Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 43 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Bedoel je hiermee dat je het potentiële gevaar van het QR systeem niet inziet, of dat je het wel ziet maar erop vertrouwt dat de overheden dit niet zullen misbruiken?

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  2. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De logica achter de QR-code om het virus ‘onder controle’ te krijgen:

    - Als je OP DIT MOMENT kunt aantonen door een bloedtest dat je antistoffen hebt tegen Corona ben je NIET welkom omdat je niet kunt aantonen wanneer je de ziekte hebt gehad. Als dat namelijk langer dan 6 maanden geleden is telt het niet… lees de zin nog eens en vraag je af waartegen antistoffen die je OP DIT MOMENT hebt tegen beschermen…

    - Als je gevaccineerd bent hoef je NIET te testen. Als je gevaccineerd bent en ziekteverschijnselen hebt hoef je NIET te testen. Als je gevaccineerd bent en uit een test blijkt dat je Corona hebt, vervalt NIET (ook niet tijdelijk) je groene vinkje. Als je gevaccineerd bent kun je het virus nog altijd krijgen en op exact dezelfde manier overbrengen op ieder ander, maar kun je wel overal naar binnen... Lees de zin nog eens en vraag je af of je de verspreiding ‘onder controle’ hebt...

    Probeer nu antwoord te krijgen op de vraag HOE de QR-code kan bijdragen het virus onder controle te krijgen als gevaccineerden nooit meer hoeven te testen, terwijl ze het nog altijd kunnen krijgen en verspreiden.

    Als je tot de conclusie gekomen bent dat de QR-code niets met het ‘onder controle krijgen’ van het virus te maken heeft ga je door voor de wasmachine.

    Als je nog denkvermogen over hebt en voor de hoofdprijs wilt gaan, stel je dan de vraag wie of wat de QR-code wél onder controle heeft en van wie je afhankelijk bent geworden… lees vervolgens het eerste aandachtsstreepje nog eens...

    Een overheid die met dergelijke 'logica' wegkomt zonder enig gekrakeel, had zich geen beter volk kunnen wensen.
     
  3. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Als 100% van de bevolking gevaccineerd is, hoeveel procent van het ziekenhuis ligt dan vol met gevaccineerden? Denk daar eens over na i.p.v dat domme gekwaak en iedereen wegzetten als complotdenker. Heb je ooit een boek statistiek in je handen gehad?
     
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1054 rob.kruiswijk, Oct 13, 2021
    Last edited: Oct 13, 2021

    Waarom haal jij altijd andere zaken bij (aarde gecreëerd, dinosaurussen etc)? Ik begrijp dat nog steeds niet en zie dat ook in vele andere feedbacks van jou , is dat om je feedback te bekrachtigen, heb jij dat nodig als je feiten aandraagt of is er een andere specifieke reden voor?

    Ik suggereert helemaal niet dat alle ziekenhuizen (allemaal) opeens juist niet-gevaccineerden die geen IC nodig hebben op hun IC's gaan behandelen. Ik geef alleen door wat mijn contact persoon welke in een groot regionaal ziekenhuis werkt gezegd heeft en dat daar een beleidswijziging is mbt tot ongevaccineerde jongeren.

    Ik probeerde helderheid te verkrijgen op de (Duitse) data die jij presenteert en hoe dat in Nederland werkt.

    Jij stelt dat het verhaal van de Verpleegkundig Teamhoofd Hematologie en Nefrologie volstrekt onzin is, door zelf suggesties te maken en haalt er van alles bij (ik denk, dermate helder, geloof het niet zijn o.a. de woorden die je veelal gebruikt in je feedback.

    Nu kom je ineens weer met "eigenwijze beleid van 100 IC's" (je krabbelt iets terug) vervolgens ga je weer je eigen gemaakt suggesties verdedigen.

    Ook in deze post begin je dat mijn contact persoon Verpleegkundig Teamhoofd Hematologie en Nefrologie liegt.
    Het schijnt heel moeilijk te zijn voor jou om aan te gegeven dat mijn contact persoon NIET liegt, of dat je het niet weet.

    Je blijft kost wat het kost je eigen gemaakte suggesties verdedigen, haalt er van alles bij om dit te bekrachtigen, dat is een patroon geworden in de vele feedback's die jij geeft.

    Misschien kun je eens je eigen feedbacks gaan analyseren op de vele post waarop jij reageerd.
     
