Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 64 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #1576 roger_l, Dec 1, 2021
    Last edited: Dec 1, 2021
    Jij plaatst een opmerking over zwangere vrouwen n.a.v. recente berichten in de media
    Ik plaats een artikel waarin staat dat ze 'niet volledig gevaccineerd zijn' (recent onderzoek)
    Jij plaatst een ander artikel waar dat juist niet in staat (oud onderzoek)

    Vervolgens ga je in 'discussie' dat 'niet volledig gevaccineerd' gelezen moet worden als 'ongevaccineerd' in mijn artikel en gebruik je argumenten uit je eigen artikel

    Enig idee waar je mee bezig bent?

    Enige zinvolle conclusie die je op grond van beide artikelen zou kunnen trekken is dat de immuunreactie op Corona alsook het vaccin zorgt voor problemen... daarmee hebben we allebei gelijk, en dat lijkt me nog logisch ook. Het een sluit het ander niet uit.
     
    tomgt likes this.
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat komt denk ik doordat jij in een anti-vax bubbel leeft en amper met andere mensen praat. (ik tel dit "wappies-united"-draadje even niet mee als praten)
    Net als de rest van NL ken ik vooral gevaccineerden (want daar zijn er gewoon veel meer van) en die hebben allemaal zelftests in huis en gebruiken die ook.
    bv. als ze bij oma op verjaardagsvisite gaan met het gezin.
     
    MvT, franc 355 and djfrens like this.
  3. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Het artikel wat ik aanhaal is afgelopen maandag door de NOS geplaatst.

    En over de uitleg van wat niet volledig gevaccineerd betekent kun je eindeloos discusieren, dat is maar net wat je wilt lezen (en ja dat geldt ook voor mij)
    Maar denk je echt dat al die zwangere vrouwen minimaal 1 prik gehad hebben?
     
  4. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Dat verhaal over miskramen door corona is net als het myocarditis en trombose verhaal.

    Zodra er ernstige vaccin bijwerkingen worden gevonden, wordt er druk gezocht naar dezelfde klachten, alleen dan door corona.
    Zo las ik laatst dat de nieuwe omikron variant myocarditis en bloedstolsels veroorzaken

    Sporters zakken aan de lopende band in elkaar.
    Canadese en Schotse miskramen gaan volledig door het dak sinds de prik campagne, en het nos artikel komt dan met dit.

    Ik begrijp nu de campagne om een 100% vaccinatiegraad voor elkaar te krijgen. Dan zijn alle prikbijwerkingen toe te schrijven aan de nieuwe varianten.

    Mensen hebben zich Hotel California in laten prikken. You can check out any time you want, but you can never leave.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  5. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Aan de coronapas hangen 2 effecten die alvast in België geleid hebben tot het omgekeerde van wat beoogd werd: (1) het is een gewoonte geworden voor gevaccineerden om zich niet te laten testen bij hoog- en laagrisicocontacten omdat anders de coronapas ongeldig wordt en ze nergens mee op café of resto mogen gaan en (2) nu worden er juist besmettingsfeestjes gehouden om toch nog besmet te worden en zo een coronapas te krijgen. Dit zijn 2 factoren die van grote rol geweest zijn voor de exponentiële stijging waarmee we nu zitten. In feite zijn de enige echt 'veilige' burgers de geteste burgers, dus 2G is de reinste kwatsch.

    Maar wat me echt stoort is dat de beleidsmakers dit effect op voorhand ofwel niet voorzien hadden - dan zijn ze dom - ofwel juist wél voorzien hadden - dan is dit misdadig.

    Wat het collectief geheugen ook steeds vergeet is dat we hier al minstens 30 jaar kampen met overbevolkte ziekenhuizen rond de wintermaanden, zoals hieronder... Image Unavailable, Please Login
     
    tomgt, MvT, bigodino and 4 others like this.
  6. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik denk dat veel 'wappies' een enorme aversie hebben tegen de mRNA-vaccins, maar best een traditioneel vaccin dat binnenkort een tijdelijke goedkeuring krijgt van de EMA zouden overwegen. 'Vreemd' genoeg heeft Hugo dat geblokkeerd, alle Europese landen gaan het inkopen, de EU heeft het centraal ingekocht, maar Hugo wil er niet aan... dat wakkert alleen maar verdere verdenking aan.

    Mijn lichaam is van mij, niet van de Staat, niet van mijn werkgever, niet van de Efteling. Dat zovelen daar zo lichtzinnig overheen stappen is voor mij onbegrijpelijk.
     
