Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 27 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zonder in een nietes/welles verhaal te komen wil ik hier even melden dat we inmiddels een jaar later wel de volgende "stappen" hebben door gemaakt
    die vooraf niet "noodzakelijk" waren volgens (huidige) bewindvoerders:

    Mondkapjes hadden geen enkele zin, zijn er wel gekomen.
    Avondklok, zou alleen strikt en kort zijn. Duurde bijna 3 maanden.
    vaccinatie paspoort/app, geen sprake van. Inmiddels verplicht om ergens (binnen) te kunnen komen
    geen vrije keuze in vaccin (tot enkele weken geleden)
    en zijn inmiddels aangeland op verplichte vaccinatie in sommige landen....

    Daar staat tegenover:
    Een oversterfte van minder dan 3% (wat in eerdere jaren ook voorkwam maar geen enkele aandacht kreeg, voor SARS is nooit een vaccin gemaakt maar maakte meer slachtoffers)
    Geen enkele (wetenschappelijk) bewijs bestaat hoeveel effect specifieke maatregelen hebben gehad, we worden vroeg of laat allemaal blootgesteld aan het virus (zie australie)
    Een onbekend dodenaantal door uitgestelde behandelingen tgv corona (lees: oversterfte zal niet afnemen komende tijd maar corona zal als hoofdoorzaak worden aangewezen, zonder enig wetenschappelijk bewijs...)
    Geen uitbreiding van (vaste) IC capaciteit heeft plaatsgevonden afgelopen jaar, opmerkelijk!!!

    Inmiddels weten we:
    Dat aerosolen wel bestaan (=wappie bewering) en dat in huidige overheid campagnes ventileren als "zeer belangrijk" wordt gepromoot.
    Dat de "rekenmodellen" van verschillende instanties niet openbaar worden gemaakt maar nog steeds worden gebruikt voor de basis van beleid (iets wat illegaal is onder openbaar bestuur)
    Dat dit virus muteert tijdens lock-downs, de Engelse en Zuid-afrikaanse varianten ontstonden in de meest strikte lock-downs.
    Dat na elke lockdown (die helemaal niet bedoeld is als middel tegen een pandemie, zie RIVM site) het virus opleeft en juist verspreid ipv beperkt, inclusief de gemuteerde versie...
    Dat corona nu op A lijst staat van virussen maar daar (gezien IFR getal) niet op hoort te staan.
    Gevaccineerden wel degelijk besmettelijk kunnen zijn voor anderen, het vaccin sluit corona dus niet uit, wat wel het doel was/is en waarop huidig beleid is gebaseerd (zie huidige besmettingen op olympische spelen, volledige bubbels met alleen gevaccineerden, toch uitbraken...)
    Dat er mutaties plaatsvinden onder zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden, iets wat in de media eenzijdig wordt belicht...
    Ons drie slagen in de rondte testen en dat oplopende getallen (nog steeds) verwarring (en daardoor angst) veroorzaakt. (De huidige zomer vakanties staan ter discussie wat de angst gevoelens verhoogd)
    Dat landen geen gezamenlijke strijd voeren tegen dit virus, waardoor het bestaan/verspreiden van het virus langer aan zal houden dan noodzakelijk.

    Kortom: zonder verwijzing naar een enkele site of bewering dat we worden genaaid, zie ik alleen maar een dilemma. Het dilemma, hoe nu verder?
    Er zijn hierin 2 groepen waar te nemen:
    Vasthouden aan een ingeslagen beleid (die niet heel effectief is tegen het uitroeien van dit virus)?
    Blijven vaccineren (en gokken dat er geen mutatie komt die er tegen bestand is)?

    Of het virus laten uitdoven (zoals SARS) en behandelingen die werken (en zelfs nu verboden) massaal inzetten, IC capaciteit verhogen en concentreren op het redden van mensen ipv beangstigen.

    Mijn inziens is het produceren van getallen die positief zijn een belangrijke factor hierin. Niet kijken wat niet kan, maar wel mogelijk is.
    Hoeveel mensen gered zijn van Covid (wat duizenden malen hoger ligt dan de gesneuvelde). Iemand daar ooit naar gekeken?
    Dit in de plaats van oplopende grafieken van besmettingen of rode landkaarten met regels die ons beperken in beweging/vrijheid.

