Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 16 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik vraag me af hoeveel personen er dubbel getest worden in een week. Goed voor de aantallen...

    Eerst maar eens een betrouwbare test ontwikkelen die aantoont dat je een actief corona besmetting mee draagt en dat kan overdragen aan een ander.

    Er is nooit aangetoond dat corona overdraagbaar is op een voorwerp zoals een deur kruk, winkel karretje etc.
    Treurige bedoeling als ik zie wat voor voorwerpen allemaal schoon gemaakt worden voor het corona virus om mensen maar angst aan te jagen bij de supermarkt. AH maakt de winkel wagentjes schoon, de jumbo 10 meter verder op niet. Logisch toch....

    Als je de landsgrens overgaat kom je in een ander luchtruim, dus andere regels, dat is de EU.

    Net zoals binnen in de sportschool. Tot aan check-in mondkapje op. Na checkin kan deze af, ander luchtruim.

    Gaan die corona maatregelen nog wel over volksgezondheid? Lijkt er meer op dat er iets anders aan de hand is.

    En dan die vaccinatie haast, met enorme winst belangen.



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    328gts1987, Ajax de 1e and Bas like this.
  2. Bas

    Bas Four Time F1 World Champ

    Mar 24, 2008
    41,300
    ESP
    Full Name:
    Bas
    Toen we deze tijd vorig jaar video's begonnen te zien wat er blijkbaar gaande was in Wuhan (talloze filmpjes van mensen die op straat zomaar dood neer valde etc), begon het er toch best serieus uit te zien allemaal. Ik woonde toen nog in Manchester (veel Chinezen) en begon toch een beetje m'n afstand te nemen, veel vaken handen/gezicht etc wassen. Vlak voor de pleuris echt goed uitbrak was ik verhuisd naar de andere kant van de wereld. Hier is heel weinig corona (nja, ze testen niet...scheelt het toch in gevallen haha). Ik kijk het nu dus bijna een jaar aan vanaf een afstand en het is echt te bizar voor woorden allemaal:

    1) iedereen zo'n beetje heeft een smartphone, waarom hebben we nog geen 1 filmpje gezien dat mensen zomaar dood vallen op straat met corona? geen 1??
    2) Waarom is China al maanden open? Hoe komt het dat ze precies 3800 doden hebben en daarna nul?
    3) Als je positief bent getest op corona in de laatste 28 dagen, en je gaat dood, waarom is het automatisch een Corona statistiek? Ook al wordt je door een bus plat gereden...
    4) Waar is de normale griep?
    5) Tot nu toe zijn er wereldwijd net zoveel doden gevallen als in elk ander jaar (!). Geen excessief nummer. De hele wereld economie gaat naar de klote omdat....net zoveel mensen als normaal dood gaan?
    6) Kijk hoeveel mensen hun bedrijf/baan kwijt zijn geraakt, hoeveel miljarden er hierdoor verplaatst zijn naar de echte conglomerates van de wereld (Amazon etc). En kijk naar diezelfde powerhouses hoeveel mensen hun ineens hebben ingehuurd.

    Wat is het eind spel? Waarom? Ik loop niet de hele dag rond met een aluminium hoedje maar ik begin toch veel vragen te stellen hier...Ben normaal ook absoluut niet tegen vacinatie maar dat corona spuitje hoef ik niet te hebben, bedankt.
     
  3. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Hou jezelf maar voor de gek. "We" hebben alles gedaan wat Rutte etc. van ons vraagt, de cijfers zijn niets bijzonders, en toch worden de duimschroeven verder aangedraaid. En jouw reactie is precies wat ze willen: verdeeldheid zaaien door de ander de schuld te geven.

    Het beleid werkt averechts. We hadden in de zomer alles open moeten gooien, dan hadden we op de gebruikelijke manier groepsimmuniteit kunnen opbouwen. Nu gaan we voortaan bij elke scheet in een lock-down.
     
    rob.kruiswijk and ChrisW1 like this.
  4. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #379 ChrisW1, Dec 16, 2020
    Last edited: Dec 16, 2020
    Een kennis van mij wordt voor zijn werk regelmatig op covid-19 getest in een van de vele commerciële snelteststraten. Anderhalve maand geleden testte hij daar positief. Keurig 10 dagen in quarantaine gegaan (hij had geen enkel symptoom). Anderhalve week geleden testte hij weer positief bij dezelfde teststraat terwijl hij weer volstrekt asymptomatisch was. Na enig aandringen werd hij daar gelijk opnieuw getest. Negatief dit keer. Nog maar een keer testen. Weer positief. Volgende ochtend maar naar een GGD teststraat gegaan voor een PCR-test. Negatief. Zo'n commerciële teststraat hoort volgens mij een positieve test door te geven aan de GGD dus ik ben benieuwd hoeveel keer hij in de statistieken van het aantal positieve testen zit.

