Brutale vraag?... | FerrariChat

Brutale vraag?...

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Stim, Mar 21, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Stim

    Stim Rookie

    Mar 21, 2021
    3
    Full Name:
    Tim
    Hi iedereen!

    Mijn naam is Tim, 23 jaar en nieuw op dit platform. Ik heb (je raadt het niet) een enorme passie voor Ferrari, net als jullie.

    Al ruim 10 jaar droom ik er al van ooit een Ferrari te kunnen kopen, het liefst de 458 Italia. Ik heb ooit eens in een 360 spider mogen rijden wat fantastisch was. Maar toch blijft de droom om ook eens een 458 Italia te ervaren.

    Er eentje huren is voor mij echt te gek qua prijs. Dus ik dacht laat ik hier eens vragen of ik bij iemand zou mogen meerijden in een 458, dus niet zelf achter stuur!

    Ik verwacht dat het vrij kansloos is, maar hierbij bied ik aan om een volle tank benzine te betalen, een kop koffie en ik wil hem ook wel weer schoonmaken

    Ik hoop dat ik hiermee geen forum regels overtreedt of dat ik de zoveelste ben die het vraagt. Dan alsvast hierbij mijn excuses.


    Groetjes Tim
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hallo Tim, misschien handig om te vermelden waar je woont ... wil je kans maken dat er iemand reageert !
     
  3. Stim

    Stim Rookie

    Mar 21, 2021
    3
    Full Name:
    Tim
    Dank voor je reactie! Ik woon in Zwolle. Maar ben bereid overal heen te reizen uiteraard :)
     
  4. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Mijn advies is om eerst naar wat meetings te gaan (zodra het weer mag) en kennis te maken met wat eigenaren.
    Ik acht de kans groter dat je een stoeltje wordt aangeboden indien je al wat contacten hebt gelegd.
     
  5. Stim

    Stim Rookie

    Mar 21, 2021
    3
    Full Name:
    Tim
    Bedankt voor het advies! Zodra het allemaal weer kan en mag ga ik dat zeker doen.
     
  6. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Melvok likes this.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Advies van Fonias is terecht, enkele Fchatters van hier hebben in meer modellen van F'jes meegereden dan eigenaren via meetings/bijeenkomsten.

    De tip van celebrations vul ik aan met de tip dat soms verhuur-bedrijven speciale "drivers-dagen" organiseren.
    Dan kom je naar een afgesproken plek/tijd waar de hele voorraad auto's dan paraat staat die dan aaneensluitend een (huur)rit maken tegen sterk gereduceerd tarief. Ik meen me te herinneren 175,- voor 45min in een 458 en dat is dan met zelf besturen.
    Je moet je dan wel schikken naar hun dag maar kan dan wel een goede indruk krijgen hoe het aanvoelt. Bij dat tarief rijdt er wel een instructeur mee wegens verzekering meen ik. Menno weet hier van
     
    marcos and Melvok like this.
  8. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    Ik kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat de Fchatters die ik ontmoet heb toffe gasten zijn! Indertijd heb ik ook ooit eens een 'brutale vraag' gesteld (niet voor mijzelf, maar voor mijn vader) en dat heeft hem (en mij) een dag om nooit te vergeten opgeleverd. Ik ben nog steeds zeer dankbaar voor die herinnering! Onderstaande foto is van de keer dat ik een Ferrari gehuurd van voor mijn vader, welke toen helaas zelf op het laatste moment niet kon. Er zat dus niets anders op zelf maar te rijden. Mijn zoontje helemaal blij tot hij erachter kwam dat hij niet mee mocht.
    Image Unavailable, Please Login
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Goed voor de motivatie Tim, je zoon zal wel als doel hebben gesteld dat hij zelf ooit zo'n bolide zal bezitten.
     
  10. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
    Ha,

    Ik vind het eigenlijk helemaal geen brutale vraag. Eerlijk gezegd snap ik niet dat veel mensen - niet suggererende dat de personen hierboven zo zijn - zo moeilijk doen over een keer iemand (mee) laten rijden. Laatst stonden er mannetjes hier aan het hek te kijken en ik zag het toevallig op de camera... ben er naar toe gelopen en ze mochten in de auto's zitten. Meerijden mag van mij ook altijd. Zelf laten rijden doe ik ook niet moeilijk over, eigenlijk; het zijn immers maar auto's. Mooi toch als de jongere generatie (oei, zo lijk ik erg oud) zo enthousiast is?

