Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 17 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Even wat bijwerkingen bekeken van het covid-19 vaccin.

    https://www.fda.gov/media/144413/download

    Naar wees niet bang in de media wordt er gesproken dat er geen aanwijzingen zijn dat er op langer termijn bijwerkingen zijn.

    Simpel door het feit dat er nog niet langer getest kon worden, dus die stelling is juist.
    Het product moet op de markt gezet worden ook al is de PCR compleet onbetrouwbaar.

    Leuk als je bijvoorbeeld een kinderwens hebt. Who cares




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  2. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Waar ik me werkelijk zorgen om maak, is dat hele bedrijfstakken, inclusief het onderwijssysteem, nu voor bijna een jaar plat gelegd zijn, zonder dat er een lichtpuntje is. De nevenschade is onwerkelijk, en lijkt nog het meest op een chemische oorlogssituatie. Als je geld nog tegen de klippen op klotst, dan heb je uiteraard nergens last van, maar waar dit moet eindigen voor scholieren en de getroffen bedrijfstakken......:oops:
    De jeugd wordt een deel van hun leven afgenomen, alleen dat is al kwalijk.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #404 328gts1987, Dec 26, 2020
    Last edited: Dec 26, 2020
    Spreek dagelijks mensen die ook beginnen af te vragen of een harde lockdown wel zin heeft. Op plekken waar dat al gebeurde en daarna opgeheven kwam het virus harder terug dan het voor de lockdown was.
    bovendien stimuleren lockdown het mutatie proces (virus blijft hangen en muteert hierdoor)
    De UK is hier een voorbeeld voor helaas. Deden de hardste lockdown in de EU maar komen er nu achter dat dit niet werkte.

    kortom lockdown opheffen en de capaciteit op IC vergroten lijkt mij de enige optie op dit moment. Maar ach elke overheid wil afzonderlijk het wiel uitvinden maar roepen “het samen” te willen doen. NOT

    De economische schade die ik om me heen zie na een lockdown is astronomisch. Winkellieren moeten lease/huur contracten opgeven en ontslaan massaal personeel. Ook de hotels zijn radeloos en hebben nog maar 15% van het personeel in dienst.
    Nu de lockdown is opgeheven en enkele gasten weer komen is het behelpen die te bedienen met zo weinig mankracht.
    Een les die ze niet nog eens willen leren, hier komt geen lockdown meer kan ik verzekeren. Dat zal een burger opstand opleveren waartegen geen leger (ze wilde die inzetten) tegen is opgewassen. Je leger inzetten tegen je eigen volk... waar gaat dat heen? Om een paar (het is nog steeds maar 2% van de bevolking die besmet raakt) mede burgers te behoeden voor een griepvirus?!
    En die 98% dan? Moeten die lijdzaam hun leven kapot laten gaan?

    Wat doen wij in NL? Juist we gaan in lockdown. Slim, heel slim
    Ik zou eerst eens goed over de eigen grens kijken en leren van de fouten die elders gemaakt zijn voordat ik zoiets zou doen.
     
  5. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Wat hebben artsen nou voor verstand? Rutte en de Jonge weten er veel meer van! ;)
    Iedereen schijnt te vergeten dat als de heren van het RIVM zo goed waren als iedereen denkt, ze allang weggekocht waren door het bedrijfsleven! Nadenkertje.

    Overigens blijft het angstvallig stil omtrent de reële cijfers werkloosheid en faillissementen. Het enige wat we voorgeschoteld krijgen, is dat de economie nog nooit zo goed heeft gedraaid, en zich wonderbaarlijk heeft hersteld....huh?
    Overigens zijn de gevestigde partijen al weer bezig met leugens verkondigen om zieltjes te winnen, bijvoorbeeld het populistisch melden dat ze weer een centraal zorgstelsel willen. Dat willen ze helemaal niet, maar levert wel stemmen op....juist nu houdt het volk zich daarmee bezig, dus daar wil men iets over horen. De meeste werknemers krijgen nog steeds gewoon doorbetaald, dus die lockdown treft maar weinig loonwerkers, hoewel de zielige verhalen wel wat toenemen. Eenmaal baan kwijt, komt men er toch wel achter, dat de banen niet zomaar voor het oprapen liggen. Ook hoor ik hier en daar de huisjesmelkers en ‘investeerders’ al wat klagen dat er geen huur meer wordt betaald. Er worden afspraken gemaakt om te redden wat er te redden valt. Iedereen kan zijn kop wel in het zand steken, maar de problemen gaan nu pas beginnen. Een olievlek.....elke branche komt aan de beurt, vermoed ik. Help me van deze gedachte af!
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sorry Rob, ik zie alleen maar bevestiging om me heen van wat jij schrijft. De maatschappij is compleet de weg kwijt.