    Ajax de 1e and roger_l like this.
  5. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    CD: Daarbij heeft 7% van de gevaccineerden bij de GGD geen toestemming gegeven om de vaccinatiestatus op te slaan.
    CW: Natuurlijk niet.
    CD: https://www.maurice.nl/2021/08/28/het-magere-onderzoek-van-het-rivm-over-ziekenhuisopnames-en-vaccinatie/ (met de letterlijke tekst uit het RIVM-rapport)
    CW: Ik denk niet dat Maurice altijd zo'n betrouwbare bron is, maar in dit geval klopt het wel denk ik :)

    RL:Iedereen die het nieuws werkelijk volgt weet dat de hoog-gevaccineerde landen die eerder zijn begonnen met vaccineren dan Nederland momenteel overstromende ziekenhuizen hebben met gevaccineerden.
    CW: Al eerder is hier gepost dat een zwaar onevenredig deel van de Covid-gerelateerde ziekenhuisopnames in Nederland en Israel niet gevaccineerd is. Hier nog maar even de laatste gegevens uit Duitsland: Volgens mij probeer je jezelf en anderen met niet echt relevante en soms onjuiste data ...

    RL: Zweden heeft nooit een lockdown, avondklok, sluiting van scholen of thuiswerkverplichting gehad.
    CW: plaatst link met de tekst 'Swedish Prime Minister Stefan Lofven announced Thursday that high schools would switch to distance learning beginning Monday through early January' (dat zijn 6 weken warvan minstens 2 weken Kerstvakantie)
    RL: Zweden heeft nooit een lockdown, avondklok, sluiting van scholen of thuiswerkverplichting gehad.
    CW: De sluiting van middelbare scholen in Zweden was volgens mij ook geen zes weken maar iets van vier maanden. Volgens mij zijn veel universiteiten zelfs ruim een jaar met les op afstand (net als in NL) bezig geweest.

    In een discussie luister je naar elkaar en kom je eventueel met tegenargumenten die je stelling onderbouwen, mogelijk met ondersteunende artikelen.... dit is geen discussie, dit is 'denken', niet lezen, kul erbij halen en 'volgens mij'... dat laatste is een mening, geen feit.
     
    Ajax de 1e likes this.
  6. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Beide.

    Als je gelooft in zo'n kwade 'overheid' kun je toch ook maar beter je mobiele telefoon en betaalpas weggooien? Wat zou de overheid dan immers beletten om je niet 24/24 te volgen via jouw telefoon, via de betaalpas en tegenwoordig zelfs via de meeste nieuwe auto's.

    Daarnaast heb ik de afgelopen anderhalf jaar bij de complottheorieën waarin over "de overheid' wordt gesproken nooit begrepen wie dan in onze maatschappij 'de overheid' is die met dergelijke snode plannen komt die tegen de wens van de bevolking zijn. Kan me daar helemaal niets bij voorstellen. We hebben inmiddels zo'n 20 partijen in de kamer en nog meer op de kieslijst die allemaal desperaat proberen stemmen te trekken. Samenwerken en een overheid vormen wordt daarbij al steeds moeilijker, laat staan samenspannen en dat ook nog eens volstrekt geheim houden (ook al niet de beste kwaliteit van politici en ambtenaren). Er zitten altijd in alle lagen van de ambtenarij bijvoorbeeld mensen die een andere politieke kleur voorstaan dan in de regering zit. Alles komt daardoor uit.

    Alleen voor het grote coronacomplot lukt het kennelijk om wereldwijd met al dit soort landelijk verdeelde overheden samen te spannen en dit geheim te houden.

    Ik denk dat net als de meeste niet-politici de meeste politici al lang hun buik vol hebben van corona en niet kunnen wachten totdat het voorbij is. Zoals je in Nederland ziet, kun je er bijna alleen nog maar je handen aan branden. Gooi je als Rutte/De Jonge het land drie maanden geleden vrijwel weer open, wordt je drie weken later door de meerderheid van de bevolking negatief aangekeken omdat je het te vroeg zou hebben gedaan en de ziekenhuiscijfers weer hebt laten oplopen. Mensen zijn corona zat, en je kunt het dan ook niet snel meer goed doen als politicus.

    Als de kans op opnieuw vollopen van ziekenhuizen en nieuwe ockdownmaatregelen voorbij is, ziet niemand meer het nut van een QR app en zal geen politicus in onze democratieën het denk ik willen handhaven.
     
