Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 42 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Zie hier een overzicht rechtsreeks uit de corona-overzichten van de overheid van de biblebelt



    Staphorst: Alleen gisteren 31 'besmettingen' (wat dat dan ook mogen zijn) De afgelopen 4 weken zijn er 3 mensen + positieve test opgenomen in het ZH. Er zijn sinds 1 juni geen overlijdens meer gemeld.
     
  2. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Als je 'succes' gaat afmeten aan het aantal prikken heb je volledig gelijk.
    Ik focus liever op het aantal overledenen, dat lijkt me realistischer.

    Zweden heeft nooit een lockdown, avondklok, sluiting van scholen of thuiswerkverplichting gehad. Als je dat 'meer in lijn met de rest' wilt noemen, so be it.
     
  3. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dat klopt dus volgens mij weer eens niet. Ik was ook oorspronkelijk wel 'fan' van het oorspronkelijke Zweedse beleid maar door de besmettelijkheid van de deltavariant ben ik daar wel anders tegen aan gaan kijken en is men daar in Zweden zelf ook anders tegen aan gaan kijken en gaan bijsturen.

    Zweden heeft wel lockdown maatregelen getroffen zoals bijvoorbeeld vroege sluiting van horeca, alleen-afhaal voor delen van horeca, maximale aantallen in horeca/sportscholen en reisbeperkingen. Ook zijn middelbare scholen bijvoorbeeld even dicht geweest.

    Er was daarnaast een uitgebreide set aan aanbevelingen, waaronder thuiswerken, die door de trouwe Zweden behoorlijk goed zijn opgevolgd waardoor oplegging door verplichtingen voor die maatregelen niet nodig was. Dat had hier denk ik niet op soortgelijke wijze gewerkt.

    https://www.businessinsider.com/sweden-facing-its-first-lockdown-as-covid-19-restrictions-tightened-2021-2?international=true&r=US&IR=T

    https://www.voanews.com/a/covid-19-pandemic_sweden-closes-high-schools-until-early-january-stem-covid-19-infections/6199141.html

    Vanaf het einde van het vorige jaar heeft men verder net als Nederland vol ingezet op vaccinaties als oplossing/beleid.
     
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Als de maandenlange sluiting van lagere scholen, middelbare scholen, hoger onderwijs en universiteiten 'in lijn is' met 6 weken sluiting van de middelbare scholen, so be it
    Als een thuiswerkplicht 'in lijn is' met een thuiswerkaanbeveling, so be it
    Als een avondklok voor het hele land 'in lijn is' met een vroegere sluiting van uitsluitend de horeca, so be it

    Zweden heeft nooit een lockdown, avondklok, sluiting van scholen of thuiswerkverplichting gehad. Als je dat 'meer in lijn met de rest' wilt noemen, so be it.
    Als jij zegt 'Dat klopt dus volgens mij weer eens niet.', so be it

    Je kronkelt als een aal in een emmer snot, so be it.

    Ik focus liever op het aantal overledenen, dat lijkt me realistischer. Blijf jij maar prikken tellen.
     
  5. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Heb je misschien enige info die kan onderbouwen wat je stelt?

    Al eerder is hier gepost dat een zwaar onevenredig deel van de Covid-gerelateerde ziekenhuisopnames in Nederland en Israel niet gevaccineerd is. Informatie dat het met name de gevaccineerden zijn die met Covid in het ziekenhuis belanden ken ik niet.

    Hier nog maar even de laatste gegevens uit Duitsland:

    Image Unavailable, Please Login
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Situationsberichte/Wochenbericht/Wochenbericht_2021-10-07.pdf?__blob=publicationFile

    Volgens mij probeer je jezelf en anderen met niet echt relevante en soms onjuiste data wijs te maken dat niet-gevaccineerden niet een veel groter risico hebben op ziekenhuisopname en niet een groot deel van de ziekenhuisopnames veroorzaken terwijl de rapportages over de aantallen en samenstelling in de ziekenhuizen denk ik helder genoeg zijn.

