Uit den ouden doosch... | Page 27 | FerrariChat

Uit den ouden doosch...

Discussion in 'Holland/Belgium' started by roger_l, Aug 21, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat deze "paarden" dorstig werden op zo'n warme dag is te verwachten. Er moest dus ook getankt worden door verschillende die al soms honderden km's moesten rijden om mee te doen. Dat waren altijd ook mooie momenten: tankstation overval met 10 tallen ferarri's. Hoop commotie, lange rij voor de pomp als ook voor de kassa. Waar stee vast de bediende een opmerking maakte nooit een ferrari te zien en nu dus bon na bon moest uitdraaien voor uitsluitend ferrari's :D:D:D
    Zelf maakte ik ooit de fout (niet op deze meeting) door het rode vul-pistol te pakken en onbedacht in de 328 te steken. Na het automatisch afslaan vond ik het bedrag wel erg gunstig/laag.... Het was dus de rode pistool voor diesel :mad:
    Ook dat werd opgelost door Hans, de sleutel F-chatter. Alles aftappen (ik had nog niet gestart) en vervolgens opnieuw tanken.

    Afijn: tank overval toen in 2007, met daarna de bunker die speciaal voor ons open ging:
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login


    Dat zo'n "bende" aandacht trekt was vaste prik. De KLPD kwam steevast een kijkje nemen op zo'n dag maar liet ons altijd met rust (mits we ons redelijk gedroegen). Dat de snelheden soms "iets" te hoog waren begrepen deze mannen vaak wel en bovendien waren niet alle weg gebruikers toen al in het bezit van smart-phones die bepaalde "acties" vast konden leggen. Er was dus gewoonweg geen bewijs, zolang je dat niet in het gezichtsveld deed van deze heren.

    Gelukkig waren er ook positieve media. Het gebeurde dat soms een lokale krant verslag deed van ons bezoek. zo'n artikel werd dan soms via via op de F-chat gezet. Zo ook in 2007. Er was een journalist getipt die een verslag maakte in een lokaal krantje. Geen idee of die krant nog bestaat in het huidige tijdperk, zal wel een click-bate site geworden zijn...
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Op de dag werd de initiatiefnemer bedankt voor de toomloze inzet voor het organiseren/oproepen tot zo'n meeting. Dat was Henk deze editie en kreeg een vergrote foto van zijn 360 met alle deelnemers-handtekening op de achterkant. Hij heeft zowel de 360 nog alsook deze foto die bij hem in de keuken hangt meen ik.
    Mooie tijden waren dat, niet alleen de meetings maar ook de spontane "rondje om de kerk" ritjes die vaak op centraal gelegen carpool begonnen. Jammer dat de social Media dit hebben verbannen. Blijkt dat een chat (die voor iedereen toegankelijk is) meer sociaal contact opbrengt dan die (besloten) facebook/twitter/app pagina's. Daarmee blijf je in het zelfde cirkeltje hangen en sterven die uit doordat er geen "aanwas" bijkomt... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    djfrens, Jeka, Harry-SZ and 2 others like this.
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Leuke herinneringen en het lijkt niet eens zo lang geleden totdat ik die (slankere) koppies zie :)
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    en met haar (sommige dan) :D
     
  4. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Leuk om te zien Fred! Ik was erbij maar had nog geen Ferrari, dat kwam 2 maanden later. Die 365BB was een paar jaar later van mij, tegenwoordig ziet ze er zo uit (fantastisch werk van ForzaService, de auto was slecht):


    Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ likes this.
  5. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Fred, volgend mij is er nog steeds animo voor dit soort spontane ritjes. Moet je uiteraard wel de juiste mensen benaderen.
     
  6. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Gave bak, zeker in deze kleuren combi.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    David zal er blij en trots op zijn. Is de auto nog in NL?

    Klopt maar ik "organiseer" niet alles en wordt ook gevraagd. Het lijkt mij dan niet de bedoeling daar zelf mensen bij te gaan halen, toch?
    Maar het weer knapt op, regels versoepelen dus de (hoge) benzine prijs (olie prijs heeft nog nooit zo laag gestaan, weer zo'n "corona effect....") op de koop toe. Ik tankte afgelopen weekeinde +€ 160,-....