  7. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik twijfel zoals je hebt gezien sterk aan of je duidelijkheid zoekt. Die zou je als je dat echt wil ook eenvoudig zelf even via google kunnen zoeken. Als het om de Duitse corona data gaat dan moet je naar de website van het Robert Koch Institute. Daar worden dagelijks en wekelijks heel uitgebreide en op zijn Duits ook grondige rapporten gepubliceerd.
     
  8. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    De lockdown van scholen in Zweden was initieel (voor ten minste) zo'n zes weken gepland. Dat is uiteindelijk verlengd naar de periode die ik heb genoemd.
     
  9. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    sociaalkredietsysteem in China ,is een feit, geen complot
    Corona QR-code voor toegang in Nederland ,is een feit, geen complot
    De motie van Pepijn van Houwelingen (FVD) tegen invoering sociaalkredietsysteem a la China is verworpen in de 2e kamer, is een feit, geen complot

    Als jij denkt dat het sociaalkredietsysteem in China van de ene op de andere dag is ingevoerd en dat je zo'n systeem op het laatste moment hier in Nederland kan tegenhouden ben je echt in een winterslaap beland.

    Heel veel veranderingen gebeuren stapsgewijs net zoals we gewent zijn met bijvoorbeeld (en met name) het milieu, belasting afdragen in het algemeen :) en ander zaken, dat jij dat niet door hebt, begrijpt of geloofd wil nog niet zeggen dat cdriel een algemene complottheorie opbrengt.
     
  10. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Het potentiële gevaar van de QR pas staat los van de overheid denk ik. Hoewel de manier waarop hij nu wordt gebruikt door de overheid al tegen een aantal ethische grenzen aanloopt, kan hij altijd in verkeerde handen vallen.

    Het parlement met al die partijen heeft democratisch voor een motie gestemd tegen dwang of drang tegenover een demissionair kabinet, dat vervolgens wel drang en dwang oplegt.
    Als mensen hierdoor (en andere recente schandalen) iets minder vertrouwen hebben gekregen in de goede bedoelingen, maakt dat ze mijns inziens geen complotdenkers.
    Zeker als je inziet welk gevaar er in zo'n systeem schuilt. Mobiele telefoon of bankpas wordt wellicht ook misbruikt door overheid, maar staat niet in vergelijking met de QR pas.

    Met de QR pas kan jouw gedrag worden beïnvloed, en in het ergste geval jouw leven worden uitgeschakeld. Ik denk dat veel mensen zich dat te laat gaan beseffen.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    rob.kruiswijk likes this.
  11. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Niet zo moeilijk.

    Het virus 'onder controle krijgen' draait nu alleen nog maar om het reduceren van de piekinstroom in de ziekenhuizen. Het virus uitroeien is in Nederland zeker geen doel (volgens mij ook vrijwel nergens meer).

    • Gevaccineerden hebben een kleinere kans om besmet te worden en besmettelijk te zijn.
    • Gevaccineerden hebben daarnaast vooral een veel kleinere kans om in het ziekenhuis te komen.
    • De QR-restrictie zorgt ervoor dat gevaccineerden iets minder zonder zich te laten testen onder de mensen komen waarmee de kans dat ze anderen besmetten of zelf besmet raken afneemt. Daarnaast zal het voor een deel aanleiding zijn om zich alsnog te laten vaccineren.

    Van mij hoeft de QR-app trouwens niet. Ik denk dat goede voorlichting en financiële positieve/negatieve incentives beter zouden werken.
     
  12. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dictatuur in China is al heel lang een feit. Allerlei controlesystemen die daarbij horen ook.

    Democratie met stemmengeile politici is hier een feit. Door de EU en beperkte positie van legers bij ons in de huidige tijd zijn staatsgrepen en dictaturen in in ieder geval ons deel van Europe nog nooit zo ver weggeweest als nu. Politici hier moeten iets beloven wat kiezers leuk vinden anders worden ze simpelweg niet gekozen.
     
  13. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Heb zelfs op de UvA tijdens mijn studie alleen maar de maximale scores (tienen) gehaald voor al mijn statistiekvakken. Jij ook? :)

    Niet dat dat hiervoor nodig is.