    Het voorgaande zal hopelijk anekdotisch zijn en niet de regel zijn, maar de vele commerciële sneltests zorgen voor een enorme 'bias' in de aantallen. Niet alleen worden mogelijk alleen 'positieven' aan de GGD's doorgegeven, veel mensen die een positieve uitslag van een sneltest krijgen zullen zich (minimaal) een keer laten testen in een PCR-teststraat van de GGD. Dat zullen mensen die een negatieve sneltestuitslag krijgen nauwelijks doen.

    Daarnaast testen de GGD's zelf veel meer. De afgelopen week was dat bijvoorbeeld zo'n 7x meer dan begin juli en zo'n 2.5x meer dan begin september (dat zijn dus aantallen exclusief de enorme aantallen commerciële sneltests die erbij zijn gekomen). Op zich fantastisch, maar dan moet je als RIVM niet zoals gisteren een persbericht uitsturen waarin je meldt dat het aantal besmettingen met 36% is toegenomen in de afgelopen week, als je er niet bij vermeldt dat het aantal afgenomen testen met eenzelfde percentage is toegenomen. Je bent dan als RIVM m.i. bezig om bewust te misleiden.

    En je moet het al helemaal niet hebben over aantallen "besmettingen" in NL die zouden zijn toe- of afgenomen. Het gaat om het aantal positieve testuitslagen. Ik mag hopen dat het RIVM en de redacteuren van de kranten en journaals nu toch inmiddels wel eens weten dat slechts een fractie van het aantal besmettingen daadwerkelijk wordt gemeten omdat veel mensen die besmet zijn geen ziekteverschijnselen hebben of allerlei redenen hebben om zich niet te laten testen. Eind september schatte het CDC (het Amerikaanse RIVM) bijvoorbeeld dat maar 1 op de 8 besmettingen werd gezien middels een positieve testuitslag. Als je dus meer gaat testen, krijg je ook meer positieve testuitslagen.

    Dezelfde vertekening zie je mogelijk in het aantal patiënten met corona in de ziekenhuizen. Ook daar wordt steeds meer getest of patiënten (en medewerkers) corona hebben. Helaas is anderhalve week geleden een oom van mij overleden. Volgens de statistieken aan corona. In werkelijkheid had hij enkele maanden geleden een herseninfarct gehad met daarna nauwelijks herstelkans. Viel in enkele maanden af van 90 naar 50 kg en ging van het ene naar andere zorgbed. Na eerst al een bacteriële infectie opgelopen te hebben, kreeg hij ook nog corona in het ziekenhuis wat het laatste zetje heeft gegeven. Corona werd nu bij hem getest, maar grote kans dat dit enkele maanden daarvoor niet eens was opgemerkt. Veel 'reguliere' ziekenhuispatiënten die in het ziekenhuis liggen voor heel iets anders en mogelijk niet eens doodziek van corona zijn, kunnen nu worden aangemerkt in de statistieken als coronapatiënten omdat ze nu daarvoor vaak getest worden als ze in het ziekenhuis liggen.

    De opkomst van de commerciële teststraten en de sterk uitgebreide eigen testcapaciteit van de GGD's in afgelopen twee maanden beïnvloeden de statistieken van het aantal positieve testen en aantallen coronapatiënten in de ziekenhuizen dusdanig dat deze aantallen niet dagelijks ongefilterd in de krantenkoppen moeten komen en ook niet blindelings te gebruiken stuurmiddellen zijn. De cijfers hierover zouden in achterkamertjes in stilte door slimme koppen bestudeerd moeten worden om te proberen er nog iets van bruikbare stuurinfo uit te halen. Door die weinig zeggende dagelijkse positieve testcijfers toch naar buiten te brengen en ook onzorgvuldig tot bewust misleidend in krantenkoppen te melden, creëer je een totaal verkeerde prikkel voor de overheid om het beleid op deze slechte indicatoren af te stemmen.

