Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 63 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #1551 roger_l, Nov 29, 2021
    Last edited: Nov 29, 2021
    Frans neemt nog een boostertje voor de ski-vakantie, na 6 maanden verlopen, en het volgende boostertje voor de herfstvakantie, heel normaal.... griepprik in oktober, en allemaal gratis. Eind van het jaar loopt hij op 120 Octaan, strak van de gezondheid.
     
  2. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ja het slechste voorbeeld hebben we net gehad met twee vluchten uit zuid Afrika waarvan de passagiers met een 3G beleid konden inchecken.

    61 gevaccineerde personen testen positief, die zijn niet geïnfecteerd tijdens de vlucht maar waren al positief toen ze incheckte. Dus dankzij 3G hebben we overal in de wereld Omikron.

    Mission accomplished

    Met 2G wordt het er niet beter op.

    En zo komen we nooit van covid en nieuwe varianten/mutaties af.

    Dus iedereen testen: gevaccineerd, hersteld, ongevaccineerd is de enige echte oplossing om verspreiding te minimaliseren.

    Er zal geen draagvlak voor zijn onder de gevaccineerden, dus komen we nooit van covid af.

    Dus die gevaccineerden moeten niet zeuren, zolang ze niet testen op covid blijven ze het virus verspreiden wereldwijd.






    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    tomgt and roger_l like this.
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie


    Waarom altijd zo negatief over "gevaccineerden"?
    Die zijn echt niet zo koppig als anti-vaxers hoor.

    Ik ben gevaccineerd en zie het nut van testen (ook van gevaccineerden) uiteraard wel in.
     
    bertdeboer340 and franc 355 like this.
  4. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Het nut van beiden staat onder critici juist ter discussie. Zelfs van testen, maar dat lijkt idd de meest ‘veilige’ manier.

    Sinterklaas-gedicht, van een zorgverlener, die gedeeld mag worden, of gebruikt voor het ‘gezellig avondje’ ;) :

    In februari hing het in de lucht.

    China had massaal gekucht.

    In maart moest Europa eraan geloven.

    We komen het niet snel te boven.

    Mensen stierven, werden ziek.

    Heel de wereld in paniek.

    Als iedereen binnen was gebleven,

    Dan duurde de pandemie maar even.

    En als iedereen zich aan de regels zou houden.

    Dan werd niemand meer verkouden!


    Heel het land werd gedresseerd.

    Alle "foute" dingen afgeleerd.

    De Jonge en de zijnen

    Lieten het zelfbeschikkingsrecht verdwijnen.

    "Als we de angst laten regeren,

    Zal het volk de regels eren!"

    De angstige mens is te bekeren

    Tot ander gedag te motiveren.

    Kritische geluiden vinden zij niet fijn.

    Het volk dat moet gehoorzaam zijn!


    Op laste van Rötte en zijn kornuiten,

    Mag je wel een uurtje naar buiten

    Maar dan weer niet te dicht op elkaar

    In elk mens schuilt Het Gevaar.

    Op anderhalve meter leven,

    Dat is vanaf nu het dagelijks gegeven.

    Zij vinden hun adviezen "dringend"

    Sint vindt ze echter nogal DWINGEND.

    Wat zeg ik zachtjes achter mijn baard?

    Ik ben een mens, geen besmettingshaard!


    Vanaf 1 december geldt de mondkap plicht:

    Iederéén is afgericht.

    En loop je per ongeluk eens zonder,

    Dan krijg je weldra op je donder.

    Kijk iedereen met mondkap lopen

    Nee, het is toch echt bezopen.

    Een als het nou effect zou geven,

    Dan was er nog wel mee te leven!

    Maar een mondkap is net zo effectief

    Als een banketstaaf tegen een dief.

    Het is even simpel en dwaas

    Als een mug tegenhouden met kippengaas.

    Maar men duldt geen tegenspraak.

    DAT vindt Sint een gevaarlijke zaak!

    Mijn autonomie is mij heel erg lief

    Deze maatregel is repressief.