    Maar belangrijker; ik spreek alleen maar mensen die van de noodmaatregelen af willen. Mondkapje af, geen vaccin. Ze vertrouwen het niet (meer). Immers we zijn aan het einde van het jaar en er is geen piek of verhoging waar te nemen in het gemiddelde aantal doden tov eerdere jaren.... Althans niet in de mate zoals ons voorgespiegeld aan het begin van het jaar. Dit is moeilijk uit te leggen.

    Zeker aan mensen die wel degelijk een verandering zien in hun dagelijks leven die beperkt wordt met maatregelen en politici die continu roepen dat het fout gaat.

    eerlijk gezegd denk ik dat we nu de lelijke kant van het internet zien. Dacht er altijd positief over tot dit jaar 2020.

    Influencers en media roepen (lees: schreeuwen) wat op internet en het gaat viraal. Krijgt alle aandacht maar klopt de info wel helemaal?

    Voorheen had een gerespecteerde journalist de plicht zijn bron of info te checken. Dat gebeurd allang niet meer, geen tijd voor want als hij dat doet is hij te laat en is de scoop (en alle clicks/beloning) al vergeven.
    Het gaat allemaal te snel, ongecontroleerd en dus hyper.

    Dit resulteerde in een media hype waarbij het perspectief (hoe dodelijk? en voor welke groepen? Hoe besmettelijk? Wel/geen Aerosolen? enz) verloren is gegaan. Zelfs politici werden op slag influencers met mega veel volgers (die klakkeloos geloven wat er geroepen werd)

    Dit allemaal zonder tegen geluid of toestaan van critici. Die werden op internet afgeschilderd als ”complot gekkies” en zelfs de mond gesnoerd op www.
    Maurice de Hond had er vanaf het begin al over ; aerosolen, maar kreeg geen platform en is zelfs offline gehaald zoals meer die tegengeluid maakte. Maar hij had wel gelijk, daar zijn we het nu wel over eens.
    Zelfs protesteren op Malieveld werd verboden, bijeenkomsten op de Dam verketterd. 5000 betogers bij elkaar zonder mondkapje zou een piek in de IC bezetting veroorzaken.... dat was de berichtgeving in de media maar de realiteit was....nix. Nada geen toename en zelfs niet 1 geval bleek achteraf.

    Het zijn voorbeelden van vele die kritiek hadden en tegengeluid maakte maar door het geschreeuw op internet, overschaduwd werden omdat ze daar geboycot werden en dus niet de aandacht kregen die nodig was voor balans.

    Die balans is nu langzaam wel aan het groeien. Ziekenhuizen roepen op wel te komen en verzoeken de regering de berichtgeving te temperen. Minder angst, meer tegengeluid en dus balans.
    Ik hoop oprecht dat we die weer gaan vinden in 2021. Elkaar meer respecteren en uit laten spreken. Mensen/partijen die kritisch zijn ook te laten horen.

    ik ben echt geschrokken hoe snel we het democratisch denken hebben laten varen en hoe snel dat beïnvloed is door eenzijdig denken. En wat dat voor gevolgen heeft gehad. We zullen komende tijd hier achter gaan komen Rob. Het is te ver heen om dat nog om te keren. Denk in herstellen want voor voorkomen is het te laat. En dat (volgens mij) door het internet, een ongecontroleerd beest wat onze maatschappij op zijn kop heeft gezet.
     
    Ajax de 1e likes this.
  7. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    129
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Zelfde hier in België. Als ik mijn ouders & broer thuis zou uitnodigen met nieuwjaar (die overigens allemaal onder 1 dak wonen) zijn we in overtreding. Avondklok geldt hier al, dus na middernacht mag je niet meer op de baan. Maar ondertussen zie je ze met tienduizend op elkaar gepakt in de luchthaven van Charleroi & Zaventem en dat kan dan weer wel. We hebben enkele weken geleden mijn grootmoeder begraven, er mocht max. 15 man aanwezig zijn in de kerk. Maar volgens de Raad van State is de opening van gebedshuizen zonder bezoekerslimiet toegelaten. Dit betekent dus dat als er geen dienst is je met 300 man tegelijk binnen mag bij wijze van spreken. Maar als het voor een begrafenis is of een eredienst mag er maar 15 man binnen... Koffietafel achteraf is ook verboden.
    En dan krijg je van die regels dat je tot 4 personen in jouw tuin mag uitnodigen, maar er mag maar eentje daarvan binnen naar het toilet :D
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Kijk VOORUIT is het beste denk ik .... wij zijn nog gezond (neem ik aan) en willen dat blijven ...