    Als we al dagelijks cijfers bekijken, zouden we m.i. beter kunnen kijken naar de totale bezetting van ziekenhuis- en IC-bedden en de totale sterftecijfers.

    Die zijn trouwens helemaal niet zo uitzonderlijk voor de tijd van het jaar in een jaar waarin we een nieuw virus te verwerken krijgen, wat m.i. aangaf dat we het nog niet zo gek deden met het opvangen van de gevolgen van het coronavirus.
     
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #380 milko1969, Dec 16, 2020
    Last edited: Dec 16, 2020
    Volgens mij mis jij mijn punt, als “We” echt alles hadden gedaan, wat onze regering zegt en niet Rutte alleen, zoals je zegt hadden we nu niet in lock down gezeten, klein verschilletje.
    Feiten liegen er toch niet om dat mensen massaal maar doen wat ze zelf willen, beelden liegen niet, verkeersdrukte en rijen in de winkels ook niet, is geen complottheorie of rocket science maar gewoon boeren nuchterheid.oh... overigens was alles zo een beetje open van de zomer, toen 2 miljoen halve zolen zonodig op vakantie moesten vanuit Nederland richting de brandhaarden in zuidEuropa om vervolgens het virus lekker weer mee terug te nemen, ja hoor een en al complot en slecht beleid van de regering om iedereen onder druk vanuit de publieke opinie dit lekker hebben laten doen, want we zijn zo zielig en hebben het zo nodig die paar weekjes vakantie. Puur egocentrisch gedrag, Als ik als individu maar krijg waar ik recht op heb. Grappig is wel dat sommige mensen die in deze draad het beleid en de regering afkeuren in andere draadjes de loftrompet spelen over alle genoten subsidies als er een EV moet worden aangeschaft, is dezelfde club in Den Haag die dat faciliteert, maar ja dat past natuurlijk wel in het individuele plaatje, het is alles of niets, dus ..........
     
  6. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Van mij mogen ze. Als de café's dicht zijn zie ik niet hoe de mensen op wintersport nu significant gaan bijdragen aan de verspreiding van het virus. Af en toe buiten in de rij staan voor een skilift is nu niet echt schokkend in vergelijking tot wat die mensen hier in NL (binnen) in supermarkten of privé-etentjes met familie zouden doen.

    Hetzelfde geldt voor het reizen via Schiphol. Veel Nederlanders kunnen het gewoon niet uitstaan dat anderen daarlangs plezier beleven. Als je er inhoudelijk naar kijkt, dan is de bezoeker aan Schiphol in de regel kort ervoor getest op corona. Dat is goed tegen de verspreiding van corona, want het zorgt voor het positief testen van diverse mensen die zich zonder de vliegreis in de meeste gevallen niet hadden laten testen. Het zorgt er ook voor dat Schiphol en vliegreizen relatief veilig is omdat je omgeven wordt door mensen die net negatief getest zijn. Dat is heel anders dan bijvoorbeeld in een klaslokaal waar tot 30 leerlingen uit verschillende huishoudens ongetest erg knus met elkaar omgaan. Drie keer raden waar het coronavirus zich véééééél meer verspreidt....

    Ik vind dat we nu echt op veel vlakken te maken hebben met symboolpolitiek. Het gaat er niet om of het echt relevant is voor de verspreiding van het virus; we zijn nu zover afgedwaald dat het er nu om gaat dat alles waar mensen plezier aan beleven verboden moet worden omdat andere leuke dingen ook niet meer mogen. Een beetje vergelijkbaar met de debiele symbolische gedragsregels die in godsdiensten worden opgelegd en door grote groepen graag gevolgd om verzonnen en/of sterk overdreven kwaden te omzeilen. Laten we vooral met zijn allen weer net als vroeger door de staat opgelegde regels gaan volgen van het niveau van lekker stilzitten op zondag, geen varkensvlees of schaaldieren eten, een keppeltje, hoofddoekje of nikab dragen, delen van je geslachtsdelen afsnijden en ga maar door met de onzin die veel mensen graag horen en volgen. En laten we vooral mensen die daar vraagtekens bij zetten weer op de brandstapel plaatsen....
     
    rob.kruiswijk likes this.
  7. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ik hoor Martin Luther King nog zeggen:
    " The time has come for the Netherlands to hear the truth about this tragic gouvernement"....
    Als Nederlander heb ik het vertrouwen in de huidige regering volledig verloren.
     
