Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 61 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Jongens, wat een boksring is dit geworden. Iedereen zoekt zijn/haar gelijk. Momenteel is de enige die wint het virus. En Ajax hebben we al een tijdje niet meer gehoord, ik denk dat hij op de trouwerij van Thierry is. Feit is wel dat we nu weer in de **** zitten en dit niet hadden gezeten indien die novaxxers die prik hadden genomen. Kun je heel hard weerleggen maar de feiten spreken voor zich. Mijn mening? Als je die prik niet neemt moet je ook niet een ziekenhuis of IC bed in beslag nemen. En de 50-ers die er nu in liggen zijn de novaxxers. Dat is meer dan de helft van alle ziekenhuisbedden. We willen inmiddels ook weer wat leuke dingen gaan doen en die eindeloze principes die men maar blijft roepen leveren alleen maar op dat we nu weer een klote kerst gaan krijgen, of te wel, dank voor het nemen van die prik.
    Zo, dat lucht op,

    Ciao
    Oscar
     
    djfrens and ChrisW1 like this.
  2. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Beste Oscar,

    Ja er zijn nu bepaalde verworven privileges verdwenen metname na 17:00 uur en daar hebben bepaalde mensen last van en zoeken een zonde blok.

    Zelfs de mensen in Gibraltar (zijn 99% dubbel gevaccineerd en 40% heeft de boostershot) willen ook weer wat leuke dingen gaan doen en hebben eindeloos 'principieel' gevaccineerd waar de overheid bleef roepen dat alles weer kon, maar ook nu hebben deze mensen weer een klote kerst.

    Kom dan maar eens op met die feiten "als die novaxxers die prik hadden genomen we nu niet in de **** hadden gezeten" ga dat maar eens heel hard weerleggen met feiten (jou worden) Ik ben heel benieuwd hoe jij dat hier gaat hard maken en je gelijk gaat verdedigen, dat kun je namelijk niet.
     
    roger_l and Ajax de 1e like this.
  3. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    @oscar: Als je de moeite zou nemen om 3 berichten terug te kijken (blindheid toont zich al snel), en niet gelijk van de toren gaat blazen?

    Wat een hoop onzin en aannames: de non-vaxxers liggen NIET massaal in het ziekenhuis….ooohhh, je bedoelt die nog maar 2x gevaccineerd zijn, en die als non-vaxxer worden meegeteld? Nu tellen ze door met ‘slachtoffers’ die nog geen booster hebben gehad. Ze moeten toch wat doen om de cijfers gunstig te houden. De vaccins werken niet, ze hopen dat de booster dat wel doet, maar het immuunsysteem krijgt steeds meer op zijn donder.
    Overigens zijn de meeste non-vaxxers de groep ‘gezonde’ mensen, en die komen helemaal niet op IC terecht. Die vallen in zijn geheel niet onder de risicogroep. Het moge nu wel eens duidelijk zijn (ook de woorden van Gommers!) dat het een ‘typische’ patiënt betreft. Je mag er niets van zeggen, maar het is de medemens met een te hoge bmi, die nauwelijks lichaamsbeweging heeft, en onder oudere (allochtone) gezette mensen, die eveneens weinig tot geen lichaamsbeweging hebben.
    Het vaccin vrijwaart niet van corona, noch onderdrukt dat de besmettelijkheid, tevens zijn ongevaccineerden NIET meer besmettelijk dan gevaccineerden. Dit is misschien moeilijk te volgen als je deze materie niet snapt, en al helemaal niet als je daar nog nooit voor geleerd hebt, ik merk dat de voorstanders van vaccineren blind varen op wat ‘onze leiders’ te melden hebben. Het wordt bepaald door ambtenaren met narcistische trekjes, die volledig hun eigen lijn uitzetten. Uit paniek? Niet voor niets stappen mensen langzaam uit het zinkende schip van het omt. Het wordt ze te heet onder de voeten, omdat op dit moment de nevenschade van de vaccins steeds duidelijker wordt. Of je dat nu leuk vindt of niet om te horen, je zal er toch wel degelijk rekening mee moeten houden dat een grote groep (groter dan de corona slachtoffers!!!) ernstige bijwerkingen gaat ontwikkelen. Dit zeg ik niet, dat zeggen diverse artsen, deskundigen, immunologen die GEEN belangen hebben. Of zouden ze dat melden omdat ze ook een graantje willen mee pikken? Zeg het maar, en hou die oogkleppen op: dat zijn ‘wappieeeees’! Dat zijn immunologen die er geen verstand van hebben joh! En de oversterfte onder baby’s dan? Ook onzin berichten? Het stond niet in de Televaag, dus ook wappie?
    De televaag was ooit een foute krant, dat zijn ze nu weer!

