Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3660 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Was idd weer even gezellig, daar in Hilversum.

    Opmerkelijk is het (vrijwel) ontbreken van aantallen gebruikte Ferrari's … men houdt ze vast …

    Daar "klaagden" de verkopers ook over.

    Alle nieuwe modellen zijn t/m 2022 uitverkocht, wat rest is dan normaal gesproken een aantal inruilers … Nu dus even niet …

    De koffie is altijd prima daar.

    Image Unavailable, Please Login
     
    JazzyO and marcos like this.
  2. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wat heeft voor jou de doorslag gegeven om toch te kiezen voor de Esprit t.o.v. De Mondial, de looks, de Turbo of tweezitter t.o.v. 2+2? Ooit in Motor Klassik was er een vergelijk tussen een Mondial Q en vroegere Esprit en daar gaf men ook aan dat het behoorlijk verschillende voertuigen zijn qua beleving, geluid en zeker ook wegligging.
     
  3. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Dat was mij ook opgevallen. Net de huizenmarkt...

    Sent from my SM-G981B using FerrariChat.com mobile app
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Is het niet zo dat in de huidige tijd "alles" een beetje gek is? Ik hoorde gisteren zoals Mel aanhaalde dat het merk Ferrari (mede door het lanceren/uitbreiden van de modellen range die ze voorheen niet hadden) nog door deze crisis kan komen.]
    Kijken we naar de huizenmarkt dan is die zwaar overspannen en zijn investeringen nu riskant want blijft het wel die wel zo (hoog)? Geld is bijna gratis te lenen op dit moment met die absurd lage rente, teken van een zwakke markt en zal gecorrigeerd moeten worden.

    Dan de valuta's/cripto's die bouncen op en neer en met het kapitaal wat nu (bijgedrukt) wordt moet er een "keuze" gemaakt worden welke de slag om de (wereld)markt gaat winnen. Gaan we af van het bankenstelsel wat duur, corrupt en doordrenkt is van politiek? Of stort de cripto volledig in als iedereen massaal uitstapt?
    Had ik al gemeld dat enkele maanden geleden de olie-vat-prijs een negatief getal was? En dat nu de benzine prijs nabij een record is? Hoe gek kan het gaan in zo'n korte tijd?Het is ook niet meer uit te leggen, puur gokken lijkt het.

    Kortom het is een verwarrende tijd en listig om juiste keuzes te maken. In ieder geval niet (mijn) tijd om grote investeringen in toys te doen.
    Hoewel ik wel gisteren genoten heb in de showroom met al dat moois om me heen. Nog meer van de rit erheen en terug. Zouden meer moeten doen hier, de draad oppakken waar we die los hebben gelaten vorig jaar.

    Forza Ferrari (& life)

    jm2c
     
    Ajax de 1e likes this.
  5. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Zo, heb wat bij te lezen.....:)
     
  6. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
  7. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met de huizenmarkt, als de klimaatmaatregelen hun uitwerking gaan krijgen. De meeste huiseigenaren hebben nog niet in de gaten wat er boven hun hoofd hangt. Enorme investeringen in isolatiemaatregelen en gasloze installaties (en denk dan bij isolatie niet aan de spouw volspuiten, maar aan 30cm dikke gevelisolatie). De huiseigenaren met een laag inkomen zullen geholpen worden met leningen die rente- en aflossingsvrij zijn (maar overigens vooralsnog zwaar tekort schieten om de aankomende normen te halen). De rest kan het uit eigen zak gaan betalen. Er wordt nu nog geroepen dat het allemaal kostenneutraal moet en vrijwillig, maar dat is onhoudbaar en de stemmen voor dwang worden steeds luider. Hou er maar rekening mee dat je bij "natuurlijke momenten" (lees: verkoop) verplicht zal worden maatregelen te treffen. Grote kans dat daarmee de huizenmarkt op slot gezet wordt.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Even weer iets heul anders en wat met ons merk te maken heeft. In Florida is er een dealer CNC genaamd. Deze dealer bestaat al jaren en genoot een goed reputatie. Genoot, want daar is echt iets serieus mis waar veel auto-eigenaren (meeste Ferrari maar ook andere merken worden daar verkocht) de dupe van worden.

    Het gaat hoofdzakelijk om consignatie verkoop, die wel plaats vindt maar waar de verkopende partij niet het geld ontvangt en de kopende partij niet de eigendoms papieren... Juridisch is er geen sprake van diefstal want je geeft de auto (in consignatie) vrijwillig af. Dus claimen bij de verzekering voor diefstal is niet mogelijk.
    Je auto is echter weg.
    De kopende partij betaald netjes de auto maar ontvangt niet de eigendom papieren. Verzekeren is dan niet mogelijk en om nu onverzekerd rond te gaan rijden...
    Sterker, er zijn gevallen waarbij de koper wel een schade reed en toen pas ontdekte dat hijzelf de auto niet kon verzekeren (ondanks premies betaald te hebben, boefjes die verzekeraars).
    De schade moest worden verhaald op de verzekering van de eerste eigenaar, als die de verzekering had aangehouden (wie houdt een verzekering aan als je hoort dat de auto is verkocht?). Vaak was die al opgezegd ervan uitgaande dat het geld wel snel zou volgen, toch?