    Volgens mij gaat het er alleen maar om om uit simpele tabbelletjes te kunnen lezen hoeveel gevaccineerden en niet-gevaccineerden er in landen als NL, Duitsland en Israel in de ziekenhuizen liggen (ik kan daar nog veel tabellen uit andere landen aan toevoegen, maar omdat die hetzelfde beeld geven laat ik dat maar achterwege).

    Daar kan iedereen die kan lezen snel uit halen dat niet-gevaccineerden zwaar oververtegenwoordigd zijn.

    Iedereen, behalve kennelijk degenen die die boodschap niet uitkomt. Die gaan proberen uit te leggen dat het echt niet kan kloppen en dat de vaccins echt niet werken.
     
  14. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  15. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger


     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  16. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
     
  17. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Is dit het beste generieke antwoord wat je tevoorschijn kan halen?
     
  18. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Israël heeft recent zijn data retrospectief aangepast, dus die is nu niet meer betrouwbaar.
    Enige tijd geleden (voor die aanpassing) heb ik de ruwe data hier gepost (obwv ik eerder een tabelletje had geplaatst).

    Engelse data laat nu in zijn wekelijkse NHS rapportage zien dat 2/3 van de besmettingen onder gevaccineerden is. Zelfs Maarten Keulemans van de Volkskrant staat voor een raadsel

    Verder forse oversterfte in heel Europa in 2021 tot nu toe, vooral in de jongere leeftijdscohorten die niet verklaard wordt door coronagevallen. Ben benieuwd naar de oorzaken daarvan.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  19. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
     
    Ajax de 1e and cdriel like this.
  20. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Het lijkt wel of gevaccineerden een IQ-daling doormaken.
    @Chris: als jij zo goed was op school (uva?), dan had je al veel eerder vraagtekens bij alle onderzoeksresultaten gezet.
    Daarom betwijfel ik of jij wel allemaal (het zou er 1 moeten zijn ;) ) tienen hebt gehaald. Of had jij 5 vakken statistiek? Benieuwd welke richting dat dan was….
     
  21. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Met zijn vermeende tienen op het UvA voor statistiek had hij zelfs niet in de gaten dat in de RIVM-rapportage percentages geteste gevaccineerden en ongevaccineerden werden vergeleken zónder dat de totale testaantallen erbij stonden vermeld... dit soort nietszeggende rapporten verspreid het RIVM bij voortduring.
     
  22. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Als iedereen nu ook is zo uitgebreid op de overige belangrijke Ferrari draadjes zou reageren wordt het tenminste weer leuk en gezellig hier op het forum. Dit wordt zo een hele saaieeeeee winter vol met haantjes gedrag en nutteloze discussies. Afijn weer terug naar alle Ferrari’s, iemand nog iets leuks meegemaakt op dat vlak??? ……..anyone?…..hallo,…..is daar nog iemand?
     
    bertdeboer340 likes this.
  23. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #1073 roger_l, Oct 13, 2021
    Last edited: Oct 13, 2021
    Milko,

    Ik snap je punt wel... omgekeerd vraag ik ook enige vorm van 'begrip'. De 'wappies' roepen al 18 maanden dat zaken niet kloppen, en alle zaken die aangevoerd worden, worden weggezet als 'complottheorie'. Helaas is van al deze 'theorieën' inmiddels ook alles uitgekomen, van lockdowns, avondklok, vaccinatiedrang, QR-code, omkoping van belanghebbenden, vaccins die niet werken (waarom anders een derde shot tenslotte?) enz enz. en van vele zaken is achteraf gezegd dat het niets heeft opgeleverd. De lockdowns (uitspraak WHO), avondklok (uitspraak Gommers en Kuipers) en schoolsluitingen (alle omliggende landen, NL heeft daar een zeer kwalijke rol gespeeld) hebben tot helemaal niets geleid en waren volstrekt zinloos en uiteindelijk waren er alleen maar verliezers. Er is ook een groep die denkt en zegt 'waar maak je je druk om?'. Daar kan ik inkomen, maar uiteindelijk wordt iedereen het slachtoffer. Er zijn landen waar het nog veel verder gaat. Australië is compleet doorgedraaid, Israël is doorgedraaid, Canada is aan het doordraaien, Frankrijk is aan het doordraaien... en het frapante is dat Nederland op de voet volgt, en de 'wappies' zien dat ook al 18 maanden. Het zijn dus geen complotten, maar het zijn zaken die wereldwijd uitgerold worden, en dat al 18 maanden lang. En de ene keer doet het ene land het als eerste, waarna de rest volgt, en de andere keer is het weer een ander land, en volgt de rest weer. Uitzonderingen zijn er ook, de Scandinavische landen, IJsland... als je als 'wappie' dan continu in de hoek wordt gezet als platte-aarde-theoreticus en ook nog eens persoonlijke aanvallen krijgt te verduren, terwijl je achteraf iedere keer kunt roepen 'I told you so' wekt dat veel frustratie op. Niet alleen omdat het persoonlijk wordt, maar ook omdat de inzet is om duidelijk te maken dat het iedereen zal treffen en dat we met z'n allen een fuik inlopen waar we niet meer uitkomen als samenleving. Waarom het loopt zoals het loopt? Daar kun je alleen maar naar gissen... en daar zijn uiteraard de meest extreme theorieën voor.

