Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 69 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Wereldwijd hetzelfde 'probleem' (als er dan nog geen lichtje gaat branden...).
    Misschien kan een enkeling de moeite nemen om deze man aan te horen....uit het hart!
     
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Tja veel te lang verhaal weer en veel haken en ogen natuurlijk.

    Zulke dingen zijn altijd lastig en in dit filmpje lijkt het idd een aardige vent.
    Maar blijkbaar heeft hij tijdens een betoging oid zich uitgesproken over de covid-regels vanuit zijn ambt (agent) en ook namens collega's in datzelfde ambt.
    Daar moet je natuurlijk mee oppassen, zeker als je zo'n publieke functie hebt.

    Stel dat jij een bedrijf hebt en een werknemer van jou gaat namens jouw bedrijf uitspraken doen over zwarte piet of buitenlanders. Dat wil je niet.


    https://ntindependent.com.au/he-was-one-of-the-best-police-officers-in-australia-colleagues-on-suspended-detective-sergeant/
     
  3. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Tuurlijk joh, en de begrafenisondernemer is inmiddels ook uit zijn ambt gezet....
    Ik zou als overheid hetzelfde doen......elk tegengeluid de kop indrukken. Oh, wacht, dat deden ze al :oops:

    Gewetensbezwaar is niet iets van vandaag.
     
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Een agent die samen met collega's protest aantekent tegen de werkzaamheden die hem worden opgelegd en waarmee hij het niet eens is moet zijn mond houden volgens Harry... hier hebben we de kern te pakken... leuk inkijkje
     
    rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    https://commonsensetv.nl/stroop-je-mouwen-op-the-never-ending-story/

    3 voor de prijs van 1 of
    3 en geen aanbieding?

    Nog even en de corona-check app krijgt een persoonlijke bonus-box.

    Bij AH hebben ze dat ook, het werk goed. Mensen nemen vaker producten die ze al gebruiken en in de persoonlijke bonus-box staan, dus zo’n box werkt ook om de vaccinaties te stimuleren. Logisch toch?

    Hup Hugo Hup, aanpassen die corona-check app.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  6. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik denk dat ze in Nieuw-Zeeland nu wel weten hoeveel ze er nog moeten 'nemen': NUL

     
  7. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ajax de 1e likes this.
  8. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Niet om het één of ander, maar ik bespeur een kinderlijke blijheid bij klanten, als zij een groen vinkje krijgen bij een check.
    Gewoon een ordinaire ‘beloning’, het stickertje wat juf vroeger in je schriftje plakte. Hét bewijs van goed gedrag…..
    Ze zijn trots op zichzelf, dat ze meedoen met het beloningssysteem. Rasti Rostelli kan er nog iets van leren. Ze hebben totaal niet in de gaten dat ze volledig gehersenspoeld worden.

    Een QR-systeem om ergens aan mee te mogen doen…..je ziet het pas, als het te laat is….een bewijs om normale maatschappelijke zaken te mogen meedoen, naar goed communistisch voorbeeld.
    Oh ja, 150 miljoen Europeanen weigeren om zich te laten vaxxen…..das maar een klein legertje. Geen zorgen dus.
     
    roger_l and rob.kruiswijk like this.
  9. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173

    Ik heb hem iets aangepast en de coronadoden uit de vergelijking gehaald. Was ook wel weer een klusje omdat de coronadoden per dag worden geadministreerd.
    Bron: RIVM (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/verantwoording#sterfte)

    Dus onderstaande tabel zijn de niet-corona doden van 2020 en 2021 vergeleken met het gemiddelde van de (niet-corona) doden tussen 1995 en 2019.
    Vergrijzing niet meegerekend.

    Sterfte is per 1 miljoen inwoners

    Wat opvalt is:
    de hoge niet corona gerelateerde sterfte in 2020 week 12 t/m 17. Misschien niet goed geadministreerd?
    de hoge en toenemende niet corona gerelateerde sterfte in 2021 vanaf week 30.

