Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3682 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wel apart dat dit nu gebeurt terwijl je nog niet heel lang geleden toch een complete motor revisie hebt laten doen bij the Wizzard of Oss? Hebben ze toen niet gelijk alle slangen gewisseld, was toch geen goedkoop grapje toen?
     
  2. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    ja dat dacht ik dus ook meteen. Een benzineslang met de nieuwe benzine kan je nog verwachten. Een kapotte waterslang echter geeft toch duidelijk aan dat die dus blijkbaar niet is vervangen bij jou toch wel extreem dure revisie…
     
    Melvok likes this.
  3. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Motor is en loopt perfect. Toen in 2017 vanaf laatste schroef geheel nieuw opgebouwd. Die wordt bij een dergelijke calamiteit eruit gelepeld en later er weer nieuw opgebouwd ingehangen. Natuurlijk is alles op en aan de motor dan weer nieuw. Ook het slangenwerk wat zich aan aan de motor bevind denk bijv aan die 2 van thermostaat onder het luchtfilter.

    Maar bijv alle koelwaterslangen die van voor helemaal door naar achteren lopen die worden dus niet meteen vernieuwd. Als ik dat ook meteen had willen aanpakken net zoals bijv de isolatie tegen het schutbord dan moet je dat van te voren ook aangeven. Mijn prioriteit en focus lag toen helemaal op de wederopbouw van de motor. Nu komen voor mij dus weer de rand klusjes / werkzaamheden aan de orde. En wij zijn inmiddels ook weer kleine 5 jaar verder. Dus bijv. de remmerij weer eens nalopen. De koelwaterslangen die door de dorpels (van de kachels) lopen, dat schijnt ook een behoorlijke klus te zijn en let wel dat zijn weer andere grote waterverbindingen als van de aansluitingen van de radiateur. Die lopen met 2 pijpen midden onder de vloer door..... Dus op en aan de motor alles nieuw. Gewoon top.

    De slang die dus nu gesprongen is cq vergaan ter hoogte van de aansluiting dat was de slang van de kachel(s) en komt als uit een stuk helemaal van voor af. Ahfin, dat wordt, ik denk, mijn volgend jaar winterklus. Rust roest en verouderingsproces van alles gaat gewoon door.

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
    JazzyO and rob.kruiswijk like this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Duidelijk Arjen. Het is een kwestie van keuzes icm budget dat begrijpt iedereen. Nu dus gewoon aanpakken (in stapjes) en scherp blijven.
    Je zal ongetwijfeld weten van de ervaringen hier dat de slangen die je (soms) koopt uit het magazijn, net zo oud zijn als je auto.
    Ik neem aan dat je op zoek gaat naar alternatief?
     
  5. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Was wel leuk spul bij idd.
    Grijze Dodge Challenger V8 voor 18,5K is ook wel leuk bv.
    G55 AMG voor 35K lijkt me ook niet duur.

    maar komen misschien allerlei veilingkosten en BPM nog bij?
     
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  8. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
  9. modena82

    modena82 Karting

    Sep 11, 2005
    81
    D'recht/B-Haamstede
    Full Name:
    Ingmar
    prachtige foto's.
     
  10. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,413
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Mikestradale likes this.
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Precies. Een spontaan bericht gister avond resulteerde in een rit van Utrecht naar Rotterdam.
    Nu is de Louwman dealer aan de A2 beroemd niet alleen wegens de inhoud maar ook architectuur van het gebouw.
    Welnu vandaag waren we ook onder de indruk van Porsche Luxury Cars, deze Porsche/Bently/Lambo dealer in Rotterdam aan de A20 wordt geleid door ex F1 coureur Robert Doornbos.
    Deze nieuwe dealer doet niet onder voor Louwman, niet alleen qua inhoud (en deze is indrukwekkend) maar ook in uitstraling en uitrusting. Ik zag een bioscoop scherm van 40m2 die sommige niet eens was opgevallen... (zal waarschijnlijk door het schone blik zijn gekomen wat er prachtig uitgestald staat op 4! verdiepingen).
    De rit tussen beide locaties was binnendoor over biljard-laken glad asfalt met verschillende dorpjes en slingerende dijkjes. Gelukkig waren de grote aantal fietsers (nog) niet aanwezig.
    Afsluiting vond plaats op het terras met een uitsmijter, kroket of dubbele pistolet. Top dagje.


