modellen en overige verzamelingen | Page 53 | FerrariChat

modellen en overige verzamelingen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by moriaan1, Aug 18, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Dat zou ik geen probleem vinden. Desnoods verkoop ik de onderdelen los die ik niet nodig heb.
     
  2. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    De klei voor de mal kan je hier kopen: https://www.dekwast.nl/artikel/silikon-knetmasse?bron=shopping_NL&gclid=CjwKCAjw7uPqBRBlEiwAYDsr12wu1jp0K10dC8kfmgMmRT2EaXI5QZSrKQ80yK8YV20zCkDoZS49hBoCnHwQAvD_BwE

    Heb verder Fimo-klei en een versie met zwarte siliconenlijm gebruikt voor het riempje. De Fimo-klei zit op het model. Is wel hard dus. Maar was mooier dan de siliconenlijm.

    Waren tips van Agnes om het hiermee te doen.
     
  3. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Totaal onverwacht ook nog een zwarte Daytona met beige interieur kunnen kopen van Kyosho. Helaas alleen nog steeds te weinig kunnen vinden over het demonteren. Maar gezien de verhalen snap ik wel dat weinig mensen het durven.
     
  4. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Net in een ander deel hier op het forum dit topic gevonden over een Kyosho 308. Weet niet of het helemaal hetzelfde werkt, maar er staan wel bruikbare dingen in wat betreft het demonteren.
     
  5. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Nog geen foto's maar heb afgelopen maanden veel leuks aan mijn collectie kunnen toevoegen zoals een 250 GTO van Kyosho (High-End) en een 328 GTS, ook van Kyosho, beide modellen uiteraard in rood.

    Vanavond op Ebay een setje schaalmodellen gewonnen voor een mooie prijs, waaronder een rode 1/12 365 GTB/4 van GT Spirit. Die blijft, de rest gaat op Marktplaats.
     
  6. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Gefeliciteerd met je aanwinsten! Foto's?

    Welke gaan allemaal op mp?
     
  7. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    #1307 JW01, Apr 14, 2020
    Last edited: Apr 14, 2020
    Bedankt! :D Foto's heb ik nog niet, want heb gisteren de veiling gewonnen als enige bieder. Moet dus nog een paar dagen wachten, en weet ook niet in hoeverre Corona roet in het eten gooit. Had ik bij het bieden niet voldoende rekening mee gehouden. Ik ga ze ook nog nalopen of het verhaal in de advertentie klopt. Zal niet de eerste keer zijn dat het verhaal mooier is dan wat je krijgt. Zo heb ik persoonlijk nog nooit van een 1/24 365 GTB/4 van Bburago gehoord, maar we gaan het zien. Deze werden verder nog aangeboden naast de 1/12 maar voegen niks toe aan mijn collectie...

    1/18 365 Gts / 4, Hot Wheels-Mattel rood, nieuwstaat, zonder doos

    1/24 365 Gtb / 4, Bburago, rood, nieuw in verpakking

    1/38 365 Gts / 4, Shell Classico geel, model is nieuw maar beschadigd doosje

    1/43 365 Gtb / 4, Ixo doos nooit geopend

    1/59 365 Gtb / 4 competition, # 188 geel Hot Wheels-Mattel in nieuwstaat zonder doosje
     
  8. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    :D Dat doe ik ook! alleen schaal 1:1 :) Mooie GTO Vu! Het lonkt ook weer om wat met schaalmodellen te doen, maar tijd... te kort. Enfin dat laatste kunnen we elkaar nu de handschudden :)

    Het enige model wat ik nu nog heb is een RC Porsche 934 RSR Vaillant van Tamiya 1:12 uit 1975 die ik gerestaureerd had.
     
  9. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    773
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Een aantal mooie miniaturen gevonden. Mocht er interesse zijn ik heb er nog meer waaronder de 365 GTC in zilver .
     

