Gek die marktprijzen | Page 11 | FerrariChat

Gek die marktprijzen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ajax de 1e, Feb 7, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    De marktprijzen zijn van wat men er voor wil betalen.
    Betaald men niet de hoge prijzen gaat de prijs naar beneden.
    Betaald men wel de hoge prijzen gaat de prijs omhoog.
    Vraag en aanbod, is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven.
    Als je niet de prijs wilt betalen op moment dat je ermee bezig bent koop je gewoon niet, zo simpel is het.
    Mensen laten zich nog weleens gek maken maar een beetje boerenverstand kan nooit geen kwaad.
    Altijd iemand meenemen die er emotioneel niets mee heeft.
    Tevens altijd iemand raadplegen voor technische ondersteuning, PPI oid, een must voor Ferrari's nmm.
    Ik koop alleen als ik het geld ervoor over heb en met goedkeuring van The Wizard.
    Rest is irrelevant nmm.
     
    JazzyO and EnzoItaly like this.
  2. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Seizoenen werken ook mee. Ik kijk al jaren regelmatig op de nodige verkoopsites. In het najaar zijn de prijzen doorgaans lager dan in het voorjaar. Logisch, maar op korte termijn kun je niet oordelen over de trend naar mijn mening. En daarnaast, vraagprijs is niet de verkoopprijs. Wellicht is de onderhandelingsmarge afgenomen en zit de verkoopprijs nog steeds op hetzelfde niveau als 3 jaar geleden...

    Daarnaast sluit ik me aan bij Chris. Vraag en aanbod bepaald de prijs. Ik wacht op de dag dat de F40 en F50 uit de gratie zijn... :rolleyes:
     
  3. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Maar als je een Testarossa in hoogtij (prijsniveau 2016/2017) gekocht had voor 175k, was je nu wel mooi zuur. Economisch gezien.
    Idem F40 voor 1.5 miljoen.

    *relatief gezien. Want je hebt er 3 jaar volle plezier van kunnen hebben en als je nu bezweek aan Corona? Wat had je dan aan die bespaarde zak met geld? Niet de lol van de afgelopen 3 jaar!
     
  4. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Idd, ik ook. Zou graag F40 naast de Testarossa zien :D
     
    marcos likes this.
  5. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Niets zuur, de mensen hadden het er blijkbaar voor over.
    Je moet het niet kopen, je wil het kopen.
    Als het uit liefhebberij is minder erg, je hebt er iig 1 (gehad).
    Als handelaar om er hopelijk een slaatje uit te slaan, eigen schuld dikke bult. Geen medelijden mee, zij drijven alleen maar de prijs op.
     
  6. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    EUR 175k was toch meer het top-prijsniveau voor de 512TR en niet voor de reguliere Testarossa?
     
  7. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    De Monospecchio ging daar nog overheen meen ik.
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik communiceer nog met vriend Mohammed uit "Midden-Oosten" die de 512TR van Kroymans kocht die daar K€225 moest hebben.

    Heb hem in de afgelopen tijd al meer dan eens aan onderdelen moeten helpen …

    Wat te denken aan bijv de chroomlaag die uit de achterlichen verdwijnt / loslaat ….

    En een mistlamp die vrijwel niet meer te koop blijkt … ook niet via de off fabriekslijnen.
     
  9. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    YES , dat dus ! :thumb:
     
  10. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    De markt....................lijkt redelijk stabiel.
    De onlangs geveilde 355 had ik iets hoger ingeschat (67,5K) op basis van de dealer-/handelsprijzen, maar deed 57K. Ik wens de nieuwe eigenaar veel plezier met zijn aanwinst (als deze ook daadwerkelijk voor dat bedrag gegund is).
    Ik zie de prijzen van bijna alle geautomatiseerde versnellingsbakken dalen, maar niet als er een handbak in zit, dan lijkt de auto waardevaster (Ferrari, Aston, Porsche, M3, M2 CS enz)....dus als het om waardebehoud en 'fahrvergnügen' gaat: bestel in godsnaam een handbak! :D

    De markt is in elk geval niet 'ingestort'!
     