    Het Corona virus is beroerd

    Maar nu is ons de mond gesnoerd!


    Wat gaan wij onze kinderen leren?

    Klakkeloos de regels eren?

    Of gaan we ze stimuleren

    Om hun eigen mening te formuleren?

    Wat beslis je? Wat is wijs?

    Tussen zwart en wit zit heel veel grijs.

    "Befehl ist Befehl " gaat echt verkeerd

    Dat heeft de geschiedenis ons geleerd.


    Ieder heeft zijn zelfbeschikkingsrecht

    En daarmee is alles wel gezegd
     
    roger_l likes this.
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1555 rob.kruiswijk, Nov 30, 2021
    Last edited: Nov 30, 2021
    Ja er zijn er meer die het nut nu pas van testen inzien maar niemand test pro-actief, de overheid moet dat eerst verplichten voor dat dit gebeurt.

    Als ik dat testen aanhaal bij gevaccineerden is het enige wat ik te horen krijgt dat ik mij ook moet laten vaccineren met alle doom redenen.
    Sommige gaan zo ver dat het de pandemie is van ongevaccineerden of dat ze zelf ge protect zijn en geen risico lopen om in een IC bed te komen dus niet hoeven te testen. Dus wie zijn er nu koppig?

    Werkelijk geen dialoog mee te krijgen, er moeten eerst 2 vliegtuigen met omikron besmette mensen aankomen voordat men het nut van testen erkent.

    En de tests zijn ook niet betrouwbaar, 30% van de uitslagen is incorrect volgens mijn huisarts. Dus nog maar een keertje testen is de oplossing.

    Helaas is het dus nu de pandemie van gevaccineerden geworden.



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    tomgt likes this.
  6. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Speciaal voor Rolex: lees dit onderstaande van Roger nog eens goed, en probeer eens tot je te nemen, dat voor het eerst sinds deze ‘pandemie’, in mijn omgeving twee oudere mannen, volledig gevaccineerd (incl. booster!) deze week zijn overleden aan…..je raad het vast niet: corona! Het was hun tijd nog niet, maar ze gingen ervan uit dat ze ‘gered’ waren. (ze zijn ergens geweest, waar alleen maar gevaccineerden aanwezig waren!)
    De dwang is bizar! Het begint er steeds meer op te lijken dat vaccinatie geen enkel verschil maakt, maar we zijn geduldig, we wachten af. En graag niet alleen overheids-cijfers, maar van onafhankelijke onderzoekers (zijn die er nog?).
    Volledig gevaccineerden hebben helemaal geen lagere kans op IC opname. Die gedachte probeert men krampachtig in stand te houden.
    De combinatie ‘angst en vaccin’ breekt in elk geval de vrije wil (en daar is historisch gezien wel het één en ander over te vinden….).
    Doorzie je dat, dan zie je ook in dat ongevaccineerden NIET debet zijn aan het in stand houden van corona. Au contraire!
    In de UK staat er nu iemand (Sajit Javid) te prevelen dat de booster elke 3 maanden afgedwongen moet worden?!?!
    Overigens zijn de Zuid Afrikaanse artsen verbaasd over de paniek in de wereld over de Omicron-variant....letterlijk zeggen ze daarover dat er nog geen 1 patiënt mee op IC is gekomen. Genoeg beeldmateriaal, maar uiteraard weer niet bij onze media te zien. Geen paniek dus, volgens deze artsen is het een afgezwakte vorm!
    Of gaan we weer af op ons paniekerige OMT? Het raadsel-kabinet?
    Er worden op dit moment overal witte kleine doosjes gemonteerd op bv lantaarnpalen.....ze vallen niemand op.....wordt het controle-systeem verder uitgerold, of hebben die doosjes een andere functie? Je zal je F maar zakelijk rijden met een wazige km-administratie :D

     
    tomgt likes this.
  7. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Je moet toch wel een groot aluminium hoedje op hebben om zo te kunnen “interpreteren”…

    Je krijgt op een presenteerblaadje informatie aangereikt waaruit iedereen kan aflezen dat begin juli bij lange na nog geen 90% vd 40 tot 49 jarigen gevaccineerd was en dat dit zelfs nu nog niet zo is. Ook Maurice beweert dat trouwens niet. Hij gebruikt het alleen verkeerd (namelijk ook voor de situatie in juli) als illustratief rekengetal, maar dat zal je ook wel niet hebben gelezen. En toch blijf je het verzinsel in de wereld slingeren dat begin juli wel 90% van die leeftijdsgroep gevaccineerd was.

