De Winterstop!? | Page 87 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Daarom bleef ik ff doorvragen. Ik dacht ook datde offset vd mondial anders was maar wist het niet zeker
     
  2. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Ik heb helemaal geluk. Mijn garage was vroeger ingebruik als opslagruimte voor installatie materialen en moest dus wel goed droog en warm zijn.de vorige eigenaar heeft de gehele ruimte dus laten voorzienvan vloerverwarming. ;)
     
    Melvok likes this.
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Toch niet bij de 328 met de ABS en holle velgen? Die kunnen een op een over gezet worden toch?
     
  4. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Een 328 met abs en holle velgen bestaat niet Milko. De holle velgen werden vervangen door de bolle uitvoering nadat het onderstel werd gewijzigd ( langere draagarmen, al eerder in gebruik bij de nondial)

    De bbs wielen kunnen dus niet zomaar op je mondial. Wel als je de randen zou veranderen. Das niet goedkoop helaas
     
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik bedoelde de bolle velgen Steven, excuses! Wat bedoel je met de randen veranderen, als je zag wat er bij Tijn eerst onder lag dan vallen deze BBS wielen nog erg mee qua breedte en maatvoering toch Tijn?
     
  6. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    st@ven likes this.
  7. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    We dachten klaar te zijn voor transport, maar toen de spuiter polshoogte kwam nemen kregen we nog een waslijstje aan kleine puntjes....



    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    Andretti Molletti likes this.
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Een vloerverwarming ... dat is natuurlijk het allerbeste. En mooi betegeld …. is zo schoon ...

    Heb ik ook er in laten leggen bij de bouw van de garage … kost wat maar dan heb je ook wat.
     
  9. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Ja, zeker een voordeel ! Opgewarmde banden !!:D
     
    marcos likes this.
  10. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  11. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Volgens mij heb jij mijn antwoord de vorige keer niet goed begrepen lijkt mij, dat dit soort sponsering verzoeken zoals ook bij mij en publiek niet worden gewaardeerd.
     
  12. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Late echo..

    Ik weet niet precies meer welke maat het was maar zeker 225 voor en 275 achter en beide R17. Reed voor geen meter trouwens als er spoorvorming was.
    Je bent beter af als je voor het wegzetten alles mooi schoonmaakt en conditioner gebruikt. Vooral het stuur --> schimmel vorming.
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  13. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Herkenbaar :)
     
  14. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Melvok, MvT, Harry-SZ and 1 other person like this.
  15. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik heb de Testa Rossa gebouwd, weliswaar in 1988 geloof ik, gekocht voor toen 350,- guldens als 18 jarige, gaaf!
     
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja die Pocher F40 is gaaf man!
     
  17. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  18. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    marcos likes this.
  19. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik kon toch zweren dat we ooit een draadje hadden over onze garage/stallingsruimte, maar ben terug gegaan tot 2015 en kon niets vinden...

    Dus vandaar maar hier, want het is toch min of meer een winterklus waar ik aan begonnen ben.

    Nu de 308 bij de spuiter staat besloten de garage even goed aan te pakken. Het was er veel te vochtig, somber en koud. Het plafond en voor- en achterwanden worden geisoleerd. De ruimte wordt geheel gestuct en de vloer gecoat. Er komen daglichtspots in het plafond en de garagedeur wordt aangepakt. Wat precies weet ik nog niet, woensdag komen ze inmeten en de opties bespreken. Kortom, het wordt een ruimte waar ik straks lekker kan werken/spelen..

    (Alleen lastig dat er zoveel 308 onderdelen liggen, maar ach... ow en let niet te veel op al die loshangende draden. Ik hou de bestaande installatie zo lang als mogelijk actief) Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    MvT, Mikestradale and Jonkheer like this.
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Daar ga je heel veel plezier van hebben en de 308 ook.
    In mijn garage is het soms warmer dan in huis en dat klust wel zo lekker :) En het is ook beter voor de banden etc etc.
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  22. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Toch een kleine invullen voor het"garage draadje" Vorig jaar heb ik een hobbyplek gekocht en ingericht. Het ziet er nu wat gezelliger uit, maar ik houd het nog immer brandschoon. Heerlijke plek om te hobbyen (en als thuiswerkplek te gebruiken) Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
    Andretti Molletti, Harry-SZ and MvT like this.
  23. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Zo dat ziet er goed uit!


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    mooie plannen maar mag ik eraan toevoegen dat je niet altijd thuiskomt met een droge bolide. Als je die dan “nat” binnen zet in zo’n geïsoleerde ruimte is ventilatie nodig om schimmel op wanden enz te voorkomen. mijn tip is dus ook om ventilatie openingen/schuiven te installeren omdat je niet je garage deur ‘S nachts open wil laten staan.
    zelf heb ik na het bouwen openingen gemaakt op de uiteinden van de garage en dat werkt perfect. Na drogen weer dicht en sleutelen maar.
     
  25. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ja, die is er ook van Rob uit mijn hoofd en ik had er 1 in de Mondial sectie toen ik mijn garage ging bouwen. Geisoleerd met 10cm EPS platen van 200cm x 100cm. Net als Fred heb ik ook ventilatie erin, want je krijg toch vocht binnen en het laatste wat je wil is dat onder je dakbedekking schimmelvorming krijg. ;)

    (Epoxy) Coating is geweldig en goed zelf te doen! vergt wel wat voorbereiding en moet echt stof tocht vrij zijn. dat is wel een uitdaging. Ik heb voor een gele Modena vloer gekozen. De referentie lijkt me duidelijk :)

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Jonkheer likes this.

Share This Page