    Besmet zijn lijkt tegenwoordig een doodzonde, zonder dat het dodelijk is (voor iedereen) en dat voed de angst die er heerst. Een groot dilemma, blijkt.
     
    rpmtifosi and rob.kruiswijk like this.
  2. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,376
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Welcome to the reality

    https://www.google.nl/amp/s/www.bbc.com/news/technology-57929162.amp

    Hoe succesvol is nu die vaccinatie, pcr test en mobiele app strategie als je na een jaar meer dan 1% van de totale engelse bevolking sommeert thuis te blijven met een discutabele app? Afhankelijk van wat voor job je hebt moet je daar wel of geen gehoor aangeven.... logisch toch voor het indammen van een pandemie die er niet is?
    Die app meet helemaal geen besmetting wie zijn hier nu de wappies of beter nog de swappies?


    Het voorop lopende Engeland zou toch net zoals Israel een goed voorbeeld land moeten zijn waaruit blijkt dat er licht aan het eind van de tunnel is? Misschien wordt het tijd voor “PlAN B”
    Dat worden in de formule 1 ook successen mee geboekt.

    Nog steeds wordt er totaal niet gekeken hoe je je immuun systeem kan versterken tegen bijvoorbeeld Covid. Laat staan dat het gepromoot wordt door een rijksoverheid TV reclame spotje. Wij vinden dit allemaal heel normaal hier op het forum dat er alleen een rijksoverheid vaccinatie campagne op TV is, het liefst voor kinderen tussen de 0 en 18 jaar die amper ziek worden in dit diversiteits land?

    Je zou bijvoorbeeld ook afvallen verplicht kunnen stellen bij mensen met (serieus) overgewicht. Vroeg of laat komen deze mensen op de IC en eerder met dan zonder corona. Niet zo’n populaire maatregel natuurlijk, een rijksoverheids tv reclamespotje over overgewicht en corona heb ik nog nooit gezien.
    Met roken en kanker kan het weer wel. Logisch toch niet iedereen rookt of heeft overgewicht.

    Over het natuurlijke immuunsysteem hoor je ook niets meer in deze tijd, het lijkt wel of dat totaal uitgevallen is bij de mensheid. Waar zijn de onafhankelijke vergelijkingsstudies over natuurlijke afweer en afweer middels vaccinatie tegen covid-19 en mutaties?










    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    Ajax de 1e and 328gts1987 like this.
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,376
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Na 31 december 2021.....

    “CDC encourages laboratories to consider adoption of a multiplexed method that can facilitate detection and differentiation of SARS-CoV-2 and influenza viruses. “

    Wat een loossers kunnen ze nu dan met de huidige test methodiek geen onderscheid maken tussen de griep en covid-19? Lekker handig

    https://www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/07-21-2021-lab-alert-Changes_CDC_RT-PCR_SARS-CoV-2_Testing_1.html

    En hoe is dat dan met de Nederlandse testen?


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  4. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ook opvallend dat de Nederlandse media geen enkel oog heeft voor de demonstraties en rellen in de rest van de EU (laat staan de wereld). Er is veel aan de hand, maar als je de gangbare kanalen volgt, krijg je daar werkelijk niets van mee. Is het censuur als de media iets bewust uit het nieuws houdt?
    Inmiddels valt het me op dat de non-vaxxers hun mond steeds meer houden. Het levert te veel discussie op.
    Er is geen pandemie, en ik stoor me verschrikkelijk, dat de Jonge dit steeds uit zijn mond kotst. De cijfers wijken nauwelijks af van de afgelopen 10 jaar, wanneer gaat iedereen dit nu eens in zien? De media noemde 17.000 ‘slachtoffers’, en op hetzelfde moment jaagt de Jonge angst aan, door met het cijfer 30.000 te slaan. Hij kneedt de zieltjes.
    Mensen, bij een pandemie vallen er in elke straat slachtoffers! Ik ken werkelijk niemand die er aan is overleden. Alles is van horen zeggen, een buurvrouw haar man zijn achternicht die een achterbuurman was ‘verloren’. Als je wel veel slachtoffers kent, zal je je moeten afvragen of jouw netwerk misschien tot de risicogroep hoort. In Frankrijk zijn ze daar al achter gekomen. De jongeren zijn onlangs massaal getest, en er is werkelijk NIEMAND in die leeftijdsgroep op IC opgenomen. Een enkeling (uiteraard met achterliggende pathologie) een ‘gewone’ opname.
    Het is maar goed dat er tegengeluiden te horen zijn, ik vindt dat zelfs van levensbelang. Eenzijdige berichtgeving, al dan niet gekleurd, daar koopt niemand wat voor. Velen kijken enorm op tegen het rivm en overheid, maar ze zijn absoluut niet feilloos! Zelfs Peter R. maakte daar bij Theo v. Gogh nog een paar rake opmerkingen over (zie interview van die 2!).
     
