WK Formule 1 | Page 30 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Was inderdaad een behoorlijk angstig moment. Ik moest vooral aan 1 mei 1994 denken. Datzelfde gevoel alleen nu camera's die niet bleven filmen. Hulde voor de regie in deze. Pas later toen alles ok bleek werden de beelden uitgezonden.

    De halo deed zijn werk en heeft zijn meerwaarde inmiddels bewezen. Het verbaasd me wel dat een bolide zo door een vangrail kan. Goed leermoment voor de sport dus.

    Betreft de halo is dit dus ook het bewijs dat de sport zo veilig is dat echt racen weer kan. Ik kijk uit naar het einde van de drs of het moment dat rijders weer mogen blokken ed. Echt racen!

    Laten we trouwens ook niet vergeten dat dit wel een behoorlijk domme actie van Grosjean was. Het is voor zijn eigen veiligheid goed dat het contract niet verlengd wordt mi...

    Verder blijft het balen dat die Ferrari's niet vooruit te branden zijn. Hoe veel er ook gebeurd, iedere wedstrijd is voor mij een bittere pil. Ik ka het echt niet meer aanzien...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het is een stormachtig seizoen mag je wel stellen. Zelden zo vaak in spanning naar F1 gekeken hoewel dat gisteren met GJ net iets te was...
    Gelukkig liep het goed af en kon de race weer van start gaan maar toen ging Stroll weer aan de rol. Volledig zijn eigen schuld trouwens maar ook dat was best " een momentje" in mijn ogen. Ook daar was de Halo die bescherming bood.
    En dan Perez... top coureur en geen stoeltje volgend jaar. Een verlies voor de sport in mijn ogen
     
  3. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik heb medeleiden met Hamilton. De pace van Russel bewijst dat de auto de coureur maakt.

    Ik heb medeleiden met Bottas. Hij heeft getekend om altijd tweede te zijn en zelfs dat lukt niet.

    Ik heb medeleiden met Russel. Hij had zo graag een keer willen winnen.

    Ik heb medeleiden met 'It is I, Leclerc'. Hij wil zo graag meedoen met de rest.

    Ik heb medeleiden met Checco. Hij heeft nog geen stoeltje voor volgend jaar.

    Maar gek genoeg heb ik geen medeleiden met verstappen ondanks dat het zijn schuld niet is...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    WAT een flaters bij Mercedes in de pits ...

    Boze tongen beweren dat het gewoon bedoeld was, dus opzet .... want een rookie kon hier nu niet winnen ...

    Kansen voor degenen die nooit zo'n kans hadden ...

    Ik kijk uit naar de laatste F1 ...
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Zou mooi voor Russell zijn als hij in Abu Dhabi mag rijden, maar dan tegen Hamilton. Bottas met corona verlof.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    Melvok likes this.
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Inderdaad vreemd die mixed banden fout, heb dat bij geen 1 team eerder gezien.
    En juist nu gebeurt dat....



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Als je de banden van je team-maat krijgt (en gebruikt) is dat toch een penalty?! Ongeacht wie waar en wanneer?!

    Russel reed 1 ronde met de (voor)banden van Bottas (geel)...
    Dat was de reden dat Bottas (die er pal achter stopte) met dezelfde banden de pits verliet als waarmee hij binnenkwam (white).

    Immers de mechanic links voor zag dat hij de band voor Russel erop had gezet en wisselde die weer terug naar de band die Bottas had (white), de rechtsvoor moest dat vervolgens ook doen.

    1 ronde later kwam Russel weer binnen en wisselde de "Bottas" banden voor zijn eigen set.
    Die set was niet ok want enkele ronden voor het einde kreeg hij een (langzaam) leeglopende achterband en moest dus voor de 4e keer naar de pits...

    Kortom er is met verkeerde banden gereden (door Russel) en dat is in mijn optiek diskwalificatie. Rules are rules helaas.

    https://www.autosport.com/f1/news/154021/mercedes-under-investigation-for-pitstop-mixup

    Het lijkt/blijkt dat de intercom van mercedes (pitwall-pitbox) niet werkte op moment dat Russel werd binnen geroepen. Die werkte wel weer (enkele sec later...) toen Bottas werd binnen geroepen.
    Dit was de reden dat de banden van Bottas klaar stonden toen Russel als eerste binnen kwam.
    En omdat Russel de banden van Bottas mee had :D waren er voor hem geen.

    Nu kun je jezelf afvragen waarom de intercom eerst niet werkte en daarna wel. Of is het knopje niet correct ingedrukt... Afijn feit blijft het was niet OK en Hamilton is de lachende derde op zijn hotelkamertje...