    Afijn terug naar de oude doosch. Onno haalt zijn eerste ervaring met Ferrari aan. Mijn eerste (live) contact was niet gelijk een koop. Maar wel een bijzonder moment. Het was in 1987 op de auto RAI waar ik met een groepje maatjes naar toe ging. Een van deze jongens (mannen waren we nog niet hoewel we daar anders over dachten, toen) had een Kadet. Geen GSI maar een 1,6 :p
    Afijn, we kwamen aan in de auto-wereld en liepen in een streep naar de Ferrari stand. Het merk waar we al jaren posters van aan de muur hadden.
    Daar stonden ze: Testarossa, Mondial, 328 GTS en een F40!
    Nu had ik die dag een (refer)speldje op gedaan van ferrari/cavallino. Ik stond netjes achter de afzettin die het massale publiek op afstand en tussen de auto's moest houden. Daar stonden we dan, ons groepje: te kwijlen achter een hek, smachtend naar dat rood te kijken. Ik wilde meer, en tja dan houdt zo'n touwtje mij niet tegen. Ik zocht dus (oog)contact met een van de verkopers, Jos van de Kleer leerde ik decenia later, toen ik bij Kroymans op bezoek kwam. Maar dat is een ander verhaal.

    Dus na aandacht te hebben getrokken kwam hij naar ons toelopen. Ik stelde wat vragen over de Testarossa en kreeg het voor elkaar een verkoop folder te bemachtigen. Toen Jos deze kwam brengen (hij moest even naar de andere kant van de stand lopen) had ik inmiddels genoeg moed verzameld te kunnen vragen om even op de stand/dichtbij te mogen kijken. Hij dacht er een seconde over na maar zei toen: stap er maar even overheen...
    Daar liep ik dan; begeleid (hij bleef bij mij lopen) tussen de verschillende modellen. Uiteraard liep ik in 1 streep naar de F40, een icoon, een gods-wonder op wielen. Na deze even bekeken te hebben liep ik van de een naar de ander. Nog steeds met Jos op mijn hielen.

    En toen gebeurde het: Er ontstond rumoer in het publiek. Ik keek op en zag dat een deur van de F40 werd geopend. Blijkbaar was de eigenaar (lees: caretaker :D) aangekomen en moest in de F40 zijn. Ik keek Jos gelijk aan en vroeg: "ik durf het bijna niet te vragen..." waarop Jos zei dat hij het wel even aan het heerschap zou gaan vragen. Hij liep op de beste man af en stelde de vraag. De man keek naar mij en knikte naar Jos. Enkele ogenblikken later zat ik dus in een heuse (spliksplinter nieuwe) F40. Ik herinner mij nog de stugge bekleding en de harde stoelen. Ik kon mijn geluk niet op.
    Het groepje vrienden stonden nog steeds achter het koord te wachten en zagen dit allemaal gebeuren. Helaas toen nog geen mobieltjes (1987) of zelfs digitale camera's.

    Laatst vond ik echter enkele analoge foto's hier op Fchat van die Rai en de F40. Geen idee wie de eigenaar was, ook geen idee waar de F40 nu is (of zelfs nog bestaat). Ik zou graag willen weten van die auto of eigenaar.

    De foto's die ik vond:
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login


    Mocht iemand nog meer foto's hebben van die Rai of nog beter info over de auto/eigenaar dan komt het cirkeltje alsnog rond.
     
    Harry-SZ and lewie like this.
  8. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Alleen als er een beurt nodig is. Normaal gesproken leeft ze op Jersey.
     
  9. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    De F40 is 78321 : https://www.ferrari-register.nl/ferrari/home/stradali-nuovi/288-f40-f50-enzo/f40/78321
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bedankt Bert! Geweldig. Zo te zien aan de foto's mocht jij ook even de stand op?
    Zie nu dat het 1989 was ipv 1987 maar dat doet er verder niet toe.
    Weet je misschien wie er in dat jaar eigenaar was van de #78321? Bestaat er een site waarop dit bijgehouden wordt dat jij weet?

    Ps hoe weet jij dat het de #78321 was? Op de stand even op stuurkolom gekeken?
     
  11. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ik ben daar niet geweest hoor. Ik ben naar de site van Marcel gegaan ik keek bij de F40's, zag daar gelijk een foto die op de beurs gemaakt leek te zijn.
     