    Dit is ook de kern denk ik van waar het bij de meeste regeringen en mensen om gaat. Het gaat er niet om dat gevaccineerden 'bang' zijn voor ongevaccineerden. De meeste gevaccineerden hoor ik helemaal niet meer over Covid en doen weer alles zoals vroeger. Niemand (en zeker ik niet) wil echter nogmaals horeca-sluitingen, reisbeperkingen en andere uiterst vervelende lockdown maatregelen zoals we ze hebben gezien. Die komen er ook niet als de instroom in de ziekenhuizen binnen de perken blijft en daar spelen vaccineren en deelname daaraan van op zijn minst vrijwel alle 40-plussers (die nog geen Covid hebben gehad) zoals het er nu naar uitziet volgens mij toch wel een heel erg belangrijke rol in.
     
    ope1967 likes this.
  6. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Jij stelde "Zweden heeft nooit een lockdown, avondklok, sluiting van scholen of thuiswerkverplichting gehad"

    Zoals je nu zelf bevestigt, klopte dat dus niet.

    De sluiting van middelbare scholen in Zweden was volgens mij ook geen zes weken maar iets van vier maanden. Volgens mij zijn veel universiteiten zelfs ruim een jaar met les op afstand (net als in NL) bezig geweest.

    De thuiswerkaanbeveling (gelijk aan wat we hier hadden) is volgens mij pas een tweetal weken geleden in Zweden ingetrokken.

    Er was geen avondklok, maar dat er geen lockdown(maatregelen) of sluiting van scholen waren klopt niet. De thuiswerkaanbeveling was ook in lijn met wat we in NL hadden.
     
  7. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik lees meer dan uitgebreid beide kanten.
    Als ik info ga aanleveren die jij al van te voren kwalificeert als 'niet echt relevante en soms onjuiste data', waarom zou ik daar moeite voor doen dan?
    Zelfs het grootste dwaallicht Roland Pierik tweet er vandaag over
     
  8. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Chris,
    Zoals ik al eerder aangaf hier in Nederland worden (jongere) ongevaccineerde patiënten eerst op de IC opgenomen om eerst te monitoren omdat men overlijden wil voorkomen. Meestal liggen de patiënten maximaal 2 dagen op de IC en worden vervolgens ontslagen.
    zoals je weet is de definitie van ongevaccineerd is o.a
    - dat je minder dan 2 weken geleden het vaccin gekregen hebt.
    - geen vaccinatie hebt gehad.
    Deze informatie heb ik van een Verpleegkundig Teamhoofd Hematologie en Nefrologie en bovenstaande ziekenhuis intake beleidswijziging wordt recent toegepast. Het beleid als je 1 keer gevaccineerd bent weet ik niet, dat vraag ik nog even zodra ik het verpleegkundig teamhoofd weer zie.

    Nu weten we dat er in de eerste twee weken vaak bijwerkingen zijn na vaccinatie, dus deze ziekenhuis patiënten worden geteld als ongevaccineerd en komen eerst op de IC in Nederland.

    Zonder de ongevaccineerd definitie en het ziekenhuis intake beleid voor ongevaccineerde versus gevaccineerde kan ik dus niet concluderen waaruit het aandeel ongevaccineerden bestaat. weet jij hoe dit in Duitsland en andere landen werkt?

    Het lijkt mij duidelijk dat zonder deze essentiële beleidsdata het aandeel ongevaccineerde weinig zegt en je niet kan concluderen hoe vatbaar en besmettelijk je bent voor Covid als je echt ongevaccineerd of gevaccineerd bent.

    Ik stel het op prijs als je er duidelijkheid over kan geven.
     
  9. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Daarbij heeft 7% van de gevaccineerden bij de GGD geen toestemming gegeven om de vaccinatiestatus op te slaan.

    Deze mensen zijn wel gevaccineerd, maar worden bij de ongevaccineerden opgeteld.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  10. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Natuurlijk niet.

    In Nederland is op de site van het RIVM een studie te lezen waar ook de vaccinatiestatus is weergegeven van ziekenhuisopnames. Als de status onbekend is, staan de patiënten uiteraard in een aparte regel "NB" die elke onderzoeker in dit soort onderzoeken hanteert bij zijn onderzoeken.