    Dus gaan jij en ik extra risico's nemen/lopen ? Ik niet in ieder geval.

    Ik kijk alweer uit naar 2021, heb zelfs een mooi jaarprogramma voor de club als planning gepubliceerd ... en hoop dat we het gaan realiseren.

    En misschien ietsje anders dan eerst, maar we gaan het beleven, dan maar voorzichtig, beter dan nix ...
     
    Jeka and Nasa1990 like this.
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Maar mel, als dat nu niet kan/mag? Wat dan in 2021? Iedreen ophokken?

    Of blijven we dan met lockdown’s en weer met unlocks werken?
    Het is toch al bewezen dat die niet werken. Het lijkt zelfs (uit de ervaring die we opdoen nu) dat het Zelfs averechts werkt. Het komt erger terug dan het voor een lockdown was.

    Neem daar nu de mutatie bij die na lockdowns de kop opsteken. Bovenop de enorme economische schade. Alsook de nasleep doordat mensen niet “op tijd” met behandelingen beginnen tegen de regulieren ziekten tijdens lockdowns. Dat laatste is nog niet eens in kaart gebracht. Hoeveel dat er zijn en de gevolgen daarvan.

    stel dat door mutaties we weer opnieuw een vaccin moeten gaan construeren. Wat weer maanden kan gaan duren. Is dat wel een optie?

    Het lijkt (en misschien is) erop dat we teveel paniekerig doen. Misschien is het “ondergaan van” helemaal niet zo erg als men beweerd.
    Sprak net iemand die z’n moeder 78 jaar, 2 weken Corona gehad. Mag vandaag naar huis, dus overleefd.

    We kennen al ons hele leven verschrikkelijke ziekten/symptomen, wereldwijd en in elke leeftijd. Denk aan kanker, daar is ook leed in alle leeftijden, ga maar eens daar op de afdeling in het ziekenhuis kijken. Ook verschrikkelijk en net zo erg maar staat niet uitvergroot op www. Blijkbaar hebben we dat “geaccepteerd”.

    Tenslotte: het leven van iedereen wordt door de maatregelen beïnvloed. Maar wat nu als je immuun bent, misschien wel natuurlijk.
    Is het dan wel “terecht” het leven van zo iemand te beperken? Wat nu straks als je het vaccin hebt gehad en immuun ben geworden.
    Ben je dan nog steeds aan “de regeltjes” gebonden? Kun je dan wel op bezoek, onbeperkt? Geen mondkapjes meer? Mag jij wel naar een restaurant en de ander niet?
    Mag je dan wel vuurwerk afsteken?

    Ze beloven steeds naar een normale maatschappij te streven, maar is dat ook zo?

    Ik voel er steeds meer en meer voor (en ik spreek dat ook in gesprekken uit en krijg daarop bevestiging als antwoord) om de maatregelen Zelf te stoppen. Niet wachten op.
    Niet (alleen) voor mezelf maar ook voor de mensen die hun bedrijf, baan en toekomst kwijtraken. Die krijgen dat nooit meer terug.

    Kortom: wanneer stopt dit? Nu of Bepalen we dat zelf? Zo niet, wie dan wel?

    Ik stel dus voor (en aan alle deelnemers) het jaar programma zoals het er Bij jou staat te gaan doen. Niet afhankelijk te (laten) zijn van... maar wel met gezond verstand.
    hopelijk denken er meer zo over.
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie


    En dit is allemaal geen complotdenken?
    Lees eens door wat hier (niet per sé door Bigodino hoor) allemaal wordt geschreven zeg. Het is soms bijna TE grappig :)
    "De AH maakt winkelkarren schoon om iedereen bang te maken" LOL
    "De FVD gaat ons redden", "De Elite" en meer van die gekkigheid.