    Begin veertigers konden pas vanaf begin juni een prikafspraak maken. Met minimaal vier weken tussen de prikken, had je dus ook zelfs zonder de RIVM-data wel kunnen weten dat begin juli niet al 90% van de veertigers was ingeënt. Zelfs als net vijftiger haalde ik eind juni niet.

    Daar blijft de onzin niet eens bij want in een paar zinnen gooi je er nog wat verzinsels bij.

    De QR-code verplichting in Italië is pas 6 augustus ingevoerd. Onzin dus dat in juli al Nederlanders daar iets mee deden toen ze rondliepen in Italië.

    Nog onzinniger is het om te zeggen dat ook Nederlandse kinderen die QR-code toen gebruikten in Italië. Die konden zich in Nederland pas vanaf begin juli aanmelden voor de eerste prik en dus niet meer in juli al de tweede prik halen en met twee weken wachttijd daarna de QR-code in juli al gebruiken.

    Volgens jouw gekke ‘logica’ zou trouwens voordat de vaccinaties in Nederland begonnen al een ruime meerderheid van de bevolking gevaccineerd zijn. De lijntjes in de grafiek die je doorstuurde met “Vaccinatiebereidheid of al gevaccineerd” zaten toen namelijk al boven de 50%.

    Als mensen zich nog afvragen waar de term ‘wappie’ vandaan komt en waar dat voor staat, dan zal ik ze in de toekomst denk ik maar verwijzen naar wat van jouw berichten in dit draadje.
     
    Harry-SZ likes this.
  8. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Gevaccineerden laten zich ook op grote schaal testen. Dat zie ik niet alleen om me heen, maar kan iedereen zien aan de enorme hoeveelheid niet aan te slepen zelftesten die verkocht worden als aan de hoge wekelijkse aantallen PCR-testen bij GGD's.
     
  9. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dan heb je mijn bericht vast niet gelezen....die hadden zich dus niet laten testen....
    Gevaccineerden hebben zich dus niet massaal laten testen, volgens mijn info. Wellicht dat enkelen dat nu wel gaan doen.
     
  10. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Dit is mijn laatste reactie op je complete kronkel in je hersens; ik was de laatste week van juli en de eerste 2 weken van augustus in Italië en spreek uit eigen ervaring, als je mijn eigen ervaringen wegzet als wappiegeleuter ben ik er wel klaar mee. Als je op die manier denkt je gelijk te halen heb je in ieder geval een gebrek aan argumenten
     
    tomgt and Ajax de 1e like this.
  11. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    #1561 bertdeboer340, Nov 30, 2021
    Last edited: Nov 30, 2021
    En dan te bedenken dat de booster prik nog maar net gegeven wordt. En die hadden ze allebei al???

    Waar ik je helemaal niet over hoor dan zijn de sterfgevallen onder de ongeboren kinderen, je bent toch werkzaam in de zorg?? Dan zou dat toch zeker jouw aandacht moeten hebben. Ik lees er hier trouwens helemaal niets over terwijl er normaal gesproken op elk bericht/cijfer gereageerd wordt.
    Dat alle moeders ongevaccineerd waren hoef ik er waarschijnlijk niet bij te zeggen..
     