    rob.kruiswijk likes this.
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #655 328gts1987, Jul 25, 2021
    Last edited: Jul 25, 2021
    En toch Stefan, werken wij beide mee aan "die stilte op straat" hier.
    Wat ik heb geleerd is dat mensen tegenwoordig wel mondiger zijn maar dat liever anoniem doen achter een toetsenbord.... Ik maak me er zelf ook schuldig aan geef ik toe.
    Ik zou eigenlijk ook op het Maliveld moeten gaan staan maar doe dat niet. Ik vraag me inmiddels af waarom eigenlijk niet? Ze doen het zoals jij zegt (en het is echt zo!) al massaal in het buitenland. En dan zijn het er niet een paar honderd maar duizenden. Berichtgeving hierover? Helemaal nix. Wat staat er wel bij ons in de gangbare media? De laatste (negatieve) cijfers, besmettingen en weet niet wat. Zolang het maar angst/vrees blijft zaaien...

    Als dan de enige weg is om terug te gaan naar het oude normaal dan ga ik het Miliveld op, op zeker, elke weekeind zelfs als dat moet. Maar dat is de andere kant, heeft het zin?
    We leren keer op keer dat er in Den Haag maar 1 wind waait. Tuurlijk zijn er wel kritische (lees: gefundeerde) tegengeluiden maar die krijgen in het huidige regime geen kans.

    Mensen die zich wel hard maken voor de kern van de zaak, of op zijn minst een kritische vraag stellen worden weggezet en aan de kant geschoven, iets wat ook de laatste jaren "ontwikkeld" is. Pieter Omzigt is er zo een, bleef maar zagen (terecht) op de toeslagen en het regime moest op de knieen, terecht overigens.
    Maar het "interum kabinet" gaat gewoon door zoals dat gewend was. Plakt een giga (financiele) pleister op de toeslagen affaire maar steekt er niets van op op het gebied van wat er echt mis is... (is dat niet de reden dat de formatie muurvast zit???)

    Zo ook nu met deze vaccin episode, geen enkel tegen geluid wordt gehoord of zelfs beantwoord. Ik heb toch echt wel een paar vragen horen stellen in de tweede kamer waar ik graag een antwoord op had gehoord. Wetten worden met voeten getreden en later "gerepareerd". Allemaal onder de mom van... Dat moet toch wel ogen openen dat er "iets" aan de hand is, toch?

    Ik hoor inmiddels dat gedupeerde van de crisis (en dan heb ik het over het grote geld) als gevolg van dit virus de handen ineen aan het slaan zijn. Die zijn een offensief aan het voorbereiden waarin de mensheid wel de achtergronden van de "pandemie" te horen krijgen. Ook de gevolgen daarvan en ook slachtoffers die door uitgestelde behandelingen de hoofdprijs moeten betalen, iets wat ook niet in kaart wordt gebracht door "onze " overheid.

    Ze willen de "muur" van wappie gaan doorbreken en met feiten, eigen onderzoeken en gegevens die gefundeerd zijn. Gedegen onderzoeken, uitgevoerd wereldwijd en ook gepubliceerd zonder beinvloeding of gebruikmaken van "geheime" reken modellen... Gewoon zoals het is, nix meer nix minder en niet financieel afhankelijk van overheden, instanties of maar een connectie naar de farmaceutische industrie.