    Image Unavailable, Please Login
     
    rob.kruiswijk, roger_l and Ajax de 1e like this.
  10. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Sinds maart vorig jaar is inderdaad al ontelbare keren gecommuniceerd dat de gerapporteerde aantallen corona-doden een onderschatting zijn van het aantal mensen dat door corona gestorven is.

    Daarom kun je ook niet stellen dat de cijfers die je laat zien 'niet-corona doden' zijn. Gelijk aan het begin van de corona periode in maart/april 2020 gaat het daardoor al heel erg mis met de cijfers die je laat zien en eenzelfde verstorende factor zit er de hele periode daarna in. De cijfers die je laat zien, vertonen dan ook denk ik nog steeds een bijna perfecte correlatie met het aantal gerapporteerde ziekenhuisopnames en doden door Covid.

    Wat je wel uit de cijfers kunt halen, is dat er vele tienduizenden coronadoden zijn en dat het mogelijke aantal doden door vaccins (want daar wil je denk ik naartoe) van een extreem veel lagere ordergrootte is ondanks dat veel meer mensen een vaccin hebben gehad dan Covid.
     
  11. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Dus in alle Europese landen is al een bijstelling naar beneden geweest door de officiële instanties, Cddriel gebruikt uit armoede toch maar de 'juiste' cijfers <kuch> omdat het CBS en RIVM dat als één van de weinigen in Europa en de US niet naar beneden bijstellen, en nu beweer jij dat er sprake is van onderrapportage ipv overrapportage? Ha ha ha o_O ... OMG
     
    cdriel and Ajax de 1e like this.
  12. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Ik heb volgens mij op zo'n zuiver mogelijke manier de sterfte vergeleken door het per 100K inwoners in het eerdere overzicht, en per 1M inwoners in het tweede overzicht te berekenen.

    Omdat er nu zo'n hoge oversterfte zou zijn als je de nieuwsberichten ziet, heb ik de sterfte ongelijk aan corona vergeleken omdat je anders het argument "Ja logisch, door corona" terugkrijgt. En inderdaad, hiervoor heb ik naast de CBS cijfers die van het RIVM gebruikt. Dat ontelbare keren is gecommuniceerd dat dit ondergerapporteerd zou zijn, herken ik niet. Ik herinner me juist de discussie tussen overlijden door en met corona en dat daardoor in veel landen de coronasterfte juist naar beneden is bijgesteld.

    Voor de duidelijkheid wat ik heb gedaan:
    Sterfte per week sinds 1995 (CBS)
    Bevolkingsaantallen per maand (CBS), geinterpoleerd. Bijvoorbeeld week x pak ik de hoogste datum y, prik in de dataset van bevolking aan het begin en eind van de maand van y en het verschil vermenigvuldig ik met de fractie van datum y tov het aantal dagen in de maand. Zo krijg je bij benadering de bevolkingsomvang ten tijde /aan het einde van week x.

    Coronasterfte is per dag per regio gerapporteerd door het RIVM. Ik pak alle datums in de range van week x en tel de coronadoden bij elkaar van die week.

    Dat levert een tabel met jaar, week, doden_totaal, coronadoden, niet-corona doden, bevolking, doden_totaal/1M, coronadoden/1M en niet-corona doden/1M
    Daar heb ik dan weer die draaitabel / heatmap van gemaakt.

    Mijn vorige overzicht kon je ook filteren naar leeftijdscohort, dat moet je in het nieuwe overzicht niet doen omdat de coronadoden alleen betrekking hebben op de totale bevolking. (Dus filter=Alle leeftijden).
     
  13. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    843
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Grappig is dat weer: Chris wuift alles zomaar opzij: er is niet goed geteld.....ze hadden veel meer coronadoden moeten meetellen (dé onderschatting)....huh?
    Jullie blijven erg goed in bananen recht l...llen....
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat kunnen we gemiddeld aanhouden als vaccinatie week per leeftijd-groep?
    Er is begonnen met >80 jaar in week? en de 2e vac in die groep was rond week??
    Vervolgens de >60-80 jaar enz.

