Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 36 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het is werklijk van ... los op dit moment in NL.
    Cafe personeel welke jou bediend hoeft geen app/tets te laten zien en loopt van binnen naar buiten, maar jij die op het terras zit moet in een Dixi naar het toilet?!
    De burgermeester van Amsterdam verklaart niet te gaan handhaven maar jij, de horeca ondernemer (die al maanden loze beloftes te horen krijgt) moet betalende klanten weigeren.
    De IC bedden (de pijler van vasthouden aan de maatregelen) zijn leeg maar kunnen nu we de winter in gaan weer vol komen te liggen met (zware)griep gevallen. Iets wat kost wat het kost voorkomen moet worden, desnoods met herstellen van de maatregelen...
    Niemand kan dit uitleggen, ik ook niet.
     
    roger_l, Ajax de 1e and rob.kruiswijk like this.
  2. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  3. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Het is erg stil aan de 'overkant'... zegt genoeg...

    Harry-SZ nog geen maand geleden: Vaccins werken juist heel goed als iedereen eraan meedoet he, dus niet alleen de "zwakkeren".
    En mensen die gevaccineerd zijn, zijn veel minder besmettelijk. Dat is een heel belangrijk punt natuurlijk.
     
  4. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,631
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Vandaag is de Mars tegen de pas (verzamelen om 11u op het Malieveld). Ik twijfel of ik ga. Enerzijds wil ik mijn steun betuigen aan de mensen die voor onze vrijheid en rechten op komen, anderzijds luisteren de criminelen in het parlement toch niet naar het volk, maar alleen naar Klaus Schwab en zijn handlangers in het OMT en de gezondheidsraad.

    Maar ja, wat kun je als burger anders doen? Ik hoop op massale burgerlijke ongehoorzaamheid. Want de medische apartheid stopt natuurlijk niet bij de horeca of na 1 griepseizoen. We zien al in andere landen hoever men bereid is te gaan (geen prik, geen baan).
     
  5. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Hoppaaaa, Keijzer eruit! Wáág het niet je stem te laten horen! De Televaag geeft haar ook nog even een schop na!
    Überführer Rutte heeft de opdracht van de EU goed opgevolgd….eruit met afvalligen.

    Benieuwd of dit nog een staartje krijgt, en of het nog wat suffe volgelingen wakker kan schudden. Ik vrees van niet, de agenda rolt prima uit zo…. :(
     
    rob.kruiswijk and bigodino like this.
  6. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Wat ik hoor van mensen die er zijn geweest staan er voor een klein deel gedrogeerde ME'ers (of waar ze voor door moeten gaan) die geen mondkapje dragen maar maskers maar wel in ME-uitrusting. Lege blik in hun ogen en niet aanspreekbaar, of ze dat niet willen of helemaal geen Nederlands spreken weet men niet. Daar laat ik me niet zonder reden voor op mijn sodemieter slaan.

    Iedereen die meewerkt aan uitsluiting is fout, of dat nu de restauranthouder is of diegene die er willens en wetens gaat zitten. Als je nu nog niet in de gaten hebt dat het niet om het virus gaat, ben je ook niet meer te redden.

    Alleen samen komen we hier nog uit.
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  7. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Alle bedrijven die hier aan meewerken, boycot ik voortaan. MacD daar missen we niets aan. Maar ook lokale restauranthouders die hun (jonge) personeel onder druk zetten om te vaccineren: tabee! Ik hoop dat ze beseffen wat ze over zichzelf afroepen. Overigens zie ik alleen nog ouderen binnen zitten, de generatie ‘40-‘50, daar hou je je restaurant de komende 30 jaar niet mee overeind.
    Er worden overigens wel degelijk toenemende razzia’s uitgevoerd door BOA’s, maar de tamtam gaat snel in de dorpen. Nog even, en de witte lakens worden weer uit de ramen gehangen. Zo werd vroeger in Landsmeer de bevolking gewaarschuwd als de Duitsers vanuit Amsterdam in aantocht (op rooftocht!) waren. Verzetshelden zit nog maar in een klein deel van de bevolking, maar het bestaat gelukkig nog wel. Ik zie dit wel degelijk als een oorlogssituatie. Niet met bommen en granaten, maar een chemische/elektronische/administratie oorlog. En zoals altijd gaat het over ‘macht’.
    Inderdaad komen we hier alleen nog samen uit!
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat een dieptepunt van (ons?) leven momenteel. Ik hoorde ouderen die WOII hebben meegemaakt vorig jaar tijdens de lockdown verklaren dat die (angst)beelden en sfeer terug voelen.... Ik treur zonder precies te weten hoe dat is geweest, toen. Maar dat dit de verkeerde (niet dezelfde) kant opgaat is duidelijk.

