Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3668 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Het feit dat jij over weigeren spreekt en het allemaal gewoon en simpel vindt, zegt mij genoeg.
     
  2. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Corona gebabbel in de Coronadraad aub, dan hoef ik het niet te lezen. Dankuwel!

    Vandaag het schatje naar Oss gebracht voor haar winterslaap. Ik ben pas weer met de Kerst in NL. Zo gaat dat in mijn leven. Maar het was weer een heerlijk ritje en dit was een mooi moment in Retersbeek om half 8 's ochtends. Ik ga morgenochtend eens kijken of ik foto's in de mist kan maken met de Lotus Esprit.
    Image Unavailable, Please Login
     
    RJ!, Scuderia Niels, Harry-SZ and 4 others like this.
  3. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Wow. Beauty!

    Gr. Martin
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Moge, Onno. Prachtplaat en zoals ik lees, ben je nu weer bezig met zo'n moment vast te leggen. Ik (en verschillende Fchatters) staan in de startblokken voor hetzelfde onder leiding van de grootmeester Vu. Ben benieuwd naar de resultaten.

    Ps +1
     
    JazzyO likes this.
  5. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  6. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Harry-SZ likes this.
  7. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Veel plezier Fred, Vu et al!
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx Onno, great pics.

    Wat een prachtig zonnetje vandaag met mooie auto's. Remco, Marc(h) en ik verzamelde vroeg op de carpool en hadden 3 tunnels op weg naar de speed-shoot waar we de F8 tributo van Guy en de 911 van Roger met Ferry in de Maser troffen. Vu had een geweldige weg bij Brielle gevonden waar we zonder al te veel verkeer een goede shoot hadden. Ik had mooi weer verwacht maar dit, vandaag overtrof alle verwachtingen.
    Op weg naar de shoot (waarin we Remco een snelcursus tunnelblasten gaven) kregen we de uitnodiging om bij Paulus langs te komen die de 348c deze week thuis had neergezet.
    Na de shoot dus die kant op gegaan waar we het hele verhaal (en dat zijn er een boel) te horen kregen van de koop, de uitvoerige restauratie (die als maar intensiever werd) en de stories behind the sceen. Geweldig verhaal wat alleen maar bij Ferrari mogelijk is. De 348 die niet verkocht (toen) het idee van een challenge (welke aanvankelijk niet door ging) en uiteindelijk een succes werd die tot de dag van vandaag doorgaat.
    Daarna de sprint schoenen aangedaan en richting Rotterdam gegaan (we waren inmiddels in Brabant) en daar een ronde record op de ring-weg van Rotterdam gemaakt (18min en 20sec) om vervolgens nog net voor 15:00 thuis op de bank te ploffen voor een geweldige F1 race op zandvoort.

    Kortom een geweldige Zondag waarvan we wellicht weer een stukje van het "oude normaal" hebben geproefd (en naar meer smaakt). Zo ware de Zondagen voorheen. Overvol van actie, gezelligheid met gelijk gezinden en dit alles onder de zon.

    @ Guy, prachtige duivels snelle machine. Ik kijk uit naar de foto's van Vumacher. We deden meerdere runs en namen talloze pics dus dat moet goed zitten.

    @ Remco, welcome to the family. Mooie F430 (handbak) en juiste uitlaat (Tubi)

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ, JazzyO and Remco Brouwer like this.
  9. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    473
    Was ongelooflijk dat we dit weer erbij kregen! Voor herhaling vatbaar Fred!
     
  10. rpmtifosi

    rpmtifosi Formula 3

    Nov 5, 2003
    2,466
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Wij zijn ook weer thuis van een prachtige dag!
    Vanmorgen vroeg op om op tijd te zijn voor de shoot, was een leuk weerzien van ‘oude bekenden’ en kennismaking van ‘nieuwe gezichten’.
    Vu, nogmaals dank voor de uitnodiging en ik kijk uit naar de foto’s, de teasers zien er alvast prachtig uit :)
    Daarna nog een rondje Zeeland gedaan met de nodige stops voor hapjes en drankjes, om vervolgens terug richting België te blazen ;)
    @fred: er zijn toch alweer 430 km bij op de teller gekomen :)
    Nu even de F1 kijken, ook al heb ik de uitslag al gehoord op het nieuws.
     
    Remco Brouwer likes this.
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooi rond getal.
     
    rpmtifosi likes this.
  12. rpmtifosi

    rpmtifosi Formula 3

    Nov 5, 2003
    2,466
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Het waren er eigenlijk 432 maar 430 vond ik beter passen ;)
     
  13. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  14. ferrarik

    ferrarik Karting

    Feb 21, 2015
    51
    Martin, 250 GT is inderdaad niet meer gearriveerd.
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #91693 328gts1987, Sep 6, 2021
    Last edited: Sep 6, 2021
    Martin, help mij herinneren dat ik volgende keer nu wel meega. Elke keer zie ik dit evenement voorbij komen en vraag me af waarom ik ook dit jaar niet ben geweest...
    Keuzes, keuzes en deze keer viel het samen met een shoot en bezoek aan de 348c (met de F1 er nog effe bij) maar wat een leuk evenement om de hoek.
    @ ferrarik bedankt voor de foto's en @aero voor reminder om eens te komen
     
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Het was gaaf, mooi weer en een SWB in het wild altijd goed, ik zie ons aan tafel zitten op de foto met de 308 gts aan een lekker koel biertje. Aero en ik zijn hier al voor de zesde maal, in 2014 deden we mee allebei met het Ferrari thema concours, uiteraard met de Mondial en de GT4. Mijn ex 365GT4 stond er toen ook als deelnemer. Leuke anekdote, de grijze Testa Rossa is nog net als toen, nog steeds in het bezit van dezelfde eigenaresse, die inmiddels tegen de 80 jaar is. Hij stuurt wat zwaar volgens haar maar kleeft aan de baan bij 220. Geweldig!!
     
