Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 22 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Wel veel plannen, maar niets concreets vanwege de onzekerheden met corona.

    Mille Miglia lonkt wel eind juni, echter zal dat te vroeg komen.
    We hadden kaartjes en accomodatie geboekt voor Goodwood Revival vorig jaar. Dat ging niet door. Dit jaar hebben we niet alleen corona maar ook de brexit perikelen wellicht.

    Het wordt dus last minute werk allemaal.
    Wel in april een rally met de Alfa Bertone en later een met de ferrari

    Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
     
  2. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    De titel van de draad heet Corona. Waar denk je dat het dan over gaat? Het nieuwste model uit Maranello, de Ferrari GT Corona? (Of was dat een Toyota :D)
    Er is zat Ferrari content op Ferrarichat (open deur). Je HOEFT niet te klikken op een draadje met de titel Corona. En je HOEFT niet te reageren in deze draad. En dat de gemoederen in deze draad hoog op kunnen lopen, moet toch ook geen verrassing zijn? Want er staat veel op het spel.
     
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik zit ook te kijken naar een leuke klassiekerrit (voor 2 dagen bv), maar kan niet heel veel vinden.
    Mag wel in het buitenland zijn ook. Moet niet teveel rally zijn, gewoon leuke wegen en lekker rijden ipv puzzelen.

    Ik zag nog de Passione Engadina langskomen (CH) en dat sprak mij erg aan, maar dat is wel 6K ex allerlei dingen voor 2 dagen.
    Dat vind ik wat veel.

    @djfrens : Die Nuvolari rij je dan met de Mondial? Of alleen kijken en achteraan rijden?
     
  4. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Met de Mondial , sta op wachtlijst, hoor eind Juli of ik mag deelnemen
     
    MvT and Harry-SZ like this.
  5. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Als het allemaal doorgaat doe ik mee met de Cento Ore in Juni (met de 308) en de (verplaatste) Tour Auto in September met de 275.
    Ben benieuwd,.....

    ciao
    Oscar
     
    Melvok likes this.
  6. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Het kan aan mij liggen, maar wat er nu op nationaal- en internationaal niveau gebeurd, is toch wel vreemd te noemen....
    Zowel het vaccinatiebeleid, waar toch wel het één en ander mis gaat, als wel het gesjoemel met de cijfers, en (het ontkennen van) het beschadigen van weerloze burgers. En ineens komt daar een Kaag uit de lucht vallen.
    Dit kan nog heel lang duren, maar drukt wel degelijk een stempel op de maatschappij, hobby en gemoedsrust.
     
    Andretti Molletti likes this.
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Van de week bericht gehad dat onze Le Mans Classic camping boeking van 2020 die verplaatst is naar 2021, definitief naar 2022 gaat.....Daar koop je dan een camper(Bentley T2:D:D) voor.....balen!!
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik vernam gisteren de protesten in UK tegen een wet die de politie vergaande macht geeft tegen burgers die protesteren. De grondwet wordt dus niet alleen in NL met voeten betreden...
    De reactie van Johnson was ook niet mals toen mensen hiertegen gingen protesteren, ik zie duidelijk een paralel met Rutte zijn insteek. Alles onder de duim krijgen en houden... De bom gaat een keer barsten, vraag is alleen waar en wanneer.
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    We gaan (langzaam) naar opheffen van maatregelen. Echter vrijheid zoals we eerst kende blijft een fragiel iets.
    In Engeland lopen ze voor op ons met vaccineren maar hun vrijheid krijgen ze niet terug.
    Afgelopen weekeind was Londen volledig overgenomen door vrijheidsstrijders die opkomen voor hun rechten. Wij hoorde van die grootste protetst in UK in 20 jaar helemaal niets...
    Opvallend dat de media (ook bij ons) selectief bericht over dit soort bijeenkomsten.
    Nog kwalijker: de media in UK schonk er ook nauwelijks aandacht aan.

    De media:



    Opkomst op social media



    Schokkend veel mensen op de been:



    Vraag me af waar dit naar toe gaat
     
    Ajax de 1e likes this.
  10. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Ik heb het gevolgd. Honderdduizenden mensen op de been.
    Op z'n minst zou dat nieuwswaardig moeten zijn, maar in Nederland zweeg de media als het graf.

    Overigens is dit wekelijkse kost in Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, etc.

    Niet elke week zo massaal als afgelopen weekend in de UK, maar ze zijn er wel.

    Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
     
  11. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Goed nieuws, na de vaccinatie kan je alsnog corona krijgen....dat schept hoop voor een volgende lockdown.
    De Mac mag open, maar sporten blijkt het vaccinatiebeleid te ondermijnen, dus alle sporten worden nog uitgesteld, tot het volk zich er bij neerlegt.
    Hier en daar weigeren wat artsen uit principe te vaccineren (Televaag), en ondanks ondersterfte, komt er nog steeds geen rationeel plan op tafel.
    Sterker nog, de 'liberale' partij overweegt financiële sancties tegen vaccin-weigeraars.
    Hieronder 2 belangrijke staatjes, die eigenlijk systematisch uit de media worden gehouden, maar wel te denken geven ;) (zoals je ziet, neemt de sterftekans af in Nederland, ondanks corona, en stevenen we af op onsterfelijkheid :D )
    Gelukkig leven we niet meer in 1996; het jaar waarin je de grootste sterftekans had!!!
    Janssen lijkt de beste kansen te hebben, maar volgens mij is die wat later op de markt gekomen. Grappig is dat mensen uit mijn netwerk geen idee hebben welk vaccin ze hebben gekregen :eek:! Dat komt goed uit, want die gegevens zijn 'ergens' per ongeluk zoek geraakt....ook de ggd-diensten weten dat niet (meer) :D


    Image Unavailable, Please Login
    (Bron: Het Europees Geneesmiddelenbureau)

    Image Unavailable, Please Login
    Dit gaat nog wel even duren zo!
     
  12. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    De percentages in de tabel sluiten niet aan op de aantallen van de bevolking en overledenen. Het percentage overledenen in 2020 is natuurlijk hoger dan in 2019.

    Voorbeeldje van ‘fake news’?
     
  13. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Nope, de bevolking groeit explosief....relatief dus minder sterfte per inwoner!
     
  14. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Misschien moet je de getallen even bekijken...;)

    2020:
    162348 overledenen gedeeld door 17472815 inwoners komt op 0.93%

    2019:
    151793 overledenen gedeeld door 17282163 inwoners komt op 0.88%

    De opgenomen percentages in de laatste kolom van de tabel die je hebt opgenomen matchen niet met de aantallen van de bevolking en het aantal overledenen. Het lijkt mij mogelijk zo'n gefabriceerd stukje fake news wat wel vaker via social media wordt verspreid.

    De sterfte is relatief hoger in 2020, net als in de meeste andere landen die goed last hebben gehad van Covid. In de VS is de oversterfte bijvoorbeeld nog significant hoger dan in Nederland. Op zich niet gek gezien het aantal mensen met overgewicht en beperkte toegang tot gezondheidszorg daar, en het zwalkende corona-beleid dat daar net als in veel andere westerse landen gevoerd is.
     
  15. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ach, welke cijfers kloppen tegenwoordig wel? ;)
     
  16. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    2019 was een mild griepjaar.
     
  17. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    2020 en 2021 bestond influenza al helemaal niet meer.
    In Deutschland is de ‘Geïmpfte Übermensch’ al een heel eind op weg. NL zal ongetwijfeld volgen.
    ‘Der Untermensch’ zal nergens meer aan mee mogen doen, zelfs onderwijs en kinderopvang zal ontzegd worden.
    Ik wordt me steeds meer bewust dat de angstige 60-plus club mogelijk de grootste beïnvloedbare groep is in NL. En kennelijk de club met de grootste stem. Die geloven alles wat er voorgekauwd wordt, om nog even een paar jaartjes te kunnen genieten van het vergaarde vermogen. Ongeacht wat jongeren wordt aangedaan met betrekking tot gezondheid (de werkelijk aanwezige gevaren van de vaccinaties!), het ontnemen van rechten. Als ikke maar gezond blijf. Die jongeren hebben de oorlog niet meegemaakt, dus die moeten niet zeuren, toch?
    De vaccinaties zijn nog steeds in een testfase, ongeacht wat u te horen krijgt. Werkelijk onvoorstelbaar wat er gaande is.
    Als 60-plusser kan ik me voorstellen dat je in deze hoax meegaat, maar toch shame on you dat je hier van geen ander geluid wilt horen.
    Psychologisch gezien is een 60-plusser ook niet meer van zijn ongelijk te overtuigen, die wordt immers steeds minder flexibel in zijn opvattingen. De eerste overtuiging is niet meer om te buigen naar rationeel denken. Veel jongeren die zich laten vaccineren, zijn zich van geen kwaad bewust van de gevaren. Zij lezen zich überhaupt niet in, zij willen maar 2 dingen: weer op vakantie kunnen, en naar evenementen.....snuif en slik lekker verder, zou ik zeggen.....
    Nog steeds geen stapels kisten achter de ziekenhuizen, de bejaarden alhier hebben een uitbraak massaal overleefd, de maatschappij gaat naar de klote, voor mensen die al jaren kunstmatig in leven zijn gehouden, en wel degelijk een groep die er lustig op los heeft geleefd. Ik niet, ik ben er klaar mee: ik doe het zéker niet voor een ander, en al helemaal niet, gezien het feit, dat ‘wij’ met zijn alles 90 miljoen kilo vet zijn aangekomen. De boodschap kom naar niet binnen bij die zogenaamde risicogroep. En ik laat me al helemaal niet vaccineren met een wazig middel omdat een schoolmeester roept dat dát de enige oplossing is. Ze hebben er NIET voor gestudeerd, al denken veel mensen van wel. Het is niet de enige oplossing, het is schandalig dat dit gedwongen wordt. Samen ten onder? Laat je vaccineren, maar laat anderen hun gang gaan, weg met de maatregelen!
     