  7. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    In de medische wereld is daar geen discussie over: gevaccineerd is iedereen met 2 prikken en de laatste prik minimaal 2 weken geleden. Ongevaccineerd is een vaag gebied geworden daardoor, omdat dit zowel mensen zijn die geen enkele prik hebben gehad, of in voornoemde categorie vallen maar dan minder dan 2 weken... deels gevaccineerd is iemand die 1 of meer prikken heeft gehad, maar de termijn van de 2 weken nog niet heeft overschreden na de 2e prik. En om de verwarring nog groter te maken: in Oostenrijk is iemand inmiddels ongevaccineerd als hij/zij na 6 maanden geen booster heeft gehad.

    Dat alle zwangere vrouwen minimaal 1 prik hebben gehad is bij een vaccinatiegraad van 85% aannemelijk, maar niet te controleren. In mijn directe omgeving is een zwangere vrouw geprikt, had binnen 4 uur zware bloedingen, ongeboren kind overleden en zelf op de IC; is natuurlijk maar 1 voorbeeld en staat niet voor alle zwangere vrouwen, dat realiseer ik me ook. Maar dat het een direct gevolg is, is moeilijk te ontkennen.
     
  8. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Elk nuchter mens kan op zijn vingers nagaan dat de problemen bij zwangere vrouwen en de doodgeborenen direct veroorzaakt worden door de vaccins. Daar waren al berichten over uit het buitenland.
    Ongeacht wat de NOS moet plaatsen van het regime. Weer die NOS: die brengen eenzijdige berichtgevingen!
    Momenteel wordt alles wat maar enigszins het beleid ondermijnd, van het net verwijderd. Dat is censuur!
    Stel dat aangetoond wordt dat de vaccins directe schade toebrengen aan de (on)geboren vrucht, ondanks dat elk onderzoek daarnaar belemmerd wordt of weggezet als niet-valide (!), hoe denken de heren alhier dan over de vaccinatiedwang?
    Stel dat ooit uitkomt dat de vaccins meer schade toebrengen aan het welzijn van de mens, dan aanvankelijk aangenomen, ben je dan bereid om je mening over de vaccins bij te stellen? Waarom niet dan? Wil je de gevolgschade niet onder ogen zien? Waarom dat volle vertrouwen in de huidige gang van zaken? Niemand die zich afvraagt waarom er op grote schaal (over de hele wereld), de meningen zo uiteen lopen, maar er maar één beleid wordt uitgestippeld? Die agenda ligt gewoon ter inzage! Of je het nu wilt horen of niet: het was tot op de week nauwkeurig, vanaf het allereerste begin voorspeld. Ook dan gaat er bij velen nog geen lichtje branden. Angst, niet meer dan dat!

    De VU had 'VU in verzet' verzocht om de naam te wijzigen......het antwoord was NEE! :)
    https://www.vuinverzet.nl/788220_kom-maar-op-met-dat-nieuwe-normaal?fbclid=IwAR1k3Di8BBgUeDgvxbJjz4CnOAukht96Aj351DOqbmd12qLSYbfVnx9v5xg
     
  9. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Wanneer houdt dit gepreek nu eens een keer op?
    Zoek daar aub andere sites en forums voor op dan hier.
    Ferrari-chat is een forum voor liefhebbers van Ferrari niet voor voor- of tegenstanders van vaccins en corona-maatregelen.
    Ik zie geen enkel raakvlak met onze hobby, alleen een hoop frustratie.

    Fred sluit deze draad aub
     
    Harry-SZ, Ferryducati and modena82 like this.
  10. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik snap niet dat je dit nog leest, frens....je vraagt om censuur, begrijp je jezelf nog?
    Lees gewoon niet, het is maar een tip, dan hoef je geen preken aan te horen (lezen in dit geval). Jouw probleem opgelost!
    Soms kan het leven heel simpel zijn, door NIET op dat ene knopje te drukken ;) Wat let je?
     
    tomgt likes this.
  11. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Erg apart om te suggereren dat er pas sinds de vaccins of de ontdekking van de variant Omicron gesuggereerd wordt dat Myocarditis een serieus mogelijk gevolg is van Covid.

    Daar zijn namelijk in 2020, voor de komst van de vaccins, al heel veel studies over gepubliceerd met soms schokkende percentages aan Myocarditis bij overleden en herstelde covid patiënten.

