Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 41 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Die qr-code of papieren ‘bewijsmiddel’ is geen keuze, die wordt door je strot geduwd. Doe je er niet aan mee, dan wordt je van hele normale maatschappelijke zaken uitgesloten. Wat is er zo moeilijk aan om te begrijpen dat dit FOUT is?
    Voor de ‘gelovigen’: doe eens moeite om dit te bekijken, de nuchterheid zelf, die haarfijn uitlegt wat er nu wereldwijd speelt:


    Bedenk dat dit 12 jaar geleden was, en dat het hele riedeltje zich zo onder je neus opnieuw afspeelt.
    Gelukkig worden steeds meer mensen wakker.
     
  2. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Het wordt tijd dat ze mensen uit Breda (of een andere willekeurige stad) uit het sociaal maatschappelijk leven halen. Niet zo moeilijk toch, je kiest wel of niet om in Breda te gaan wonen toch? Een ontheffing van 24 uur kunnen ze in Roosendaal gaan halen. Het is hun eigen keuze daar te gaan wonen, inclusief de gevolgen. Heeft niets met discriminatie te maken, iedereen krijgt hier in de basis dezelfde behandeling, of dit de juiste behandeling laat ik aan iedereen zelf en doet niet terzake volgens mij. Wie begrijpt wat nu niet? Ze kunnen toch ook gewoon in Roosendaal gaan wonen?

    Het beargumenteren van een 'vrije keuze' met daaraan vastgekoppeld consequenties is geen vrije keuze maar is dwang of drang. Wie begrijpt wat nu niet?
     
    rob.kruiswijk likes this.
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,373
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het nieuwe vaccinatie project zit al in een stroomversnelling, de media springt er bovenop dus... we kunnen beginnen bij kinderen daar is waarschijnlijk al en speciaal kinder griep vaccin voor in de maak? Om de zorg te ontlasten dus....


    https://www.telegraaf.nl/nieuws/622792868/griepprik-voor-alle-kinderen


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Kwetsbare ouderen/risicogroepen kunnen al jaren de griepprik halen. Nu wil men plots kerngezonde kinderen een prik geven om diezelfde ouderen te beschermen... wanneer krijgen we een helmplicht voor wandelaars zodat er minder motorrijders verongelukken?
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,373
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1005 rob.kruiswijk, Oct 11, 2021
    Last edited: Oct 11, 2021
    Zijn ‘de experts’ bang dat de werkdruk te hoog op loopt voor de ambtenaren in Breda doordat er veel vluchtelingen verwacht worden?
    Begrijp ik het goed dat je specifieke vaardigheden moet hebben om ambtenaar te worden en dat deze ambtenaren niet snel opgeleid en aangetrokken kunnen worden?
    Zijn dit de voorgestelde OMT (tijdelijke) maatregelen die we liever niet nemen om de ambtenaren te ontlasten van de hoge werkdruk die ze al jaren hebben door o.a. de corona pandemie, waardoor ze de huisvesting van de verwachte toestroom van vluchtelingen niet kunnen handelen omdat gekozen is voor een regionaal stikstof beleid waardoor er geen huizen gebouwd mogen worden?

    Het kost niet veel tijd om even een ontheffing te halen in Roosendaal, we gebruiken de bestaande testlocaties waar je toch al vaak komt, we gaan de toegangs app aanpassen om het makkelijker te maken zodat je een goed overzicht hebt in 1 app, in andere delen van Europe doen ze daar niet moeilijk over, daar kan het wel. Dus dat is in-iedergeval een legitieme reden om de wet te bekrachtigen. Zoals het OMT heeft uitgerekend komt het allemaal weer goed als we met z’n allen aan de regels houden, we doen het voor een ander (vluchtelingen). en nogmaals het is maar tijdelijk, maar we weten nog niet wanneer de regeling wordt afgeschaft en komen daar over 3 weken op terug als het OMT meer data heeft verzameld.

    Als dat allemaal zo is kan de nieuwe wet toegepast worden en is er geen dwang of drang.






    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  6. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De rechter heeft met de uitspraak bij Waku Waku de deur wagenwijd opengezet voor drogredeneringen, immers, als er een 'alternatief' is, dan is er geen sprake van discriminatie.