    Anyway, je bent van harte welkom in Blaricum - ik vrees alleen dat ik geen 458 (meer) heb. Wel een 430 Scud en een FF. En nog wel wat spul. Stuur me maar een berichtje als je toch interesse hebt.
     
    dirktor, Harry-SZ, marcos and 2 others like this.
  11. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Hey René,
    Iedereen staat natuurlijk vrij in wat ermee te doen en ook ik ben een voorstander om deze prachtige bolides en enthousiasme te delen met anderen.
    Echter weet ik dat merendeel van de eigenaren eerst kennis wil maken ipv anoniem via internet.
    Het stoeltje vullen is nooit geen probleem, echter wil je geen 100 man in en uit laten stappen nmm.
     
    Infant likes this.
  12. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    Het grootste plezier dat ik beleef aan mijn TR (naast het zelf rijden ermee) is om mensen eens mee te nemen en hun een ervaring te geven waar ze mogelijks al een leven van dromen... hun gezicht te zien als ik boven de 4500rpm ga :cool:

    Ik was ook zo vroeger. De TR was ooit enkel een poster in mijn kamertje, en ik droomde van ooit eens te mogen meerijden. Nooit durven dromen van zelf ooit eentje te bezitten ! Een dorpsgenoot op 500m van bij mij had er een, en ik passeerde bijna dagelijks om te kijken of zijn splinter nagelnieuwe rode TR niet buiten stond.

    Mijn droom is meer dan in vervulling gegaan (met als gevolg dat ik nu een nieuwe droom heb natuurlijk - F40 ;)).
    De meeste dromen zijn bedrog, maar ik heb geleerd nooit meer ‘nooit’ te zeggen.
     
    Infant, Ajax de 1e, Jeka and 3 others like this.
  13. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Om deze reden heb ik andere (touring) stoelen gemonteerd ;)
    Bij de carbon racekuipen kunnen de meesten zich er niet 'overheen' zetten....voor de lange afstand zijn die kuipen toch al een ramp :D
    @Timstudio: wat een geweldige kop trekt dat manneke! Superfoto!
     
  14. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik hou wel van je directheid. Gaat helemaal goed komen. Volg het forum, reageer, kijk, leer en volg de meetings. De rest gaat vanzelf.

    Sent from my SM-G981B using FerrariChat.com mobile app
     
  15. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Enfin, dm box vol....

    Sent from my SM-G981B using FerrariChat.com mobile app
     
  16. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
    In tegendeel. Helemaal leeg!
     
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik ben nog aan het typen ;-)
     
  18. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Zou het kunnen zijn dat je pas een direct bericht kan sturen als je al wat langer op het forum zit dan dat STim hier actief is? Geen idee hoe dit bij FChat zit, maar bij sommige forums is dit volgens mij zo.
     
  19. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Volgens mij wordt PM vrijgegeven bij 5 posts of meer.
    Maar dacht dat het alleen is voor verzenden, ontvangen zou wel moeten werken.
     
  20. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Tja... wil je zitten? Dat liet hij zich geen 2e keer zeggen! :p Jammer dat je tegenwoordig moet betalen voor autogespot.. maar wel een achterdeur vergeten te sluiten :D


    Image Unavailable, Please Login
     
    EnzoItaly, Ajax de 1e and Harry-SZ like this.
  21. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Bekend uitzicht:p:p
     
  22. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Leuk toch! Maar, sinds er betaald moet worden heb ik er niet meer gekeken. Ik heb liever reclame .

    Sent from my SM-G981B using FerrariChat.com mobile app
     
  23. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik heb geen 458 meer anders was je welkom hoor. Je moet alleen wel een beetje uitkijken tegenwoordig, als eigenaar. Op Spa wel iemand laten meerijden maar die had ik toch eerst een formuliertje laten ondertekenen. Je weet maar nooit.
     
  24. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Formuliertje voor het afstaan van een nier? :D:p
     
  25. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

    348 HOLLAND SUPER JUNIOR Formula Junior

    Nov 30, 2006
    471
    Full Name:
    Bramgtdvbtrccv
    Zo zoek ik nog rechter been
     
    Jonkheer likes this.

Share This Page