Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3683 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik vind hem ook niet mooi, waarbij de kleurstellingen waarin ik ze tot nu toe heb gezien ook zeker niet helpt. De SV vind ik zelf veel mooier maar ik ben voor dat oordeel wel zwaar bevooroordeeld

    Volgens mij valt het nog wel mee voor wat betreft het zijn van een held als je hem op Nederlands kenteken zet. Het verschil in BPM t.o.v. bijvoorbeeld een gewone Aventador is als ik me niet vergis niet eens zo heel groot en t.o.v. de totale prijs relatief beperkt (maar misschien vergis ik me dus)
     
  2. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,370
    Nou ja, ik heb niets met de Aventador.
    Vriend van mij heeft er eentje gehad. Hij vond het echt een verschrikkelijke auto om mee te rijden. Waardeloze automaat, erg slecht zicht en een onmogelijke zit positie. Heb er zelf niet mee gereden, maar als mede coureur geloof ik hem gelijk....!
     
  3. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik heb rij er zelf wel eens in (heb er een ;)) en vind de automaat, het zicht en de zitpositie goed.

    De Aventador heeft een enkele koppeling. Heeft zijn voor en nadelen natuurlijk. Schakelt niet zo snel en soepel als een dubbele koppeling maar geeft vind ik mooier het schakelgevoel door. Is erg subjectief wat mensen prefereren zoals je ook bijvoorbeeld ziet als het gaat om de keuze op dit vlak tussen de 430 en 458. Sommigen verkiezen daar ook de enkele koppeling van de 430 (en zeker die van Scuderia). Ik heb geloof ik nog nooit in de volle automaatstand gereden (ga ik denk ik ook nooit doen) dus kan niet oordelen hoe die is bij de Aventador.

    Het zicht naar voren is erg goed; naar achteren kan bij dit soort auto's snel beter (vind het niet merkbaar slechter dan bij een 512TR of 360 Spider) maar daar heb ik me nooit aan gestoord en daar heb ik ook de camera voor.

    De zitpositie vind ik zelfs erg goed. Ik heb echter ook niet de kuipstoelen. Schijnt dat die met name voor wat langere rijders hopeloos zijn omdat je dan snel hoofdruimte tekort komt. Een debiele (en waarschijnlijk kleine) Italiaanse ontwerper heeft de kuipstoelen zo geplaatst dat je dichter bij het stuur en hoger zit dan met de standaard stoelen. Zou natuurlijk juist omgekeerd kunnen en moeten zijn omdat de kuipstoelen dunner zijn.
     
    Melvok likes this.
  4. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,370
    Nou ja, zo zie je maar, gelukkig hebben we allemaal onze eigen voorkeuren.
    Ik heb er niet in gereden dus kan niet echt een goed oordeel geven.,
    Ik hoorde niet alleen van mijn vriend maar ook van andere goede bekenden dat de Aventador geen favoriet is.
    Hij had wel de kuipstoelen... die dus idd drama zijn.

    Hopelijk test ik in het najaar de STO; dat moet wel een toppertje zijn....qua rijden dan!
     
  5. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Zeker over een extreem merk als Lambo en extreme modellen als de Aventador lopen de meningen inderdaad behoorlijk uiteen. De autowereld zou in ieder geval saaier zijn zonder dat soort extreme auto's.

    Een slechte zitpositie zal ook niet helpen voor het gevoel en oordeel over een auto. De kuipstoelen die standaard in de Aventador SV worden geleverd zijn in mijn auto een half jaar na de levering vervangen door comfortstoelen die geloof ik standaard in de gewone Aventador zitten en waar ik gelukkig wel goed in zit. Ik begreep van Pon dat ze de kuipstoelen ook weinig als optie verkopen bij de gewone Aventador en Huracan, wat dan wellicht ook wel anders is dan bij bijvoorbeeld de 458/488 van Ferrari. De kuipstoelen van Ferrari vind ik ook goed zitten en geven volgens mij ook in de regel wat meer hoofd- en beenruimte.

    Ik heb de Performante Spider ook proefgereden. Hoewel ik niet erg lang ben voor Nederlandse begrippen (1.87) paste ik daar niet goed in, ook niet met de gewone stoelen. De Huracan heeft binnen minder ruimte dan de Aventador. Helaas exclusief gemaakt voor kleine Italiaantjes. Voor mij was dat een 'No Go'.

    De STO vind ik ook een gave auto. Nog net iets meer hard core dan de Performante of de Aventador SV.
     
  6. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    481
    Ik heb uitsluitend ervaring met de gewone Aventador, en had met 1.85mtr geen enkel probleem met zitten.
    Als je slecht zicht naar achter en beroerd zitten zoekt moet je eens een Countach of Diablo rijden. Dan is daarna alles een verademing!
     
  7. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,370
    Idd saaie auto’s zijn er al genoeg.
    Hoeveel mensen hoeveel wensen….

