De Winterstop!? | Page 85 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Mooi zo. Die afdopschroef zorgt voor een beetje bypass zodat de grote klep vd Kjetronuc minder ver opengaat....en dus minder inspuit.... uiteindelijk bereik je dat ook met de inbus stelschroef...maar let op dus dat je na het stellen met de afdopplug checkt!
    Fijn dat je weer goedgekeurd bent!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  2. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Deze week ook de lexan ruiten uit Engeland ontvangen. Na een klein beetje bijwerken past het perfect. Ook het schuifruitje vind ik super.

    Deze deur is nu klaar dus op naar deur twee:):)
    Image Unavailable, Please Login
     
    MarcH, marcos, 328gts1987 and 5 others like this.
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Geweldig, wordt een zeer bijzondere auto !
     
    st@ven likes this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het IS een bijzondere auto & uitrusting. Alleen de rolkooi al of de glasvezel voorklep, kompleet uit het niets (zelf)gemaakt. Of wat dacht je van 360 remmen/disks onder een 308?!
    Laatst vertelde Steven aan ons dat er van deze turbo set er ca. 30 stuks zijn gemaakt eind 70's/80's. Dat hij met de gedachte speelde eens een Turbo op een 308 te gaan schroeven en daarom aan het rondkijken was voor optie's.
    Spontaan verscheen er op eBay het exemplaar welke hij nu gebruikt, compleet ongebruikt en toen dus al decennia oud.
    Zeer zeldzaam dus en past perfect op het blok. Ze waren bedoeld om meer vermogen te generen op US modellen waarmee men wilde gaan race/rally rijden.
    Blijkbaar had iemand de set nog liggen, wat een toeval. Compleet met pakkingen en al.

    Image Unavailable, Please Login

    Weer een stapje verder Steven, netjes. Komt helemaal goed en ben ook zeer benieuwd hoe "lichtgewicht" de auto straks is in rij-klaar trim en vooral de Pk/Kg verhouding...

    Wanneer gaan we weer testen?

     
  5. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Hoi, 328 en de 430 :p
    Nog wat gehoord van Wizzard?
    Ik heb iig even bij Kroymans staan babbelen en dat was informatief!
    De remmen worden continue "gemonitord", dat wil zeggen de remacties worden gemeten en zo wordt de temperatuur en de belasting en dus slijtage aan je remmen berekend. Men kan dan een slijtage percentage uitlezen, dat is een indicatie. Daarnaast is de inremprocedure van (nieuwe) blokken dus een procedure met de de tester in de auto. Mijn remmen piepte, daarom zijn de blokken lichtjes opgeschuurd en is er weer een inremprocedure gedaan. Ik merkte wel dat ze vrij snel toch weer gaan piepen bij lichtjes remmen. (is een product-eigenschap). Na een 4 tal rondjes op Assen was het piepen langere tijd weg. De remmen worden dan serieus warm en dat is wel eens goed.
    Ik ben erg benieuwd of Forza nog wat te vertellen/ toe te voegen had?
    En ik ben erg benieuwd hoe Mel zijn remblokken heeft ingeremd?

    Image Unavailable, Please Login
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #2106 328gts1987, Nov 7, 2020
    Last edited: Nov 7, 2020
    Alex nog niet gesproken. Was de bedoeling om vandaag langs te gaan, ware het niet dat de snelweg (A29) per abuis was afgesloten. In de krant stond volgend weekeind, iemand besloot (zonder de rest van NL in te lichten) dit vandaag al te doen. De rit in de F430 (met de 360 van Marc(h) in de binnenspiegel) liep dus anders dan gepland.
    Ik heb trouwens nooit last gehad van piepende remmen, wel op de 328 toen er nieuwe blokken waren gezet van een harder type. Alex zei toen tegen mij "gewoon wat meer boenderen en dus remmen, gaat vanzelf over" en dat klopte. Na de Italy trip door de Alpen was dat weg en is nooit meer terug gekomen.

    Op de F430 dus nooit iets gehoord, ook niet na een dagje Spa gummen.