    Ik kan me goed voorstellen, dat als je je geheel naïef hebt laten prikken, zonder voorkennis van zaken, dat elk tegengeluid moet worden ontkend. Het klopt niet, je wilt er niet aan, je kan het niet geloven. Binnen de zorg splitst zich nu een grote groep af. Maar dat hoef je ook niet te geloven. Wat ik in zijn geheel niet begrijp, is dat gevaccineerden zo aandringen dat ongevaccineerden zich moeten ‘bekeren’. Who gives a f…k! JIJ bent toch beschermd? Wat maak je je druk om die kleine nuchtere groep? Ik las een spreuk: Ik moet een vaccin nemen, om jou te beschermen tegen een vaccin wat bij jou niet helpt? En dat is een beetje de gang van zaken in een notendop. En met wie ik feest vier, gaat jullie geen moer aan, en is niets meer dan zwart maken en stemmingmakerij. Een beetje machteloosheid, vermoed ik zo. Ik hoop oprecht dat ik het volledig verkeerd zie, voor wat betreft de langetermijn-effecten…..
    Overigens is het heel goed om een bewuste ongevaccineerde controlegroep in stand te houden, maar dat is maar wetenschappelijk geouwehoer… ;)
     
    rob.kruiswijk likes this.
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #1504 roger_l, Nov 26, 2021
    Last edited: Nov 26, 2021
    Oscar,

    Je blijft op zoek een zondebok, terwijl alle vingers naar Den Haag zouden moeten wijzen. Dat je nog niet in dat stadium verkeerd is jammer.

    Welk effect verwacht je van de 'maatregelen'?
    Als je sluitingstijden gaat verkorten is het enige effect dat meer mensen binnen een kleiner tijdsbestek in dezelfde ruimte gaan zitten. Vergelijk het met het minder treinen inzetten met dezelfde hoeveelheid passagiers. Daar is niets wetenschappelijk aan en het effect is dat er nog meer besmettingen zullen plaatsvinden.

    Van de mondkapjes is bekend dat ze tegen helemaal niets beschermen, het staat op de verpakking, het is door Van Dissel meermaals uitgesproken, door De Jonge, door de hele wetenschap. Kinderen vanaf 6 jaar moeten die dingen nu op... terwijl iedereen weet dat de dingen alleen een psychisch effect hebben... dat is wat deze overheid doet: kinderen onderwerpen aan psychische druk, zonder dat dit enig ander doel dient.

    En met die 'maatregelen' ga je nu vingerwijzen naar de ongevaccineerden?????

    Als je je ooit verdiept zou hebben in het vaccin had je de volgende zaken moeten weten:
    - Het vaccin levert geen immuniteit op. Prikken doe je dus voor jezelf en NOOIT voor de ander. Je kunt prikken tot je een ons weegt, het virus verdwijnt niet. Gibraltar met 100% vaccinatiegraad en Portugal met 97% zijn het levende bewijs. De schuld bij anderen leggen dat het vaccin niet doet wat beloofd is, is daarmee een gotspe
    - Het vaccin beschermd zeer beperkt, en bovendien neemt de bescherming in de tijd zeer snel af. Of wil je mij nu zeggen dat je een booster moet nemen omdat het vaccin zo goed werkt???? De mensen die nu in het ziekenhuis liggen zijn dezelfden van een jaar geleden zonder vaccin: 70plussers met onderliggend lijden in de vorm van obesitas, suikerziekte, hart- en vaatziekten en jawel, een verzwakt immuunsysteem. Kijk gewoon naar de leeftijdsverdeling bij het RIVM en zie dat >80% in die groep valt. Kijk je naar de doden, wederom dezelfde leeftijdscategorie.

