Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 29 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Grappig dat het nu ineens niet aan de vaccins of corona ligt, maar hoogstwaarschijnlijk aan onderliggende klachten. Juist die onderliggende klachten waren ze vanaf vorig jaar maart even vergeten, maar nu bestaan die ineens wel.
    Speciaal voor harry:

    Ik zou zeggen, probeer hier eens naar te luisteren, en neem het in je op. Leg het gerust naast andere inzichten, maar probeer je eens open te stellen voor een ander geluid dan dat van onze overheid ;)
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik denk niet dat ik dit ga kijken.
    Kijk alleen die kansloze wappie-reacties eronder eens.

    "By the way dit sars cov 2 virus is niet een natuurlijk virus maar een gemaakt virus in essentie door comp samengesteld in ontwerp en dan aan elkaar knippen en plakken en weaponized ! Zie Fuelmich en dr David E Martin. Het virus is niet ontsnapt maar vrijgelaten en de gentherapie was al klaar voordat de eerste uitbraak was vastgesteld. het is allemaal om ''vaccins'' te verkopen ."

    "Zoals je kunt horen, HELDEN bestaan nog. Mensen die waarheid verkondigen i.p.v Hugo of Rutte hun leugens."

    "They know the vaccine doesn't work. The vaccine is there for a completely different purpose imo. There are too many people on Earth. This is the perfect murder."

    "Oke, ... WOW geweldig uitgelegd! Alles is onderuitgehaald en uitgelegd met onderbouwingen erbij. En dit in nog geen 7 minuten!" <= Deze reactie hoort eigenlijk bij een tellsell filmpje denk ik? "It's amazing! :)
    ...
    ..
    .

    Aan zulke onzin ga ik geen tijd verspillen uiteraard.
     
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    En lees ook even dit:

    https://eu.indystar.com/story/news/education/2021/08/11/dan-stock-indiana-doctors-viral-mt-vernon-school-board-testimony-full-misinformation/5551476001/

    "Dr. Dan Stock looked and sounded the part. He was well-dressed, well-spoken, credentialed and explained complicated medical terms with ease, so even the layperson could understand what he was saying.
    There was only one problem: what he was saying was largely false, contrary to the opinions of the medical establishment, and potentially dangerous. "
     
  4. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Natuurlijk wordt dat zo weggezet! Door wie dan wel, in dit geval? Dat is nu juist telkens het probleem, en dat wil het grote publiek maar niet inzien.
    ALLE tegengeluiden worden zo spoedig mogelijk ‘zwart gemaakt’, door sites van hetzelfde kaliber als dat van viruswaanzin. Zoek je verder, dan ontdek je inmenging van de farma industrie. Daarom is het belangrijk dat íedereen het verhaal van twee kanten te horen krijgt. Ik leg de mededelingen van onze overheid en het rivm niet zomaar naast me neer, maar het leuke is dat er bijna niets is uitgekomen, en alles op vermoedens is gebaseerd. Ze komen gewoon niet met onderbouwde feiten. Dat wordt wel beweerd, maar niets is minder waar. Alhier corona langs geweest, geen enkele reden tot paniek! In het bejaardenhuis alhier (bewezen) uitbraak corona: 1 sterfgeval! Maar die was 93, de rest had alleen een kou te pakken. Zijn de maatregelen dan nog in proportie? Is gedwongen vaccinatie met (nog steeds) een experimenteel (!) middel gerechtvaardigd? Er zijn geen opnames, er is nog werkelijk geen stuiver geïnvesteerd in de zorg, of aandacht besteed aan een gezonde leefstijl.
    Dan blijf ik bij mijn standpunt dat onze overheid een bord voor de kop heeft, ik zelf bepaal of ik een vaccinatie in mijn nu nog gezonde lichaam laat spuiten, en het werkelijk onverantwoordelijk is, om deze middelen te gebruiken bij een generatie die nog een kinderwens heeft. Dat doel ontgaat me volledig.

    Wat er nu wereldwijd gebeurd: de ‘trial&error-methode’. (Wie dat tegenspreekt, mag wel met een heel goed argument komen!)
     
    rob.kruiswijk and cdriel like this.
  5. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Gommers, v Dissel, Kuipers, Osterhaus, Koopmans en de hele cabal voldoen aan deze omschrijving en zaten er tot nu toe zo'n beetje 100% van de gevallen naast.
    En de taak die ze hebben (o.a opschalen zorg) is na anderhalf jaar niet uitgevoerd.

    Toch vind ik nergens hitpieces of factcheckers die ze aan de tand voelen.