    Attached Files:

    MvT likes this.
  10. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    773
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    #1310 MrDino308GT4, Aug 23, 2020
    Last edited: Aug 23, 2020
    Jeka likes this.
  11. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Weer een middagje zitten hobbyen... Het viel me op hoe makkelijk zo'n Mira 348 in elkaar zit. :D Is niet heel gedetailleerd, maar daar is de prijs ook naar.
    Normaal is de rode Spider niet met lichte stoelen te krijgen, alleen icm een zwarte 348 Spider, dus dan maar zelf doen! :cool:

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

    Morgen de versie met Soft top voorzien van het zelfde interieur.
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik heb nog nooit in een 348 spider gereden. Vraag me af hoe de wind is als je echt los gaat (+200)
     
  13. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Ik ook niet. De 348 TS (de targaversie) heb ik wel meegemaakt met 220 km/u. Was de eerste serieus snelle auto waarin ik in 2003 mocht meerijden, en dat voelde toen best vlot aan. De rugpijn die ik in de twee weken erna had van de anderhalf uur durende rit heb ik maar voor lief genomen. Intussen is het rijtje al wat langer waardoor ik ook wel behoorlijk onder de indruk ben geraakt van een Italiaanse stier met V10.
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zeker geen verkeerde krachtbron. Gaat al decennia mee en heeft een geweldig geluid. Lust trouwens wel een slokje.. 1 op 3 is geen uitzondering
     
  15. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    Ik ben namens mijn vader aan het polsen of er interesse is in het overnemen van een complete verzameling. Het betreft voornamelijk 1:43 modellen, maar ook wat 1:24 en 1:18. Ook nog een aantal ongebouwde bouwpakketten. Verzameling is samen met mij ongeveer 35 jaar geleden gestart. Van de 1:43 modellen zijn vrijwel alle verpakkingen nog aanwezig.

    Niet alles staat op de foto's. Uiteraard is er indien gewenst een complete lijst beschikbaar.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie collectie zo op eerste oog. Probeer die als geheel over te dragen, geen eenvoudige opgave. Succes, ik heb er persoonlijk geen plek (en geduld) voor.
     
  17. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    Vandaag ben ik toevallig van bovenstaande collectie nog een en ander tegengekomen. Vrijwel ieder laatje dat je opentrekt blijkt vol te zitten met modellen en ik heb op zolder (zover ik kon inschatten) alle originele verpakkingen van de wat duurdere 1:43 modellen gevonden (niet bburago, maar Best, Looksmart, Brumm, ProgettoK, Modelart, Bang, etc.) Laden en laden vol met de vitrinedoosjes met verpakking eromheen.

    Omdat het een verzameling is die 35 jaar geleden begonnen is hebben sommige modellen wat onderhoud nodig (de 1:43 bouwmodellen van merken als starter lijken wat onderdeeltjes los te hebben gelaten na 25 jaar, maar zover ik kon inschatten was alles nog aanwezig.) Tevens zijn er nog bouwdozen uit de jaren 80/90 die nooit gebouwd zijn etc. Ongetwijfeld wordt er nog meer gevonden aangezien het huis vele kasten heeft die nog niet ingekeken zijn :)

    Wat ik zo snel ook zag was een collectie aan FerrariWorld magazine (in ieder geval editie 1 t/m in de 90) puntgaaf, tientallen Ferrari boeken etc.

    Kortom...een collectie waarvan het lastig in te schatten is wat deze nu precies betekend. Er zitten uiteraard leuke maar oninteressante wagens tussen, maar ook limited editions etc. Ik weet nog als kind dat we in Italie de winkeltjes afstruinden om vooral die speciale edities te vinden.

    Omdat de gedachte achter de verzameling leuker is dan de waarde zit ik met wat ideeen te spelen. Wat ik (namens mijn vader) zeker niet wil is dat het door een handelaar opgekocht wordt en per stuk doorverkocht. Het lijkt mij bijvoorbeeld veel leuker om deze verzameling een plek te geven war hij tot zijn recht komt. Bijv. als decoratie in een automuseum. Dan is zijn naamplaatje als 'schenker' vele malen meer waard dan wat euro's.