    Melvok likes this.
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #383 rob.kruiswijk, Dec 16, 2020
    Last edited: Dec 16, 2020
    Mijn boeren nuchterheid komt met een feit dat de PCR tests
    A: niet betrouwbaar zijn
    b: niet kan aantonen of iemand het corona virus kan overdragen op een ander.

    Die boeren nuchterheid is gebaseerd op feiten die er niet om liegen.
    Dus lockdown beleid op gebaseerd op bullsjit PCR test resultaten


    Chris allereerst gecondoleerd met het verlies van je oom.
    Chris gaf een heel triest voorbeeld van zijn oom die onlangs is overleden en hoe de primaire overlijdingsoorzaak vertaald wordt naar corona patient om in de statistieken opgenomen te worden. Was dit maar een uitzondering, de realiteit is dat:
    A: het protocol om primaire overlijdingsoorzaak vast te stellen gewoon niet klopt.
    B: het protocol om de primaire ziekte vast te stellen in een ziekenhuis klopt dus ook niet. Als je met een gebroken been in het ziekenhuis ligt en je krijgt corona, wordt je corona patient, goed voor de statistieken

    Iedereen met een beetje boeren nuchterheid zal dat zo zien, diegene die het protocol geschreven hebben hebben andere belangen.

    Bij sommige is het kritisch en analytisch denkvermogen gereduceerd tot nul, komen met bullsjit voorbeelden uit onvermogen, kunnen geen enkele bijdrage leveren aan de corona crisis oplossing en hebben last van cognitieve dissonantie.

    Terinformatie "bullsjit" omdat de engelse variant verwijderd wordt.

    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    ChrisW1 likes this.
  9. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dat is dus nog maar de vraag, want de grafieken van afgelopen jaren laten exact hetzelfde zien. Nu roepen de voorstanders uiteraard dat zonder lockdown alles 'anders' was geweest, maar zowel de demonstratie op de Dam, als de maatregelen (terwijl ik juist vindt dat de meeste mensen zich er wél aan houden!), laten helemaal geen afwijkend beeld zien. Sterker nog, de media heeft mij nog helemaal niets kunnen laten zien, waaruit blijkt dat de situatie zeer ernstig is. Zien is geloven toch? Of gaan we af op het bijbelse? HIJ (god, boeddha en allah, ze zijn dus met zijn drieën) bestaat, dus geloven we er in. Ik vind het al raar dat er gelovigen zijn, maar ja, de evolutie is kennelijk nog niet helemaal voltooid. ;) Statistisch gezien is corona geen groter gevaar voor de volksgezondheid dan andere ziekten. Dat het gevaarlijk kan zijn, dat is wel duidelijk. Maar dat is SARS, Influenza, Malaria, en laten we Tetanus niet vergeten (jaarlijks veel doden!), enz. ook! Overigens heb ik alle kinderziekten gehad, waar kinderen nu voor worden ingeënt. En toch heb ik het overleefd, in goede gezondheid. Covid zal ik ook op die wijze overleven, daar ben ik van overtuigd, maar ik wil er geen zwakkeren of ouderen mee besmetten, dus hou ik me min of meer aan de regels (als ik eraan denk, want ik vergeet het vaker wel dan niet). Maar dat doe ik bij een verkoudheid of griepje net zo! Dan bezoek ik geen kwetsbare ouderen, en toch zijn die op grote schaal slachtoffer van diverse virussen, elk jaar weer.
     
    ChrisW1 and rob.kruiswijk like this.
  10. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

    Dan zal je vertrouwen in een Europese regering nog zwakker zijn, laat staan adviezen van wereld organisaties zoals bijvoorbeeld de WHO, VN, etc.
     
  11. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Klopt, ik heb nooit trouw gezworen aan de EU oid.. de daadkracht van deze organisaties is ruk en de inzet voor wat echt belangrijk is, minimaal. Zijn er echt mensen die Timmerfrans geloven?