    Voor het onderzoek is aan patiënten gevraagd wat de vaccinatiestatus is en of dat mocht worden gecheckt.
    Drie keer gokken waar de categorie "NB" dan met name uit bestaat:D Kan geen reden verzinnen waarom een gevaccineerde zijn status op zo'n moment niet doorgeeft, anders dan extreme privacy-angst die voor beide groepen als reden kan gelden. Kan er wel een paar verzinnen voor niet-gevaccineerden: schaamte, angst dat je dan minder goed wordt behandeld, recalcitrantie, en totale ontkenning dat het virus bestaat (kennelijk zijn er zelfs mensen die het virus ontkennen, testen weigeren bij opname en eisen dat de doktoren vertellen waar ze dan wel aan lijden...)
     
  11. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Chris,
    Ben je er al uit uit welke samenstelling het ongevaccineerde aandeel bestaat?
     
  12. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Geloof je dit echt zelf? Kan dat bijna niet geloven...

    Als je kijkt op de website van stichting NICE vindt je heel goede info over bijvoorbeeld leeftijdsdistributie en het aantal dagen dat patiënten met Covid op het IC liggen.

    https://stichting-nice.nl

    Er komen niet zoveel jongeren op het IC en er zijn ook heel weinig mensen die binnen twee dagen weer van het IC af mogen/kunnen. Maar iets van 6% van de mensen die met Covid op het IC worden opgenomen, zijn er binnen 2 dagen weer vanaf en daarvan helaas ongeveer de helft nog dood ook.

    Iemand met bijwerkingen van een vaccinatie zonder dat hij/zij echt Covid heeft, zal ook niet positief testen met een PCR-test op Covid en niet in de Covid statistieken terecht komen.

    Een derde reden waarom het volstrekte onzin is, is dat het in ziekenhuizen alles behalve normaal is om patiënten die niet echt de heel intensieve en dure hulp die in het IC mogelijk is, op het IC te leggen. Observatie doen ze wel in een gewoon ziekenhuisbed, en zelfs daar kom je niet in als je niet al behoorlijk ziek bent want observatie van slechts beperkt zieke mensen ligt eerder bij de huisarts.
     
  13. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    https://www.maurice.nl/2021/08/28/het-magere-onderzoek-van-het-rivm-over-ziekenhuisopnames-en-vaccinatie/

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wilma houdt het goed in de gaten, voorlopig alleen PCR test (QR-code volstaat niet) met een gezondheids verklaring die jezelf moet invullen vooraf. That's it.
    Zoals je zegt; ze gaan daar de zomer in, zal dus niet verzwaren schat ik. Tickets zijn al geboekt, logeer adressen geinformeerd en we zijn welkom, zeer zelfs.
    Ik kijk uit naar de reis en de rust zoals vorig jaar. Was alleen lastig dat de avondklok toen 23:00 er was. Moet je eerder aan tafel.
    Oud & Nieuw vieren we weer op het verblijf met andere (vaste) gasten. Aftellen is begonnen, nog 2 maanden.
    Ik adviseer je gewoon plannen te maken en erop te vertrouwen dat het tzt gewoon kan.
     
  15. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Mooi dat er nog geen belemmeringen zijn.

    Normaal gesproken zouden er al plannen voor safari rond Kerst en de jaarwisseling zijn maar sinds we een paar weken geleden wildleven thuis hebben in de vorm van een puppy hoor ik Karen er niet over:)

    We hebben wel veel vaker 'last minute' reizen voor die periode geboekt en in deze nog steeds wat onzekere tijden zie ik daar wat extra voordelen in. Ik verwacht ook niet dat als we naar Afrika willen, dat dat straks al vol zit.
     
  16. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik denk niet dat Maurice altijd zo'n betrouwbare bron is, maar in dit geval klopt het wel denk ik :)

    Uit de rapportage van het RIVM zelf:

    "Een derde beperking van de NICE data die verrijkt zijn met vaccinatiegegevens uit CIMS is dat niet alle vaccinaties geregistreerd zijn in CIMS. CIMS bevat informatie van personen die toestemming hebben gegeven voor opname van hun vaccinatiegegevens in dit register (bij door GGD’en gevaccineerde personen gaf 7,3% geen toestemming voor registratie in CIMS). Hierdoor kan een aantal patiënten zonder bekende vaccinatiegegevens wel degelijk gevaccineerd zijn, maar in deze analyse zijn gecategoriseerd als ongevaccineerd. Dit laatste kan leiden tot een overschatting van de VE."