    De schuld bij 'ongeprikten' leggen is op geen enkele wijze te onderbouwen met de feiten, maar ik weet inmiddels dat feiten er niet meer toe doen. Het gaat om het gevoel. Je hebt een keuze gemaakt en die wil je anderen ook opleggen. Inmiddels zit je op de blaren van datgene wat al die wappies allang wisten. Hoe ze dat wisten? Door te kijken naar o.a. Israël en de UK, want wat daar gebeurd is ons voorland. Enige verschil is dat uit die landen enigszins betrouwbare cijfers komen. 3G heeft er met de besmettelijke gevaccineerden alleen maar voor gezorgd dat ze zich zonder enige remming onderling hebben kunnen besmetten, of wil je mij gaan overtuigen dat ongevaccineerden die negatief getest alleen maar toegang krijgen dan de rest besmetten???? Er is geen enkele logica denkbaar die dat zou moeten onderbouwen. Of wil je mij overtuigen dat we zonder vaccin en 100% ongevaccineerden vorige jaar MINDER besmettingen en ziekenhuisbezetting hadden dan nu op dit moment met 85% gevaccineerden, en dat die 15% nu zorgt voor de uitpuilende IC-bedden???? Alhoewel... nu 500, vorig jaar 1100... er is een beddentekort, geen IC-tekort, meermaals door de ziekenhuizen genoemd.

    Mijn voorspelling (op grond van wat ik zie in andere landen)? Over 2 weken gaan we in een volledige lockdown. De maatregelen zorgen alleen maar voor een verdere concentratie van het probleem. Dat is niet het gevolg van de ongevaccineerden, want die moeten nog altijd testen en aantonen dat ze gezond zijn, maar het gevolg van dit beleid. Of wil je me nu gaan vertellen dat door de sluitingstijden te verlagen een klap op het virus is gegeven??? En wat ze je nog gaan wijsmaken? Dat ongevaccineerden bij de GAMMA's en Karwei's meer besmettingen veroorzaken en dus geen toegang krijgen tot de niet essentiële voorzieningen.... 2G dus... en dat mag je mij met jouw 'logica' dan maar eens uitleggen... 3G is met een lek vaccin al schijnveiligheid, 2G helemaal. Hoe ik dat weet? Kijk naar Duitsland en Oostenrijk... al maanden 2G en alleen maar stijgende cijfers. Het virus verdwijnt weer volgend voorjaar, als het zonnetje gaat schijnen. Dat ligt niet aan het vaccin, niet aan de ongevaccineerden, maar aan een seizoensgebonden virus waarbij gevaccineerden denken 'veilig' te zijn. Hoe ik dat laatste weet? ALLE virologen en vaccin-experts die NIET op TV komen roepen dit al maanden... dat zijn mensen met > 25 jaar ervaring in hun vakgebied die door de media vakkundig buiten de media worden gehouden en die jij dus niet ziet op de NPO, of leest in de Volkskrant, de Telegraaf of het NRC.... wissel eens van krant en kanaal zou ik zeggen... dan kun je vanaf nu de toekomst voorspellen... die staat alvast in de Stentor... een radioloog met > 30 jaar ervaring... of is dat virus in Botswana ontstaan onder ongevaccineerden???