    Gisteren werkte de QR-check niet hoorde ik, was zelf in bezit van PCR tetst want dat is in mijn ogen het enige bewijs niet besmettelijk te zijn.
    Hoe moet dat in de toekomst?! Ze "zetten" de QR uit en iedereen zit verplicht thuis (lees: Lockdown instellen met 1 druk op de knop?!).
    Ik zie hier grote gevaren dat bepaalde instanties (te?) veel macht krijgen en dat staat geheel los van het virus.
     
    Ajax de 1e likes this.
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #884 milko1969, Sep 26, 2021
    Last edited: Sep 26, 2021
    Ik ben erg benieuwd waar het dan wel om gaat volgens al diegenen die zogenaamd nog wel te redden zijn. Dacht altijd dat we hier op het forum allen voorzien waren van een enigzins bovengemiddeld intelligentie niveau. Ik lees al maanden alleen maar over complot theorieën, incompetentie van kabinet en wetenschappers…….Als het hele beleid wat nu wereldwijd bijna overal wordt gevolgd niet deugt, waarom is er dan in geen enkel land een betere methodiek ontwikkeld en toegepast en zou mijn in februari door Corona overleden schoonmoeder aantoonbaar nog wel hebben geleefd als ze toen op tijd haar vaccinatie had kunnen krijgen? Wat zou de zogenaamde payoff dan zijn voor alle zogenaamde kabinetsleden en haar niet meer te redden volgelingen?

    Gewoon nuchter gezien uit nieuwsgierigheid, het oplossingsgerichte antwoord heb ik hier, behalve soms ellenlange monologen, verontwaardigingen, scheldpartijen en veel eenzijdig geneuzel nog niet kunnen lezen.
    Vindt ook dat de politiek er een potje van maakt, maar ga er zelf maar eens aan staan denk ik dan, zelf heb ik de oplossing ook niet maar dat geldt zeker ook voor iedereen die altijd overal tegenaan schoppen, zonder zelf een maatschappelijk gewogen alternatief te kunnen bieden.
     
  10. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Zweden is een voorbeeld hoe het wél kan: de ouderen en kwetsbaren beschermen (in het begin een beetje onderschat) en het virus onder de bevolking laten rondgaan zodat er groepsimmuniteit ontstaat, ook het oorspronkelijke idee van het OMT. Er is 18 maanden later geen sprake van groepsimmuniteit in NL, behalve in Urk. Wat we wél hebben is een bijna geheel gevaccineerde bevolking waarin het virus nog lustig kan rondgaan omdat de transmissieketen niet onderbroken wordt door het vaccin, dat is wel het geval bij natuurlijke immuniteit en ook de enige werkbare oplossing. De geprikte kwetsbaren worden met de dag kwetsbaarder, omdat de bescherming in de tijd afneemt, dus wat hebben we bereikt? Daarnaast zijn op de IC's grove fouten gemaakt door iedereen maar aan de beademing te hangen, iedere verpleegkundige weet dat incuberen grote schade aanricht, zeker als dat langer dan een week is. Er zijn medicijnen die structureel weggeduwd zijn en als 'complotten' verkocht, pas nu wordt duidelijk dat ze ook daadwerkelijk werken. Dat is een bloody shame van de 'wetenschap' die gediend is bij verschillende inzichten en invalshoeken, maar die structureel de kop in zijn gedrukt de afgelopen 18 maanden.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  11. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Milko, spijtig van je schoonmoeder. Sterkte met het verlies, maar zonder meer neem je aan dat ze met spuit te redden was geweest.
    Dat is een broodje aap verhaal, hoe erg ook. Je houdt vast aan de hoop van de spuit. Ze zal geen 18 meer geweest zijn, mijn schoonmoeder ook niet, en die heeft het wel overleefd. Waar zit dan het verschil in? Die info geef je niet.
    Ze was nog maar 50, maatje 36, cup D, 5x per week naar sportlessen, en een ideaal gewicht van 54kg bij een lengte van 1,70? Een milf? Jouw verhaal raakt kant noch wal, er gaan elke dag schoonmoeders dood, schoonvaders, opa’s, oma’s. Hoe erg dat voor nabestaanden ook is, je houdt overlijden door corona, influenza, kanker, cva, hartfalen niet tegen.
    De incidentie van corona is werkelijk zo dramatisch laag, dat de werkelijke pandemie volledig genegeerd wordt. En dáár moet je cijfers voor kunnen interpreteren, en niet afgaan op de bangmakerij van de overheid. Alle cijfers die ze produceren (en al helemaal wat die de Jonge uitkotst) klopt van geen kanten. En daarom ook, zijn de maatregelen van disproportionele aard. De overheid doet precies het tegenovergestelde van wat vooraf beloofd werd. Wat is nou zo moeilijk om te bedenken dat dit niet klopt. Wat mis je dan als mens dat de maatregelen goedgekeurd wordt door sommigen. Door sommigen ja, want de groep tegenstanders is vele malen groter dan wat men doet vermoeden. Gelukkig zien steeds meer mensen de waanzin in. Benieuwd hoe lang dit nog goed gaat.
     