    Ik heb je nu al een paar keer zien posten dat je geen tijd steekt in het lezen van linkjes en het kijken van filmpjes die anderen posten, en vervolgens post je zelf wel weer linkjes.

    Die houding zegt mij dat je niet open staat voor andere zienswijzen dan het overheidsverhaal.


    Verstuurd vanaf mijn Mi MIX 2 met Tapatalk
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  6. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Helaas is Harry niet de enige die niet openstaat voor andere zienswijzen...

    Wat dacht je van het OMT, en hoe dat clubje functioneert, kritisch is naar haar eerder gemaakte uitspraken en beslissingen, met als maar gecensureerde transparantie.

    Het OMT wordt beschermd door een kritisch loze Rutte die het heeft samengesteld en er nog steeds 100% in geloofd, (een mooi politiek instrument om premier te blijven) , met een de Jonge die er blind op vaart en alleen bezig is met zijn eigen ego (baartje) , schoolmeester blijft spelen door alles logisch aan elkaar te breien gesteund door de media zodat het volk tam blijft. Geen wonder dat er weinig vooruitgang in zit.

    Volgens mij is er nog niets veranderd, de belangen clubjes houden elkaar is stand.

    De OMT notulen zijn nog steeds niet openbaar? Of heb ik iets gemist Harry?

    Hier de betrouwbare oude link:
    https://www.parool.nl/nederland/notulen-omt-overleg-blijven-geheim-anders-voelen-leden-zich-geremd~ba1e47d9/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    328gts1987 likes this.
  7. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Jongens, we worden het toch niet eens..ga lekker iets anders doen dan hier tijd en energie in steken.
     
    MvT, milko1969, dirktor and 1 other person like this.
  8. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Zolang mijn vrijheid wordt aangetast, zal ik met volle hakken tegen het beleid in blijven gaan. Je hoeft hier niet mee te lezen hè!
    NOS journaal en de persconferenties is voor velen al heel wat....zelfs daar halen ze de tegenstrijdigheden niet uit.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  9. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja, jij hebt het echt heel erg moeilijk in dit verschrikkelijke land waarin de onderdanen zo extreem worden onderdrukt.

    ;-)
     
    djfrens likes this.
  10. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Heb jij last van Cognitieve dissonantie?
    Nergens meer voor openstaan?

    Zometeen sta je ook niet meer open voor de boosterprik en beland je in een vacuum die 3e prik geeft zoveel extra bescherming waardoor je met een factor 4 ver boven de 100% bescherming uitkomt.
    Dat is toch mooi dat dat kan? hoef je je nergens meer druk over te maken.

    Uit een betrouwbare bron natuurlijk


    Image Unavailable, Please Login



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  11. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Grappig, je zou dat inderdaad verkeerd kunnen lezen. Je hebt theoretisch pas 100% bescherming tegen ernstige ziekte als de bescherming oneindig keer toeneemt. Als de bescherming een factor 4 toeneemt dan neemt de kans op ernstige ziekte dus een factor 4 af. Stel dat de basisbescherming 80% is (stel, omdat ik niet weet hoe hoog die werkelijk is) dan neemt de bescherming bij een factor 4 dus toe tot 95% en bij een factor 6 tot 97%. Ze hadden er beter percentages bij kunnen noemen...
     
    rob.kruiswijk likes this.
  12. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Klopt,

    Wat ook nog ontbreekt is tegen welke ziekten of corona varianten deze booster shot helpt.

    Bij de Pfizer vaccin bescherming heeft men het doorgaans over:

    Effectiviteit: na 3 weken bijvoorbeeld 95% effectief, hoe dat verloopt over tijd is geen data van beschikbaar

    en

    Bescherming: bijvoorbeeld 90% voor een bepaald type corona infectie


    Tegen welke variant je 4 keer beschermd bent is dus compleet onduidelijk. Laat staan dat je het kan uitrekenen in percentages. Vandaar factor 4 of 6

    Dus dit is typisch weer een broodje aap publicatie waar niemand iets mee kan, van een betrouwbare kwaliteit krant.

    Zij die daar in geloven gaan die 3de shot echt wel halen.




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    Ajax de 1e likes this.
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zo standvastig de ene is in het “volgen” van het beleid, is de ander net zo standvastig (lees: kritisch) daarvan.

    Hoewel ik nog steeds van mening ben dat het je vrije keuze moet zijn, lijkt het nu toch steeds meer en meer een verplichting te worden om een prik te moeten nemen.

    Ik reis op dit moment door een groot gedeelte van EU per F430 (B, Lux, Fr, I, Ch, A, D, NL) en wat je merkt is dat als je een geldige PCR test laat zien (enige vereiste), zonder daarnaast een bewijs van vaccinatie dit tot reactie en vragen leidt.