    Met die week nummers naast bovenstaande grafiek van Cees (dank daarvoor trouwens, lijkt mij de meest betrouwbare telling op deze manier) kun je volgens mij wel een correlatie ontdekken of juist niet, toch?
    Ik ben alleen niet bekend met die week nummers, iemand?
     
  15. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar

    Als je denkt dat je overheid niet het beste met je voor heeft, think again. Better safe than sorry.
     
  16. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Die correlatie is in Duitsland aannemelijk gemaakt door een statistisch bureau dat daartoe opdracht had gekregen van de politiek...

    Het is net als met roken, al staat op ieder pakje dat het dodelijk is, de roker denkt altijd dat het de ander treft.
     
    Ajax de 1e likes this.
  17. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Uit dit verhaal blijkt dat de meeste ernstige bijwerkingen binnen 24 uur na de injectie optreden. En er is nog veel meer mis met de hele handelswijze rond deze vaccinaties.

    opvallend bijvoorbeeld:
    - hoe vrouwen veel vaker getroffen worden door ernstige bijwerkingen dan mannen,
    - hoeveel doden er in een korte tijd gevallen zijn,
    - dat zelfs kinderen geprikt zijn, terwijl dat helemaal niet toegestaan was,
    - dat Pfizer het allemaal wel aanvaardbaar blijkt te vinden: niets aan de hand, gewoon doorprikken.
    - etc.
     
  18. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Fred,

    Hieronder een plaatje van gezette prikken tegen de tijd (is weer per datum). Niet naar leeftijd:

    Image Unavailable, Please Login

    Verder kan ik adhv mijn gegenereerde data wel wat grafieken maken, bijvoorbeeld de coronadoden over 2020 en 2021:

    Image Unavailable, Please Login

    Gezien de ontwikkelingen vanaf week 38 zou je kunnen zeggen dat de vaccins hun werk doen. De lijn blijft onder die van vorig jaar.

    Dit wordt echter weer wat gecompenseerd (zonder verbanden te leggen) door de niet-covid sterfte:

    Image Unavailable, Please Login
     
    Ajax de 1e likes this.
  19. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1720 328gts1987, Dec 9, 2021
    Last edited: Dec 9, 2021
    Thx Cees, het "lijkt" goed te gaan nu in 2021 tov 2020 in deze periode. Maar zoals eerder gezegd hier, je kunt data lezen zoals je dat zelf benaderd.

    Echter ik zie (nog) geen afvlakking in de spike van 2021 waar we nu midden in zitten in jou laatste grafiek. Dat baart mij (ernstig) zorgen.
    Ik vond op CBS (zie hieronder) wel een oversterfte met lijftijd categorie daarin. Deze vertoont een zelfde verloop in grafiek als die van jou (kan ook niet anders want komen beide vanuit data vanuit CBS)

    Image Unavailable, Please Login

    Als je dit samen bekijkt,zie je dat de meeste "slachtoffers" vallen in de hoogste leeftijd catagorie (65-80 en >80), nog steeds!!!! En loopt zelfs van de "normale" curve stijl af!

    Cijfers komen direct van een geverifieerde bron, is (zo goed als mogelijk) gecorrigeerd in jou grafiek.
    Dit valt toch niet meer te ontkennen? Vaccin werkt niet. Dit hadden ze bij de introductie van het vaccin niet (kunnen) voorzien maar staat nu duidelijk vast, is niet te ontkennen.

    Ik weet dat ze gaan roepen dat de booster "te laat" is ingezet maar dat het (alsnog) goed komt. Kan wel zijn maar intussen kost het wel extra mensenlevens... Wat vinden we daarvan? Een beleid dat mensenlevens kost? Een beleid die niet aangepast lijkt te worden, hooguit in paniek vol ingezet op boosteren....
    Hoe je het ook bekijkt: het vaccin heeft niet gebracht wat men verwacht had, mutaties of niet. Dat willen ze nu met boosteren "oplossen". Dat is op zijn minst riskant te noemen, wedden op hetzelfde (verliezende) paard.