    PS Deze stop was eigenlijk niet nodig want beide reden op white om het einde van de race te halen. Door de safty-car kwam mercedes in de verleiding om een "safety stop" te maken en de 1-2 veilig te stellen (die al veilig was met de voorsprong van beide).
    Daarom kon Bottas ook de wedstrijd uitrijden op die set. Dat hij langzamer was dan Russel was vanwege de compound en leeftijd van zijn banden.
     
  8. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Bottas werd wel door meerdere auto's ingehaald he. Dus de vraag is of ze Perez hadden kunnen blocken met die oude harde banden.

    Feit blijft dat MB het helemaal heeft verprutst en dat Russel had moeten winnen. Ik denk niet dat Hamilton of MB dit als groot plan bedacht hadden hoor. Waarom? Ze staan namelijk gigantisch voor lul juist nu en iedereen heeft gezien dat Russel in die MB gewoon de snelste op de baan was.

    Maar hopelijk komend weekend nog een kans. (voor Russel en voor Max :) )
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Wat zou er nu met Perez gaan gebeuren … ?
     
  10. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Naar RBR denk ik...
    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    Melvok likes this.
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Penalty Russel/BM is een geldboete?!
    In de uitspraak staat zelfs dat "normaal gesproken" diskwalificatie de sanctie is maar dat er "verzachtende" omstandigheden waren.

    WtF.

    Illegaal is illegaal en dus diskwalificatie. Eigenlijk had Russel al tijdens de wedstrijd zwarte vlag moeten krijgen, uit de wedstrijd halen.
    Immers bij een rode kaart (voetbal) moet je ook het veld verlaten op basis van een geconstateerde overtreding.
    Feit was (tijdens de race al gebleken) dat Russel op verkeerde banden reed....

    Dan de uitslag: Russel 9e en dus 3 punten (die Norris zou moeten krijgen)
    En Gasly (die nu 0 punten heeft als 11e) zou dus een punt krijgen.
    Dit allemaal met een deelnemer (Russel) op de baan die er niet hoorde te zijn. Dus eigenlijk is de hele uitslag dubieus...

    Als je als rijder in het contract geld krijgt per KW punt is dit wel zuur en aanvechtbaar. Ook de teams zijn benadeeld
     
  12. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Op Schumacher en Lauda na de best presterende Ferrari coureur...
    Dit weekend nemen we afscheid van Sebastiaan Vettel. Terwijl ik eerst nog dacht WOOW die Leclerq is goed, heb ik na het zien van meerdere races van hem zoiets van ze doen de verkeerde weg. De brokkenpiloot moet nog veel leren en had nog wat jaartjes bij Alfa mogen rijden. Dan had Seb ook beter uit de verf gekomen en zeker de 2e Ferrari best of all times piloot geworden.
    Persoonlijk vind ik de F1 van Ferrari de afgelopen jaaaaren erg teleurstellend. Ondanks de grote namen die er reden.
    Alonso/Raikonen/Vettel... wat is er nodig om Ferrari weer op de rails te krijgen: een techneut die weet wat hij doet!
     
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Vettel is een leuke gast en een goede rijder idd, jammer dat hij op deze manier weg moet bij F, maar zo gaat dat soms.
    Ferrari moet aan de motor en aan de auto zelf werken. Dat zal een hele uitdaging zijn en ik verwacht dat ze ook volgend jaar nog in het middenveld rijden.
     
  14. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Mooie pole van Max gisteren.

    Wat ook heel mooi was, waren de demonstratieronden van Alonso in zijn bolide uit 2005. Nog net zo snel als de huidige generatie F1-auto's maar de oude auto lijkt veel sneller omdat de auto's toen veel lichter en wendbaarder waren. Het geluid van de V10 die bijna 20000 toeren per minuut haalde maakt ook een groot verschil in beleving.

    Hier een link naar een rondje meerijden (geluid aanzetten :)):

     
    hautessa and Ajax de 1e like this.
  15. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik moest het even opzoeken (het leek wel of de tijden niet teveel genoemd mochten worden), maar 2 seconden trager dan de langzaamste trainingstijd.
    Renault data reportedly estimated Alonso's quickest lap at around 1m39s, or just two seconds slower than the qualifying time of F1's slowest runner, Williams' Nicholas Latifi.
    "We are in the same time of the [current] cars in race conditions, which is quite amazing," commented Alonso. "So you know, it feels very fast. The sound is fantastic, and it sounds fast.
    "Behind the wheel, you feel the vibrations, you feel everything. It is a very light car, so you feel all the motions. It's an amazing feeling. I'm still smiling. I have the mask on but I will be smiling until probably 2021."

    Aldus F1i.com

    Zelfs de coureurs willen dit weer terug....
     