    Uitleggen heeft weinig zin, ook niet nodig door geldige test, maar je merkt dat je op weerstand stuit. onacceptabel in mijn ogen. Het is immers een vrije keus om te vaccineren (althans zo wordt het uitgelegd) maar wijkt af wat “men” gewend is te zien.

    Om nog maar te zwijgen van de verwarrende regeltjes die soms per regio verschillen.
    Verschillende maskertjes, geldigheidsduur van tests, je komt het allemaal tegen onderweg.

    Wat is het een complexe wereld geworden, iets wat het gevolg is van beleidmakers, niet het volk in mijn ogen (zowel volgers als niet volgers).

    Zo ook de informatie voorziening welke (hoofdzakelijk) van de beleidmakers komen. niet eenduidig of goed onderbouwd of zelf ronduit tegenstrijdig.
    Ik vraag me af hoe deze “chaos” nog voortduurt. Want over het algemeen merk ik wel dat men het zat is, overal. Horeca is op veel plaatsen zwaar getroffen en roeien tegen de stroom in. Een stroom die door regeltjes is ontstaan en niet (altijd) logisch is (zeker niet in de buitenlucht).

    Ik zie dat ook met het F1 debacle, het kan mijn inziens wel. Noodzakelijk? Misschien niet maar aan de andere kant wel, we moeten Immers voort. hopelijk laat zoiets zien dat het wel kan en daarmee een begin worden gemaakt met het terug gaan naar het “oude normaal”
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    PS
    Nergens aan de grens gecontroleerd op papieren.
    Wel veel in D met betreden hotel of restaurant
    In Italië niet ook niet bij inchecken hotel.
    Draag geen mondmaskertje, krijg er nauwelijks commentaar op en heeft eigenlijk ook geen zin zoals we weten. Behalve als we in een ongeventileerde ruimte zijn.
    Uitzondering is D want daar zijn ze heel strikt in mondkapjes, zelfs type 2 vereist. Hoe apart.
     
    stekkefun4 likes this.
  15. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  16. Dr. E

    Dr. E Rookie

    Sep 8, 2019
    37
    #716 Dr. E, Aug 28, 2021
    Last edited: Aug 28, 2021
    Uit BN-Destem vandaag:
    Druk spreiden
    Ook in het Bredase Amphia Ziekenhuis is het aantal Covid-19-patiënten relatief klein. Net als in Bravis gaat het om acht mensen - van diverse leeftijden - van wie er vier zodanig slecht aan toe zijn dat ze ic-zorg nodig hebben. Volgens een woordvoerder wisselt het aantal patiënten per dag, ‘soms is het een enkele meer, soms minder'.
    Van de acht patiënten in het Amphia blijkt de helft deels of helemaal te zijn gevaccineerd, aldus de woordvoerder. ,,De andere helft was niet gevaccineerd.”

    om na te lezen: https://www.bndestem.nl/breda/aantal-coronapatienten-in-west-brabantse-ziekenhuizen-stabiel-br~ad4c85c7/

    Als de helft gevaccineerd is, dan lijkt het vaccin toch niet zo effectief te zijn. Gevaccineerden krijgen allemaal privileges, maar voor de ziekenhuis opnames lijkt het niet uit te maken.
    Ook het feit dat het vaccin bij 700.000 Nederlanders (met zwakke gezondheid) geen effect lijkt te hebben, pleit voor het loslaten van privileges voor de gevaccineerden en weer gelijkheid voor alle burgers te geven.

    En met een vaccinatiegraad van meer dan 75% volgens rijksoverheid.nl liggen er toch 5 keer meer mensen op de Nederlandse IC's met corona dan vorig jaar deze tijd. Snapt iemand het nog?
     
    stekkefun4 and 328gts1987 like this.
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ja, de beleidmakers hebben geen weg terug zonder gezichtsverlies. Als dit bekend wordt onder de grote massa (vaccin roeit het virus niet uit zoals bedoeld) zal het vaccineren direct stoppen. Vervolgens zal er een schandpaal worden opgericht voor die nu druk zijn met de formatie van de regering (lees: het redden van hun carriere na deze mislukking).
    De miljarden die zijn uitgegeven krijgen dan pas de focus (iets waar nu makkelijk overheen wordt gestapt maar zeker nog grote invloed gaat krijgen op ons dagelijks leven).