    Wat me wel opvalt is dat er amper over Ferrari's geluld wordt op dit forum :p
     
    Bas likes this.
  12. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Daar kan je nu niet zoveel meer mee....en als de trend doorzet, dan wordt het gebruik van speciale auto’s steeds verder onder druk gezet...:( Misschien komende zomer weer een beetje naar het normale? Ik ben benieuwd hoe snel we Corona weer vergeten zijn...
    Overigens heb ik er moeite mee om nu rondjes in mijn bolide te gaan rijden, nu er veel ondernemers en mensen langzamerhand in de problemen zitten. Alles is weggezet. Het geeft me in deze situatie een bijsmaak.
     
    bigodino likes this.
  13. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Bas likes this.
  14. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Goed punt, laten we gewoon weer praten over leuke dingen zoals Ferrari’s ipv voors en tegens, we zullen er het beste van moeten maken. Hoop echt dat het zogenaamde vaccin er voor gaat zorgen dat we aankomend jaar weer gezellig live evenementen kunnen bezoeken en met elkaar bandjes trappen.
     
    Harry-SZ likes this.
  15. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ben daadwerkelijk benieuwd als er een online referendum was gehouden door de regering om wel of niet in lockdown te gaan. Verwacht zomaar dat de voor en tegenstanders elkaar niet veel zullen ontlopen en er maar een nipt verschil zou ontstaan in de uitslagen.
     
  16. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ojee als er democratie zou ontstaan ;)
    Ik ben bang dat de polarisatie alleen maar toeneemt... en benieuwd hoe internet bijdraagt aan polarisatie... en benieuwd naar andere oorzaken.

    Ik baal nu wel een beetje van die mega isolatie :(
     
  17. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ach, ik heb eindelijk tijd om deze kast inhoud eens te lezen
    Image Unavailable, Please Login
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hope is not a strategy.

    Net zoiets als de griep prik, die werkt ook niet.




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  19. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Aangezien vele strategieën worden betwist is hoop houden misschien nog de enige onaantastbare remedie tegen onheil.:D:D
     
  20. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    .....en super-benzine :D
     
  21. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    laatste tripje van 2020 gemaakt naar Oostduitsland, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Ooostenrijk en Munchen, weer veel leuke karretjes gezien, vooral veel fjes van de betere kaliber...Ook veel mooi vooroorlogs spul gezien, meest bijzondere voertuigen uit de 2de wereldoorlog, een hele rij NSU kettenrads en dergelijke.
    Corona problematiek , Tsjechie , restaurants na 20:00 gesloten, verder alles open. Slowakije restaurants gesloten ,winkels open , Hotel alleen met negatieve tests .
    Oostenrijk alles dicht , hotelovernachting alleen mogelijk met bewijs van zakelijke aard en negatieve test. Duitsland idem dito.
     
  22. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    "So, first of all, let me assert my firm belief that the only thing we have to fear is...fear itself — nameless, unreasoning, unjustified terror which paralyzes needed efforts to convert retreat into advance."

    Franklin D. Roosevelt.

    Ik denk dit stukje uit de speach van Roosevelt goed samenvat wat er gaande is.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    rob.kruiswijk and ChrisW1 like this.
  23. Bas

    Bas Four Time F1 World Champ

    Mar 24, 2008
    41,300
    ESP
    Full Name:
    Bas
    precies dit.

    Hoeveel cases erbij komen elke dag is een totaal irrelevant statistiek, het ligt er aan hoeveel mensen er in een land wonen, hoeveel er getest wordt etc. Gister op weg naar de boot hoorde ik op de radio dat India 10m cases voorbij is gegaan....uh, geweldig? Wonen wel effe 1.3mld mensen! Hier zijn er totaal 760 cases. Maar er wordt bijna nergens getest:D

    Mijn broertje zit sinds gister in Tier 4 in UK. Hij mag dus inprinciepe helemaal niks. En dit kan tot Pasen door gaan...

    Wat is het eind spel? Net zoals normale koorts muteerd het virus elk jaar. Gaan we vanaf nu elk jaar als er een beetje Corona gedecteerd is direct de wereld op slot gooien?
     
  24. Bas

    Bas Four Time F1 World Champ

    Mar 24, 2008
    41,300
    ESP
    Full Name:
    Bas
    100% dit!
     

Share This Page