  17. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    JazzyO and Harry-SZ like this.
  18. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Die 250 GT SWB is dan ook al een tijdje in bezit van een Belg. Bekende in het milieu.
    7272RU is ongetwijfeld een gepersonaliseerde nummerplaat.
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #91697 328gts1987, Sep 12, 2021
    Last edited: Sep 12, 2021
    Dit jaar was het nog niet mogelijk om naar Pebble Beach carweek te gaan. Dat het (wederom) een krankzinnige week is geweest laat dit filmpje zien op de parkeerplaats achter Gooding & Co aan de 17mile avenue. Het is op steenworp afstand van GolfCourse Pebble Beach waar alle transporttrailers worden verzameld en gelost. Zoals te zien is het (nog steeds) vrij toegankelijk en krijg je een indruk wat er allemaal te zien is tijdens de week.
    Dit jaar waren de specials van Ferrari een thema en trok veel bijzondere exemplaren van ons merk naar Monterey.

    Dit is gelijk een van de gouden tips die ik iedereen doe om eens daar te gaan kijken gedurende deze week in Augustus. De toegangsprijzen voor de auto-shows worden ieder jaar gekker en gekker. Ik had in 2017 voor $3.500 aan kaarten voor de belangrijkste shows (McCall, Quail, PB, Italiano, Laguna). Dat je ook veel moois (bijna alles) kan zien buiten de hekken is mogelijk maar vraagt een goede planning en wat begrip van locaties. Deze parkeerplaats is er daar 1 van maar zo ook de Quail (toegang dit jaar $700,-) kan worden bezocht voordat de show begint en is een lust voor oog en oor (tijdens de show hoor je geen motoren)...
    Voor Mc Call Jetcentre (woensdag avond) is geen alternatief dan een ticket kopen. Deze exclusieve show is op het bewaakte vliegveld en kost (helaas) $450,-/pp (en als je voor wil dringen in de rij ivm de mega drukte, $595,-/pp zodat je een uur eerder naar binnen kan)

    Afijn de (gratis) parkeerplaats LOT 10 ziet er als volgt uit:

     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nog een voorbeeld van een vrij toegankelijk evenement (gratis) op Ocean Drive in Carmel on the Sea. In deze hoofd straat met winkels worden auto's neer gezet in de middag en daar zitten vaak zeer bijzondere exemplaren bij. Deze was heel bijzonder 1963 E-type maar er staan veel meer bijzondere op deze open-air event.



    Ten slotte de Pebble Beach rolex tour. Een tocht van meeste deelnemers op PB van 70 mijl die zeer vroeg van start gaat en tot in de middag duurt.
    Hier wat beelden van de start (ben ik nog nooit geweest, is iets te vroeg voor mij). Maar gedurende de dag heb ik verschillende stukken meegereden in deze tour langs de kust/BigSure. Niet helemaal MM like maar komt aardig in de buurt (zonder de snelheid).
    Wederom een machtig evenement die geen gekke toegangprijzen heeft:

     
    JazzyO likes this.
  21. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Gaaf, maar dan is 150,- voor vier dagen Le Mans Classic incl. Camping plaats op het circuit en paddock toegang een lachertje.
    Zo houden ze het daar in de States wel exclusief, maar ik zou het er zelf niet aan uit willen geven om eerlijk te zijn, is inderdaad over de top maar zolang er vraag is tja…….
     
    Melvok likes this.
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Helemaal mee eens maar zoals gezegd, er zijn mogelijkheden toch dit spektakel mee te maken (en wat ik ook zeer aanraad eens te doen!).
    Het is werkelijk niet te bevatten wat je daar allemaal voorbij ziet komen. En dan is daarnaast de enorme overvloed aan bezoekers die van alles meebrengen. De parkeerplaats van bijvoorbeeld The Quail is al een museum op zichzelf.

    Ook een bezoek aan de kijk dagen van de verschillende veilingen is een belevenis. Wat er in die week onder de hamer komt is werkelijk niet te bevatten.
    Hele bijzondere maar ook gangbare modellen van alle merken. Ik heb ook eens een bidding war meegemaakt. Een Lambo Countach Periscopo die een estimate had van 600k ging na deze oorlog voor 1,7miljoen. Het duurde ook wel even maar was een feestje op zich.
    De auto die daar direct na kwam, een 911 targa meen ik, ging voor een spot prijs (no reserve) omdat de zaal nog bezig was met de uitslag.
    Je kunt dus best mazzel hebben als je oplet, zelfs in een veilinghuis tijdens carweek.
     
    Melvok likes this.

Share This Page