    https://www.destentor.nl/opinie/radioloog-vaccinatie-zorgt-voor-meer-varianten-van-het-coronavirus-br~adb73891/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web&fbclid=IwAR0M4ty2Q0E6eybFMklk90pHkXZL85fkoDuqr8j7ALo0ssbBx5KRaVjWTHI
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  5. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Jongens en meisjes , waar zijn jullie toch allemaal mee bezig, er is een virus waar we allemaal mee te maken hebben, en dan gaan jullie elkaar persoonlijk aanvallen, niemand van jullie weet het antwoord , trouwens , hoogstwaarschijnlijk niemand op deze aardkloot. Seizoensgebonden virus, nieuwe variant komt uit Zuid Afrika waar volgens mij nu zomer is. Persoonlijk denk ik dat deze discussies uiteindelijk meer schade brengen dan de virus. Uiteindelijk leren we leven met de virus, alleen de strijd onderling zal blijven ....
    Ik ga lekker verder met mijn leven, en gaan jullie maar lekker denken hoe je je gelijk krijgt.
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1506 328gts1987, Nov 27, 2021
    Last edited: Nov 27, 2021
    Rake woorden weer hier.
    Ik vond er net ook weer een paar: Variant discovered in SA are found in human samples all over the world....
    Door verschillende bronnen wordt bevestigd dat deze variant in HongKong, Israel en Belgie zijn gevonden.

    Het is dus weer een media trap waarin we gelopen zijn. De variant die in SA ontdekt is komt al langer voor en is dus al verspreid voordat deze werd ontdekt. Het is alleen een lab in SA die deze variant als eerste ontdekte, waarschijnlijk omdat SA een van de meest geavanceerde lab's heeft door hun ervaringen met HIV en Aids onderzoeken. Ze doen daar veel onderzoeken door middel van sequencing (=het in kaart brengen van het genetische materiaal van het virus) De variant is dus niet afkomstig uit SA maar is ontdekt in een lab die in SA staat. Dat is een heel ander nieuws, niet?
    Het is dus weer de media die iets (ongecontroleerd) de ether in slingert waardoor er (letterlijk) paniek ontstaat, wereldwijd.

    Ik schreef het hier al eerder wat ik geleerd heb van deze hele episode: De media is sinds het ontstaan van www een monster geworden, een monster die niet alleen fake-news verspreid maar ook sociale contacten beschadigd. Ik zie hier, in deze draad, daar ook weer een voorbeeld van...

    Een mening mag, zelfs uitgesproken maar wederzijds respect is net zo belangrijk, zo niet belangrijker. Het gaat er niet om wie er (uiteindelijk) gelijk heeft. Wel hoe met elkaar zijn om gegaan. Het virus zal (hopelijk) ten einde komen, maar hoe we met elkaar zijn omgegaan is lastiger te vergeten.
    Waak er dus allen voor geen schade te veroorzaken welke onherstelbaar is, respecteer elkaar en (probeer) van elkaar te begrijpen waarom er verschillende meningen/inzichten zijn. Uiteindelijk heeft iedereen (een beetje) gelijk.

    Wat wel weer een wijze les is uit deze laatste "paniek" actie: 61 van de 600 passagiers in beide vliegtuigen blijken positief te testen...(nu maar hopen dat ze deze testen wel herhaaldelijk hebben gedaan om "false positives" uit te sluiten)
    Let wel dit waren vluchten waarop een groen vinkje voldoende was om in te stappen, ongevaccineerden moesten een PCR test ondergaan en zijn inmiddels thuis na een aanvullende (negatieve) test op schiphol. De "positieve" zijn onder toezicht in quarantaine geplaatst.
    Ik blijf me werkelijk verbazen over dit beleid die duidelijk met invoering van 2G geen verbetering zal brengen, eerder meer risico's.
    Maar dat is mijn mening ;-)

    PS indien er zoveel besmette (let op dat betekend niet dat ze allemaal besmettelijk zijn!!!) personen aan boord zitten en er komen 510 onbesmette personen uit die toestellen dan kun je ook inzien dat de ventilatie/verversing aan boord wel werkt, toch? Anders waren er wel meer besmettingen geweest na 14 uur bij elkaar op schoot te hebben gezeten.

