Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3677 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Of in je klassieker van voor 2024 blijven rijden. Ik zie het al voor me dat op een FCN meeting de 308'jes het nakijken geven aan een SF90+ die op de snelweg de "begrenzer" in gaat :D:D:D
     
    modena82, MvT, rpmtifosi and 3 others like this.
  2. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Toen ik bij Kroymans kwam aanrijden stond de auto op de brug voor de laatste controles, auto is in perfecte conditie , vers rubber etc, alleen als je als monteur alles gecheckt hebt, moet je toch even moeten proef rijden, ook even optrekken , maar zelfs als je dat doet van o tot 70km , kan dit gebeuren.
    Enige oplossing , als buitentemperatuur onder de 10 graden komt, als garage in de winterslaap te gaan, als het buiten onder de 10 graden is, komt er nooit echt warmte in de banden. Laten we het positief zien , gelukkig geen tegenligger of fietser in de buurt.
    En Ferrari kan misschien wel iet speciaals maken van de auto, rood visible carbon met cognac leder.
     
    Melvok likes this.
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dat van die harde begrenzer is onzin hoor.
    Het gaat om een beveiliging die evt ook de snelheid kan beperken. Maar kan uit worden gezet.

    Maar ik wil zoiets idd niet in mijn auto's hebben.
     
  4. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volgens mij is het inderdaad (nog) niet gepland om het systeem de snelheid te laten beperken, in ieder geval niet zonder dat je het kunt overrulen als bestuurder.

    De 'zwarte doos' die in de auto's komt, is daarmee denk ik in eerste instantie vervelender voor mensen die graag het gaspedaal wel eens intrappen. Die kan door de politie worden uitgelezen. Ik kan me voorstellen dat verzekeraars ook toegang tot de gegevens gaan eisen als je na een ongeval schade wil claimen.

    https://autorai.nl/vanaf-juli-automatische-snelheidsbegrenzer-in-nieuwe-autos-verplicht/
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Wat ze al niet kunnen maken tegenwoordig ... Big Brother Is Watching YOU !

    De ECU van die voetballer Vloet werd na het noodlottig ongeval uitgelezen en gaf als snelheid tijdens de impact aan van 203 Km/u


    Ik wist niet dat (sommige ?) ecu's kunnen worden uitgelezen ... dat belooft wat strax ...

    Hoe hard reed u ? Ik stop er wel even een reader in zegt dan de politieman ... moet er niet aan denken ...
     
  6. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik wist wel dat ze bij Tesla's de gegevens van de crash en ervoor kunnen uitlezen of opvragen bij Tesla, maar ik wist niet dat je ook bij een Golf GTI waar Vloet volgens mij in reed de snelheid van het moment vlak voor de crash kunt uitlezen.

    Bij mijn twee Ferrari's zal dat gezien de leeftijd ervan denk (hoop) ik niet mogelijk zijn. Vraag me nu wel af of dat bij mijn Aventador ook niet mogelijk is. Is toch van hetzelfde concern als de Golf GTI.
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hoop dat het nooit nodig zal zijn Chris :)
     
  8. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,370
    Sorry, maar de meeste moderne auto's van het afgelopen decennium hebben al een soort van black box; dat is niets nieuws.
     
  9. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,370
    Wel zal het waarschijnlijk gaan om ala lane assist iritante piepjes gaan. Lijkt mij weer uitstekende handel voor de software tuners/boeren om die snel uit te zetten.
    Beetje zoals het HELE systeem op alle moderne Ferrari's. heeft iedereen altijd standaard uit staan (TOCH!?)
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag maar even de kans aangenomen om de F430 weer even te laten ronken. We zijn even naar Den Haag gereden voor een update van de 308 die Marco(s) zelf aan het restaureren is (in een normale garage!!!). Het was fris met 10C maar het dakje ging open en de tunnels zijn weer even "geveegd" ....

    zie https://www.ferrarichat.com/forum/posts/148344921/

    PS moest ook effe tanken... € 2,09 per liter is echt niet leuk meer
     
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik ook .... perfect weer er voor ...!

    Benzine kost hier in de Achterhoek € 1,97 ...
     
  12. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Tja, en eigenlijk moet je 98 tanken, of Shell V-power (of nog beter, die 102 van Firezone),zeker als je de auto weer een paar weken wegzet. Laats mijn AM volgetankt voor 170 eur……

    Ciao
    Oscar
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    De 98 was €2,09 en 95 was €1,89 maar ook diesel is absurd aan het worden. Dat zal de handelsprijzen (transport) wel gaan opkrikken.
    gooi daar het sausje inflatie overheen en het word zo ongeveer onbetaalbaar in NL allemaal.

    Die 102 tank ik eigenlijk nooit, vlammetje staat nooit erg lang stil. Hooguit 4 weken en dat is Max.
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik begrijp/lees uit mijn Owners Handbook dat de ECU's van de 458 op RON 95 zijn afgesteld en dat een andere kwaliteit derhalve ongewenst is ...
     
  15. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Thanks voor de foto's
    Werd daar weer aardig met geld gegooid. 288 GTO voor 3.075.000, F50 voor 3.050.000 en een Bugatti EB 110 GT voor EUR 1.600.000. Allemaal ex opgeld.
     
  16. Deemeyere Wim

    Deemeyere Wim Formula Junior

    Sep 17, 2019
    442
    Belgium
    Full Name:
    Wim Demeyere
    De Ferrari's van de collectie Petit Jean waren er veel modellen niet in optimale staat. Lakwerk en interieur matig.
     
  17. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Inmiddels in NL gearriveerd
     
    JazzyO and Deemeyere Wim like this.
  18. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Ik had tijdens de veiling al het idee dat de Bugatti weleens naar NL zou kunnen komen! Mooie aanwinst, hopelijk mag de auto af en toe naar buiten.
     
  19. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Pffff ex opgeld....
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Dat zie je steeds meer, toch ?

    Ze zijn niet door liefhebbers gebruikt, slechts als belegging, onderhoud kon er ff niet af ...
     
  22. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mel, dat vind ik in dit geval een voorbarige conclusie. Veel Ferraris in de collectie van Petit Jean waren meer dan 40 jaar in zijn bezit. Ik denk de man gewoon oud was, of in slechte gezondheid, en misschien ging het financieel niet zo geweldig meer. Iemand die 30, 40 jaar geleden Ferraris kocht, kocht ze i.i.g. NIET als belegging.
     
    lewie likes this.

Share This Page