  16. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    De reactie van Hamilton ook toen Alonso langs reed. Blijkbaar kijkt iedereen met weemoed terug...
    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  17. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Laatste race. Ben eigenlijk wel blij dat het seizoen voorbij is. Het duurde allemaal net even te lang mi...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  18. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    De oude F1's zijn wel trager idd, maar wel vele malen gaver.
    Je kunt de vergelijken maken tussen echte sportwagens vs Tesla/Taycan. ;-)
     
  19. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Nou, dat valt nog te bezien: de nieuwe auto's kunnen juist geen potje breken! ;) (ondanks al die fantastische nieuwigheden!)
    Het is niet zo dat ze 10 seconden sneller zijn! Maar al zou dat wel zo zijn, dan nog kon het me niet boeiuuuuuh :D
     
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    De nieuwe auto's waren juist helemaal niet echt sneller.

    Alonso (die ook al even uit de F1-running is) heeft maar een beperkt aantal rondjes in een 15 jaar oude auto gereden. Zijn snelste rondetijd was kennelijk zo'n 2 seconden sneller dan de snelste ronde die in de race van afgelopen zondag werd gereden. Als alle auto's uit 2005 hier een vol weekend zouden rijden en ook optimaal geprepareerd zouden worden voor een echte race dan zou de snelste ronde daarvan echt nog wel een stuk sneller zijn geweest dan wat Alonso tijdens zijn demorum heeft gereden.
     
    Harry-SZ and Ajax de 1e like this.
  21. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Mogen we dan nu eindelijk concluderen dat vooruitgang niet altijd vooruitgang is? :D
    F1 was altijd de bakermat van ontwikkeling. Heel leuk allemaal, maar als de sport daardoor mismaakt wordt, dan liever niet.
    Misschien komen we ooit tot de conclusie dat ontwikkeling misschien ergens anders gedaan moet worden, en deze sport de sport moet blijven die het ooit was. Als zowel rijders als publiek daarom smeken.....of zitten we straks naar F1 Tesla te kijken, onszelf wijs makend dat het fantastisch is? We weten nu wel beter...de coureurs ook.
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    +1
    Ik vind (sinds er maar 1 banden merk in de F1 is per seizoen) dat managen maar nix. In de periode van Michelin & Bridgestone was er competitie tot de max. Er werd vol gas gereden en banden tot het uiterste getest. Dat is nu wel anders. Max kreeg bericht van de pitwall dat de temp (=beperking van de band) wel erg laag was en daardoor remweg langer. Dat betekend dat hij (op hoge snelheid) aan het cruisen is, iets wat in de F1 niet thuishoort.

    Ik denk met weemoed terug aan de jaren '80 en '90. Geweldig geluid, plankgas en echte coureurs (geen managers). Ik was in het geluk de auto van Senna (McLaren/Marlborro) te zien & horen. Nix geen knoppen op stuur (alleen radio) of flippers (handbak) maar +1000pk en echte helden.

    PS op Volkel-dag (van Forza) kwam de F1 van Alesi (ferrari) in actie:

     
    MrDino308GT4 and Ajax de 1e like this.
  23. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja man, die oude F1's zijn echt zoveel gaver dan het huidige spul.
    Ik had even gemist dat Alonso sneller was dan de auto's tijdens de race. Ik baseerde mijn mening op het F1 2020 spel en mijn eigen skills. :)
    Zo'n nieuwe F1 is ook gewoon gemakkelijker te rijden dan zo'n oude. (maar nog steeds f*cking moeilijk en extreem snel natuurlijk)
     
  24. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
    Het is tijd voor: progressie door regressie.
     
    Ajax de 1e and 328gts1987 like this.
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag gaat het nieuwe seizoen van start en ben benieuwd hoe de quali gaat verlopen vandaag.
    "Wij" zullen er nog niet helemaal bij zitten met onze scuderia, schat ik. Maar ik hoop wel op een (serieuze) verbetering tov vorig seizoen. Slechter als toen kan toch bijna niet? Leclerc kreeg in Bahrein al klop van Sainz tijdens de training. Deze "oud collega" van Max heeft zich wel in het rode (lees: ultime) pak gehesen. Of dat ook een juiste zet is geweest zal nu gaan blijken. Vettel (alsook Alonzo) lukte het niet om het kampioenschap in dat "uniform" te winnen, iets wat blijkbaar voor weinigen is weg gelegd. Misschien Nick S in de toekomst die nu bij Haas zijn debuut mag maken. Ga ik zeker in de gaten houden want men zegt dat hij echt kan rijden (kampioen F2 wordt je niet zomaar).

    Afijn, ik wens iedereen een mooi F1 seizoen toe. Forza Ferrari
     
    JazzyO likes this.

Share This Page