    Dat zoiets tijd kost (veel tijd) is duidelijk maar ook noodzakelijk in mijn ogen. Want we vragen ons inmiddels wel af: Hoe zit het nu precies? Waar kwam dit nu vandaan en hoe? (het vleermuis verhaal geloofd niemand meer, onderzoeken zijn er geweest maar wat kwam daar precies uit?)
    Het zijn allemaal vragen waar het huidige beleid niets op beantwoord en liefst over zwijgt. alleen maar verkondigd dat je een prik moet nemen om er vanaf te zijn... vreemd, niet?

    We kunnen er als mensheid zelf veel aan hebben als we precies weten hoe en wat, in de vorm van, dat als er zo dadenlijk een mutatie vorm komt die niet met huidige vaccins is te genezen (inperken van het virus doen de huidige vaccins al niet) basis is voor (nieuwe) aanpak. Ik blijf breed kijken (niet alleen mainstream media) om een eigen visie te behouden op deze krankzinnige episode.

    Ik hoop oprecht dat er meer mensen zullen zijn die zich op zijn minst gaan afvragen waarom er maar 1 kant van het verhaal wordt verkondigd en waarom er op hele normale vragen geen antwoorden komen. En dus ook geheel neutraal en open willen kijken wat er bekend wordt gemaakt over (huidig) gekozen beleid en gevolgen daarvan.
    Verder hoop ik dat beide partijen (want zo voelt het al aan; gevaccineerden en niet gevaccineerden) elkaar respecteren in hun keuze. Ik ben best voor vaccinaties, heb er in mijn leven al verschillende gehad die gewerkt hebben. Maar mag toch op zijn minst weten wat het huidige vaccin precies is? Wat het met me doet? (ook op langere termijn)
    En of het mij bescherming biedt? (hoe lang, waartegen/mutaties). Zolang ik daar geen duidelijk beeld op heb wacht ik liever nog even, een keuze maar wel een die gerespecteerd moet worden, net zo goed dat ik respecteer dat anderen wel gevaccineerd willen worden.

    En juist dat laatste is iets wat de overheid niet doet, respecteren dat ik een keuze maak er nog mee te wachten. Je moet een bewijs tonen dat je gezond bent... Hetzij een PCR test of anders een vaccinatie bewijs (die geen enkel bewijs is dat je virus vrij bent).

    Het is zoals ik al eerder zei: een (levens) groot dilemma.
     
    rob.kruiswijk, cdriel and Ajax de 1e like this.
  6. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Amen! Zo is het, en niet anders.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  7. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Zo dat maakt wat los. Die tabel die ik plaatste is afkomstig van Rafael Zioni. Iemand die periodiek overzichten plaatst op basis van data van het Israëlische RIVM. Hij wilde ermee aantonen dat de effectiviteit van het vaccin afneemt met de tijd, wat ook zo is. En eerder dan verwacht.
    Dan blijft alleen nog de stelling over dat mensen er minder ziek van worden, maar daarvoor moeten we even wachten tot de winter. Nu is het zomer en worden de laatste 40000 jaar mensen minder ziek van een wintergriep.
    Zioni produceert in die zin nepnieuws op Twitter zoals wij dat hier doen op Fchat.
    De data haalt hij uit: https://data.gov.il/dataset/covid-19/resource/9b623a64-f7df-4d0c-9f57-09bd99a88880
    De site is wel in het Hebreeuws.
    Je kan de data zelf downloaden in CSV (pijltje naar beneden). Heb daar nu nog geen tijd voor.

    Ik had beter iets als dit kunnen plaatsen om het punt te maken misschien:

    https://www.forbes.com/sites/roberthart/2021/07/23/pfizer-shot-just-39-effective-against-delta-infection-but-largely-prevents-severe-illness-israel-study-suggests/amp/?__twitter_impression=true

    Of het bericht in een van de grotere Israëlische kranten (heb de link niet) dat ca 55% van de ziekenhuisbezetting dubbel is gevaccineerd bij een vaccinatiegraad van ca 65% (toen).
    Ik plaatste hem eigenlijk in de gauwigheid als reactie op Harry met zijn linkje. Wat op z'n minst gekleurd is over de situatie in de VS aangezien meerdere staten sinds april volledig open zijn, en waar de cijfers prima zijn. Vax paspoorten zijn daar zelfs bij wet verboden.
    Zo zijn er ook artsen die een noodkreet doen over gevaccineerden die op het ic belanden. Of oogartsen waarvan de poli volloopt met geprikten met gezichtsverlies of blindheid. Helaas worden die meteen kaltgestellt wanneer ze zich uiten op bv LinkedIn., Want nepnieuws enzo.
    Maar als het in het de NRC, Volkskrant of Alabama's krant komt, is het geen fakenews.