    Maar wat verandert dit nu aan de grote lijnen van de Nederlandse statistiek? Helemaal niets toch? De verschillen zijn dermate groot dat zoiets niet echt relevant is.

    In Duitsland en Israel is de 'niet bekend' categorie ook niet opgenomen in de 'niet gevaccineerden' categorie en daar spreken de cijfers denk ik ook voor zich.

    Het lijkt erop alsof er hier vooral geprobeerd wordt ruis te creëren over of vaccins helpen om de kans op ziekenhuisopname sterk te reduceren zonder dat met statistieken/onderzoeken die dat echt aantonen te onderbouwen.
     
  17. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1042 rob.kruiswijk, Oct 12, 2021
    Last edited: Oct 12, 2021
    Chris,
    Bedankt voor de https://stichting-nice.nl website.

    Jou tabel over Duitsland maakt alleen onderscheid tussen ongevaccineerden en gevaccineerden ziekenhuis opnames en een berekening over het aandeel ongevaccineerden, de Duitse vaccinatiestatus definitie en ziekenhuis beleid ken ik niet, dus hoe ik dat moet vergelijken met de Nederlandse situatie blijft mij onduidelijk.

    Nu de Nederlandse situatie;

    De vaccinatie status definitie is te vinden in de volgend document
    https://www.rivm.nl/sites/default/files/2021-08/Effectiviteit van COVID-19 vaccinatieVV270821.pdf
    en is als volgt:

    “ De vaccinatiestatus in de populatie is als volgt gedefinieerd:
    deels gevaccineerd is minimaal 14 dagen na een eerste dosis, tot het moment van volledige vaccinatie. Volledig gevaccineerd is minimaal 14 dagen na een tweede dosis van Comirnaty® (BioNTech/Pfizer), Spikevax® (Moderna) of Vaxzevria® (AstraZeneca), of 28 dagen na een dosis Janssen®. Personen die niet of minder dan 14 dagen geleden een eerste dosis hebben ontvangen zijn als ongevaccineerd gecategoriseerd. Vaccinatiestatus van opgenomen patiënten is volgens deze zelfde regels gedefinieerd, op het moment van de eerste ziektedag. “

    Conclusie: er zijn dus ook personen welke korter dan 14 dagen gevaccineerd zijn en positief getest worden die als ongevaccineerden geteld zijn..

    Als je kijkt op de website van stichting NICE vindt je heel goede info over "Distributie van de IC-behandelduur van patiënten met verdachte of bewezen COVID-19 naar uitkomst” zie laatste pagina op https://stichting-nice.nl en aaneengesloten behandelduur IC.jpg
    Historisch gezien verlaten heel veel patiënten de IC levend op de tweede dag dit zijn echter gemiddelden over een lange periode, heb je enig idee over welke periode deze grafiek gaat, en hoe dat in de afgelopen maand is geweest?

    Mijn informatie gaat over de afgelopen maand, dus mijn contact Verpleegkundig Teamhoofd Hematologie en Nefrologie liegt volgend jou als ze aangeeft dat de meeste (jongeren) ongevaccineerde patiënten na twee dagen ontslagen worden van de IC en dat ongevaccineerde jongeren eerst op de IC’s ge-monitort worden?

    Dat jij dat bijna niet kan geloven is mij duidelijk.

    Jou standpunt dat het verhaal van de Verpleegkundig Teamhoofd Hematologie en Nefrologie volstrekt onzin is (i.e. dat (jongere) ongevaccineerde patiënten eerst op de IC opgenomen worden om te monitoren, en de meeste na twee dagen worden ontslagen) gaat wel heel ver met de data en aannames die je hier gebruikt om dat standpunt te bekrachtigen.


















    Image Unavailable, Please Login
     
  18. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Het verschil hier zit hem in dat sommigen (de meesten wellicht) denken dat de QR een middel is. Ik denk dat het een doel is.

    Men laat zich nu gewillig in de digitale gevangenis opsluiten, tot het moment dat ze zelf dingen moeten doen die ze niet willen in ruil voor privileges (die eigenlijk grondrechten zijn). Maar dan is het echt te laat.