    Ik ben ok 1.87m. Ben benieuwd hoe mijn zit positie dan is in de STO…. Wordt vervolgd….
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Morgen gaan we hier kijken met een groepje Fchatters:

    https://stayhappening.com/e/bakkies-andamp-bolides-2022-E2ISU5BTNY0

    Het is een evenement waar we als Fchat al eens eerder zijn geweest. Met de bolides waar wij mee komen is de organisatie blij en is goede PR.
    We verzamelen rond 11:30 aan de BP langs de A15 om vervolgens die kant op te gaan via de magische Ketheltunnel (=A4) naar Bakkies & Koffie.
    Ik herinner mij een goede lunch toen op een terras op lokatie. Weet alleen niet of deze er deze editie weer is.



    Verzamel punt 11:30

    https://www.google.nl/maps/place/bp/@51.8691307,4.4514508,19z/data=!4m5!3m4!1s0x47c435227f7b97c5:0xa393312c31170e3!8m2!3d51.8694137!4d4.451845
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Update: over verzamelen morgen.
    Er zijn 5 (vaste) aanmeldingen op verzamelpunt en 2 op locatie. Daarnaast zijn er nog wat twijfelaars ivm aanmelden. Ik denk dat ferrari's niet geweerd worden en het terrein is giga groot (toen). Herinner me nog ook de toevoer weg, een smalle strook waar het aansluiten was door de drukte.
    Hierom verzamelen we wat later en doen de rit ernaar toe rustig aan. Hoe eerder we er zijn, hoe groter de kans op lang wachten.
    Hans is bezig met aanmelden dus we horen nog hoe dat afloopt.
     
  10. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Hoi Fred, ik heb je een PM gestuurd. Mocht het toch niet lukken om binnen te komen om wat voor reden dan ook, kunnen we er altijd nog een leuk ritje van maken.
     
  11. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    View attachment 3497726 View attachment 3749141 View attachment 4174307 View attachment 4854740 View attachment 3872561 View attachment 4937968 View attachment 4050652
     

    Attached Files:

  12. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko

    Attached Files:

    Harry-SZ likes this.
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het was een bonte verzameling bij het BP station van ons. Niet alleen in kleur maar ook in merken (Mustang, Corvette, Minotto). Na het bekende handenschudden (het mag weer) werd de rit ingezet waarbij er verschillende tunnels werden gekeurd. En hoe! De minotto stak de 599 straigt-pipe van Marco naar de kroon. Echt een geweldig geluid, dicht bij de oude F1 auto's van '80/'90. De corvette van Milko is nog vers van de pers en zal in de toekomst verschillende "aanpassingen" krijgen.
    Na de tunnels kwamen we aan bij Bakkie's en Bolide's die een mooi veld (of was het een achtertuin?) had geprepareerd. Hans overtuigde de organisatie dat we echt een plek op het terrein verdiende en dat lukte. Hij stond met de Minotto prominent vooraan, wij achterin op de achterste rij :p Een lekker muziekje werd door een DJ (in een bestel eend) de lucht in gepompt, lekker sfeertje.
    Zoals gezegd; een bonte verzameling auto's en kleuren waarbij er van jong tot oud voor kwam. Door de bonte verzameling viel de MIG jachtvliegtuig nauwelijks op (spot hem zelf maar met de vraag; wie heeft er in hemelsnaam een vliegtuig in zijn tuin staan?)
    Na het bezoek werd het (vanwege de formule 1) hoogste tijd te vertrekken en stonden buiten ontelbare spotters/fotograven. Wie vandaag niet gespot werd had waarschijnlijk de verkeerde auto bij zich.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    RudyW and Harry-SZ like this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Staat al jaren bij mij op het lijstje eens te bezoeken maar het komt er steeds niet van door overvolle agenda. Ik weet ook dat is een "keuze" maar wat daar elke keer staat is werkelijk een indrukwekkende groep auto's.
    Martin ging er in voorgaande edities naar toe en kwam ook steeds met geweldige beelden terug.
    Dus Wim, als je meer hebt. Graag!

    PS op de laatste foto staat staan 275 met cavalino op de achterklep en ernaast zonder (boven Ferrari) Is dat een verschil tussen EU en USA?
     
  15. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Tour Auto lijkt mij ook eens gaaf idd, maar komt er idd niet van.
     
  16. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,370
    top platen; dank.
    Moet zeggen dat de 296 steeds aantrekkelijker begint te worden voor mij.....!
     
    328gts1987 and Melvok like this.
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooi hoor! Doet weer geweldig mooi spul mee. Die race-308's vind ik natuurlijk geweldig.
    Die nw BMW M240i coupé vind ik ook gaaf trouwens, vooral zo'n paarse.
     
  18. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Vandaag bij Brabus op visite geweest, ongelooflijk wat ik daar gezien heb, ik was zwaar onder de indruk vorig jaar bij RUF , maar dit is de overtreffende trap, trouwens AMG /HWA was ook niet gek vorige week, die Duitsers maken wel iets moois..
     
  19. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,370
    Zeer indrukwekkend bedrijf idd. Toch hoor ik de afgelopen jaren veel negativiteit over de huidige Brabus kwaliteit… en hoe men met schades omgaat….. ik pas!
     
  20. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Dat zou ik niet allemaal niet weten, ik weet alleen dat het er allemaal goed uitziet, en dat ze volop bezig zijn met alles te reorganiseren/uitbreiden , wat nodig is vanwege de mega bestellingen ...
     

Share This Page