.
    Opvallend werd er veel voor de witte gekozen. Een voorteken voor de toekomstige "care-takers"? Hebben die geen smaak? :D

    Tenslotte zijn we in Waalwijk bij ER classics gereden waar weer een grote voorraad van klassiekers/youngtimers in verschillende prijsklasse. Zo zagen we een CV-eend in Sahara uitvoering voor €139.000,- o_O. Ik heb zulke eerder gezien gaan op veilingen voor €90.000,- (had ik maar). Verschillende Muscle cars met de juiste teksten. Ook een T1 "23 window" VW busje voor "slechts" €45k in mint conditie, we dachten allemaal dat de prijs daarvoor hoger lag.
    https://www.erclassics.nl/volkswagen-t1-samba-bus-1971-v8306/

    Kortom het was een heerlijk middagje benzine snuiven, hopelijk krijgen we nog een toegift als het weer het toelaat.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    MrDino308GT4 and ChrisW1 like this.
  22. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Mooi verhaal natuurlijk, maar hij heeft in de laatste 4 jaar precies 68 km gereden met z’n F40, inclusief de ritjes naar de apk keuring.
     
  23. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Hahahahaa, tuurlijk! Die slimmerd heeft gewoon een paar vlotte jongens, die weten hoe het moet, een nostalgisch filmpje laten maken over een diehard op leeftijd die zoooo ontzettend verknocht is aan z'n F40 dat hij hem absoluut niet wil verkopen. Dat is natuurlijk dé ideale verkooptruc.
    Oud, maar niet dom! :D
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Afgelopen weekeind met een schuin oogje naar de Mille Miglia gekeken via social media.
    Wat opviel was het slechte weer maar ook een groepje supercars (niet ferrari) welke tussen de klassiekers steeds te zien was, ook in de historische centra.
    Deze auto's zijn modern (McLaren, Lambo enz) maar ook voorzien van een geel/zwarte (officiële) deelname sticker.
    Het blijkt dat er dit jaar voor het eerst een "supercar tribute" is toegevoegd aan het evenement onder de naam supercar-owners-circle. Een groep moderne auto's die dezelfde route rijden als de klassiekers, niet de tribute (ferrari) route dus.

    https://1000miglia.it/supercar-owners-circle-1000-miglia-experience/?lang=en

    Deze deelname wordt begeleid door een exclusieve auto club SUC die aan meer dan 1 evenement deelneemt en kost €15k als ik het zo lees.

    https://1000miglia.it/wp-content/uploads/2020/07/00_1M_SOC_InfoeCosti_ENG.pdf
     
  25. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    ALS het maar geld oplevert, toch Fred ?

    En die eigenaren doen er werkelijk alles voor om mee te mogen rijden …

    He, did YOU not join the Italian Mille Miglia this year ? :)
     

Share This Page