Ferrari foto van de dag! | Page 108 | FerrariChat

Ferrari foto van de dag!

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MvT, Oct 13, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Dan vind ik het geinig. Er staat op YouTube ergens een filmpje van een Nederlandse 456 op LPG. Het gebeurt dus wel echt.

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
  2. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Yep, ergens bij Oostvoorne toch? Was ook een foto in een tunneltje met koeie-letters ... (graffiti) op de achtergrond.
    Was nattig en behoorlijk koud want we moesten steeds wachten op een parkeerplaats als jij vuto's maakte vanuit de kofferbak.
    Volgens mij was er ook een CS bij maar dat kan ook een andere sessie zijn geweest.
    Ik heb geen idee welk jaar het is geweest, jij?
     
  4. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Tja, dat snap ik nu echt niet he. Waarom doe iemand dat?

    Sent from my SM-G981B using FerrariChat.com mobile app
     
  5. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik zag Opa's 360 te koop staan volgens mij, correct? Goed bereden getuige de km stand, maar als het kon zou ik hem zo kopen...

    Sent from my SM-G981B using FerrariChat.com mobile app
     
  6. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Klopt, als je meer wil weten kun je beter eerst contact opnemen met mij.
     
  7. F131 one of one

    F131 one of one Karting

    Oct 12, 2019
    113
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Taco Vonk
    Het eerste filmpje van de 456 op LPG laat zien waarom de eigenaar het deed. In die tijd was LPG een goed alternatief voor benzine slurpende auto`s. De LPG techniek was zo goed dat menig auto beter op LPG dan benzine reed, en schoner. Het was gewoon een uitdaging voor het inbouwstation om een Ferrari op LPG te laten rijden. De 456 liep ook subliem op LPG maar omdat de auto hierdoor onverkoopbaar bleek is de hele installatie er jaren geleden weer uitgehaald. De auto staat sinds kort te koop op marktplaats.
     
    marcos likes this.
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Link van video waarin hij zelf uitlegt waarom is duidelijk:


    Ik weet niet of deze auto €50k waard is. Is best wel aan gesleuteld en onbekend is hoeveel LPG km's zijn gereden.
     
  9. F131 one of one

    F131 one of one Karting

    Oct 12, 2019
    113
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Taco Vonk
    Er is nauwelijks op LPG mee gereden. Was geen auto voor dagelijks gebruik en een vriend van mij kocht de auto een jaar of 8 geleden. Lpg installatie ging er meteen uit en daarna hooguit 1500 km mee gereden. Vorig jaar heeft hij een groot deel van z`n verzameling auto`s verkocht { aan de "handel"} waaronder de 456.
     
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Eerlijk gezegd zou ik hem ook niet willen hebben, althans niet voor 50K, LPG en een Ferrari motor vind ik een risicovolle combinatie.
    Er moet een hoop worden aangepast, temperaturen in de motor met LPG kunnen voor veel ellende zorgen, zelfs als er zogenaamd maar even meegereden is. Als het allemaal geweldig zou zijn dan was de auto niet onverkoopbaar geweest.
    Voor een 15-20k is het een ander verhaal, maar dan zou ik nog steeds niet staan te juichen moet ik eerlijk zeggen.
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag een foto van de dag uit de "andere stal" (als je al een stier in een stal krijgt...:D)
    Deze foto heeft een verhaal, een 7 (seven) tunnelen verhaal om precies te zijn. Dat was een (bijna) vast onderdeel van de Fchatters hier in de jaren 2007-2015.
    We spraken dan af op zondag morgen vroeg (07:00 was geen uitzondering) in de zomer om vervolgens tunnels rondom Rotterdam (thuiswedstrijd :rolleyes:) schoon te blazen.
    Dit onder toeziend "oog" van verschillende mede weg gebruikers. Toevallig was dit ook een keer een Politie bak/KLPD. Een sportieve want die wilde wel even een wedstrijdje doen (op een lege A15) met de oranje Gallardo. Wij keken verrast toe hoe de beide ervandoor gingen in een bloedvaart. Ik hoorde Gijs nog zeggen: "Wat doet die nou?" :D:D:D

    Afijn, de heren met pet gingen rechtdoor richting Spijkenisse en wij gingen de Maastunnel een veeg geven. Wat een moment en dus hierbij de foto gemaakt door grootmeester Pterps die zo vriendelijk was het kenteken van de KLPD te blinden:

    Image Unavailable, Please Login




    Er werd van deze bijzondere tochten heuse (bijna) professionele DVD's gemaakt (deze clip haalde het niet door de heftige bewegende camera, zal de spanning van Bram geweest zijn).
    De DVD geeft 50min kijkplezier en een glimlach voor de rest van de dag :)
     
    Harry-SZ, milko1969 and dirktor like this.
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag 9 jaar geleden, bevrijdingsdag 2012, was de aflever dag van "Vlammetje" bij Kroymans. Ik weet nog goed dat ik de week ervoor Sander vroeg of "er wat mensen" bij de aflevering aanwezig mochten zijn. Zijn antwoord: "Natuurlijk, gezellig. Hoeveel denk je dat er komen?"
    Na de aankondiging hier op Fchat, polste ik het animo maar eens. Die was best groot, bleek. Ik belde Sander dus op en vertelde hem begin die week dat er wel 20 personen zouden kunnen komen.... Hij reageerde spontaan: "Leuk jo, gaan we iets leuks van maken".
    Midden die week kwamen daar nog eens 10 aanmeldingen bij. Waar ik hem ook van in kennis stelde. "Geen probleem, we zien jullie zaterdag. Het wordt mooi weer"
    Vrijdag nog maar eens gebeld met Sander. Of alles gereed was? De auto vooral :D

    Afijn, Zaterdag was er dus een heuse parkeer-regelaar opgetrommeld en kwam iedereen binnen druppelen voor de introductie van "vlammetje" binnen de Fchat familie. Kroymans had voor voldoende gebak gezorgd en nog belangrijker: voldoende glazen met bubbels om te proosten. Er waren 54 personen toen het doek eraf ging, inmiddels 79.567km geleden (toen was de stand 5.300 km)

    De verjaardagsfoto van Vlammetje:
    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login
     
  13. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Van harte!

    Gr. Martin
     
  14. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    935
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Jaa dat was een leuke dag fred!
     
  15. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Gefeliciteerd Fred & Wilma! De straat lag open, herinner ik me!
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx,

    @ Vu, dat je nu precies dat bij is gebleven. Maar het klopt. Iedereen kwam via de "achterkant" binnen en maakte Pterps voor de deur deze op een lege laan:

    Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ and hautessa like this.
  17. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Werkenlijk prachtige foto.
    Het geluk straalt er van af!
     
  18. Maximus1977

    Maximus1977 Formula Junior

    Feb 13, 2016
    324
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Heb je hem nog ?
     
  20. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
  21. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    st@ven likes this.
  22. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Aangezien dit een foto-van-een-dag-lang-geleden draad begint te worden.... vandaag 8 jaar geleden plaatste Vu dit op zijn FB pagina, een foto van een paar weken daarvoor. De auto is vlak daarna verkocht. Ik mis deze schoonheid heel erg.
    Image Unavailable, Please Login
     
    Fumacher, Melvok, EnzoItaly and 4 others like this.
  23. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    773
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Fotoshoot 9-6-2021 :
     

    Attached Files:

    Nicolas21 and Nasa1990 like this.

Share This Page