    Vaccinatie is een recht, maar zeker geen plicht. Het is ieders persoonlijke keuze. Hele volksstammen hebben die keuze gemaakt op basis van 'niet uitgesloten willen worden', 'vakantie', 'met vriendinnen naar de McDonalds kunnen' en andere redenen die helemaal niets met gezondheid hebben te maken. Is het dan nog een medisch noodzakelijke of nodige keuze? Dat is toch niet de bedoeling van een vaccinatie? Als het virus 30% zou doden (zoals de mazelen of de pokken) stonden we 3 rijen dik voor de priklocatie... maar nee, 'vakantie' is de reden voor velen geweest. Toch is het inmiddels zo dat als we samen willen toeren en vervolgens ergens een uitsmijter willen eten, dat enkelen niet mee kunnen, zover is het systeem al doorgedraaid van die zogenaamde 'vrije keuze'. Doen we dat ook met de inentingen voor de pokken of de mazelen (30% kans dat je komt te overlijden)? Nee toch? Maar plots wel voor een virus waar 98% nauwelijks of geen last heeft. En als de ontwikkelingen zoals die al in vele landen 'normaal' zijn ook naar NL overwaaien, dan is volgend jaar rond deze tijd alleen nog iemand met 4 prikken welkom om een uitsmijter te eten. En groene partijen willen maar al te graag dat QR-systeem gebruiken om er een CO2-budget aan te koppelen. Dat worden korte ritjes dan...

    Volgende week ga ik naar de Dolomieten. In theorie zou ik dan 5 dagen dagelijks moeten bewijzen 'gezond' te zijn (let wel, dat is de omgekeerde bewijslast), terwijl de grootste obese met suikerziekte en vaatziekten maar mét prik overal in kan komen, want die is volgens de definitie wél gezond. Het museum in Stuttgart kom ik niet in, hotels kan ik niet boeken, restaurants kan ik niet boeken, tenzij ik op iedere plek langs de route op zoek ga naar een teststraat... en het zou toch zo gemakkelijk zijn om die prik om die reden wel te halen... ik heb meerdere redenen waarom ik die prik niet wil en ook nooit zal nemen. Als de 'regels' logisch en verklaarbaar waren hoorde je mij niet, maar ze zijn niet logisch en verklaarbaar. Als het vaccin immuniteit zou opleveren doe je het ook 'voor de ander' en komt er een sociale 'plicht' om de hoek kijken die ik zou begrijpen en misschien zelfs volgen, maar dat doet het vaccin niet.

    Lang verhaal kort: als er een zuivere discussie zou plaatsvinden op basis van feiten, zonder elkaar voor rotte vis uit te maken of te dehumaniseren als platte-aarde-theoreticus en 'ik heb een 10 voor statistiek en jij lekker niet', zou het inhoudelijk interessant kunnen zijn. Ik heb ook niet de wijsheid in pacht, ben nieuwsgierig naar de onderbouwing van anderen, maar wil wel bij de feiten blijven en me niet baseren op 'ik denk'...

    Het staat niet voor niets in een aparte draad, wie het niet wil lezen hoeft het ook niet te lezen.
     
  24. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    #1074 Ajax de 1e, Oct 13, 2021
    Last edited: Oct 13, 2021
    Roger that!!!

    Men vergeet overigens dat zonder deze draad het ook minder ‘gezellig’ is geworden….op alle maatschappelijke vlakken. Daar veranderd dit draadje niets aan, maar de oorzaken worden in elk geval wel duidelijk gemaakt, dacht ik zo ;)
     
    milko1969 and roger_l like this.
  25. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger

Share This Page