  11. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Heeft ook voordelen als de markt wel instort, dan kun je weer net als vroeger zo net na de eeuw wisseling weer een 308 kopen voor 20K een Testa Rossa voor 35K en een 456 voor 22K, dat waren goede tijden. Een 250 GTE had je voor rond de 40K net als een 330 Gt, een Daytona tikte toen de 100K nog net niet aan in die tijd. Laat maar lekker crashen die markt wat dat betreft.
     
  12. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja een 250GTE of 330GT stond altijd op mijn lijst als enigszins betaalbare classic V12.
    Dat is al heel lang niet meer zo.
     
  13. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dat is voor Ferraris i.i.g. niet meer mogelijk.
     
  14. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Vandaar dat groene manneke.... ;)

    Die lage prijzen gaan zonder staatsinmenging nooit meer voorkomen. Pas als er gericht geschoten mag worden op bestuurders van de ICE, dan gaan de prijzen pas omlaag....
     
    JazzyO likes this.
  15. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Hmmm - in het verleden zijn dit soort "waarheidsstatements" altijd, op den duur, onwaar gebleken. De klassiekercrisis van eind 1990 zag niemand aankomen. Ik ben het met je eens dat de huidige aanwijzingen naar jouw conclusie wijzen. Maar ik denk nog steeds dat we onderschatten wat de babyboomers allemaal hebben aangericht. Veel van de klassiekers zijn gekocht om een laatste keer te genieten voor men het bejaardentehuis in gaat. Ik geloof dat binnen een jaar of 5 de vraag/aanbod verhouding een serieuze verandering door gaat maken. Mensen van die generatie worden te oud om te rijden. En de jongere generatie heeft weinig (tot niks) met benzine. De andere serieuze factor is: andere beleggingsmogelijkheden. Op dit moment blijven klassiekers aantrekkelijk, maar zodra een dalende trend ingezet is, zal deze steeds harder gaan. Ja, je kunt je bitcoins/aandelen niet ruiken of besturen, maar een auto heeft ook heel veel aandacht nodig en niet iedereen zit daar op te wachten. Kortom, ik zie veel factoren die het landschap waarschijnlijk gaan veranderen.
     
    modena82, Melvok, 328gts1987 and 2 others like this.
  16. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Ik vind dit hele goede argumenten Onno!

    Als het verkoopsignaal eenmaal op gang komt, gaat het hard en snel. Op dit moment zijn het al 'gewone' autos zoals een volkswagen golf 1 (waar er ontelbaar veel van zijn) die veel geld opleveren bij gebrek aan mooie echte verzamelautos. Ik denk echter wel dat een Ferrari minder hard en snel getroffen zal worden dan bv diezelfde golf 1.
     
    JazzyO likes this.
  17. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Er valt me wat op, de enige auto die stabiel blijft, is Donkervoort. Uitleg: die wordt niet meer waard, maar ook niet echt minder :D
    Vooral de oudere types proberen wat mee te liften op de marktstijgingen van de afgelopen jaren, maar dit wil niet echt lukken.
    De GTO zakt wel snel in waarde. Ondanks de recente introductie, staan er al aardig wat occasions te koop.
    Maar het blijven unieke wagens, en zéker schaarse verschijningen. Je ziet meer Ferrari’s dan Donkervoorts....kon iedereen ze maar betalen of waarderen, dat zou het straatbeeld flink opfleuren ;)
    (Ik stel voor dat Donkervoort vrijgesteld wordt van bpm!)
    308, 328 en 348 krijgen in elk geval steeds meer waardering. O.a. nr.27 en Tavarish/Car Wizard brengen deze gebakjes onder de aandacht. Ze laten on elk geval zien hoe leuk deze apparaten zijn, maar ook voor hoofdbrekens kunnen zorgen.
     
  18. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Ik weet het niet hoor, Donkervoorts zijn incourante auto's. Markt is zo klein, die verkoop je niet binnen een paar maanden weet ik uit ervaring. Vraagrpijzen zijn geen handelsprijzen.
     
    Ajax de 1e likes this.
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    DV's zijn leuk, maar zo beperkt bruikbaar dat ze daarom lang staan als ze verkocht moeten worden.
    Ze rijden wel heel erg goed en leuk, maar je kunt er niet mee naar Italië oid.
    Het zijn meer racers voor de straat.
     