    Kortom een boel gaande afgelopen maanden en Dan (Normal Supercar-guy) heeft de boel publiekelijk gemaakt met zijn (kleine) You-Tube kanaal.
    Sommige eigenaren kunnen hun auto terug krijgen maar vele ook niet, laat staan het betaalde geld...

    Hier een update van Dan die uitlegt dat consignatie verkoop een tricky business is alsook valet parkeren (juridisch een zelfde handeling). Oppassen dus!

     
  9. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Ik weet niet meer in weke draad wij het hadden over de speciale witte 308 GTB Gr4 ?
    Kwam deze foto tegen. Was dit al een bekend foto?

    Image Unavailable, Please Login
     
    275gtb6c and JazzyO like this.
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ben geen (grote) fan van Sjoerd maar heeft wel altijd bijzonder auto's. Dit keer de SF90, hij rijdt er volledig elektrisch mee, op de voorwielen...
    Hij vraagt zich terecht af waar de wereld naar toe gaat:

     
    Bas and JazzyO like this.
  11. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    ik geloof niet dat dit mijn 308 is, weet ook niet meer waar dit gepost werd. Wel heb ik net een set extra wielen gekocht mocht het mooi weer zijn... (straat legaal, maar bijna slicks). Ga de cento ore rijden begin juni.

    Ciao
    Oscar
    Image Unavailable, Please Login
     
  12. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Cento Ore.. geweldig, genieten Oscar!

    ik heb de Nuvolari in de planning staan

    Frans
     
    Melvok likes this.
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooi setje wielen en die banden zijn gaaf!

    Modena cento ore ben ik 10 jaar geleden toevallig eens geweest als toeschouwer. Erg leuk evenement.
    Gave auto's en weinig toeschouwers etc. (toen althans)
     
  14. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Stratos wielen? Gaaf, voor en achter verschillende breedtemaat.
     
  15. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sorry Onno, had de post gemist. Inmiddels staat zij (=458) op "hoge hakjes" zodat de velgen netjes bijgewerkt kunnen worden. Volgens Alex geheel gezond.
    Leuk te zien dat de Lotus zo bevalt. Hoort duidelijk in "je nieuwe leven".

    Wij (=328gts1987 & Marc(h)) zijn gisteren ook even gaan kijken bij Alex. Kwamen daar verschillende F-chatters (Fonias, Paulus) tegen die daar spontaan waren aan komen rijden. De koffiemachine kreunde bij al dat getap :D
    De 348 van Paulus nadert nu de eindfase, is toch snel gegaan moet ik zeggen. Ziet er ook beter/netter uit dan nieuw.

    Zoals gezegd kreeg ik een lift van Marc in de 360 spider, heerlijk die kap naar beneden en in de zon een heerlijke (lees: vlotte) rit naar Oss.
    Wel gelden er "bepaalde" regeltjes als je bij Alex op het terrein wil parkeren. Deze worden met ferme hand gehandhaafd.
    Zo bleek op de 360 nog "bepaalde" namen te staan die daar niet thuis horen wil je binnen het hek parkeren.
    Er werd ter plaatste "gehandhaafd" door de Wizzard him zelf (met toestemming van de eigenaar, hoewel die had pas door wat er gebeurde toen het al was gebeurd...:p). Zelfs de kenteken-houder werd niet overgeslagen :D:D:D

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Na de inspectie:


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Vervolgens nog een Mc D gescoord waar naartoe onderweg we nog een tijdje opreden met een F430. Geen idee of dit F-chatters waren. Zo ja, roept u maar!

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     

    Attached Files:

    Harry-SZ and JazzyO like this.
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Edit: laatste foto is na inspectie
     
  18. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Leuk, de Fchat spirit leeft nog volop. :) Is er nog door anderen gereden dit weekend? Ik was met de Esprit naar Duitsland gisteren (nou ja, 5 km over de grens). En vandaag was de Boxster aan de beurt, blijft een heerlijke auto.
    Image Unavailable, Please Login
     
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    JazzyO likes this.
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    JazzyO, Harry-SZ and Jonkheer like this.
  21. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Was ook mooi weer dit weekend om mijn recent gekochte (voor mij) nieuwe speeltje uit te laten :)
     

    Attached Files:

    Melvok, JazzyO, Harry-SZ and 2 others like this.
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gaaf ding man!!
     
  23. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dank! Ik ben er ook heel erg blij mee.

    Ik heb lang nagedacht over het kopen van een 458 Speciale maar vond de Aventador Superveloce zeker in deze kleurstelling uiteindelijk toch “specialer”

    Hierbij een paar plaatjes voor degenen die niet op een videolink willen klikken

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    JazzyO, modena82, Harry-SZ and 2 others like this.
  24. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    JazzyO likes this.
  25. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Gefeliciteerd Chris, gave wagen.
     
    ChrisW1 likes this.

Share This Page