    Benzine te duur? Je kunt ook fietsen
    Gas te duur? Je kunt ook een dikke trui aantrekken
    QR-code voor de supermarkt? Je kunt ook online bestellen
    QR-code voor onderwijs? Je kunt ook online les volgen

    Het bizarre is dat iedereen die het niet zelf treft, het ook niet zo ervaart. Het sociaal maatschappelijk leven is onderdeel van ieders leven, en mensen daarvan uitsluiten om drogredeneringen valt niet te rechtvaardigen. Als gevaccineerden 'bang' zijn besmet te worden door ongevaccineerden, dan werkt het vaccin simpelweg niet. Als jij een helm draagt van papier, kun je moeilijk anderen de schuld gaan geven dat je helm niet werkt, je hebt gewoon de verkeerde helm gekocht. Als het vaccin wél werkt, waar zijn 'ze' dan bang voor?

    Iedereen die het nieuws werkelijk volgt weet dat de hoog-gevaccineerde landen die eerder zijn begonnen met vaccineren dan Nederland momenteel overstromende ziekenhuizen hebben met gevaccineerden. De kwetsbaren zijn kwetsbaar omdat hun immuunsysteem niet goed werkt, en een prik of booster voor een immuunsysteem dat niet werkt doet dan ook niet zo veel. Een kapotte motor doet het ook niet door er meer benzine of olie in te kiepen, die blijft kapot. En of je dan nu de schuld gaat neerleggen bij de vaccinatie of niet, dat maakt niet zoveel uit, het is dezelfde 'doelgroep' die weer de ziekenhuizen zal gaan overstromen. Alleen willen medici, politiek en de media niet toegeven dat het vaccin niet doet wat beloofd was en waar ze zolang reclame voor hebben gemaakt.
    Als je járen lang gepropageerd hebt dat een Ferrari de beste sportwagen is, en vervolgens na aanschaf de ene na de andere dure reparatie hebt, wordt het lastig om dat toe te geven. Dan geef je de schuld aan een 'maandagochtend-model' of de slechte dealer... of noem je het kinnesinne van mensen die een andere keuze hebben gemaakt. Pas als je een andere auto hebt gekocht ga je je negatief uitlaten over die slechte aankoop die je zelf hebt gedaan... tot die tijd verdedig je je (slechte) keuze. Voor het vaccin werkt dat exact hetzelfde.
     
  7. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Nooit gaat komen? :D


    The South African government has officially launched its digital Covid-19 vaccination certificate on Friday (8 October), for individuals to provide proof of their vaccination status using a QR code.

    Health minister Dr Joe Phaahla said in a media briefing that the certificate could be used to enable vaccinated people access to the following:

    • Sports and recreation events;
    • Music festivals and other entertainment events;
    • Travel and tourism.

    https://businesstech.co.za/news/government/527676/south-africa-officially-launches-covid-19-vaccination-certificate/
     
  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik dacht al waar blijft tie, als dat alles is wat je kunt verzinnen, tjonge, tjonge, knap hoor, Porsche rijden doet vreemde dingen met mensen:D:D:D
    Afijn weer verder over Ferrari’s en belangrijke zaken.
     
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Soms heb je misschien alleen maar slechte keuzes; of vaccineren of grotere kans op ernstige klachten bij Corona besmetting.
    Zijn beide situaties die je misschien niet perse wilt verdedigen maar hebt gekozen omdat er geen derde ander minder slecht alternatief bestaat.
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Werkelijk ongelooflijk dat dit 12 jaar geleden met de mexico griep "golf" (wat nu een pandemie zou zijn volgens de nieuwe definitie...:rolleyes:) werd besproken.

    En dat dit bekend werd toen ik die post maakte... Ik ben benieuwd hoe dat gaat als we straks (in hun zomer) daar zijn. Toch maar vaccineren? o_O
     
  11. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Urk is een mooi voorbeeld, of Zweden, maar omdat het niet in het narratief valt doet geen wetenschapper, geen krant of actualiteitenprogramma (en jij dus ook, je hebt kennelijk maar 2 keuzes) er onderzoek naar. Ze staan wel gretig te hijgen als er 2 in plaats van 1 'besmetting' is gevonden, een stijging van maar liefst 100%
     
    rob.kruiswijk and 328gts1987 like this.
  12. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    En laten zich nou enkelen onder ons zich dit nog herinneren...

