Wat is er mis met de 612? | Page 2 | FerrariChat

Wat is er mis met de 612?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Scuderia Niels, Jul 9, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Scuderia Niels

    Scuderia Niels Karting

    Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Inderdaad, donkerblauw, grijs of zwart. Lijkt saai, maar in deze kleuren komt de 612 het beste tot zijn recht denk ik.
     
  2. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
  3. florisevers

    florisevers Rookie

    Nov 19, 2021
    9
    Hong Kong
    Full Name:
    Floris Evers
    Hallo!

    Leuk om de Nederlandse discussie te lezen over de 612.
    Ik heb 3 Aston Martins en heb onlangs een aanbetaling gedaan voor mijn eerste Ferrari. Een 612 uit 2006, met 23.000 KM. Grigio Silverstone met bordeaux rood interieur. Daytona stoelen en HGTC package, dus ik denk toch wel een van de betere combinaties. Ik woon in Hong Kong dus RHD. Omgerekend kost hij 55.000 Euro wat een nette prijs is lijkt mij. Ik moest ook aan het 'lange design' wennen, maar ik vind hem mooier en mooier. De grootste reden van de aanschaf is de mogelijk om mijn twee jonge zoontjes van 2 en 3 achterin mee te kunnen nemen. Iets wat met een Aston nooit zou kunnen (behalve de 4 deurs Rapide dan maar dat is dus geen coupe).

    De eigenaar is een garagehouder die mij gezegd heeft om de volgende zaken aan onderhoud te doen, alvorens ik de auto op mijn naam zal zetten. Ik zal de PPI nog eerst doen, dus wellicht komen daar nog zaken bij maar hebben jullie wellicht nog aanvullende zaken die hij zou moeten doen?
    - Oil change
    - Filters change
    - Cam belt change
    - Spark plugs change

    Ik denk zelf nog aan gearbox / differential fluids change en sowieso een check hoeveel % er nog van de clutch over is.
    Graag zou ik met een 612 eigenaar in contact willen komen omdat het 'Ferrari ownership' nog heel nieuw voor me is en ik graag van gedachten zou willen wisselen.

    Groet, Floris

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Scuderia Niels and Harry-SZ like this.
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gefeliciteerd Floris, een mooie aanschaf en schitterende kleuren combinatie. Ook verstandige aanvulling in de opvoeding van beide zoontjes, die vinden het wel wat denk ik. Persoonlijk vind ik 55k een zeer nette prijs, zeker in HK (hoewel ik de lokale markt niet ken maar wel weet dat er absurde belastingen worden geheven op imports, toch?)
    Ben zelf een aantal keren in HK geweest en weinig "exoten" gespot in het drukke verkeer. Ik schat dat die meer buiten de stad verkeren ipv er midden in. Parkeren alleen al zal een grim zijn...

    Veel veilige km's (miles) toegewenst en post eens wat foto's van de ritten in de omgeving daar, ben nieuwsgierig naar de weg condities en drukte alsook de omgeving daar.

    Fred

    PS bezit helaas geen 612 en kun je dus ook geen pointers geven maar die zullen er vast en zeker komen. Kijk ook vooral in de 612 sectie van Fchat, daar krijg je zeker feedback die bruikbaar is.
     
    florisevers likes this.
  5. florisevers

    florisevers Rookie

    Nov 19, 2021
    9
    Hong Kong
    Full Name:
    Floris Evers

    Hallo Fred,

    Bedankt voor je leuke reactie!
    Klopt, nieuwe auto's en zeker exoten worden zwaar belast en zijn duurder nieuw in aanschaf vergeleken met Nederland. Echter, de afschrijving is enorm en auto's van 12 jaar zijn te koop voor een zesde of zelfs een achtste van de nieuwprijs, terwijl de kilometerstaan vaak onder de 30K KM is en de auto altijd binnen heeft gestaan. Parkeergelegenheid is er voldoende, maar alles in parkeergarages, veelal ondergronds. Dat je weinig exoten hebt gezien tijdens een van je trips hier verbaast me enigszins. Als je in het CBD gebied (rondom Central) op straat staat voor 15 min, dan heb je alle merken (Lambo, Ferrari, Rolls Royce, etc) wel een keer voorbij zien komen. Wat betreft het rijden: Zodra je uit 'de stad' bent, en zelf woon ik 30 min rijden van het CBD, bij het strand en aan de rand van de bergen, heb je prachtige wegen, zowel 3 baans snelwegen als bochtige bergweggetjes. Ik zal zeker wat foto's nemen. Je kunt wellicht wat videootjes bekijken op mijn YouTube kanaal (amateur video's) of die van een bevriende Aston eigenaar (pro level). Bedankt voor de tips mbt Ferrarichat over de F620!

    Mijn kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCZ_9Ot3ksPi_WBllftLdOug
    Maatje: https://www.youtube.com/channel/UCjAawGKkamdCHW9ea3gcg5w

    Leuke video met Astons, Ferrari's en andere boys toys:

    Het is een hele leuke groep mensen die bij deze evenementen zijn. Geen gepoch etc, just petrolheads pur sang

    Groet,
    Floris
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zie dat je op Zandvoort hebt gereden! Die AM laten overkomen?