    bigodino likes this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #543 328gts1987, May 9, 2021
    Last edited: May 9, 2021
    Een nieuw diepte-punt:

    Een bekende (lees: mede Fchatter) maakte "iets" bijzonders mee. Bij Ikea zijn ze echt de weg kwijt, blijkt.
    Als je daar namelijk zonder mondkapje naar binnen wil ben je verplicht een sticker te dragen op je kleding... een gele...
    Als dit associeert met WWII ben je een wappie?

    Image Unavailable, Please Login

    Gelukkig trof ik het zelf beter vandaag, op het terras. Wat een verlichting om weer eens gezellig onder de mensen te zijn in een zonnetje, glaasje, hapje.
    Geen mondkapje te zien zowel binnen als buiten, op gasten of personeel. We gaan dus echt terug naar het "oude" normaal (zonder gele sticker)

    Image Unavailable, Please Login
     
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Uiteraard heeft zo'n stikker niets te maken met WW2.
    Het is natuurlijk heel simpel: Ikea is een winkel en die heeft de verplichting dat er maximaal xx mensen naar binnen mogen en dat ze ook mondkapjes moeten dragen. (want binnen)
    Als die ineens ook willekeurig mensen zonder mondkapjes binnenlaten, dan wordt het 1 grote puinzooi natuurlijk en loopt Ikea het risico dat de tent dicht moet.
    Dus als mensen een ziekte of ander probleem met mondkapjes hebben moeten ze zich even aanmelden en is iig duidelijk dat de Ikea zijn best heeft gedaan.

    Dat zo'n stikker mss niet de meest gelukkige oplossing is, lijkt me logisch.
     
    Melvok and Andretti Molletti like this.
  20. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Wat ik dan nog niet helemaal begrijp, is dat je dat ook kan zien aan het feit dat ze geen mondkapje op hebben.


    Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
     
  21. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ik ben net 60 geworden en dacht daar anders over, maar je hebt helemaal gelijk... sorry dat ik me zo generaliserend gedroeg en niet luisterde naar je argumenten.
    Het spijt me ook dat mijn generatie een wereld achterlaat waar amper in te leven is.. al die vrijheid is verwarrend.

    Op elk autoforum zie je dit soort excessen, jammer want het zou gewoon over auto's, en hier Ferrari in het bijzonder, moeten gaan.
    Maar nogmaals ik ben een halsstarrige ouwe gek he!
     
    rysc97 likes this.
  22. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dit topic gaat niet over auto's, ik zeg het maar even. Maar inderdaad is het de vraag of de 'nieuwe' wereld fijn is om in te leven.
    De meeste evenementen worden reeds anderhalf jaar gecanceld, opgeschoven, of onder strikte voorwaarden georganiseerd.
    De tijd tikt door......de mogelijkheden nemen af (juist voor de ouderen die nog wat wilden genieten, reizen, uit eten, dagjes uit, enz). Over welke vrijheid heb je het dan? De vrijheid om op een stoel te gaan zitten?
    Een ritje NH, maar eerst zo'n ding in je neus om er aan mee te mogen doen??? Ik bedank voor die maatschappij.
    De kleine dingen? Ik zou nog graag een paar keer met mijn vader ergens een hapje willen eten.
    De meesten zullen al aan de maatregelen gewend zijn, maar ik zal er nooit aan wennen. Ik zal dit nooit accepteren. Temeer omdat de overheid grof faalt in een degelijk beleid. Ze laten op werkelijk alle fronten steken vallen. Niet mee eens? Vertel dan maar wat ze goed hebben gedaan.....voor mij doen ze niets. Ze geven niets, ze incasseren alleen maar.
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Onze evenementen gaan cfm het jaarprogramma door Steef, dat heb je kunnen volgen.

    En volgens alle regels … en een mondkapje dus alleen als je naar het toilet gaat … :)

    Bovendien zal binnenkort het merendeel van de rijders wel een spuit (of 2) gehad hebben …

    Op naar de Zomerrit op 27 Juni.
     
    Ferryducati and Ajax de 1e like this.
  24. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #549 bigodino, May 26, 2021
    Last edited: May 26, 2021
  25. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    hou toch eens op en ga een spuit halen
     
    360Marnix and Ferryducati like this.

Share This Page