    Al opgevallen dat verschillende regeringspartijen "aarzelen" met Rutte en zijn kliek te willen regeren? Waarschijnlijk omdat ze weten dat er klappen gaan vallen en ze niet betrokken willen zijn met deze afrekening. Er zijn al verschillende acties geweest (o.a. moties van wantrouwen) tegen deze groep maar komen er niet doorheen, zo machtig is dat pack.
    Het grote publiek krijgt het vanzelf door dat een en ander niet klopt, hopelijk is het dan niet te ver uit de hand gelopen met de "privileges".
    Het zijn namelijk de "ongevacineerden" die kunnen aantonen dat het vaccin niet doet wat het moet doen. Als iedereen gevaccineerd is en het virus uitdooft (zoals elk virus heeft gedaan in afgelopen mensheid) kunnen ze hun hachje nog redden. Maar als een grote groep niet mee doet en niet bij bosjes neervallen is dat lastig uit te leggen.
    Hierom worden ongevacineerden gezien als....
     
  18. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dit lijkt me toch wel heel eenvoudig te begrijpen...

    1) Huidige Covid-variant hier is veel besmettelijker dan die van vorig jaar (is niet voor niets snel de totaal dominante variant geworden)
    2) Huidige variant geeft verhoogd risico op ziekenhuisopname
    3) Mensen gedragen zich veel vrijer/normaler dan vorig jaar wat virusverspreiding helpt
    4) Vaccin beschermt niet 100%; is ook nooit beweerd dat het dat zou doen
    5) Vanuit het groepje niet gevaccineerden komen buitenproportioneel veel mensen in het ziekenhuis
     
    djfrens likes this.
  19. Dr. E

    Dr. E Rookie

    Sep 8, 2019
    37
    De helft in het Amphia is gevaccineerd, is niet buitenproportioneel niet gevaccineerden
    Veel meer ziekenhuisopnames dan de fabrikanten doen geloven qua bescherming.
    Misschien komt dit wel door het vaccineren dat de varianten meer slachtoffers geven????




    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    stekkefun4 likes this.
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Volg gewoon Israel, daar loopt men flink voor op Nederland.


    Hoe relevant / betrouwbaar is de berichtgeving nog in Nederland? Er wordt van alles uit de kast gehaald om vaccinatie te stimuleren.

    Vorige week volle stadions, introductie weken / feesten op universiteiten, winkel centra vol met mensen, waar zijn de corona uitbraken? ook bijvoorbeeld van diverse demonstraties te beginnen op de Dam waar we niets van vernomen hebben.


    We zitten nu in het tijd perk met berichtgeving waar vooral factoren gebruikt worden tussen wel of niet gevaccineerden, het liefst met data sets van maart t/m augustus want dan zijn de factoren groter.

    Echter we leven in het nu, dus het lijkt mij beter om de afgelopen week of 2 weken te vergelijken met wel of niet gevaccineerden in de IC’s / ziekenhuizen. Ik zou die data wel eens willen zien of dat de afgelopen week een factor 33 / 50 is zoals beweerd wordt in:

    https://www.bndestem.nl/breda/aantal-coronapatienten-in-west-brabantse-ziekenhuizen-stabiel-br~ad4c85c7/

    En ook een factor 50, voor Pfizer....

    “Mensen jonger dan 70 jaar die volledig zijn gevaccineerd met Pfizer zijn voor meer dan 98 procent beschermd tegen ziekenhuis- en ic-opnames. Dat wil zeggen dat voor deze groep de kans om opgenomen te worden 50 keer kleiner is dan voor niet-gevaccineerde mensen.”

    Je kunt je afvragen waarom je dan nog de
    Pfizer booster prik gaat halen met deze effectiviteit, echter Israel is al lang gestart met de boosterprik.

    Ik zeg dus niet dat er geen corona is, de berichtgeving en maatregelen staan regelmatig haaks op elkaar.




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    stekkefun4 and cdriel like this.
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Israël heeft aangekondigd dat personen die geen derde vaccinatieboost hebben gekregen hun vaccinpaspoort niet zullen kunnen gebruiken.

    Zo werkt dat dus


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    stekkefun4 likes this.
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Naar aanleiding van Jinek Maandagavond een volgende samenvatting:

    Gezonde mensen worden gevaccineerd om minder gezonde mensen te beschermen. Niet gevaccineerde, zijn gezonde mensen die worden geweigerd aan de deur om het risico van verspreiden te voorkomen, terwijl gevaccineerden ook dit virus kunnen dragen en dus verspreiden.
    Ik hoorde voor het eerst op globale media het woord "schijnveiligheid", een sluipend gevaar waarvan het besef nog moet groeien onder de bevolking.