    Joh, de FVD en Baudet zijn er alleen voor zichzelf he. Die roepen alles om stemmen te krijgen en als het erop aan komt, komt er helemaal niets van terecht. Het is gewoon tegengeluid, net als bv. Wilders.
    Al 20 jaar tegen alles van de regering, maar zelf bijna nooit met iets komen dat nuttig is en ook haalbaar.
    Gelukkig hebben ze (FVD) al hun eigen glazen ingegooid, omdat het een club van mensen is die alleen bezig zijn met zelfverrijking en zelfverheerlijking. Daar kregen ze te vroeg ruzie over en nu kan iedereen zien dat het een puinhoop was/is.
    Met zulke lui komen we geen stap verder. Althans zeker niet vooruit.

    Verder hoop ik dat we volgend jaar weer leuke dingen kunnen doen en of dat dan met of zonder vaccin-paspoort is, boeit mij niet zo.
    Als je naar Indonesië o.i.d. op vakantie gaat, haal je ook gewoon je prikken en daar wordt ook niet 17 pagina's lang over gel*ld.
    Diverse mensen hier roken waarschijnlijk ook nog steeds. Dat is veel trickier dan zo'n vaccin.
     
    milko1969 and djfrens like this.
  11. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Geef mij maar snel een spuit, ‍♂️en sluit alle complotdenkers maar uit van die mogelijkheid, zijn wij eerder aan de beurt
     
    Harry-SZ and milko1969 like this.
  12. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    In Veghel, Rotterdam, kun je er misschien alvast 2 vaccinaties krijgen als ze er een paar over hebben, zet je zelf daar op de waiting list, ze starten als eerste in Nederland, Laat ons weten wanneer je de vaccinaties hebt gehad en of je bijwerkingen hebt gekregen. We zijn hier allemaal erg benieuwd naar de bijwerkingen en resultaten of je daarna nog ziek wordt en of het covid-19 / 20 virus daarna nog kan doorgeven.

    Hier alvast de bijsluiter van je Vaccin. De meeste mensen lezen dat eerst even, wellicht dat je dit nog via de officiële kanalen krijgt, maar ik betwijfel dat omdat het mij best wat moeite koste om de BioNtech/Pfizer bijsluiter op het internet te vinden welke de statistische bijwerkingen aangeeft.


    https://www.fda.gov/media/144413/download

    Hou ons op de hoogte!


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  14. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Gaan we de rest van ons leven thuiszitten , een mondkapje dragen en nergens meer heen kunnen?
    Nee doe mij die spuit maar.
     
  15. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #415 ChrisW1, Dec 31, 2020
    Last edited: Dec 31, 2020
    Ik ben niet tegen vaccins (vind het wel prettig als ze eerst uitgebreid op vrijwillige anderen worden getest) maar het is wel een beetje onzinnig paniekzaaien om te stellen dat zonder vaccin we de rest van ons leven thuis moeten zitten en mondkapjes moeten dragen.

    De vaccins geven qua bescherming niet veel anders dan wat een besmetting met het virus zelf doet. Je immuunstelsel wordt geleerd om het (echte) virus te bestrijden zodat je bij een volgende besmetting er goed op voorbereid bent en hopelijk een verregaande verspreiding in jouw lichaam met allerlei vervelende vervolgreacties voor kan zijn.

    Inmiddels heeft al een heel groot deel van de Nederlanders het coronavirus gehad. Er zijn zo'n 800.000 mensen positief getest maar iedereen weet hoop ik dat dit slechts het topje van een ijsberg is. In de eerste golf werd vrijwel niemand getest en veel mensen die ook nu nog besmet raken worden ook niet positief getest omdat ze geen zin hebben om zich te laten testen of omdat ze geen klachten hebben en dus niet weten dat ze besmet zijn. Het Amerikaanse CDC schatte in dat ze maar 1 op de 8 besmettingen via testen opmerken.

    Het is niet onrealistisch om aan te nemen dat qua ordegrootte 1/3 van de Nederlanders het virus inmiddels heeft gehad.

    In de grootste brandhaarden in NL ligt het aantal positieve testen per week rond de 1000 per 100.000 inwoners. Dat betekent dus veel meer dan 1% van de inwoners die per week besmet raken (omdat ook daar veel besmettingen niet middels positieve testen worden opgemerkt). Dat schiet lekker op. Dit tempo is daar ook niet veel langer dan een aantal maanden nog vol te houden omdat daarna het tempo wel moet afzwakken doordat het aantal Corona-maagden opraakt.

    Met of zonder vaccin zal voor het grootste deel van de Nederlanders in de lente de Corona-hobbel genomen zijn. Zo is het ook meestal gegaan met dit soort virussen toen ze nieuw op de markt kwamen: na twee griepseizoenen was de nieuwigheid ervan af en was de mensheid er bij een volgende besmetting redelijk tegen bestand.
     