    Ik zal de volgende keer in CBD wat meer blijven hangen, niet echt een plek om een vakantiedag te besteden (behalve dan op de bovenste etage het uitzicht op de haven bekijken ;-))
     
    florisevers likes this.
  7. florisevers

    florisevers Rookie

    Nov 19, 2021
    9
    Hong Kong
    Full Name:
    Floris Evers
    Ik heb het geluk dat ik twee AM’s in NL heb staan, die ik voor de Brexit uit de UK heb gehaald, dus RHD’s. Ik had gehoopt daar een aantal keer per jaar mee te kunnen gaan rijden, maar Covid werkt niet echt mee mbt travel back and forth.

    Als je de volgende keer in HK bent, dan geef ik graag een Tour, zowel binnen als buiten CBD, met de 612 of de Aston.
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hallo Floris, welkom hier !

    En zeker een mooi wagenpark ...

    Zat jij ooit in Japan voor een bekend NL merk ? (naam komt bekend over)
     
  9. florisevers

    florisevers Rookie

    Nov 19, 2021
    9
    Hong Kong
    Full Name:
    Floris Evers
    Hallo Mel,

    Bedankt voor de vriendelijke woorden en welkom heten!
    Ik woon sinds 2005 in Azië en heb voorheen voor een Nederlands merk (Holmatro) de verantwoordelijkheid gehad over Asia Pacific en in die rol ben ik meerdere malen naar Japan geweest maar er niet gewoond. Maar ik denk niet dat dat dezelfde persoon is als jij je herinnert. En er is ook een oud NL’s hockeyelftal speler die Floris Evers heet.

    groet, Floris
     
  10. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Een antwoord op de eerste vraag: "wat is er mis met de 612?"

    Voor mij was er in juli dit jaar iets mis. Mijn 612 staat in een afgesloten stalling enkele kilometers van mijn huis. Ik gebruik deze locatie ook als werklocatie. Van buiten is niet te zien dat er een auto staat.

    Na een rit op zondag, keerde ik op de daaropvolgende dinsdag terug naar mijn stalling.
    Lang verhaal kort: er was een diefstalpoging gedaan.

    De diefstal zelf was niet gelukt door juiste beveiligingsmaatregelen maar ik hield er geen prettig gevoel aan over.

    Op camerabeelden uit de omgeving was te zien dat er een X5 met gesloten autotrailer op bezoek was geweest. De politie ging er vanuit dat deze inbraak gericht was en dat de geïnteresseerden waarschijnlijk op korte termijn terug zouden komen met uitgebreider gereedschap.

    Omdat ik bezit weliswaar leuk vind maar er niet slecht van wil slapen, heb ik vrij snel besloten de auto te verkopen.

    Ik heb een briefje opgehangen in drie talen (de X5 had een witte kentekenplaat) dat de auto verkocht is en dat men zich de moeite kan besparen.

    Mij leek/lijkt een 612 geen gemakkelijke auto om crimineel door te verkopen. Waarom er toch interesse was in de mijne is onduidelijk.

    Enfin.
    Ik wilde de auto niet meer. Ik heb de auto aan een autobedrijf verkocht en weggebracht. Dezelfde dag heb ik een auto gekocht waarvan ik de indruk heb dat niemand ze wil, dus geen diefstalgedoe.
    Ik heb een Maserati Quattroporte gekocht.

    Hij geeft absoluut niet het "spannende" gevoel dat we allemaal kennen van Ferrari maar het is wel een heel fijne, bescheiden auto die tamelijk vlot is en goed klinkt.

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat zijn minder leuke dingen! Ik zou ook niet lekker thuiszitten.
    Als je het mij vraagt: Voor onderdelen of de auto gaat in zijn geheel naar Rusland, waar een andere koper zonder zorgen opgepakt te worden rondrijden.
     
    360Marnix likes this.
  12. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Sh*t man... Dat wil je idd niet.
    QP is trouwens bijna net zo gaaf vind ik en klinkt vaak ook lekker.
     
  13. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Inderdaad, anderzijds; ik heb er drie jaar plezier van gehad. Dat is natuurlijk ook mooi.

    De QP is behoorlijk value for money. Niet dat het daar om gaat maar voor het geld is het een heel leuke auto en mijn kinderen passen er nu ook in.



    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
    Harry-SZ likes this.
  14. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  16. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Schitterend.

    Gr. Martin
     
  17. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Dank voor het plaatsen, maar wat zien we hier, verder dan een accu en een laadkabeltje er aan ?

    Wat doe een dergelijk relais ?
     
  19. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Ik heb destijds in mijn 612 dit relay geplaatst. Echt maar een paar minuten werk.

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
  20. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Is een elektronisch relais in plaats van een mechanisch. Mechanische kunnen blijven "plakken" en dan blijft de F1 pomp draaien. Het elektronische relais kan niet blijven plakken.

    Is vooral erg fijn voor de gemoedsrust

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     
    Harry-SZ and bay like this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Aangezien de F430 ook een F1 pomp heeft (en uit dezelfde periode) is dat dan ook aan te bevelen op de F430? Ik heb nog nooit van "plakkende" relais gehoord.
     
  22. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Er wordt in de 360/430 sectie geadviseerd om om de x-aantal jaren/kilometers dit relais te vervangen. Of het aan te bevelen is, is aan je eigen beoordeling. Zelf heb ik het voor mijn gemoedsrust gedaan. Je kunt ze ook met een soort diagnosefunctie bestellen.

    Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk
     

Share This Page