WK Formule 1 | Page 34 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja, RB zal ergens iets moeten vinden, anders is het heel erg lastig (als Hamilton op de baan blijft).
     
  2. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    modena82 likes this.
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Wishfull thinking ... :)
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vooruit kijkend naar de laatste race in F1 hebben ze het circuit aangepast. Dat is inmiddels klaar en wordt door James in een 458 speciale even goed bekeken (vanaf 9min) in de volgende video. Niet alleen goed om het circuit (opnieuw) te leren kennen maar ook om de speciale weer eens te zien boenderen, geluid is ook wel lekker.

     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    DAT WORDT WAT MORGEN !!!
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het is een goed verlopen qualy geworden. Ik heb het idee dat bepaalde plannen "strategisch" gebracht zijn. Zoals dat Max "flat-spots" had in Q2 op zijn gele banden. Maar gezien de blokkerende remmen vond ik dat wel meevallen. Toch riep hij op de radio "massive flatspots" en kwam daarna "logisch" op rode banden naar buiten, want een nieuwe gele set had hij niet meer. Mercedes keek daarom er ook niet vreemd van op.

    Dat ligt anders bij Perez, die reed ook ineens in 2e deel van Q2 op rood. Daar blijkt toch wel uit dat er een plan was om op rood uit te komen bij de start. Iets wat de andere teams ook ambieerde blijkbaar.

    Dan de tow van Perez in Q3. Die was van te voren niet geoefend maar wel gepland. Dit werd door Perez en Max bevestigd. Ook weer een master-zet in het draaiboek wat schijnbaar al klaar lag en ook nog eens precies uit is uitgekomen.
    Max was duidelijk opgelucht toen hij na Q3 geinterviewed werd. Hij was blij met het scenario zoals het ontvouwde en terecht.

    Hij staat op Pole (wat ik persoonlijk ook niet verwachtte) met de rode band. Grote kans dat hij de eerste bocht induikt met meer grip en voor Hamilton (die ook nog eens Norris op rode banden achter zich moet houden).
    Dat Max daarna (hopelijk) kan uitlopen met meer dan >4 sec naar Hamilton voordat hij als eerste moet stoppen voor een banden wissel.
    Hij geeft dan wel de leiding weg maar kan daarna op witte banden de wedstrijd uitrijden en hopelijk de >4 sec vasthouden doordat de baan steeds meer grip gaat geven door toenemend rubber op de baan en lichter worden van de auto.

    Gevaar (met groot risico) is dan Hamilton de 2e stint op geel gaat proberen uit te rijden. Dat is een gok en als die goed uitpakt (lees: ze blijven goed tot het einde en halen dat ook). Kortom het wordt een spannende race waarbij er 2 titels zijn te vergeven.

    PS
    hoorde dat er in Zandvoort geen feestjes getolereerd worden... Vraag me af of dat wel terecht cq te handhaven is. Een NL'er die voor het kampioenschap kan gaan vanaf pole, wat een droom voor ons fans, niet?
     
    Melvok likes this.
  7. EnzoItaly

    EnzoItaly Formula Junior

    Sep 29, 2016
    263
    Max did it!!!!
    GEWELDIG!!!!!
     
    Melvok, franc 355 and Ajax de 1e like this.
  8. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Proficiat aan de nieuwe wereldkampioen !!
     

    Attached Files:

    Melvok and EnzoItaly like this.
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat een race, wat een ontknoping! Ik rekende niet op zo'n tenen-krommende race als vorig weekeind. De spanning liep hier nog verder op als toen....
    Karma zoals dat al zo vaak wordt gezegd. Het hele seizoen viel het steeds de kant op van Lewis (die zich groots gedroeg na de finish, beter dan Toto die nu bij de stewards staat te janken). Nu viel alles (met grote kans van misukken) de kant van Max op. De safety car was wel echt precies op tijd en dat Max toen nog rode banden ging halen was ook een gok. Ik begrijp (nog steeds) niet dat Mercedes Lewis toen buiten liet, iets waarover Lewis ook vroeg later op de radio. "We didn't want to loose position on track" was wat hij te horen kreeg...
    Ik gok dat Max dan inderdaad ook was doorgereden en dus op kop had gelegen.

    Afijn, we zaten allemaal op ons puntje van (of zoals ikzelf, kon ik niet meer zitten) en genoten van wat aanvankelijk onmogelijk leek.

    Max Verstappen, 1e wereldkampioen F1 uit Nederland. Proficiat en goed gedaan, niet alleen vandaag maar het hele seizoen 2021.
    Een legende (nu al) die nog veel gaat laten zien in de toekomst, kan niet wachten.
     
    Melvok, RudyW, MvT and 5 others like this.
  10. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Lewis weet nu hoe Massa zich voelde in 2008. Gerechtigheid!
     
    Dino2010, Melvok and rpmtifosi like this.
  11. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Geweldige ontknoping.

    Zonder ook maar één hele ronde op kop te hebben gereden, deze race en het WK winnen.
    De moed zakte mij in de schoenen toen ik de snelheid van Hamilton zag op de gele band vs Max op de rode in het begin.

    Mercedes gokte op safe (track position) terwijl de rollen waren omgedraaid als Hamilton naar binnen was gehaald denk ik.
    De gok was waarschijnlijk dat ze hoopten dat de race zou finishen onder de safetycar.

    Maar wat een feest.
     
    Melvok likes this.
  12. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    En ZO zijn er nog wel honderd ander (spot)plaatjes ......
     