    Wat mij irriteert (weliswaar steeds minder, ik laat het los) is die toonzetting en het stigmatiseren van mensen die zich niet laten vaccineren. Antivaxxer, wappie, CT-aanhanger. Je ziet het nu beginnen in de main stream media. RTL nieuws houdt een poll: "mogen de ongevaccineerden straks ontslagen worden".
    Elders lees je: mogen ze wel dezelfde rechten hebben.
    Dat veroorzaakt de tweedeling en dat zie je hier ook terug. Ik lees hier voornamelijk kritische geluiden of vraagtekens bij wat er allemaal om ons heen gebeurt en dat lijkt me gezond.

    Ik laat mij niet vaccineren en daar heb ik redenen voor. Ik heb al Covid doorlopen en ik heb dus goede (T-cel) immuniteit. Van de vaccins zijn de lange termijn bijwerking en -effecten nog niet bekend. Dat, in combinatie met de nieuwe toepassing van deze technologie, maakt dat het voor mij geen rationele keuze zou zijn om mij te laten prikken en al helemaal niet in de zomer. Ik zou het uit solidariteit kunnen doen, maar dat vind ik een slechte reden. Ik laat ook niet mijn arm gipsen als jullie je arm breken.
    Als anderen zich laten vaccineren, heb ik geen enkel probleem mee. Vrije keuze. Hoef je ook niet meer bang te zijn dat ik je besmet.

    Verder:
    Wat ik de afgelopen anderhalf jaar heb gezien, heeft meer met macht en controle te maken dan met een virus. De covipass of het covidpaspoort, waarbij je straks voorwaardelijke toegang krijgt tot de samenleving en privileges als je je periodieke prikjes hebt gehaald, wordt nu nog een soort pasjeswet zoals ooit in ZA of Apartheid, en ik ben ook tegen Apartheid.

    Ik beschouw mezelf als rechts liberaal, ben zelfstandig ondernemer, houd van mijn vrijheden en ben gek op mooie wagens. Dergelijke combi heeft altijd al op gespannen voet gestaan met totalitarisme en communisme. Hoewel die laatste vergelijking nog niet helemaal opgaat omdat het mi meer op een groot poldermodel lijkt tussen de overheden, Pharma, tech en media. Des te meer is het een totalitair regime aangezien deze allemaal gelijkgeschakeld zijn met wetenschap en rechtstaat.

    Als corona een échte lijst-A ziekte was geweest zoals Ebola, dan ben ik er van overtuigd dat er nooit vaccinatiedwang nodig zou zijn, en zou iedereen alle maatregelen al uit zichzelf handhaven. Ook hoeven er dan geen vrijheidsbeperkende wetten te worden aangenomen/grondrechten & internationale verdragen te worden geschonden omdat de noodtoestand uitroepen dan zou volstaan. Dan hoef je niet (potentieel) werkende medicijnen te verbieden op straffe van hoge boetes en geen georkestreerde censuur toe te passen op deze onderwerpen.
    Ik neem aan dat iedereen hier wel weet wat de ifr van Covid is en dat onze OMT-mannen er telkens vreselijk naast zitten met de onophoudende bangmakerij, en dat de zorg toch weer niet wordt opgeschaald voor komende winter.
    Deep down weet iedereen wel wat er komende winter weer gaat gebeuren.
    Het is dus wat mij betreft niet vreemd dat veel mensen zelf op zoek gaan naar informatie. Dat wordt gevoed door dat gevoel dat er iets niet klopt.