    Maar als de booster nu (net als het huidige vaccin) niet werkt "zoals men verwacht"??? Gaan we dan weer naar de slachtbank en laten we weer mensen daarvoor de ultieme prijs betalen? Dat kan en mag toch niet? Valse hoop geven dat het vaccin werkt (en verzwijgen dat het niet zo is) en hetzelfde traject ingaan met de booster.... Er moeten toch lessen getrokken worden van gemaakte fouten?

    Dit zou wat mij betreft zo op de voorpagina mogen, vooral in de MSM.
    (Wel met duidelijke toelichting en uitleg waarnaar we hier kijken, wel zo belangrijk aangezien het anders weer "gunstig" uitgelegd gaat worden)

    PS
    Wat is dan een oplossing zonder vaccin/boosteren?
    ivermectine en hydroxychloroquine zijn in de ban gedaan hier in het westen, maar zijn er waarschijnlijk de reden van dat in Africa (malaria gebieden waar deze medicijnen worden voorgeschreven onder de bevolking) dat Covid minder slachtoffers maakt.
    Dus genezen middels medicijnen ipv vaccineren of op zij minst een combinatie van beide.
    Waarom is het voorschrijven in NL op last van 150.000,- boete verboden?
    Je gaat je afvragen wat er op de achtergrond speelt, niet?
     
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,372
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Wat mij erg interessant lijkt is:
    10 jaar history van alle ziekenhuis bedden bezettingen met de volgende details:
    Per dag het aantal beschikbare:
    - Generieke bedden
    - IC bedden

    Per dag en per patiënt:
    Bed bezetting (generiek of IC)
    Opname reden (ziekte + behandeling)
    Alle (andere onderliggende ziekten)
    Leeftijd
    Vaccinatie status

    Zou het RIVM en/of OMT deze data ook hebben zodat ze een goed advies kunnen geven?

    Uiteindelijk wordt er nu op ziekenhuis bed bezetting gestuurd.

    Ik mag toch wel aannemen dat de bedden eindbaas deze data paraat heeft, bestudeerd heeft en mooie grafiekje op de plank heeft liggen.


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  22. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Jawel hoor, al in december 2020 bij het verschijnen van de rapporten op basis waarvan de EMA de tijdelijke goedkeuring heeft verleent, kun je afleiden dat het onderzoek van generlei waarde was. Er zijn (statistische) trucs uitgehaald, de 'doelgroep' is zoveel mogelijk buiten beschouwing gelaten, uiteindelijk hadden de 'resultaten' maar betrekking op een hele kleine groep mensen en de placebo's zijn naderhand alsnog gevaccineerd. Dit alles om de vaccins goedgekeurd te krijgen.

    https://janbhommel.nl/2020/12/
    https://janbhommel.nl/2021/01/
    https://janbhommel.nl/het-vaccin-van-moderna-tegen-het-sars-cov-2-virus/
     
  23. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #1723 roger_l, Dec 9, 2021
    Last edited: Dec 9, 2021
    De booster gaat alleen maar meer ellende veroorzaken; hier een simplistische uitleg van het immuunsysteem zoals dat nu bij gevaccineerden werkt: (op basis van de kennis van al die virologen die niet in de MSM komen omdat ze pas 25 jaar in het vak zitten). Let op, 3 filmpjes!

    Israël is wederom het bewijs dat deze virologen gelijk hebben

     
  24. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik denk dat een 4de booster wel kansen gaat bieden, simpelweg omdat er nog geen safari is geweest na 4 prikken en wel na 3. Pfizer is het in ieder geval met mij eens. Met het tempo van Hugo zouden we dan medio 2022 eindelijk weer onze vrijheid terugkrijgen, met dank aan de homo sapiens quattro foglio uiteraard. Dit alles uiteraard mits er geen nieuwe variant opduikt, want dan zou mogelijk een 5e prik pas de oplossing zijn voor de 'reispas' eehh, vaccinatiepaspoort.
     

    Attached Files:

  25. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    roger_l, rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.

Share This Page