  16. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Ik hoop het Chris... verwacht alleen geen grote stappen komende maanden...ik reken maar op een verloren 1e helft van 2021 voordat we weer leuke dingen kunnen gaan doen.
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Of we “leuke” (lees: normale) dingen doen hangt van jezelf af. Ik leg me er niet bij neer en leef (binnen de regels zonder de uiterste grenzen op te zoeken) door. Ben elke gaan werken, bezoek geen kerken die overvol zitten, ben gefocust op ventilatie en behoed me voor direct (lijf)contact.
    Afijn de gedachten daarover staan hierboven.

    wel wil ik opmerken dat als het vaccin zo onschuldig lijkt waarom worden in Duitsland dan de midden volwassenen die aan kinderen willen beginnen geadviseerd niet te vaccineren kort voor de zwangerschap?

    Zoals Chris stelt, zijn inmiddels veel mensen immuun zonder vaccin. Dan neem je dus onnodig risico’s in mijn ogen. Een bloedtest kan dit uitwijzen. Waarom is die er niet in grote aantallen? Juist omdat...

    Bovendien “ontneem” je (bij verplichting vaccin) dan een vaccin van wellicht iemand die dat wel wenst of erger nodig heeft.
    Ik ben ook hierom fel tegen registratie zoals nu in Spanje gebeurd. Je kunt tot paria worden bestempeld terwijl je lichaam (zelf) immuun is geworden.
    Ik stel hierom nogmaals: waarom zijn de bloedtesten achtergesteld?

    kortom we zijn er nog lang niet maar dat het ten einde moet komen zijn we gelukkig wel met elkaar eens. Nu nog uitvinden hoe. En nog belangrijker wanneer zijn we er van af.
    Ik zie maar 1 weg en die is met inzichten van huidige bewindvoerders niet haalbaar.
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  19. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hoi Oscar, is het nog gelukt met auto transport voordat de Brexit inging?


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  20. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Hallo Rob, nou.......JIT (Just In Time) was wel het motto deze reis (in het algemene draadje staat het resultaat)...maar we zijn zonder problemen afgereisd en naar Oxford gereden. We hadden de nachtboot vanuit HvH naar Harwich (erg rustig met gewone auto's, enorm druk met truckers die op een ander dek verblijven). De auto gehaald en gebracht, heerlijk gegeten in een goed restaurant en zaterdag naar Dover gereden waar we op de radio hoorden -we reden net zuidelijk van Londen, met die enorme aanhanger- dat er een mutant was ontdekt.....toen ik ook nog dacht handig te zijn en een afrit alleen voor truckers te nemen van 12 km lang (die gelukkig allemaal netjes in de berm stonden, zodat ik enorm snel de haven kon bereiken) hebben we ook nog een boot eerder kunnen nemen, Dover-Duinkerken. Die boot was propvol met allemaal oost Europeanen die van afstand houden (er was een "gratis"lunch aan boord, met bijbehorende enorme op-elkaars-neus-staan taferelen....) geen kaas hadden gegeten.

    Enfin, we zijn zaterdag avond zonder problemen of oponthoud in Nederland terug gekomen, 2 boten later en we hadden Kerst en O&N in de haven tussen de truckers kunnen vieren. Ik heb 7 dagen apart geslapen en me 5x laten testen....(sneltest en een PCR test)

    Dus ja, we zijn zonder problemen op en neer kunnen rijden...:confused:

    Ciao
    Oscar
     
  21. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Wow, mooi verhaal weer Oscar. Ondanks alle negatieve effecten van de huidige crisis brengt het ook weer nieuwe mooie verhalen.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Inmiddels ben ik ook 2 tests verder en die er komend weekeinde nog 1 voor check. Dan totaal 7 dagen afgezonderd geweest en dus 3x getest. Meer kun je volgens mij niet doen en is zelfs meer dan een gemiddelde nl’er ooit heeft gedaan in afgelopen periode.

    De 10 dagen quarantaine komt trouwens nog uit de periode dat we nog geen tests deden. Die waren toen niet voor ieder beschikbaar. Ik vind het hierdoor ook achterhaald nu we wel kunnen testen.
    De 2e test was met 5 dagen na de eerste (3 dagen zou al voldoende zijn) dan ben je wel zeker van de zaak, niet?
    Maar mensen (En Rivm) blijven “hangen” in oude regeltjes.