    Mijn vrees, maar ik laat me graag geruststellen ;-):
    Als eenmaal de grote groep op de knieën is gedwongen en zich net als het gros zijn grondrechten laat uitoefenen mbv een appje met QR code, is de weg vrij voor de echte bolsjewieken zoals Frans Timmermans en Diederik Samsom. De mannen beheren al iets van 180 miljard CO2 belastinggeld per jaar. Dat kan alleen maar goed gaan natuurlijk.
    Is een zijstapje, maar wat ik ermee wil zeggen, is dat het systeem dat nu met zo veel druk wordt doorgevoerd, nooit in handen mag vallen van de verkeerde mensen. Daar ben ik nu wel bevreesd voor.
    Het is al eerder aangehaald hier. Het is mi een Social credit score systeem.

    Gisteren waren er trouwens wereldwijd grote protesten tegen de pass sanitaire ofwel de covidpass. In een Frans dorpje werd zelfs demonstratief een guillotine opgericht.
    Als ik de gemiddelde gelaten houding van de NL'ers vergelijk met de Franse, verwacht ik dat een revolutie wederom zal starten in la douce France.
    Ik begreep dat onze msm er dit keer wel aandacht aan heeft besteed, zij het beperkt en werden de aantallen gemarginaliseerd.


    Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  8. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Wat maken jullie je toch allemaal zo druk..
    Geniet gewoon van de dag , van het weer en de geneugten van het leven.
    Het boeit me allemaal niks meer , love life and live your dreams !
     
    Jonkheer and franc 355 like this.
  9. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,376
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Als het je niets boeit hoef je deze corona threat ook niet te lezen of er op te reageren.
    Tot ziens en geniet gewoon van de dag, van het weer en de geneugten van het leven.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik vind de posts ook veel te lang om te lezen allemaal.
    Ik las alleen weer iets over die zogenaamde "angst" die er zou zijn. Wat is dat toch voor onzin?
    Er is bijna nergens angst voor Covid. We moeten gewoon bepaalde stappen ondernemen om er vanaf te komen en om te voorkomen dat de ziekenhuizen (en opslag van lijken) weer volstromen.
    Dat gaat nu idd goed, dus er gaat toch iets wel goed met dit beleid.
     
  11. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    We komen er niet meer vanaf. Dan hebben we dus een patstelling. (Maatregelen opheffen, of maatregelen onderdeel van het leven maken).Ook gevaccineerden komen nog op IC, of het zijn momenteel júist gevaccineerden die op IC terecht komen. Dat zijn er niet zo veel meer gelukkig. De vaccins doen hun werk in elk geval niet zoals werd beloofd. Ook de bijwerkingen komen steeds meer boven tafel. Grappig om te zien hoe Olympische sporters positief zijn bevonden, maar er werkelijk helemaal geen last van hebben: ze doen er wat lacherig over, en vervelen zich, doen wat suffe spelletjes op hun kamers. Maar ziek? Nee! Ik denk zomaar dat de Sumoworstelaars beschermd moeten worden…..:D
     
  12. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,376
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    De gevaccineerden kunnen nog steeds besmet worden en elkaar onderling besmetten. De dekking van het vaccins is nooit 90% geweest voor corona virussen, en blijkt nu in de zomer al veel lager te zijn. Voor komende winter periode is de dekking van de ingespoten vaccins dus waardeloos. We zitten nu midden in de zomer dan zijn influenza besmettingen altijd laag. Logisch dat het nu beter gaat, historisch gezien komt dat meer door de zomer periode dan door een vaccin.

    Voor de delta variant is er nu geen vaccin beschikbaar, dat komt er voorlopig ook niet, de business case om dat te gaan leveren is nog lang niet groot genoeg.

    En waar wil je eigenlijk vanaf komen?

    Die ziekenhuis bedden moeten gewoon terug geschaald worden op het niveau van bijvoorbeeld 2016. Met een populatie die sinds dien enorm gegroeid is (door met name migranten ) heb je juist meer bedden nodig.

    Welke bepaalde stappen kunnen we NU volgens jou dan ondernemen om er vanaf te komen?