    Appie Osterhaus is zelfs door de Kamer verboden als spreekbuis van de big farma en tegelijkertijd promoter van vaccinaties, en wie verschijnt er weer ten tonele bij de volgende hype? Appie Osterhaus, onze dierenviroloog...

    https://www.nursing.nl/kamer-eist-einde-aan-dubbelrol-van-viroloog-ab-osterhaus-nurs005280w/
     
  13. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Vindt het knap dat “jij” Roger de aanname durft te doen dat “ik” geen onderzoek zou doen naar Zweden Urk of whatever. Ik vind het alleen niet nodig om dit hier allemaal onder de aandacht te brengen met gekopieerde grafiekjes, tabelletjes en mijn gelijk te halen ten koste van anderen, aangezien veel mensen hier alles uiteindelijk lezen zoals ze zelf willen lezen. Daarnaast vind “ik” het zeer betreurenswaardig of zelfs walgelijk dat mensen hier worden veroordeeld om wat ze vinden en niet om wat ze zijn! Vrijheid van meningsuiting weten we nog! Van een ex hoofdredacteur van een mooi merk clubblad zou je toch wat meer empathie en ruimdenkendheid mogen verwachten. Ooit las ik jou columns met heel veel plezier maar op een of andere manier kijk ik hier toch met hele andere ogen naar, jammer! Zal de verdeeldheid wel zijn die toch langzaam optreedt, krijg je toch nog een beetje gelijk Fred. Afijn weer terug naar Ferrari’s en non gepersonaliseerde uitlatingen;):D
     
  14. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wat is de derde slechte keuze dan in jouw optiek? Heb deze tijdens mijn onderzoek naar Zweden en Urk ( wel of niet in het narratief) niet kunnen achterhalen, tja…..ben ook geen wetenschapper.:D
     
  15. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Met een slok achter het stuur is toch ook echt een vrije keuze met serieuze consequenties, weinig drang of dwang aan dus…….tja ik weet niet wat je jezelf probeert uit te leggen?. Afijn weer terug naar de Ferrari’s ( of Porsches voor sommigen) sorry F chat Guys!
     
  16. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger

    Waarom noem je dan maar 2 opties? Urk en Zweden noem je niet? Je vind het 'niet nodig'... waarom die tunnelvisie?

    Wie schrijft hier als eerste reactie 'Porsche rijden doet vreemde dingen met mensen'?

    'Van een ex hoofdredacteur van een mooi merk clubblad zou je toch wat meer empathie en ruimdenkendheid mogen verwachten.'
    Wie sluit hier mensen uit om hun keuzes? Iedereen is wat mij betreft welkom in een kroeg, alleen zijn er kennelijk mensen die vinden dat ongevaccineerden niet welkom zijn en uitgesloten moeten worden van het sociaal-maatschappelijk leven, dat is niet mijn keuze toch niet?

    'Zal de verdeeldheid wel zijn die toch langzaam optreedt'; wat mij betreft is er geen verdeeldheid, iedereen is welkom, maar als ik uitgesloten wordt door anderen is die uitsluiting een gevolg van hun handelen, niet het mijne. En deze overheid promoot dat.
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  17. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De derde keuze is het beschermen van de kwetsbaren en het virus laten 'losgaan' onder de bevolking die niet kwetsbaar is om voldoende groepsimmuniteit op te bouwen. Dat werkt al eeuwenlang zo met de griep en was ook de oorspronkelijke opzet van Rutte. We hebben nu een groot deel van de bevolking 'beschermd' met een vaccin dat geen immuniteit oplevert en waarvan de 'bescherming' afneemt in de tijd, terwijl natuurlijke immuniteit door infectie juist wel immuniteit oplevert voor een veel langere tijd en dus ook bescherming van de kwetsbaren. 98% van de bevolking is niet kwetsbaar. In Urk hebben alleen de kwetsbaren zich gevaccineerd, en de rest heeft natuurlijke immuniteit opgebouwd. 0 ziekenhuisopnames sinds eind augustus en 0 coronagerelateerde overlijdens sinds eind mei (!) te bespeuren. En dat met 30% injecties.
     
  18. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Waarom ontken je toch dat 98% procent niets te vrezen heeft? 2% komt in de problemen, 0,35% op de IC. En wie liggen er op de IC? Gemiddeld mensen met een BMI van > 28 en 2 of meer onderliggende ziektes/comorbiditeiten. En wie overlijden er? Gemiddelde leeftijd is 79 jaar voor mannen en 82 voor vrouwen, dat is exact gelijk aan de gemiddelde levensverwachting van de Nederlander. Ik snap werkelijk niet waarom je allerhande onzin argumenten erbij haalt om je gelijk te halen. Ik noem slechts feiten die door het RIVM onderbouwd worden, niets wappie, niets gefantaseerd of gemanipuleerd.
     
  19. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Het hele land, en met name onze overheid is werkelijk knotsgek aan het worden. Ik denk dat het interview van Midas Dekker de lading wel dekt, en dan nog stinken mensen in de leugens van de overheid. JA, je hebt je voor niets laten vaccineren, als je gezond bent. JA, je loopt gevaar met dat vaccin. Er zijn geen onderzoeken gedaan, het is niet ‘beproefd’, er zijn geen langetermijn effecten bekend. Het is onvergeeflijk als de overheid het vaccineren van jongeren afdwingt, met welke maatregel dan ook. Wie zijn of haar kind dat aandoet, zonder te weten wat de bijverschijnselen zijn, verklaar ik ontoerekeningsvatbaar. Ongeschikt als ouder. Je hebt geen opleiding hiervoor gevolg, je bent een domoor als je het advies van de overheid zonder twijfel aanneemt.