    (wordt vervolgt)

    Image Unavailable, Please Login
     
    Andretti Molletti likes this.
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Inremmen heet in Ferrari land BEDDING. Mijn digi 458 WorkShopManual (wsm) zegt voor Bedding in CCM pads

    The following procedure is applicable for both CCM1 and CCM2 brake systems and must be performed

    EACH TIME the CCM brake pads and/or CCM brake discs are replaced.

    For vehicles intended for ROAD use

    Brake 16 times from 80 Km/h to 20 Km/h with constant pressure on the brake pedal and without activating the ABS system.

    Leave the brake system to cool for approximately 120 seconds.

    Brake 16 times from 120 Km/h to 20 Km/h with constant pressure on the brake pedal and without activating the ABS system. Leave the system to cool for 180 seconds.

    The ABS system must be triggered during the last set of braking runs.

    Brake AT LEAST 5 times from 120 Km/h to 0 Km/h (vehicle completely stopped), causing the ABS system to activate.

    Allow the brake system to cool completely before using the vehicle again after the bedding-in procedure to ensure maximum braking efficacy.

    As soon as you notice an increase in brake pedal travel, stop the car and wait for the brake system to cool completely.
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Voor circuits: For vehicles intended for TRACK use

    Brake 16 times from 80 Km/h to 20 Km/h with constant pressure on the brake pedal and without activating the ABS system.

    Leave the brake system to cool for approximately 120 seconds.

    Brake 16 times from 120 Km/h to 20 Km/h with constant pressure on the brake pedal and without activating the ABS system.

    Leave the system to cool for 180 seconds.

    The ABS system must be triggered during the last set of braking runs.

    Brake AT LEAST 5 times from 160 Km/h to 0 Km/h (vehicle completely stopped), causing the ABS system to activate.

    Allow the brake system to cool completely before using the vehicle again after the bedding-in procedure to ensure maximum braking efficacy.

    As soon as you notice an increase in brake pedal travel, stop the car and wait for the brake system to cool completely.
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vaak is het piepen een gevolg van te langzaam rijden (helaas ….) en kan het na een trackday derhalve volledig weg zijn …

    Dus …. :)
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    THX voor het opschrijven Mel, weer iets geleerd.
     
  11. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Totaal illegaal dus die inremprocedure o_O:D
    Hoe heb je het nou gedaan Melvok?
    Ik zie me dat nog niet doen op de snelweg... 120kmu rijden en even met ABS een stop maken :p

    Die tester is zo gek nog niet .... ben wel benieuwd naar de procedure met de tester dan, gaat dus echt om de temp er in te krijgen.
     
    Melvok likes this.
  12. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik zei laatst nog tegen oom agent dat ik van mijn piepende remmen af wilde. Helaas mocht het niet baten...
     
  13. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    ps, het is bijna zover. De datum is geprikt en definitief!



    Aanstaande zondag is de laatste dag dat ik voorlopig zelf aan de auto kan werken, dus we krijgen een druk weekend. Alle rubbers en voor passing plaatwerk relevante onderdelen moeten weer op de auto zitten voor het strak maken. Als ze weg is ga ik de bakken doorspitten en alle onderdelen schoonmaken/repareren/vervangen. Met een beetje geluk kan ik in februari/maart beginnen met opbouwen.
     
  14. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Owww en we gaan beginnen met isoleren van de garage, niet geheel onbelangrijk voor mij. Het idee is om de garage ook als kantoor te gaan gebruiken ;-)

    Volgende week vlog 20 alweer. Voelt nog steeds raar om tegen een camera te praten en om mezelf zo openbaar te zetten, maar ook nog steeds superleuk om te doen. Ik weet alleen nog niet wat ik moet als de auto straks weg is. Het idee was ooit om Ferrari gerelateerde bedrijven te bezoeken, maar de Corona angst maakt dit bijna onmogelijk. Heeft iemand suggesties en/of tips voor content die ik zou kunnen maken? Ik moet toch iets met mijn midlife crisis :D:D:p
     
  15. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Dus volgend jaar rijden!
    Kunnen we samen lekker klassieke rit maken ;)
     
    marcos likes this.
  16. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Ik volg je vlogs elke week trouw. Lijkt me heel ongemakkelijk om zo tegen een camera te praten, in het engels en dan ook nog openbaar zetten :) Heel knap hoe je het volhoudt!