    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    cdriel and Ajax de 1e like this.
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,376
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,376
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #664 rob.kruiswijk, Aug 7, 2021
    Last edited: Aug 7, 2021
    Afgelopen week het “COVID-19: THE GREAT RESET" boek gelezen van Klaus Schwab (founder and executive chairman of the World Economic Forum)
    Uitgegeven op 7 Juli 2020, dat boek was dus in zeer korte tijd geschreven, ge-revieuwd, en uitgegeven, wel knap dat ze dat zo snel kunnen daar.

    http://reparti.free.fr/schwab2020.pdf




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  15. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Vandaag in het Ferrari museum geweest en je moet een “coronapas” hebben waar ze zeer serieus op controleren! 2 weken de eerste prik hebben en je bent oke in de Nederlandse corona check app kortom was verder geen probleem voor ons.
    Ook in restaurants vragen ze hier na als je binnen zit in de regio waar we zitten (stukje onder Garda).
     
  16. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #666 ChrisW1, Aug 9, 2021
    Last edited: Aug 9, 2021
    Eén van de voordelen van het feit dat er nog een groepje mensen is dat zich niet heeft laten vaccineren en het een beetje oplaaien van het aantal besmettingen in diverse landen is dat er deze maanden goede data beschikbaar komt om te zien of de vaccins (nog) werken om ernstige ziekte of dood door covid te vermijden.

    Zie hier een interessant staatje van een recente steekproef van 1 week aan opgenomen patiënten in Nederland; een week waarin de deltavariant al dominant was in Nederland:

    Image Unavailable, Please Login


    https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/artikelen/wel-en-niet-gevaccineerde-patienten-in-de-ziekenhuizen

    Je zou dit iets gedetailleerder per leeftijdsgroep moeten bekijken om de beschermingsfactor van de vaccins goed in te kunnen schatten. De ouderen/zwaksten waren als eerste gevaccineerd en in die groepen die normaal het hoogste ziekenhuisopnamerisico hebben is ook de vaccinatiegraad veruit het hoogst. Desondanks zie je zo al dat de beschermingsgraad van de vaccins in de week van 12 tot 19 juli nog enorm is geweest in Nederland (percentages uit de steekproef zijn door het hoge aantal patiënten significant genoeg om dat te kunnen stellen). Als je de leeftijdsinfo zou meenemen, zou het me niet verbazen als de kans op ziekenhuisopname met meer dan 80% gereduceerd is.

    De druk vanuit de overheid en een breed deel van de samenleving om mensen zich te laten vaccineren komt vanuit de gedachte dat daarmee ziekenhuisopnames, overlopen van ziekenhuizen, levensverkortend uitstel van operaties en lockdownmaatregelen sterk verminderd kunnen worden. De publicaties over de beschermingsgraad van de vaccins die ik van voor de toelating van de vaccins tot op heden heb gezien, onderschrijven dit wel. Interessant om te volgen wat er de komende weken aan extra data over de ziekenhuisopnames en vaccinatiestatus wordt gepubliceerd, en om te zien of het positieve beeld over de beschermingsgraad van de vaccins in tact blijft.
     
    Harry-SZ likes this.
  17. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,376
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Wat een hopeloos steekproef staatje is dat weer, aantallen en procenten door elkaar heen halen zodat de absolute aantallen weer onduidelijk blijven, en van leeftijdsgroepen hebben ze nog nooit gehoord.

    Van veel patienten schijnt men niet de data te hebben, dat komt mij behoorlijk amateuristisch over.

    15% van de volledig covid gevaccineerden komt weer in het ziekenhuis. Nou die zijn echt blij met die prik, wat voor symptomen hebben deze groep mensen eigenlijk, lijkt mij een belangrijk punt om eens uit te klaren (ipv gevaccineerden zijn niet zo erg ziek als de niet gevaccineerd bent)

    En dan het verhaal van medicijn gebruik welke een negatieve invloed heeft op de covid bescherming. Die had ik nog niet gehoord, zijn er ook nog medicijnen die een positieve invloed hebben mbt covid bescherming?? Oh sorry die vraag mag je niet stellen.

    Naar zoals Chris heel terecht opmerkt “Je zou dit iets gedetailleerder per leeftijdsgroep moeten bekijken”

    Op een of andere manier is het heel moeilijk voor de overheid om van die 370 Patienten de belangrijke opname gegevens te verstrekken in bijvoorbeeld een excel sheet.