    Jammer dat ze niet bekend maken of de 61 personen die besmet zijn wel/niet dubbel gevaccineerd zijn, zou ook belangrijke info (kunnen) zijn.
     
    roger_l and Ajax de 1e like this.
  7. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik ben geen Oscar, maar hier denk ik de feiten waar het op dit moment als het om Covid, maatregelen en vaccinatiestatus in Nederland om gaat:

    Image Unavailable, Please Login

    Het is een plaatje dat ik uit een artikel in het FD heb geknipt, maar het is data die het RIVM vorige week heeft gepubliceerd over de vaccinatiestatus van mensen die opgenomen zijn op het IC.

    Als iedereen die twee prikjes van slechts ongeveer EUR 30 bij elkaar zou hebben genomen, zouden er nu geen 528 mensen met Covid op het IC hebben gelegen maar ongeveer 200
    • als je de aantallen gevaccineerden en niet gevaccineerden op de IC's en in NL als geheel tegen elkaar afzet, kom je op meer dan 90% lagere kans om als gevaccineerde op het IC terecht te komen. Bij doorrekenen met een 90% lagere kans kom je exact op 200 patiënten in totaal

    De risico-schatting dat dit aantal snel door zou kunnen schieten naar 1000 of hoger zou ook heel anders zijn geweest dan nu het geval is.

    Restaurants waren dan denk ik nu ook gewoon nog open geweest.

    Niet-gevaccineerden willen dit denk ik niet horen, maar struisvogel spelen is denk ik zelden een goede aanpak om een probleem te doorgronden en om oorzaken en oplossingen te identificeren.

    Als De Jonge, Van Dissel en Rouvoet trouwens niet zo hadden gefaald rondom de derde prik en daar in september al mee waren begonnen, zouden er nog minder mensen op het IC hebben gelegen en we denk ik als je naar de aantallen kijkt een reële kans hebben gehad om zonder grote maatregelen de winter door te komen. Door het falen met de derde prik zullen er nu eerst in de komende maanden nog veel gevaccineerden onnodig op de IC's terecht gaan komen.
     
  8. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Dus de eerste 2 prikken werken bedoel je nu te zeggen, maar met een derde prik werkt het pas écht?



    Iemand met 30 jaar ervaring in statistiek, dubbel gevaccineerd en pro-vax, legt je hier uit wat er aan de hand is met de cijfers van het RIVM:

    https://maurice.nl/2021/11/13/hugo-de-jonge-misbruikt-de-cijfers/

    https://maurice.nl/2021/11/20/mind****-door-het-rivm-de-trucs-uitgelegd/


    Dat mag je naast een grafiek zetten van een journalist die de t's en dt's op de goede plek legt en jouw bewijsvorming vormt, ik vind het allemaal best...
    De 2 prikjes kosten overigens geen 30 Euro, maar 80 miljard.
     
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Maurice staat denk ik vooral bekend om zijn grote oogkleppen en te ver doorschieten en doordrammen in de richting van zijn vooroordelen. Volgens hem was Covid midden vorig jaar ook al uit ons land verdwenen. Kon hij ook mooi met getallen aantonen.

    Hij maakt in de blog die je doorstuurde ook een heel erg domme fout die bij correctie zijn hele betoog ontkracht.

    Ik zag het gelijk maar voor eigen gemak kopieer ik maar even commentaar van iemand die onder het blog iets had geplaatst:

    "Niko • 3 uur geleden

    De berekening klopt niet: als 90% gevaccineerd is en je pakt de leeftijdsgroep 40-49 jaar dan kom je er inderdaad op uit dat gevaccineerden ongeveer 40x meer beschermd zijn tegen besmetting eind Juli en slechts 4x meer beschermd tegen besmetting begin November. Echter, dit wordt hier gemeten tegen een illustratief voorbeeld va 100.000 mensen met 90% vaccinatiegraad. Deze assumptie wordt gebruikt voor beide berekeningen: eind juli en begin november. Echter was de vaccinatiegraad voor mensen rond die leeftijd begin juli zo'n 27%. In November was dat zo'n 80%. Als je dat corrigeert dan verdwijnt het verschil als sneeuw voor de zon en krijg je een redelijk stabiele bescherming over de tijd heen. Het lijkt erop dat deze 'versimpelde berekening' uit de blog simpelweg fout is"
     