  12. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    #78321 heeft op kenteken XB-63-RK gestaan. Maar dat kenteken is niet meer bekend bij de RDW. Ik denk dat we op Tonnie moeten wachten, hij zal wel weten waar ze uithangt.
     
  13. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
     
  14. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zie ik mezelf daar nu staan? :p
     
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zou zo maar kunnen.
     
  17. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Super dat je na al die jaren te weten komt in welke F40 je toen hebt gezeten! Mijn eerste zit in een Ferrari vergeet ik ook nooit meer. Het was toen ook meteen goed raak, met een Testarossa, 328 GTS, 288 GTO, 250 GTO, 250 LM, 250 GT SWB en 512 BBi...!

    Hier nog een foto uit de oude doos: er zit een verhaaltje achter, die goed weergeeft hoe het ging vóór de tijd van internet, smartphones en navigatie.
    Image Unavailable, Please Login
    Deze foto is genomen in 1999. We hadden toen al wel internet en mobieltjes, maar nog niet zoals nu en navigatie in ieder geval niet. De FCN had een rit naar de beroemde collectie van Pierre Bardinon geregeld. Drie mede Ferrari fans en ik wilden daar graag bij zijn, dus wij reden ook die kant op. We hadden wel contact gelegd met Arthur Leerdam, maar een ontmoeting net over de Franse grens mislukte, zodat we niet echt goed aan konden haken bij de Ferrari's. We zijn toen maar op de bonnefooi gaan rijden, in de hoop de Ferrari's ergens op te pikken. We zaten op zo'n typisch lange snelweg in Noord-Frankrijk, toen we in de verte iets zagen rijden wat op een Ferrari leek. En die nam net een afslag. Dus wij ook en jawel, het waren de FCN Ferrari's! Dat had niet veel gescheeld, of we hadden nog uren op de snelweg naar nowhere gezeten...
     
    MvT, Harry-SZ and Fumacher like this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooi peter, plaat en z'n verhaal. In dit geval ook met mooie F'jes in actie.

    En het vervolg, de collectie? Hoe zag die eruit?
     
  19. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Februari 2012 is deze geëxporteerd. Geen idee waarheen

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
  20. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ik zal Peter verder niet het gras voor de voeten wegmaaien (ik was er ook in 1999 met een vriend). Maar deze foto wil ik jullie, en vooral Peter , niet onthouden. Het is zeker niet mijn beste foto.

    Image Unavailable, Please Login
     
    JazzyO, Fumacher and bigodino like this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wtf, Peter in een 250SWB door B/Fr knallen?! Die staat nog op het lijstje bij mij.

    Waar blijven de foto's van die collectie nou?
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx Marnix, ik ga Tonnie maar eens lastig vallen. Wil die auto toch nog een keer zien, al staat hij over "de grote plas" heen.
     
    360Marnix likes this.
  23. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Dit is op de circuit Mas du Clos.

    Van de collectie zul je (hoogst waarschijnlijk) niets zien. We mochten binnen in het kasteel geen foto's maken. Maar ik kan je verzekeren dat het bezoek aan de collectie overweldigend was.
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kom wel dit tegen:
    https://sfcriga.com/pierre-bardinon-a-ferrari-museum-in-france
     
  25. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Helaas, de collectie was van een ongekend hoog niveau, maar foto's mocht je binnen niet maken. Dat was natuurlijk bijzonder frustrerend, maar gelukkig zijn er best veel boeken en tijdschriften waarin de auto's te zien zijn. En bovendien had Bardinon een privé circuit op zijn landgoed, waar de FCN deelnemers hun Ferrari's de sporen konden geven. Dus het was meteen een circuit evenement! Heb toen met een aantal Ferrari's mee mogen rijden, inclusief de SWB (replica) van Melcher die Bert op de foto heeft gezet.
    De auto's van Bardinon waren volgens mij allemaal rijklaar en eentje hebben ze tijdens het FCN bezoek getest. Die heb ik natuurlijk uitgebreid op de foto gezet! Ik zal vanavond wat posten.

    Edit: ik zie dat Bert me voor was!
     
    JazzyO likes this.

Share This Page