    Nu jonge gezonde kinderen (moeten) worden gevaccineerd vraag ik me af of ongevaccineerde kinderen zo dadelijk nog wel de klas in mogen.
    Kortom: de tweedeling in de maatschappij moet worden bestreden en dat kan alleen door (juiste) voorlichting over besmetting en dat er geen verschil is tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden. Het vaccin zorgt alleen dat je minder ernstig ziek wordt (en de zorg minder belast).

    Wel opvallend in deze discussie is dat beide partijen het er over eens waren dat de IC capaciteit moet worden uitgebreid en mijn inziens de enige weg uit deze episode. Men beseft eindelijk dat de enige weg hieruit is het te ondergaan en het immuun systeem van het lichaam (die langdurige bescherming geeft) zijn werk te laten doen. Dat zwakkere hierbij een vaccin kunnen gebruiken als hulpmiddel is duidelijk maar niet noodzakelijk voor iedereen.
     
  23. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Vaccins werken juist heel goed als iedereen eraan meedoet he, dus niet alleen de "zwakkeren".
    En mensen die gevaccineerd zijn, zijn veel minder besmettelijk. Dat is een heel belangrijk punt natuurlijk.
     
  24. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Dat klopt in algemene zin wel, maar voor de Covid-vaccins is het echt pertinente onzin.

    In de record-priklanden Israël, Malta en IJsland lopen de besmettingen de spuigaten uit en is de vaccinatiegraad het hoogste ter wereld. In Israël prikken ze nu voor de 3de keer en kondigen ze de 4de keer al aan omdat het vaccin zo goed werkt? Met jouw 'theorie' waren dan 2 prikjes genoeg geweest toch?
    Er is geen farmaceut geweest die ooit gezegd heeft dat het Covid-vaccin ook de verspreiding beperkt, simpelweg omdat ze dat op dat moment nog niet konden weten omdat de tijd te kort ervoor was. Inmiddels is zonneklaar dat het NIET de verspreiding stopt, integendeel, onder druk van de massa-vaccinaties ontstaan juist nieuwe varianten die het vaccin omzeilen.

    Een vaccin dat niet zorgt voor immuniteit zorgt ook niet voor een rem op de verspreiding, en is in die zin ook geen vaccin; iets wat wel gezegd kan worden van het pokken-vaccin (met 2 varianten/mutaties in plaats van enkele duizenden) of het mazelen-vaccin. Vaccins waar overigens tientallen jaren aan gewerkt is, en waarbij het tientallen jaren geduurd heeft om de verspreiding onder de bevolking te stoppen.

    Beetje Googelen en je had het kunnen weten...
     
    rob.kruiswijk and cdriel like this.
  25. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Maar als ik dat even Google dan zie ik dat er de afgelopen zeven dagen respectievelijk gemiddeld 55 en 43 positieve testen per dag zijn geweest in Malta en IJsland. Dat is echt het tegenovergestelde van de spuigaten uitlopen....

    Israel is ook verre van een record-prikland. Ze hebben bijvoorbeeld een grote groep orthodoxe Joden die zich niet laten vaccineren. Ze waren er ook heel vroeg bij in Israel waardoor ze ook als eerste met de aflopende bescherming van het Pfizer vaccin te maken kregen.

    Je ziet in Israel (net als elders overigens) wel heel goed dat de vaccins de kans op ernstige ziekte enorm verlagen. De verschillen in ziektekans tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden zie je nu ze even bezig zijn met een 3e prik ook weer oplopen (tot voor 60-plussers nu een factor negen verschil als ik het me goed herinner).

    Het beleid in de westerse landen is totaal niet gericht op uitroeien van het virus. Dat gaat ook met in ieder geval de huidige vaccins niet lukken. Ook hier zegt de baas van het RIVM en bijvoorbeeld een viroloog als Osterhaus dat iedereen het virus minimaal een keer gaat krijgen. Het beleid is gericht op temporiseren en beperken van de instroom in de ziekenhuizen zodat de rest van de zorg door kan gaan en we met zo min mogelijk vervelende maatregelen in de maatschappij te maken krijgen. Daarvoor zijn de vaccins een enorm belangrijk hulpmiddel omdat daarmee de kans dat iemand die voor het eerst met Covid in aanraking komt in het ziekenhuis belandt aanzienlijk wordt verkleind. Het is daarmee eigenlijk het enige dat ik ken om mogelijke overstroming van ziekenhuizen te voorkomen wat niet verstorend werkt voor de elementen van onze maatschappij waar ik graag van geniet en centjes mee verdien.
     
    Harry-SZ likes this.

Share This Page