    Misschien kan je uitgebreide in-depth reviews gaan maken van alle Ferrari’s, à la Doug DeMuro. 20-30 minuten lang, alle weetjes, alle feiten, alle knopjes etc. Wel lastig om nu in coronatijd aan auto’s te komen, Doug maakt zijn reviews vaak bij autodealers die de auto voor hem in een hoekje ergens klaarzetten. Maar je mag m’n 599 ook altijd een dagje lenen voor een review als je wil.

    Heb je er al eens over nagedacht om in het Nederlands te vloggen? Er zijn al zoveel engelstalige carvloggers (die in hun moedertaal vloggen), waardoor het lastig is om ertussen te komen, als Nederlander. Je moet nu opboksen tegen de Shmee’s, Ratarossa’s, DDE’s etc. Bijvoorbeeld Sjoerd van Stokkum doet het ook heel leuk met Driver’s Dream nu.
     
    Jeka likes this.
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou Mike, jij durft. Dit zeg je tegen iemand die al een tijdje Fitamine droog staat. Ik denk dat hij volgend weekeind de sleutels van de 599 komt ophalen (en de auto uiteraard)
     
  18. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Dank je wel Mike. Ongemakkelijk is het zeker, maar dat neem ik maar voor lief. ;) Ik denk dat ik voor Engelstalig heb gekozen omdat dat wellicht iets veiliger aan voelt (verder van huis). Ik ga er nog wel goed over nadenken, wellicht is een combi mogelijk. Ik zie het nu vooral als hobby en als tool om mezelf te dwingen de 308 weer de weg op te krijgen. Dat laatste lukt aardig. :)

    Ik vind het een topidee om de diepte in te gaan en zeg natuurlijk geen nee om een keer naast je te mogen zitten in de 599! Dat wordt wederom een vlog met een big :D
     
  19. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    jajajaja
     
    Jonkheer likes this.
  20. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Sta al voor de deur, maar ze doen niet open... :rolleyes:
     
  21. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Komt goed, gaan we doen. Je mag zelf ook rijden hoor, zo moeilijk is het niet :) Die auto’s moeten zoveel mogelijk kilometers maken, over 10 jaar mogen we er waarschijnlijk alleen nog naar kijken en poetsen.
     
    Melvok, dirktor and marcos like this.
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    LoL, als we dit gaan doen voor Marco, ben ik ook van de partij. Krijgen we een "in depth video's" van alle modellen die hier op Fchat rondhangen (=zoiets als de speed-meets van Vu).
    Marco heeft laatst al een voorproefje gehad wat een F430 kan als je die opentrekt en laat gillen t/m 8400 rpm, gaan we dat nog eens over doen met video camera en met Marco achter het stuur :p
     
    marcos likes this.
  23. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik ben al aan het studeren op de 430 Fred

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik help je wel met enkele "dingetjes" die eigenaardig zijn van de F430.
    Zo is de "off" knop voor de airco eigenlijk de "on" knop, leg ik je wel uit. Ook op de radio moet je op "off" drukken om deze aan te zetten... Italiaans :D
    Of de verlichting in het knopje van de cabrio-dak-bediening. Deze brandt alleen als je rij-verlichting inschakelt. Het knopje ernaast (=zonnebril klepje) brandt wel altijd waardoor het lijkt dat het lampje in de cabrio-dak-bediening kapot lijkt... Is dus niet zo en daar stonk ik een keertje in, heel deskboard open om die schakelaar te "repareren" maar bleek niet stuk :p
     
    Mikestradale likes this.
  25. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ja, die 'italiaanse' logica ben ik ook veel tegen gekomen in de 308...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     

Share This Page