    Dat kan het vijfde prikje zijn, het CO2 budget, het vlees budget, griep- of Marburg vaccin, cash geldopname, energieconsumptie, belasting, afval storting, je online gedrag, etc.
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  19. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Gisteren is een motie met het verzoek om uit te sluiten dat er ooit een sociaalkredietsysteem of soortgelijk systeem in Nederland wordt ingevoerd met meerderheid van stemmen verworpen.

    Als je het niet uitsluit, dan wil je de weg ernaar toe open laten...
     
    rob.kruiswijk, Ajax de 1e and cdriel like this.
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Als je naar de website van Stichting NICE gaat, zie je ook een archiefsectie. Daar kun je de maandrapporten inzien en constateren dat de gemiddelde behandelduur voor patiënten die het IC levend verlaten naar een andere ziekenhuisafdeling niet veranderd is in de afgelopen maand (of afgelopen halfjaar).
     
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    ik weet niet was je nu probeert te beweren, is het verhaal van de Verpleegkundig Teamhoofd Hematologie en Nefrologie nog steeds volstrekt onzin?
     
  22. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Maar ook al zou je dat denken - en ik ben blij dat ik dat niet doe want kan me ook niet voorstellen dat ik daar vrolijker van zou worden - dan is dat toch nog geen reden om zonder onderbouwing te gaan schrijven zoals sommigen dat hier en via dubieuze kanalen dat doen dat bijvoorbeeld vaccins niet werken om de kans op ziekenhuisopname te reduceren of dat PCR-testen niet werken en vooral vals-positieve uitslagen geven?

    Ik zou het interessant vinden om een onderbouwing voor dergelijke stellingen te lezen, maar veel verder dan bij wijze van spreken 'het is gewoon zo en/of het is onderdeel van een groot complot' komt het niet. Ik heb er in ieder geval nog nooit iets voor gezien dat in de buurt komt van wat een wetenschappelijke toets kan doorstaan, terwijl dat voor het omgekeerde wel het geval is.

    Alleen dat iets goed in 'het straatje' past, is voor mij in ieder geval geen reden die ik begrijpelijk vind om iets te roepen of te geloven. Dan kom je op het niveau van religies en sektes en daarvan is denk ik wel algemeen van alle kanten geaccepteerd dat mensen die zoiets aanhangen beter alleen met gelijk-gelovigen over hun gedachtengoed kunnen communiceren (en omgekeerd) want als je niet over te verifiëren feitelijkheden kunt discussiëren maar het over hoger gedachtengoed gaat (wat in dit geval ook nog best extreem is), kom je toch nooit in een discussie tot elkaar.
     
  23. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    yep

    Daarnaast zijn er ongeveer 100 IC's in Nederland met allemaal hun eigen (eigenwijze) beleid. Echt onzinnig om te suggereren dat ze allemaal opeens juist niet-gevaccineerden die geen IC-zorg nodig hebben op hun IC's gaan behandelen. Is ook peperduur en zal geen zorgverzekeraar natuurlijk willen betalen. Juist de afgelopen maand komen er trouwens ook niet zoveel mensen op de IC's.

    Verandert sowieso ook niet het aantal gevaccineerden en niet-gevaccineerden dat in de ziekenhuizen komt. Ik begrijp dat je kost wat kost niet wil zien dat niet-gevaccineerden daar als het om Covid gaat relatief frequentere bezoekers zijn, maar de cijfers zijn tot nu toe denk ik dermate helder en eenduidig daarover dat het op mij overkomt als iemand die maar blijft proberen te beredeneren en te vertellen dat de aarde 6000 jaar geleden is gecreëerd ook al staan we samen voor een skelet van een dinosaurus en naast een met koolstofdatering vastgesteld stuk versteend hout van 70 miljoen jaar oud.
     
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Het zou he sieren als je gewoon inhoudelijk feedback geeft op de post van cdriel i.p.v allerlei andere dingen er bij te halen.

    Feit is dat de motie van Pepijn van Houwelingen (FVD) tegen invoering sociaalkredietsysteem a la China is verworpen in de 2e kamer.




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  25. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het gaat hier geloof ik over corona in dit draadje; niet over complottheorieën in het algemeen.
     
    ope1967 and bertdeboer340 like this.

Share This Page