Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3667 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,200
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Ben er vrij zeker van dat ik in de buurt van Maranello een SF90 gezien heb. Kwam tegemoet rijden en had weinig tijd om hem echt goed te bekijken.

    Spotte in Lugano afgelopen week een 812 GTS. Mooiste auto in de line-up momenteel!

    Reed overigens een hoop leuk spul rond in Italië dit jaar: in de buurt van Bolzano een 458 Pista en nieuwe 992 GT3 zien rijden op de Sella pas (kwam ook al een GT3 tegen op de autobahn). Een Nederlandse 612 bij het museum in Maranello en een bezoeker met een F40!
    In Lugano kwam ook een hoop leuk spul voorbij, van "all yellow" 360 spider tot F8 en McLaren 720S
     

    Attached Files:

    Harry-SZ, hautessa and Mikestradale like this.
  2. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Was niet zwart , maar donkergrijs , ik kan het chassisnummer misschien wel vinden, heb lijsten met auto's ergens die we toen gehad hebben..
    By the way, gisteren nog met de 959 gereden..
    PS tegen niemand zeggen , maar heb ook een platgeslagen kever, een 2010 Porsche Boxster spyder met 184 km, wel een rode..staat bij Mark Wegh voor zijn derde beurt..prive collectie.
    Image Unavailable, Please Login
     
    Andre Siloto and Harry-SZ like this.
  3. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    hoi Tonnie,

    Al die jaren gedacht dat ik een zwarte gezien had, weten we dat ook weer! Jullie hadden toen leuk spul: 512 BBLM, Intermeccanica, 959...
     
  4. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Zaterdag nog een rood/zwarte BB gespot op de A2 bij Den Bosch (op de andere rijrichting). Wat blijft dat toch mooi!
     
    JazzyO likes this.
  5. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mocht je nog een oude sok onder een oude matras hebben.... Een paar BB's (inclusief een BBLM) te koop in de Guikas collectie veiling, 19 november, RMSotheby's - ongetwijfeld kan Tonnie de veiling wel manipuleren voor een vriendelijk prijsje.... :)

    De 365BB in die veiling ziet er absoluut uit als 1 van de beste op deze aardkloot. Schitterend. Het wordt tijd dat ik de loterij win, als de mogelijkheid zich ooit weer voordoet dan komt er weer een Boxer in de stal.
     
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  7. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    De markt is afgezwakt. En de ene BB is ook de andere niet... Deze twee heb ik zelf ook gezien en ze staan al erg lang te koop. Mooie auto's, zeker die Oro Chiaro. De reden voor de zwakte in de markt is niet helemaal duidelijk maar ik denk dat het veel te maken heeft met de absurde stijging op de markten - ik denk dat er weer een flinke aantrekking in de markt aan zit te komen, als we kijken naar de werkelijke inflatie en de waarschijnlijk aanstaande aandelencrisis.... je moet toch ergens heen met je geld... De zwakte is overigens ook van toepassing op andere klassiekers, zoals de Daytona. Niet ingestort maar toch wel een 10 - 20% lager. 330GTC is ook meer richting 6 ton dan de voormalige 8.5 ton. Misschien dat corona ook een effect heeft gehad.
     
  8. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Ik mag gelukkig zeggen dat ik met beide BB’s in Uden gereden heb. En na eerst de rode BBi gereden te hebben en daarna de gouden BB, snap je ook meteen het prijsverschil. Die carburateur versie is echt een geweldige rijders auto! Toch voorzie ik een waarde verhoging in de toekomst voor deze modellen.
     
  9. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gaaf hoor. Die gouden BB is echt geweldig idd en klinkt vast nog net iets lekkerder dan de BBi.
    Maar een BBi moet in principe juist heel goed rijden en soepel lopen ook.
    Maar verschilt per auto en de conditie natuurlijk ook. Ik heb nog nooit een BB gereden helaas :)
     
  10. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Een BB stond lange tijd bovenaan mijn wensenlijstje. Een jaar of 10 geleden nog serieus bezig geweest er een te kopen in Belgie. Ging uiteindelijk niet door, de verkoper (een bedrijf nota bene) liet plotseling niets meer van zich horen...
    Na de sterke prijsstijgingen van de afgelopen jaren de hoop opgegeven. Ze zijn echter nu wel weer iets minder duur geworden merk ik ook. Er in gereden heb ik trouwens ook nooit. De aantrekkingskracht komt gewoon voort uit het brute uiterlijk. En de specs..
     
  11. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja, het is een soort 308 Plus, he. En die heb je allemaal al, dus wordt tijd voor een BB. :)
     
  12. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    De 365BB is verreweg mijn favoriet. Het verschil met de 512BB is navenant. De 365 is veel meer 'cammy', een nerveuzere motor, minder koppel, hoger maximaal toerental (hoewel beide natuurlijk geen toerenbegrenzer hebben). De carbarateur BBs beginnen pas écht waanzinnig te klinken vanaf 6000 toeren, en dan moet je met de 512 al inhouden en de 365 trekt nog lekker even door. Enkelplaatskoppeling in de 365 is zwaar en fragiel tegelijk. Het gaspedaal heeft een grote initiële weerstand wat rustig (weg)rijden lastig maakt. De 365 is dus echt meer een maniak, en meer een belevenis, die je meer geeft als je hard wilt rijden maar tegelijkertijd ook vermoeiender en harder werken als je niet hard wilt gaan. Een rauwe belevenis, veel meer dan een 308.