  10. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Beste Roger,
    Leuk artikel van onze Maurice maar hij mag nog een cursus statistiek en informatica volgen want er klopt geen hout van. Geloof niet alles wat er op internet verschijnt, in deze ben ik toch meer van een krant als het FD (@Chris, precies, daar had ik mijn gegevens ook vandaan, het FD is een van de weinige echt goede kranten in Nederland). Maar op zich ben ik het volkomen met Roger eens dat testen uiteindelijk aangeeft of je veilig voor jezelf en je omgeving bent. Dus onbegrijpelijk dat dat niet veel massaler wordt ingezet. Om me heen is de een na de ander positief en vele daarvan gevaccineerd. Ze zijn alleen nauwelijks ziek.
    Een vlucht met 10% positieven is natuurlijk idioot, die hadden allemaal, gevaccineerd of niet, getest moeten worden. En dat testen is de sleutel maar ook daar ben ik helemaal klaar mee, (weer zo’n stok in je neus….)

    Ciao
    Oscar

    edit, ah, Chris, je was me net voor, alleen had ik de conclusie al zelf getrokken….
     
  11. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Voor mij is het heel simpel:

    Ik kan er weinig aan doen dat er bezuinigt is op de ziekenhuis capaciteit. Op een of andere manier lukt het hier niet om extra bedden te regelen met drang of dwang.

    Als ik mij laat vaccineren kan ik nog steeds andere en kwetsbaren besmetten.

    Ik ga mij dus niet laten vaccineren voor een ander, en al helemaal niet voor kwetsbaren die zich niet laten vaccineren waardoor ze minder snel op de IC terechtkomen.

    De lange termijn vaccin bijwerkingen zijn onbekend, en daarom liggen nog steeds het vaccinatie bijwerking risico’s bij de gebruiker. Waarom zou ik als gezond persoon dat onbekende risico nemen?

    Als ik obesitas of andere aandoeningen had ligt het anders, ook daar kun je als overheid op sturen met vaccinatie drang of dwang en andere drang of dwang, maar dat mag natuurlijk ineens niet ivm discriminatie. Dus iedere gezond persoon moet de prik nemen, of wordt zometeen toegang geweigerd met 2G.

    Dan maar even niet uit eten of op vakantie met of zonder prik, het is niet anders.

    Met de gevaccineerde gezonde mensen zijn we niet veel verder gekomen, die testen niet en weten niet of ze besmet zijn en andere besmetten bij drukke gelegenheden. Het is met-name die groep die ongevaccineerden de schuld geeft omdat hun verworven privileges (met het groene vinkje) na 17:00 uur verdwenen zijn, en ze moeten ook nog de andere nieuwe corona maatregelen gehoorzamen. Deze groep is heeeel erg teleurgesteld in de ongevaccineerden het zondeblok dat de overheid als eerste heeft aangegeven (de pandemie van ongevaccineerden)
    Maar wacht eens:
    Je deed het toch ook voor een ander, heel sociaal, en dat blijkt niet te werken. Daar zou ik mij meer druk om maken als gezond persoon en grote meerderheid. Doordat andere gevaccineerden (meerderheid) jou blijven besmetten en jij die besmetting ook weer door kan geven verdwijnt het virus nooit, en moeten we voor elke virus mutatie een nieuw vaccin in laten spuiten. Met traditionele vaccins was dat vroeger geen probleem met een vaccinatiegraad van +/- 70% was het virus weg. Mijn advies ga daar maar eens over nadenken, voordat je de boosterprik gaat halen, zo als dat er nu naar uit ziet is de boosterprik niet een oplossing om verspreiding te voorkomen, en daar was het allemaal om begonnen.