  14. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Olav Mol met emotionele Max Verstappen in eindejaars interview
     
  15. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
  16. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Image Unavailable, Please Login

    Ik vind de nieuwe F1 auto's in ieder geval optisch een goede stap vooruit ten opzichte van de auto's van het afgelopen jaar. Met name goed dat al die aerodynamische frutsels van de zijkanten van de auto's weg zijn.

    Ik ben benieuwd of Ferrari weer vooraan mee kan gaan doen. Nog maar ruim een maandje tot de start van het nieuwe seizoen dus we weten dat alweer relatief snel
     
  17. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    MvT, rob.kruiswijk and Harry-SZ like this.
  18. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Image Unavailable, Please Login

    Een potentieel ‘dingetje’ met de nieuwe F1 auto’s: door de grote onderdruk onder de auto zorgen ze mogelijk voor heel veel opgegooid water achter de auto op een natte baan. Moeilijk om dan achter elkaar te rijden (toch een vrij belangrijk onderdeel van racen:))
     
    rob.kruiswijk likes this.
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het blijkt niet alleen dat de onderdruk voor meer spray zorgt in de regen, maar dat de wagen door opbouw onderdruk naar beneden wordt gezogen tot een bepaalde onderdruk en dan plots deze onderdruk verliest... De auto gaat daardoor hunten/dansen waardoor de coureurs in een hobbel paard zitten.
    In de simulaties kwam dit effect niet naar voren en moet dus middels try & error op de baan worden aangepakt.

    Ik ontdekte deze video van de nieuwe Ferrari F1-75:

     
    rob.kruiswijk likes this.
  20. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Heel erg mooi en daarna gaat er ook een blank lakje overheen :) Ik vind dit wel weer 1 van de mooiere auto's die ontworpen zijn. Ik ben benieuwd hoe de andere merken er uiteindelijk uit gaan zien.

    Dat Kaspersky lab mogen ze eerst wel even afhalen/afdekken.
    Ik volg het allemaal niet precies de laatste paar dagen wat er in F1 gebeurt, maar HAAS heeft de Russische sponser URALKALI er ook afgehaald. Ik neem aan dat de rest volgt en er geen F1 race in RU is.
     
  21. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    De race in Rusland is inderdaad al geschrapt
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hier de uitleg over het hunten:

     
  23. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Zo de Bahrein testdagen zitten er op.

    Mercedes heeft een stuiterbak die over de grond sleept en nog wat werk te verrichten. Ferrari lijkt een grote stap gemaakt te hebben. Max zet de snelste tijd.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  24. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Drive To Survive Season 4 is gisteren 11 maart released op Netflix.
    Dus die kun je nog even snel kijken voordat het F1 seizoen in Bahrein begint.
     
    328gts1987 likes this.
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Komend weekeind de start van F1 seizoen.

    Helaas zal dat via een betaal dienst moeten (legaal) en daarbij zijn verschillende opties:

    Ik neig naar ViaPlay via Ziggo omdat het eenvoudig te doen is.
    Maar ik kom er nog niet achter of je de F1 dan kunt opnemen, ik kijk niet altijd live.

    Er is bij ziggo een kanaal (200) voor ViaPlay maar er wordt niet toegelicht of opnemen op je DVR mogelijk is vanaf dat kanaal.

    Ook wordt duidelijk gesteld dat je wel F1 kunt kijken via ziggo maar dat film/series (die je wel via telefoon app ontvangt op ViaPlay) niet kunt zien. Wellicht dat hierom de actie van €9.99/p mnd aangeboden wordt de eerste 4 maanden, daarna €13,99. Een toename van 166,-/jaar naast het ziggo abonnement.
    Opmerkelijk is verder dat er aangegeven wordt dat kanaal 200 tot augustus is... (niet daarna?)...
    https://www.ziggo.nl/entertainment/sport/formule-1/formule-1-2022?gclid=Cj0KCQjw29CRBhCUARIsAOboZbJphZaAXtHqqA57-O0pZKcALHiPodHc1BQZgIxFWdY32G153txaiuEaAkZmEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

    Afijn, KPN kan ook maar daar hoor ik verschillende verhalen over. Heb ik zelf niet maar kan overstappen. Gedoe maar wellicht is het waard gezien de aanbieding dat 9mnd F1 gratis is (ViaPlay) met 3x maand abonnement van €35,-/mnd en vervolgens €47,50. Totaal komt dat op het eerste jaar dan uit op 3x 35,- + 9x 47,50 + 3x 13,99 = 574,47 een stuk goedkoper dan ziggo icm ViaPlay

    Dan is er nog F1 TV-pro van F1 zelf. Deze lijkt het goedkoopste.
    Een online dienst die € 64,99 kost per jaar. Dat moet dan op PC/Tablet/Phone maar je kunt wel live schakelen naar on-board beelden.
    Ook kun je overal kijken, onderweg maar niet duidelijk of dat ook in het buitenland kan...
    Ze bieden een proefperiode van 7 dagen aan. Misschien wel iets voor komende week/weekeind? Om vervolgens te beslissen wat het definitief wordt?
    https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html?1&gclid=Cj0KCQjw29CRBhCUARIsAOboZbLSCXImcHRjLLm28xqN4ihFlo_2wZcjbT4N7StEOdH15NGURTklBaQaAtNBEALw_wcB&gclsrc=aw.ds#nl-NL


    Iemand al keuze/ervaring gemaakt met dilemma?
     

Share This Page