    Op zich is de link tussen Covid en Myocarditis ook helemaal niet vreemd. Myocarditis is veelal het gevolg van virusinfecties, ook die van de ‘gewone’ griep.

    Als je even zoekt op “Covid Myocarditis 2020” vind je heel veel info, soms al zo oud als van een paar maanden na de ontdekking van covid zelf.

    Zie hier voor het gemak een paar van de eerste zoekresultaten die je dan krijgt:

    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2589790X20300640

    https://www.acc.org/latest-in-cardiology/articles/2021/02/05/19/37/covid-19-as-a-possible-cause-of-myocarditis-and-pericarditis

    https://www.revespcardiol.org/en-fulminant-myocarditis-covid-19-response-articulo-S1885585720302693

    https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30912-0/fulltext

    https://www.hopkinsmedicine.org/news/newsroom/news-releases/covid-19-story-tip-autopsied-hearts-show-myocarditis-link-to-covid-19-rarer-than-previously-believed


    Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de ‘lagere’ percentages aan Myocarditis gevallen die genoemd worden in het laatste artikel.
     
  12. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Er is alleen een pro-vax bubbel, bubbels ontstaan als het grootste deel hetzelfde doet. Een anti-vax bubbel is er niet ook al wil jij die populistische term nog zo graag introduceren.

    Ik ben overigens niet anti-vax, dat maak jij er van. Net zoals de bewering dat ik amper met andere mensen praat, ook dat zit tussen jou eigen oren, is allemaal nergens op gebaseerd.

    Jij beweerd dat de gevaccineerden ‘allemaal’ zelftest hebben en gebruiken. bv. als ze bij oma op verjaardagsvisite gaan met het gezin. Die ouderen waren toch gevaccineerd en beschermd?
    Er zijn nog veel meer gelegenheden waar ook getest zou moeten worden, uit eten, bioscoop, sporten, feestjes, etc denk je nu echt dat die gevaccineerden (die jij kent) dat allemaal doen?

    Ik heb heel wat gevaccineerden gesproken en uit nieuwsgierigheid gevraagd of ze ook zelftest doen. Bijvoorbeeld op de sportscholen is het corona toegangsbeleid een heel lang een actueel onderwerp in verschillende leeftijds categorieën ik sport 6 week per week (3 verschillende locaties).

    Van mensen die weten dat ik niet gevaccineerd ben krijg ik dus de vraag en metname als ik ouderen bezoek of ik mij wil laten testen. Als ik uit nieuwsgierigheid vraag of die gevaccineerden ook testen op corona was het antwoordt nee dat hoeft niet.

    Het valt niet mee he om als gevaccineerde toe te geven dat het vaccinatie sprookje ‘je doet het voor een ander’ compleet in duigen is gevallen want daar hebben we het hier over.

    En kom nou niet aan met je eigen dogma’s dat jij denkt dat (alle) gevaccineerden massaal testen en al helemaal niet dat er met mij iets aan de hand is. Ronduit onbeschoft om mij zo weg te zetten.

    Wie zit er nu in een (eigen) bubbel?




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    tomgt, roger_l and Ajax de 1e like this.
  13. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Ik weet dat verschillende griepvirussen (wo influenza) myocarditis kunnen veroorzaken.
    Dan is het risico op besmetting x risico op myocarditis wanneer geïnfecteerd.
    Hier gaat het om als gezond mens kiezen voor een prik en dan het risico op myocarditis.
    Overigens is er ook een verschil in het beloop tussen de twee.

    Ik suggereert niet alleen dat myocarditis en trombose als symptoom van die omicron variant wereld gemeld, het is direct afgelopen week gepubliceerd.




    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    Ajax de 1e likes this.
  14. Andretti Molletti

    Andretti Molletti Formula Junior

    Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Bravo! Heb je hier een bron van?
    Simpel een prik halen in het buitenland ligt dan voor de hand??
     
  15. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    https://www.skipr.nl/nieuws/eu-sluit-contract-met-franse-valneva-voor-achtste-coronavaccin/

    Alleen Hugo wil hem niet, ik ben vandaag met een lid van de 1e Kamer dit aan het aanzwengelen, ook om die idiote 'wappie-discussie' te beëindigen. 'Wappies' zijn geen anti-vaxers.

    https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2021/11/26/brief-over-aanschaf-valneva-vaccin
     
    Andretti Molletti and tomgt like this.
  16. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1591 rob.kruiswijk, Dec 1, 2021
    Last edited: Dec 1, 2021
    Laten we het onderwerp vast even centraal aansnijden met de welbekende tunnel visie.
    Een niet door het volk gekozen persoon laat van zich horen:

    https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10460671/eu-voorzitter-moeten-het-hebben-over-vaccinatieplicht

    De lidstaten zeggen eerst dat ze het niet zien zitten, maar stemmen uiteindelijk toch in om zich vervolgens achter de Europese wetten te verschuilen.