    Het is nu genoeg met alle maatregelen, de kwetsbare groepen zijn gevaccineerd, corona is niet meer significant aanwezig in de ziekenhuizen, in tegenstelling tot de ernstige bijwerkingen van de vaccins. Alles wat er nu nog aan maatregelen bij komt, heeft een heel ander doel. Ik hoop dat mensen wakker gaan worden. Ik hoop dat de overheid zijn nuchterheid herpakt, en overgaat tot de orde van de dag. Het is klaar nu!
     
    rob.kruiswijk and roger_l like this.
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik heb niet gekeken of en wat voor wat voor toegang je mogelijk zo'n test- of vaccinatiebewijs nodig hebt in Zuid Afrika. Misschien niet onverstandig om dat even te bekijken en in de gaten te houden.

    Ze gaan nu wel de lente en daarna zomer in. De aantallen besmettingen en doden dalen goed volgens mij, maar dat is op zo'n korte termijn nog geen zekerheid dat er rond de kerst geen toegangsbeleid voor bepaalde zaken is.

    We hebben het er thuis nog niet over gehad wat we gaan doen rond de kerst en zullen dat denk ik last minute bepalen.
     
  21. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hoi Roger,

    Ik hoef mijn gelijk niet te halen maar reageer zuiver op alle tegenwerpingen t.o.v. van mijn eigen zienswijze/mening. wie er gelijk krijgt zien we de komende maanden vanzelf, ik hoop van harte dat we het "allemaal" bij het verkeerde eind hebben en we deze periode snel achter ons kunnen laten. ben alleen bang dat dit niet meer (zo snel) zal gebeuren.
     
  22. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Met de verdeeldheid die langzaam optreedt bedoelde ik eigenlijk tussen de voor en tegenstanders, net als hier op het forum, vind ik jammer, hebben we nooit als we het over onze prachtige hobby hebben.
     
  23. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik denk niet dat Urk of Zweden goed voorbeelden zijn van hoe eventueel ander beleid (zeker ten aanzien van vaccinatie) zou kunnen werken.

    Urk is veel te klein voor een representatief beeld. Het dorp heeft ook een gemiddeld jongere bevolking dan de rest van Nederland. Sterk gelovige gebieden hebben het in het algemeen daarnaast natuurlijk ook niet zo fantastisch gedaan als het om de covidcijfertjes gaat (ook nu niet).

    Zweden is al helemaal geen buitenbeentje. Het land heeft aanvankelijk minder maatregelen genomen dan de rest van Europe maar heeft later onder druk van de bevolking en een besmettelijkere covidvariant maatregelen doorgevoerd die meer in lijn lagen met de rest. Qua aantal prikken liggen ze vrijwel exact gelijk met Nederland. Zie hieronder een lijstje met het aantal prikken per 100 inwoners.

    Image Unavailable, Please Login


    Qua restrictieve maatregelen in Europa verschilt het nu niet zo heel veel tussen de verschillende landen. Nergens zijn er volgens mij nog zware lockdownmaatregelen. Vrijwel alle landen hopen denk ik dat vaccinaties de oplossing hebben gebracht en houden alleen nog de vinger aan de pols om als het weer verkeerd gaat snel te kunnen ingrijpen.

    Als je landen zoekt die een andere koers varen op vaccinatiegebied binnen Europa, dan zou je denk ik moeten kijken naar Rusland, Roemenië en Bulgarije. En daar gaat het niet zo goed.

    Image Unavailable, Please Login
     
  24. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Met 30% volledig gevaccineerd (32% heeft 1 prik gehad) heeft Urk verreweg de laagste vaccinatiegraad in Nederland. Omgerekend naar 100.000 inwoners komt Urk met 1 besmetting op 4.7 wat zeker niet het laagste in Nederland is want de hier omliggende gemeenten als Baarle-Nassau, Alphen-Chaam, Bladel, Eersel, Bergeijk zitten allemaal op 0.

    De plaats na Urk met de laagste vaccinatiegraad is Staphorst waar 56% volledige gevaccineerd is. Echter hier is de besmettingsgraad 168 per 100.000 inwoners wat (verreweg) de hoogste besmettingsgraad in Nederland is
     

Share This Page