    Het corona vaccin wordt ook geschikt gemaakt voor peuters vanaf 5 jaar en ouder, zijn we ons verstand geheel kwijt geraakt?


















    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    bigodino and Ajax de 1e like this.
  12. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    2G kan niet snel genoeg komen!
     
  13. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Maar nog steeds aan het wachten op antwoord………….. inmiddels 4 pagina’s verder.
     
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  15. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Mooie voedingsbodem voor de marketeers onder ons; een en al cognitieve dissonantie over en weer! Een gemiddelde jehova getuige zou jaloers zijn om onze vastberadenheid en overtuigingskracht, ik zoek nog een goede verkoper dus….
     
  16. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,337
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Als je nog een goede marketeer of verkoper zoekt raad ik je aan om een Rutte typetje te zoeken, dit typetje kan alles verkopen en aan iedereen zonder dat daar zware schadeclaims van komen als de beloften gebroken worden, het knecht typetje van VWS zou ook kunnen maar die zal jou waarschijnlijk outshinen met zijn schoenen, baard, strakke kleding style, en drogredenen.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  17. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Jij hebt mijn schoenen nog niet gezien, laat staan mijn baardje:D:D
     
    rob.kruiswijk likes this.
  18. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
  19. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Oscar,

    Ik heb maar één vraag: als er in landen als Gibraltar en Portugal een extreem hoge vaccinatiegraad is, de besmettingen onder 100% gevaccineerden de pan uit rijzen en door overheden weer verdere beperkingen worden opgelegd aldaar (dus ook geen Kerst), welk afwijkend effect verwacht je dan in Nederland als alle ongeprikten zich alsnog laten prikken?
     
  20. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Prof. van Dissel en Prof. Schetters beweren exact hetzelfde als Maurice. Als jij het beter denkt te weten dan deze hooggeleerden zul je vooral in jezelf moeten blijven geloven, dat staat je uiteraard vrij.

     
    Ajax de 1e likes this.
  21. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #1521 roger_l, Nov 28, 2021
    Last edited: Nov 28, 2021
    Volgens de RIVM-site (onderste grafiek) was de vaccinatiegraad in de leeftijdsgroep 40-49 jaar begin juli 91% (en eind oktober ook, kortom, ze waren klaar met die leeftijdsgroep), waar jij die 27% vandaan haalt zou het wellicht in de juiste context (bron?) kunnen plaatsen, voor mij is dat nu onduidelijk. Maurice heeft als bron de RIVM-cijfers en op grond daarvan bevestig je zelf dat hij gelijk heeft als de vaccinatiegraad in juli 90% is, en dat was hij dus volgens hetzelfde RIVM.

    https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1522 328gts1987, Nov 28, 2021
    Last edited: Nov 28, 2021

    Ik zie een "nieuwe variant" die ik nog niet kende: 2G+
    Je moet dan gevaccineerd zijn of herstelt met daar nog een negatieve PCR test bij...

    Als nu die PCR test aantoont dat je virus vrij bent (op het moment van testen) en dus niemand kan infecteren, waar is die 2G dan nog voor (bij gezonde jonge mensen die covid zonder opname kunnen doorstaan)?
    Alleen voor jezelf toch, mocht je twijfelen aan je eigen gezondheid als je covid oploopt?
    En dan mag je (zelf) kiezen of je wel of geen vaccinatie neemt om jezelf te beschermen, een vrij keuze.

    In mijn verstand was (en is) het nog steeds zo dat als je virus vrij bent je dus niemand kan infecteren (=algehele volksgezondheid), zou je mijn inziens (op eigen verantwoording) overal naar binnen mogen (grondwet). Of zien we nu (eindelijk) het eind-doel van deze episode? QR-code dwangmatig invoeren?

    Ik zei al eerder: als dat het doel is QR codes te verplichten, deel ze dan uit en laat gezonde (ook kinderen) met rust.
     