    Common sense werkt volgens mij nog steeds het beste. Heb er in ieder geval een geweldige vakantie aan overgehouden. Want vliegen kan gewoon. Wel met juiste tests ervoor/erna. Ventilatie aan boord is er, wachten in vertrekhal is ook goed te doen op social distance.
    moet wel eerlijk bekennen dat ik business class vlieg en dus samen afgezonderd zit en niet hutje op mutje. Maar gezondheid mag wat kosten, toch?

    blijf erbij dat sommige maatregelen meer schade dan goed doen. Lockdown’s veroorzaken meer kwaad dan goed heb ik zelf gezien. Ben er dus fel tegenstander van. Moet er niet aan denken dat een tankje benzine rond €300,- moet gaan kosten door de maatregelen maar vrees het ergste nu ik terug ben en alles gesloten zie. Dat is voor geen economie vol te houden. Dat heb ik zelf (helaas) kunnen zien en hoorde zojuist dat de eerste restaurants hier definitief dicht zijn, kapot dus.
    Dit gaat niet goed. En totale ziekenhuis opname /bezetting (niet IC) ligt onder de 2000!
    Wat ligt de rechtvaardiging?
     
  23. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #423 milko1969, Jan 7, 2021
    Last edited: Jan 7, 2021
    Beste Fred,

    Niet persoonlijk bedoeld, maar je stopt vanzelf over rechtvaardigheid praten als je zoals bij mij de beide schoonouders ( met onderliggend lijden) Corona hebben opgelopen deze week en je vrouw de keuze heeft moeten maken om besmet te raken en bij hun in huis is gegaan, omdat ze volledig hulpbehoevend zijn.
    Als diezelfde vrouw ook nog eens voor het grootste deel de zorg op zich heeft van onze zoon met een autistische beperking, die absoluut niet zonder zijn moeder kan en de hele situatie niet begrijpt en naar zijn moeder wil en bang is dat ze doodgaat? Dat zijn de duivelse dillema’s waar zo vaak over wordt gesproken. Ook mijn aller beste vrienden zijn deze week besmet geraakt en leven in thuis isolatie net als zijn ouders, die het ook hebben gekregen deze week. Dan zeg ik zich F...k de economie en al het geneuzel over regels, complottheorieën, wel of niet vaccineren. Je wilt uiteindelijk maar een ding en dat is dat ze het allemaal goed doorstaan en overleven. De rest is bijzaak rechtvaardig of niet. Groet Milko.
     
    bertdeboer340 likes this.
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Mooi! Voorlopig hoeven we niet meer naar dar corona eiland af te reizen.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  25. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Vandaag heb ik weer met stomme verbazing naar het NOS journaal gekeken.
    De UK en USA zijn weer gedetailleerd in beeld gebracht. (Corona paniek er linkse kost)

    Niets over wat Nederlanders kunnen doen om weerstand op te bouwen tegen het corona virus. Laten we vooral met het buitenland en voetbal bezig blijven
    Het schijnt essentieel te zijn dat de voetbal competitie door gaat, en deze lieden hebben het voor elkaar en een corona ontheffing gekregen. Wie geeft dat besloten in DenHaag en waarom is dat xo belangrijk? Dom houden kan geen kwaad.

    Geen enkel geluid over Hydroxychloroquine, zink of andere zaken die de ziekenhuis opnames eventueel zouden kunnen voorkomen. In mei 2020 al weer 8 maanden geleden waren daar wereldwijd geluiden over, waarschijnlijk heeft de overheid nog geen geld en tijd kunnen vinden om dit soort bevindingen eens goed te laten uitzoeken.

    Ondertussen de ene na andere overheids clipjes in de reclame blokken bekeken zodat niemand vergeet dat er een vaccin is welke al op 10.000 mensen is getest. Helaas test uitslagen en of het vaccin echt aantoonbaar werkt ontbreken in die clipjes, vreemd eigenlijk zijn ze dit vergeten....

    Er is maar 1 weg vooruit, strengere lockdown en een vaccinatie ala ons buurland DDR 2.0 waar wij op achter lopen, schandalig noemen we dat om vervolgens de enige oplossing weer te omhelzen.
    We worden er stelselmatig op voorbereid dag in dag uit. Alternatieven bestaan niet.

    Binnenkort ga ik leuke dingen doen nu nog ff druk met boring essentiële privé zaken.






    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     

Share This Page