    Het Europees reis certificaat ( zonder douane want dat is zo handig) om vrij te reizen in het buitenland als je het groene vinkje op je telefoon kan tonen is volop in de maak.

    Afhankelijk van het aantal certificaten welke je verworven hebt en locale regelingen mag je iets wel of niet doen.

    Uiteindelijk gaat het hier naartoe.

    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
    tomgt, Ajax de 1e and roger_l like this.
  17. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ze moeten het er eerst nog over eens worden of het boostertje 6, 7 of 12 maanden geldig is; ongekozen politici gaan een politieke beslissing nemen over de duur van de werking van een vaccin... volgens Hugo voldoen de vaccins meer dan uitstekend, dus 12 maanden :p
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  18. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Misschien kunnen we ergens een Ferrari vaccin booster laten zetten?
     
  19. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Vind wel dat hij gelijk heeft en dat we al deze energie ook in onze hobby kunnen weg schrijven i.p.v. hier elkaar de zwarte piet toe te spelen.
    Heb mezelf er af en toe ook debet aan gemaakt, maar het is inderdaad zonde van de moeite en eigenlijk niet meer voor dit forum.
     
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

    Alsof er 1 draad je is op het hele wereldwijde ferrarichat.com forum, doe eens normaal, en klik een ander draadje aan.
     
    tomgt likes this.
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1596 rob.kruiswijk, Dec 1, 2021
    Last edited: Dec 1, 2021
    De werking en duur van het vaccin wordt in onderstaande artikel alleen maar duidelijker, voor 60 jaar en ouder zitten we nu echt in 'de pandemie van de gevaccineerden'. Voor de gelovigen, tijd voor een boostertje dus... en we moeten de winder nog in gaan
    https://www.thelancet.com/journals/lanepe/article/PIIS2666-7762(21)00258-1/fulltext
     
    tomgt likes this.
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    tomgt and roger_l like this.
  23. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Nee er zijn meer draadjes, maar ik wordt er ook wel een beetje treurig van om iedere dag/keer dat ik op dit gedeelte van het forum kijk dat dit topic bovenaan staat, het kan toch niet de bedoeling van een Ferrari forum zijn dat de hoofdzaak het welles of nietes mbt Corona is geworden.

    Er wordt alleen maar onenigheid mee gecreëerd, en gelijk krijgt er toch niemand.

    Agree to disagree en slotje erop....
     
  24. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Pfizer heeft vandaag op last van de Rechtbank de eerste 30 pagina's vrijgegeven van de 'resultaten' van de prikken. Let wel! De fabrikant meld hier zelf de ontstellende hoeveelheid doden in de eerste 3 maanden.
    Bij de FDA is de regel dat na 50 doden een vaccin wordt stilgelegd en er onderzoek wordt gedaan. Pfizer meldt hier (met zelfs een verdenking van onderrapportage) 1247 doden tot februari (dus zeg maar na een maand prikken). 1 op de 37 met een AE (Adverse Event, dat noemen we hier heel chique 'vaccin-doorbraak', daar liggen de ziekenhuizen nu vol mee) komt te overlijden... 270 spontane abortussen in de eerste maand!

    Omtzigt heeft vandaag dringend verzocht om een onderzoek naar de onverklaarbare oversterfte in NL...

    ChrisW: als Pfizer dit zelf rapporteert, denk je dat we dan met fake-nieuws te maken hebben? Ik denk dat het nog veel erger is dan dit...


     
  25. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    En dan dit nog. Het zijn meerdere tweets onder elkaar.
    Een aantal wetenschappers die meteen gecancelled werden, waarschuwden hier al voor. Mensen die hun zorgen deelden werden voor complotdenkers uitgemaakt:

    "17 serious cases of breastfeeding babies. [Serious case wasn't detailed] .... This experimental drug passes through lactating mothers."

    Ze hebben het vrijgeven van alle documenten kunnen vertragen tot 500 pagina's per dag. Dat gaat dus twee jaar duren voordat de echte omvang bekend is.
     

Share This Page