  23. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #1523 roger_l, Nov 28, 2021
    Last edited: Nov 28, 2021
    Er is maar één doel: de QR, de rest is mist. Het vervolgens koppelen van gegevens vanuit Rijkswaterstaat, de Belastingdienst, de zorgverzekeraar, de GGD, het RIVM en noem ze maar op aan je QR wordt dan een peulenschil. Je bedenkt een nieuw 'gevaar' en alle privacywetgeving en burgerrechten worden opzij gezet om het nieuwe gevaar te voorkomen. Te hoge CO2? Groen Links zal pleiten voor een CO2-budget en de RDW koppelt je CO2-uitstoot van je Ferrari aan je QR. Te veel gedoe met allochtonen? De PVV koppelt je afkomst aan je QR. Te hard gereden? De VVD koppelt je CJIB-gegevens aan de QR en je komt de snelweg niet meer op. Technisch allemaal mogelijk, de enige barriere is nog de privacy-wet, maar 'noodwetgeving' maakt het daarna mogelijk. De QR is 100 miljoen keer gevaarlijker voor je vrijheid dan Corona. En als hij er eenmaal is staan politieke partijen te popelen om hem te gebruiken voor hun agenda.

    https://www.businessinsider.nl/china-social-credit-system-punishments-and-rewards-explained-2018-4?international=true&r=US

    https://deanderekrant.nl/nieuws/ing-koppelt-medische-gegevens-aan-betalingsapp-2021-11-27

    Aboutaleb laat zien hoe je wetten opzij zet zodra de middelen ter beschikking staan:
    https://www.rijnmond.nl/nieuws/1431544/Camera-auto-s-tegen-corona-overtreders-in-Rotterdam-schond-privacy-van-burgers

    https://www.gemeente.nu/bedrijfsvoering/privacy/aboutaleb-hef-privacyregels-crimineel-op/






    Als je besmettingen wilt voorkomen moet je iedereen voor toegang testen, ongeacht vaccinatie-status. Dat gebeurd niet, en dus gaat het niet om het bestrijden van het virus.
     
  24. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #1524 roger_l, Nov 28, 2021
    Last edited: Nov 28, 2021
    De huidige toepassing van de QR is niets anders dan een 'license to spread'. Hugo heeft al aangegeven daar niets aan te willen doen, géén toegang voor mensen die kunnen aantonen dat ze immuun zijn door de aanwezigheid van anti-lichamen ('want ik weet niet wat dan de grens is'... terwijl hij het wel denkt te weten voor gevaccineerden...), en dús gaat het Hugo ook niet om het indammen van de besmettingen, maar om het doorvoeren van de QR.

    https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6870613548708438016/

    De QR is de holy grail, want zodra ze die aan alles kunnen koppelen is het hek van de dam. En daarom moet er een groot verzet komen tegen het gebruik van de QR, ongeacht of je voor of tegen prikken bent, hij wordt misbruikt. Vandaar dat ook iedere logica achter de QR ontbreekt; het enige zoethoudertje is dat de geprikten er privileges mee krijgen en de grootste groep zijn en dus hun mond houden
     
    Ajax de 1e likes this.
  25. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Als de cijfers zo laag zijn als ze zijn, dan heeft het ook weinig nut om naar de verdeling wel/niet gevacineerd te kijken. Maar er is een tunnelvisie ontstaan, waardoor zelfs deze insignificante aantallen uit verband worden getrokken. Door de lage aantallen kun je beide kanten op redeneren. Ik kan bijvoorbeeld zeggen dat het aandeel gevaccineerden op de IC van juli naar november bijna verdrievoudigd is. En dat terwijl de absolute aantallen toegenomen zijn. En we zijn nog niet eens serieus met het griepseizoen begonnen.

    Anyway, ik zie dat Rutte en De Jonge het weer voor elkaar hebben en de gevaccineerden met succes opzetten tegen de ongevacineerden. Tenminste, het aandeel gevaccineerden dat in hun leugens trapt en meegaat in de tunnelvisie.

    Op naar de booster! oh nee, die werkt misschien niet tegen de Omricron variant! Help!
     
    roger_l and Ajax de 1e like this.

Share This Page