    franc 355 and djfrens like this.
  12. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Inderdaad stonden die vooraan in de rij (met reden overigens). Bijna alle oudjes hier hebben de booster al te pakken. Wat nog veel leuker is, dat de wintersporters volledig in paniek zijn, want die krijgen geen voorrang :D
    Als je de moeite had genomen om het hele relaas alhier terug te lezen (ik weet het, voor velen al te veel moeite), dan had je de situatie in de UK al kunnen nagaan die ik aanhaalde. Overigens is daar sprake van gevaccineerde moeders, maar hier in NL tellen 2 prikken al niet meer mee. Dus geklasseerd als ongevaccineerd. Of wil je beweren dat alleen ongevaccineerden doodgeborenen voortbrengen? Ineens? Zo uit de lucht? Droom lekker verder.
    Misschien kunnen jullie gelijk de oversterfte verklaren die niet aan corona gerelateerd is? Ik ben benieuwd wanneer die curve die van corona passeert.
     
    tomgt likes this.
  13. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Dat staat er niet, er staat 'niet volledig gevaccineerd'. Tot die groep behoren mensen met 1 prik, of 2 prikken maar nog geen 2 weken oud. Niet volledig gevaccineerd sluit dus ongevaccineerd juist uit...

    En als ongevaccineerden het 'plotseling' zouden krijgen, waar waren die dan vorig jaar met 100% ongevaccineerden???
     

    Attached Files:

    tomgt and rob.kruiswijk like this.
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Dus jij beweerd dat de gevaccineerden zichzelf testen voordat ze uit eten gaan, sporten, bioscoop, vliegreis, etc...
    Niemand die zich zelf proactief gaat testen als ze op (vlieg) vakantie gaan, er wordt alleen maar getest omdat het moet.
    Denk je nu echt dat alle gevaccineerden voor elk etentje, bioscoopje, sporten en antigeen of PCR test doen?
    Ik ken 1 gevaccineerde die snel tests thuis heeft liggen, maar dat is meer om niet naar de officiële instanties te hoeven gaan als je je ziek voelt.

    En op die twee vluchten van uit Zuid Afrika zijn ook geen testen gedaan voor de incheck, ze kijken wel uit want je krijgt je geld van het vliegticket / accomodatie niet terug als je positief test.

    Je hoeft niet te testen als je gevaccineerd bent zo is het verkocht, dansen met Jansen zo is het aan de jeugd verkocht.

    Broodje aap verhaal, en dat weet je zelf ook wel.
     
    tomgt and roger_l like this.
  15. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Wie de waanzin van het volgende nog steeds niet inziet, heeft op school écht niet op zitten letten, en in elk geval de klassieke literatuur gemist! Kijk en huiver naar het nieuwe normaal.

    Het wordt steeds verder uitgerold, dit lijkt zó uit een sciencefiction film te komen:(
     
  16. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De gevaccineerden is wijs gemaakt dat ze niet besmettelijk zijn en hebben vervolgens gezorgd dat ze alles en iedereen besmet hebben. Kun je ze niet kwalijk nemen, ze zijn voor de gek gehouden door Hugo.


    Ik vang uit GGD-kringen op dat de mensen die het bron- en contactonderzoek moeten doen (verdiend lekker trouwens) geen zak te doen hebben, heel vreemd verhaal met al die 'besmettingen', of mogen ze geen onderzoek doen bij gevaxten?
     
  17. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Zo kun je een begrip naar je eigen hand zetten. Je bent volledig of niet volledig gevaccineerd. Je gelooft toch zelf niet dat al die zwangere vrouwen minimaal 1 prik gehad hebben?

    De vrouwen waren niet gevaccineerd, zegt Schoenmakers in het NOS Radio 1 Journaal. Het is niet bekend of de vrouwen zich welbewust niet hebben laten inenten.

    Het onderzoek waar ik naar refereer wordt gedaan op de Erasmus Universiteit en is gestart omdat er eind vorig en begin dit jaar doodgeboortes waren waarvoor aanvankelijk geen verklaring was. Dus daar heb je een antwoord op je vraag waar waren die dan vorig jaar met 100% ongevaccineerden??? want vorig jaar werd er nog niet gevaccineerd. Ook de doodgeboortes van dit jaar zijn grotendeels vastgesteld in een periode dat er nog weinig mensen gevaccineerd waren en zeker in de leeftijdscategorie waarin de meeste zwangere vrouwen vallen. Daarbij komt ook nog eens dat de onzekerheid over het vaccin en de gevolgen op een zwangerschap mensen ervan weerhield zich te laten vaccineren.
     