    De 512BBi is oneindig meer geraffineerd, stuurbekrachtiging, lichte koppeling en licht gaspedaal. Klinkt erg tam vergeleken met de carburateurversies, maar nog steeds een goed klinkende auto. Op alle vlakken is de BBi een makkelijker auto om mee te leven. Maar dus ook minder uitdagend.

    Op esthetisch vlak vind ik de 365 het mooist. Veel mensen weten het niet, maar de 365 heeft een korter achterdek, en de stand is licht naar voren. Dat geeft hem een sportievere uitstraling. Geen spoilers, geen lichtjes in de bumper, geen NACA tunnels, etc etc. Ik vind de 365 gewoon een netter ontwerp, er zitten geen dingen op die de lijn verstoren. Maar alle Boxers zijn fantastisch. Als ik een cijfer moet geven in persoonlijke affectie voor deze modellen, is het:

    365BB GT/4 9.5
    512BB 9
    512BBi 8.5

    Fotootje van mijn ex 365BB (ook ex Kroymans en van der Lof), zoals ze er nu uitziet na de restauratie.

    En een videootje van mijn andere ex 365BB die sommigen hier nog wel kennen, inmiddels gerestaureerd naar originele blauwe kleur.



    (1 dislike op de video, hahaha)
    Image Unavailable, Please Login
     
    Scuderia Niels and Harry-SZ like this.
  13. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Off topic:
    Voor wie zich zondag verveelt is er Uden on Wheels.
    Wordt voor de tweede keer georganiseerd, en is echt superleuk voor alle petrolheads.
    Ik sta er met de 575GTC Stradale en nog iets met 16 cilinders en 1001 pk of zo…
     
    JazzyO and Harry-SZ like this.
  14. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    BB's zijn de meest bijzondere Ferrari's , soms start je de auto 's morgens en is het een genot om te rijden, maar regelmatig zijn ze humeurig bij het starten en blijven ze de gehele dag mopperen, vooral met die fijne benzine van nu.
    Maar wat ook leuk is , boven de 270km , hoor je geluid uit de uitlaat niet maar het mechanische van de motor.
    Bij de way, de 512BBLM uit de Guikas collectie mogen uitlaten op Paul Ricard, was best leuk de photoshoot van de race auto's uit de collectie op Paul Ricard.
    Vooral guikas's dochter kan goed sturen in die karretjes
     
  15. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Het geluid van een BBLM.... Tonnie, zoals altijd ben ik weer stikjaloers!
     
    Bas likes this.
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Net terug met 3500km onder de banden door. Ga effe uitpuffen op de bank met F1 op Spa morgen. Hoop op een mooie start (niet zoals 1998 waar ik bij was) maar wel veel spektakel gezien de voorspellingen.

    PS was bij de eerste editie van Uden on Wheels, was een leuke bijeenkomst met veelzijdig en veel auto's.
     
    JazzyO and RudyW like this.
  17. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Voor wie zondag niet per se naar de F1 in Zandvoort wil kijken heb ik nog een tip: Zondag 5 september is er weer het altijd leuke en gezellige kleinschalige concours in Wijnegem (bij Antwerpen). Dit jaar a.o als thema de Pininfarina Ferrari's.
    Voor een aantal jaar reeds een vaste bezoeker/deelnemer en nooit teleurgesteld in wat je daar te zien krijgt. www.antwerpconcours.be
    Ik kom deze keer zelf als bezoeker met de Alpine V6 Turbo Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ likes this.
  18. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dank voor de tip!
     
  19. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik met de Vette deze keer, Mondial is nog niet gereed!
    Image Unavailable, Please Login
     
  20. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Deze Alpine van jou is toch te koop?
     
  21. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Wat is in godsnaam een Covid Safe Ticket?
     
  22. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Even verder lezen ;-) Daar staat voor bezoekers van buiten België: The CovidSafe ticket will be scanned in a tent in front of the entrance to the domain. You will also need to identify yourself so that your CovidSafe ticket matches your identity. Visitors who do not live in Belgium can use the EU digital COVID certificate.

    Gr. Martin
     
  23. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Daar ga ik dus mooi niet naar toe.
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Tja de twee deling van de maatschappij lijkt nu toch echt een feit.
     
  25. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Dan ga je binnenkort gewoon nergens meer naar toe. Zo simpel is het, in B, in NL, in EU en zowat de hele rest van de wereld.

    Gewoon uit nieuwsgierigheid.... Doen jullie over volgende vaccins ook zo weigerachtig?
    Difterie, kinkhoest, tetanus, polio, hepatitis B, pneumanokokken, bof, mazelen, rode hond, HV(tegen papillomavirus).
    Sinds meerdere decennia zijn dit nl. de vaccinaties die Nederlandse kinderen (ook de meeste West-Europese) standaard krijgen.
    (ooh, mss moet dit naar het andere speciale Corona-draadje? :D)
     

Share This Page