  20. PBE624

    PBE624 Formula Junior

    Jan 18, 2005
    371
    De Panne Belgium
    Full Name:
    Frank
    Wat de waarde betreft van de 308/328 modellen zie ik momenteel dat er veel te koop staat (autoscoot, mobile), maar aan -volgens mij- nog te hoge prijzen.
    US modellen in bedenkelijke staat voor 50,000 EUR zijn geen uitzondering.

    Zelf heb ik over de jaren vier keer een 308/328 gekocht (telkens GTS en voor 308 enkel QV modellen). Prijzen schommelden toen rond de 40,000 - 50,000 EUR voor wagens in goede staat met redelijk complete historiek. Bijgevoegd het aankoopdocument van mijn eerste 308 bij Eberlein... aan die prijs zal je ze bij hen niet meer vinden ;-)

    Mijn laatste had ik binnengebracht bij Francorchamps Motors in Waterloo (B) voor onderhoud en garage wou hem direkt overkopen voor een client die er een zocht. Aangezien ik op dat moment iets anders op het oog had, heb ik hem ter plaatse verkocht.

    Nu zie ik bij dezelfde dealer al 2 jaar lang 308 modellen te koop staan tegen 100,000 EUR en ze geraken niet verkocht... .

    Volgens mij is de markt stabiel, maar op een te hoog niveau (voor 308/328) en zijn er weinig echt goede exemplaren te koop. Daarom staan dezelfde wagens soms jaren te koop....

    Misschien zal ik een van komende jaren terug een 308/328 kopen, maar dan wel tegen aanvaardbare prijs en in goede staat. Momenteel is dat moment er nog niet.

    Groeten,
    Frank
     

    Attached Files:

    Ajax de 1e likes this.
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Te duur dus … simpel ...
     
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Tja ligt eraan wat je verwacht en wat je eigen historie is.
    Ik heb ook eens een 911 2.4T gekocht voor rond de 10K. Auto was netjes en goed.
    Nu kost zo'n auto 60/70K. Maar ik zal dat er nooit voor betalen of voor over hebben. Maar wachten tot ze 20-30K zijn of zegeg dat ze gewoon te duur zijn zal echt niet helpen hoor :)

    Zelfde geldt voor 308/328 natuurlijk. Die kocht je 10 jaar terug voor 30-40K. Een mooie.
    Die tijd komt niet meer terug. Je kunt soms wel eentje kopen voor rond de 40K, maar dat is de onderkant van de markt. Dus auto's uit de VS met veel werk.
    Een Europese carb of QV kost gewoon meer in goede staat.
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie prijs inderdaad, toen. Dat betaalde ik ook voor een puntgave 328GTS met de helft aan km's in 2006. reeg er iets meer voor bij verkoop in 2012.
    Een hele goede ferrari in mijn ogen. Zou graag willen weten waar die nu is.
     
  24. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,412
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Een Mondial kocht je toen nog voor onder de 30k begint nu vanaf 38k

    voor iemand met een budget van 40k was er 10 jaar gelden genoeg keus; 308gt4, Mondial, 308, 328, 348, 400, 412 en een enkele 456.

    40k is er nu niet veel keus. Wat doe je dan door sparen? Of kijken wat er nog meer te koop staat. Om een voorbeeld te noemen kun je een mooie Maserati 4200 spyder ook vinden voor 40k.

    Ik zie dat er op dit moment weinig rotatie is en dat er veel heel lang te koop staat, een jaar en nog wel langer.

    Ik heb het idee dat iemand met een budget van 40-50k eerder voor iets anders kiest dan voor een F.

    Daarnaast koop je nu een 360 voor 60-80k waarom zou je dan een 308/328/348/355 voor het zelfde geld kopen rationeel gezien.
    even productie aantallen/aanbod en voorkeur voor model daar gelaten.

    Dus ik verwacht/hoop een correctie van de markt zo dat een mooie F weer bereikbaar wordt voor 40-50k
     
  25. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    935
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Wellicht dat er een correctie aankomt omdat er de afgelopen jaren hier en daar toch echt wel klappen zijn gevallen en gaan vallen bij mensen qua financien en dan gaan de speeltjes er vaak wel als eerste uit. Maar dat hoop ik zelf ook gewoon ;). Aan de andere kant geld op de bank gaat alleen maar meer kosten dus dan kan je er maar beter naar kijken toch?
     

Share This Page