    Heeft iemand voor mij een goede tip hoe ik een goed idee van de betekenis (waarde is niet het goede woord) van deze collectie kan krijgen? Er is een complete inventaris lijst aanwezig. Wat ik zo snel kan inschatten gaat het over ongeveer 325 modellen.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Heel bijzonder, dat had ik al eerder in de peiling maar het ontbreekt mij aan kennis in de modellen wereld.
    Bestaat er geen "auto-modellen-museum" ipv een reguliere "auto-museum"?
     
  19. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    Don't get me wrong! Ik denk niet dat de verzameling een eigen plek waard is in een automuseum! Ik hoop dat de verzameling een plekje ter decoratie waard is in een museum of andere plek waar mensen er naar kunnen kijken. Als achtergrond bij een klassieke Ferrari bijvoorbeeld.
     
  20. modena82

    modena82 Karting

    Sep 11, 2005
    81
    D'recht/B-Haamstede
    Full Name:
    Ingmar
    Misschien dat iemand van NAMAC (Nederlandse Algemene Miniatuur Auto Club) je verder kan helpen ?
     
  21. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Je zou bijvoorbeeld contact kunnen opnemen met bepaalde adverteerders op Marktplaats. Daar zitten ook personen die regelmatig modelauto’s aanbieden tegen redelijke prijzen. Die kunnen je vast ook wel helpen met de waarde. De prijzen op sites als Ebay neem ik vaak maar niet serieus.
     
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    De meeste van Box, Progetto K en Brumm zijn niet veel waard.
    Brumm is zo'n merk dat vele ltd editions heeft uitgebracht, waardoor ook die niet zo boeiend zijn.

    In de losse verkoop heb je het dan over 7,50-10 euro per stuk bv als ze mooi en compleet incl doosje zijn.
    Als je er 100 van hebt, wordt dat bedrag per stuk snel minder.

    Maar soms zijn er hele zeldzame die gewild zijn en die wil je niet in 1 partij wegdoen voor 5 euro p/s natuurlijk.

    Dus volgens mij heb je een heleboel die voor verzamelaars niet interessant zijn en ook niet echt waardevol (ook niet voor een automuseum als decoratie), maar zo te zien ook wel mooie (toendertijd dure) modellen.
    Die kunnen zeker interessant zijn. Soms is 1 zeldzaam model net zo duur als 100 van die Brumms.



    Ik heb zelf laatst wat van dit soort modellen te koop gezet op MP, maar er is bijna niemand in geïnteresseerd meer. Ook niet in zeldzame Minichamps, die vroeger 150 euro deden.
    Dus ik hou ze maar zelf.
     
  23. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    Zoals gezegd gaat het mij ook niet om de waarde in euro's , maar meer als 'waarde' als geheel. Ik kan mij voorstellen dat een tentoonstelling het leuk zou vinden om als decoratie een 200 mooie modellen die een logische reeks volgen (de geschiedenis van Ferrari) als achtergrond neer te zetten. Vitrines zijn daar meestal ruim aanwezig, en de kosten van een naam plaatje verwaarloosbaar. Maar goed, ik ga her en der eens wat balletjes opgooien.

    Dat het geen verkoop wordt is mij al langere tijd duidelijk. Vandaar dat ik mij op het schenken aan het orienteren ben. En anders gaat alles de opslag in en kijken we over 40 jaar nog eens :)
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    We horen het graag ! Succes … GLWS !
     
  25. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Heb een 1:18 model 458 Speciale van Hotwheels elite, wil echter de grijze velgen mat goud maken.Zoals mijn Ferrari.
    Kan iemand dit doen of is het zelf goed te doen?

    mag in PM

    kosten wil ik uiteraard vergoeden

    Frans
     

Share This Page