  18. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Wie gaat er dit weekend naar Utrecht?
     
  19. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik lees wat er staat, of staat er wat anders dan?

    Bovendien staat er 'sinds juli'
     
    Ajax de 1e likes this.
  20. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Zo, het Artsencollectief is ook verwijderd van facebook……hoe bedoel je, censuur?
    Ziet werkelijk niemand wat er aan de hand is? Sowieso blijf ik mijn vraagtekens bij de bemoeienissen van facebook zetten…..die hebben dus de opdracht gekregen, of hebben grote commerciële belangen bij het huidige beleid. En ik ben van mening dat een computernerd zich verre moet houden van farma! Of zijn we dat spreekwoord van de ‘schoenmaker’ plotseling vergeten? Hoe kan je blind zijn voor de op grote schaal aantoonbare censuur!!! Er is maar één waarheid? Reken maar dat de voorstanders van het beleid worden afgerekend, als later blijkt dat er grote schade aan de mensheid is toegebracht. Ich habe es nicht gewusst? De boom in, je had het kunnen weten! No Mercy!
     
    tomgt likes this.
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    +1
     
  22. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    #1572 cdriel, Nov 30, 2021
    Last edited: Nov 30, 2021
    In december vorig jaar is het Trusted News Initiative opgestart door de grote nieuws outlets met o.a AP, AFP, BBC, CBC/Radio-Canada, European Broadcasting Union (EBU), Facebook, Financial Times, WaPo, Google/Youtube, Twitter, Microsoft, Reuters, etc.
    Om nepnieuws tegen te gaan, maar uiteraard ook om de berichtgeving gelijk te schakelen.

    Alleen al dat feit zou echte journalisten als controlerende macht moeten doen aanslaan.

    De burger zou hierdoor ook enigszins sceptisch kunnen worden. Zeker als je de rol van propaganda en censuur begrijpt uit vroeger tijden.
     
    tomgt and Ajax de 1e like this.
  23. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    #1573 cdriel, Nov 30, 2021
    Last edited: Nov 30, 2021
    Ik kan niet helaas.

    Houd rekening met een verbod. De 1,5 meter is weer ingesteld en wordt waarschijnlijk weer afgestoft als reden om demo's te verbieden.
    En als hij dan toch doorgaat, houd rekening met agent provacateurs die de boel ontregelen, geweld, etc.
     
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,371
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1574 rob.kruiswijk, Nov 30, 2021
    Last edited: Nov 30, 2021
    In Engeland zijn ze er uit:

    "It said the minimum gap between the second vaccine dose and booster should be reduced from six to three months."

    Wat zou daar de reden voor zijn?
    - Komen ze anders de winder niet door met 1 dosis?
    - Krijg je het halve dosis na 3 maanden en de andere helft na 6 maanden?
    - Verwacht men elke 3 maanden een nieuwe versie van de boostershot?
    - Zijn er al meer varianten in opkomst of in de maak?
    - Bijwerkingen?
    - Effectiviteit vaccins?
    - Omikron?
    - Politieke beslissing?
    - Zijn de swappies nu al verslaafd?
    - Is het voor werkgelegenheid?

    Vraag het aan de experts, best wel interessant voor de toekomst.

    Wat is jou keuze,
    - Wel of geen boostershot,
    - Welke boostersmaak kies jij? Pfizer of Moderna
    - Wanneer?
    Wie is er al uit hier?
    Ik verwacht niemand, men wacht het even af, totdat je QR-code vaccinatie certificaat ongeldig is.

    source:

    https://www.bbc.com/news/uk-59465577
     
  25. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Je leest wat je wilt lezen en legt dat op jouw manier uit.

    Als je iets verder had gelezen dat had je gezien : Ze onderzochten begin dit jaar de placenta's van 36 vrouwen die tijdens de eerste golf corona opliepen
     
    Harry-SZ likes this.

Share This Page