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Details van de Maserati (drietand) komen op de MC20 verschillende keren terug. Roger wees mij op de uitsparingen in de ruit en velgen waarin deze terug komt
     
    modena82, Harry-SZ and roger_l like this.
  12. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,200
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Kijk jullie hebben echt naar mooi spul gekeken ;). Die MC20 is echt een hele fraaie auto geworden btw!

    Spot is een Mustang ertussen?
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik hoorde inderdaad dat je daar nu gewoon langs kunt gaan. Er is ook een vrachtwagen gedeelte heb ik gehoord?
    Stond de Alfa er niet?
     
  14. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Op zaterdag zijn ze sinds februari open voor bezoek ja, ze werken nu nog met 2 tijdsloten, van 09:00 tot 12:00 en vanaf 12:00. En ja er is ook een vrachtwagen gedeelte, zie de foto. In de toekomst komt er nog een hal bij waar particulieren hun auto kunnen showen.

    De Alfa die jij bedoeld :) (er staan er genoeg) was er inderdaad niet, die wordt klaargemaakt voor de Mille Miglie van dit jaar. De verwachting is dat deze in Augustus weer in de collectie staat. Gelukkig heb ik de Alfa al wel eens in Brescia gezien.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    JazzyO likes this.
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooi Bert. Ik zag hem ook (afgelopen jaar) aan de start van de MM. Hij was "nog even snel gewassen" werd mij vertelt aan de start. Heel bijzonder dat deze (waardevolle) auto nog elk jaar meerijdt in deze prachtige tour. Dit jaar ga ik weer, nog 59 nachtjes.
     
  16. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Alleen totaal geen geluid uit de uitlaat, klinkt als een VW golf
     
  17. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    JazzyO and Harry-SZ like this.
  18. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    2,2mln vind ik ook wat veel voor de zoveelste Lambo ltd edition.
    Heel veel anders dan een Aventador SV is dit niet lijkt mij. Ja 20pk meer ofzo, maar dat merk je niet.
    Maar wel gaaf om te zien.
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zeldzame spot!

    Het ontwerp van Lamborghini is altijd al uitdagend. Ik vind dat ook altijd kenmerkend voor sommige merken. Het is niet altijd mijn smaak maar ik begrijp niet waarom bepaalde ontwerp features ook nog eens geaccentueerd moeten worden door kleur, zoals op deze centenario.
    Bij Pagani zijn er ook ontwerp accenten maar die worden subtiel gehouden, bijna ingetogen hoewel die best opvallend kunnen zijn. Zo is bijvoorbeeld de achterspoiler of scoop niet klein van afmeting maar door kleur gebruik niet lelijk op een pagani. Bij Bugatti geldt eigenlijk hetzelfde, hoewel daar ook wel "juweeltjes van wansmaak" van bestaan.
    En dan te weten dat de centenario van hierboven van een vergelijkbare prijsklasse is als een Pagani (af-fabriek), ik zou het wel weten.
     
  21. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Dit is al de derde kleurencombinatie waarin de auto is gezien, eerst was deze zwart en geel, daarna blauw met gele accenten en nu deze kleuren..
     
  22. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,366
    Het blijft een afzichtelijke auto en een grote grap qua aanschaf prijs. Dan is een Ferrari limited echt een koopje.
    Niemand neemt je toch nog serieus als je als volwassen (vent) uit deze auto stapt; of ben ik nu gek geworden?
    (Los van dat je WEL een held bent om deze op NL kenteken te zetten!)
     

Share This Page