    328gts1987 likes this.
  12. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dit is een een collectie CT's, fake news en wappies geworden, dus ik snap heel goed dat anderen hier niet meer komen en al helemaal niet reageren.
    Hoe kun je hier nog serieus op reageren?
     
  15. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Dus de CEO van Pfizer is fake news aan het verkondigen, kijk eens naar Israel, 4e shot komt er al aan, en die is zometeen nodig om 100% gevaccineerd te zijn met het covid (vaccinatie) toegangsbewijs.

    Geef even een prognose hoeveel corona shots er nodig zijn totdat we het normale leven weer terug krijgen zonder covid (vaccinatie) toegangs bewijs. Daar durf jij hier geen uitspraak over te doen.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  16. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    #892 Harry-SZ, Sep 28, 2021
    Last edited: Sep 28, 2021
    @Cees: Tja, dat vind ik niet echt een CT.
    We hebben gewoon last van een pandemie en daar worden maatregelen voor getroffen.
    Sommige maatregelen zijn idd niet leuk.

    Als je naar een restaurant of concert wilt, is een testje zo gedaan natuurlijk.
    Als je dat ook niet wilt, dan wordt het idd lastig en ik kan me indenken dat sommigen daar moeite mee hebben.

    Maar dat mensen dit bv vergelijken met WO2, begrijp ik absoluut niet, net als die idioten met jodensterren etc. Dan ben je niet goed bij je hoofd.
    Diezelfde lui reizen de halve wereld over en rijden vrij als een vogel in hun Ferrari's, Porsche's en Lamborghini's. WO2 was anders hoor, maar blijkbaar is dat moeilijk te begrijpen ofzo.
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #893 rob.kruiswijk, Sep 28, 2021
    Last edited: Sep 28, 2021
    @Harry-SZ.

    "We hebben gewoon last van een pandemie en daar worden maatregelen voor getroffen.
    Sommige maatregelen zijn idd niet leuk.
    Als je naar een restaurant of concert wilt, is een testje zo gedaan natuurlijk."

    De Jonge gebruikt ook het argument "dat zo'n testje zo gedaan is", "het is een kleine moeite", of "in het buitenland zijn daar geen problemen mee", en meer van zulk soort stomme uitspraken / vergelijkingen om de maatregelen kracht bij te zetten en te rechtvaardigen, ik noem dat kleuter gedrag, wegpraten, de andere kant op kijken, niet luisteren naar andere, eenzijdig ego gedrag. Hoe kun je dit soort personen nog serieus nemen, het gaat tegenwoordig om de populistische verpakking, niet om de inhoud. En jij staat achter het beleid van De Jonge en bent een supporter van hem?

    Als Rutte en De jonge in de kamer een tegengeluid krijgen gaan ze met rug naar de spreker zitten en interessant op hun telefoontje typen, dit soort lieden zijn niet ge-interesseerd in bijvoorbeeld volksgezondheid, ze rollen gewoon een Europese agenda uit welke in elk land het zelfde is met de zelfde termen en maatregelen, etc.

    En als je over joden sterren begint dan wordt je als idioot verklaard, het is maar een technisch vergelijking maar wel een heel duidelijke. Vervolgens zit de hele media er bovenop om diegene die jodenster vergelijkingen gebruiken weg te bashen. Voorpagina nieuws is dat.

    Dat is het bestuursniveau waar we mee te maken hebben en waar we zo trots op zijn. en maar na-apen.

    Hier nog zo'n speech
    Gewoon negeren, niet nadenken, laat staan inhoudelijk er op ingaan, dat verwacht ik ook niet van jou en heb je uitbesteed aan je woordvoerder.

    Ben je er all uit hoeveel corona shots er nodig zijn 3de, 4de, 5de etc. totdat we het normale leven weer terug krijgen zonder covid (vaccinatie) toegangs bewijs?
     
    cdriel likes this.
  19. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Destijds was het wel een complottheorie. Inmiddels niet meer inderdaad. Het verschil tussen die twee is in veel gevallen alleen tijd.