    Als je deze steekproef gaat uitsplitsen in bijvoorbeeld: leeftijden, symptomen. 1 of 2 keer gevaccineerd, vaccin leverancier, vaccinatie periode, ongevaccineerd, onderliggende ziekten, man / vrouw etc. dan kom je al gauw tot de conclusie dat je met deze steekproef weinig tot niets kan concluderen.

    Wat was de doelstelling van deze steekproef eigenlijk, dat lijkt mij een heel belangrijke vraag.










    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  18. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dat ze de vaccinatiestatus niet van alle recente ziekenhuisopnames hebben, is niet zo verrassend, zoals ook valt te lezen in het korte artikel waar de link naar verwijst. De privacywetgeving in Nederland is inmiddels zo sterk verankerd dat ook al is de vaccinatiestatus van patiënten bij het RIVM bekend (wat niet altijd het geval is zoals bij veel mensen die via de huisarts zijn gevaccineerd), het RIVM deze gegevens niet voor zo'n onderzoek aan ziekenhuisopnames mag koppelen en gebruiken.

    De getallen in het simpele overzicht zijn erg eenvoudig te interpreteren. Leeftijdsuitsplitsing erbij zou nuttig zijn maar zou het beeld van deze steekproef denk ik alleen maar verder in het voordeel van de werkingsgraad van de vaccins veranderen.
     
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja idd.
    Ik snap niet dat sommige mensen maar niet willen inzien dat die vaccins gewoon echt werken.
    Om maar een wappie-spreuk te gebruiken: "Word toch eens wakker!" ;-)
     
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #670 ChrisW1, Aug 10, 2021
    Last edited: Aug 10, 2021
    Zie hier soortgelijke data uit Israel:

    Image Unavailable, Please Login

    https://www.timesofisrael.com/among-older-israelis-serious-covid-rate-six-times-higher-if-unvaccinated/

    De grafiek geeft het aantal serieus zieke 60-plussers (per honderdduizend personen) met de vaccinatiestatus. De bovenste lijn betreft de niet gevaccineerden, de middelste lijn de gedeeltelijk gevaccineerden en de onderste de gevaccineerden.

    6x zoveel kans op ernstige ziekte als je daar als 60-plusser niet gevaccineerd bent ten opzichte van gevaccineerden.

    Een dergelijke reductie van de kans op ziekenhuis/IC-opname kan natuurlijk wel bepalend zijn voor of het straks in het herfst-/winterseizoen gaat lukken om zonder nieuwe lockdownmaatregelen overstroming van ziekenhuizen te voorkomen.

    In Israel vinden ze het nog niet goed genoeg (mede door angst voor in de tijd afnemende bescherming door het Pfizer vaccin), want alle 60-plussers zien ze het liefst nog een extra prikje voor het komende herfst-/winterseizoen komen halen. Wordt dus ook interessant om te zien hoe deze grafiek in de komende twee maanden gaat verlopen.
     
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,376
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Volgens mij is Covid-19 het nog niet helemaal onder controle in Israel...
    Maar gelukkig krijgen ze daar nu een derde booster prik.

    There has been a jump in Israel in cases of severe illness caused by the virus since the start of August, doubling to 400 in a population of 9 million, with 240 of those patients already having been vaccinated. Patients over 50 years old account for 90% of the severe cases, Prime Minister Naftali Bennett said Tuesday.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  22. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,376
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  23. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Grappig dat je hier de 80-20 regel ziet optreden. Ruim 80 procent van de samenleving is bereid zich te laten vaccineren, 20 procent zijn weigeraars. Terwijl hier ruim 80 procent van de berichten van weigeraars zijn en 20 procent niet. De weigeraars hebben dus veel meer behoefte aan roeptoeteren op social media. We hebben allemaal gezien dat het vaccineren helpt om weer een beetje naar normaal te gaan. Wat als iedereen de houding van een weigeraar had aangenomen? Ik blijf weigeraars de profiteurs vinden van de mensen die wel bereid zijn zich te vaccineren. En nu kijken of de 80/20 regel ook bij reacties op dit bericht opgaat.
     
    Harry-SZ likes this.

Share This Page