    Ik denk dat we een uiterst gevaarlijk pad in zijn gegaan met de QR-pasjes, maar daar heb ik me hier al eerder over uitgelaten. Wat mij betreft is het the hill to die on.

    Die QR-pasjes gaan niet meer weg. Dit is slechts het begin. Het wordt een Social credit systeem,.nu nog in de testfase. Vooral om te testen of wij dociel genoeg zijn om onze QR overal te laten zien.
    Tegen de tijd dat wij erin opgesloten zitten, zullen veel Ferrari liefhebbers zich behoorlijk genaaid voelen als ze een ritje willen doen en bij de benzinepomp erachter komen dat hun vinkje rood kleurt omdat hun CO2-budget op is.

    De andere zaken waar je het over hebt (WO2) zijn denk ik geen reactie op mijn post.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    rob.kruiswijk likes this.
  20. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar je papagaait Rutte en de Jonge na: waar is die pandemie dan??? De cijfers weerleggen dat, of was je dat nog niet opgevallen?
    Het valt me op dat vooral de ouderen de mainstream media napraten, maar zelf nog steeds weinig onderzoek doen.
    De IC's liggen nagenoeg leeg, en wat er ligt, is in tegenstelling tot wat er gemeld wordt, ook gevaccineerden. Overigens liggen gevaccineerden met hele vervelende afwijkingen op andere afdelingen. Doe eens zelf onderzoek, en vraag het eens op de werkvloer!

    Ook grappig dat er 80 mensen na het bezoek aan Zandvoort, direct naar de teststraat zijn gerend, gemeld hebben dat ze naar de F1 hebben gekeken, en voilà, 80 man bleek positief.....hoe dan? Was er een oproep geplaatst? Stond er bij de uitgang een teststraat? Vertel het me maar, want dit lijkt volledig uit de lucht gegrepen. Wie het weet, mag het roepen. Dan ben je toch echt een Dudley-Do-good als je na een F1-spectakel richtung teststraat rent....wat een klucht!
     
  21. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Toch even over de Davidsster die werd gedragen tijdens een demo, waar vervolgens alle aandacht naartoe werd geleid ipv de enorme opkomst 5/9 jl.

    Er zijn wereldwijd wekelijks grote protesten waar je niets van meekrijgt als je alleen naar de MSM kijkt of leest.
    Ook in Israël, en ook daar, vooral daar eigenlijk, lopen demonstranten met Davidssterren en zelfs in gestreepte gevangenen pakjes.

    De boodschap die zij hebben, is dat de Holocaust niet is begonnen met het opendraaien van de gaskranen, maar het is begonnen met discriminatie en segregatie. Daarna isolatie. Stapje voor stapje.

    Ik loop er zelf niet mee, maar snap de waarschuwing wel.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  22. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    tjonge jonge...wat een laag niveau zitten we... zoek het allemaal lekker uit..mij zie je hier niet meer
     
  23. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Misschien kan Fred voor je regelen dat je niet steeds per ongeluk het draadje openklikt.

    Het staat je uiteraard ook vrij om het niveau wat op te krikken.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    rob.kruiswijk likes this.
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Mark attends the Global Vaccine Summit 2020, hoezo iser een eenzijdig beleid uitgevoerd?

     
  25. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Volgen de volgelingen van Rutte en De Jonge het gebeuren rond Waku Waku wel? Er is in no-time 170.000 euro via crowdfunding opgehaald, en de teller loopt gestaag door. Die ‘paar wappies’ toch! Dit is nog maar een deel van verzet. Ook leuk om te lezen wat de reacties zijn…..
    Inmiddels hebben Rutte en De Jonge zware beveiliging: weten die ook eens hoe het voelt om je vrijheid kwijt te raken. Die kunnen al niet meer op hun fietsie de lolbroek uithangen. Waarschijnlijk nooit meer, tijden veranderen. Ze zullen het voelen ook! Het wordt uiteraard afgedaan als bedreiging door de onderwereld, maar ik denk dat ook grote delen van het volk hun bloed wel kunnen drinken. Ik snap werkelijk niet dat er lieden zijn die een controlemaatschappij goedkeuren. Walgelijke ontwikkeling!
    Je kan maar beter oppassen als je iemand naar zijn qr-code vraagt. Dat kan zomaar verkeerd aflopen, als je de verkeerde treft.
    [​IMG]
     

Share This Page