Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3685 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. hansdokman

    hansdokman Rookie

    May 24, 2022
    2
    Full Name:
    Hans Dokman
    Ben nieuw op dit forum en beperk mij maar even tot mijn taal genoten . Ik heb tot volle tevredenheid een California 30 en als 'normale 'auto een Alfa Giulia Q . Ik maak van deze gelegenheid gebruik om te peilen of er belangstelling is voor een stel 599 stoelen in nieuwstaat in de kleuren grijs/donker rood . 2jaar geleden bij Kroymans aangeschaft als NOS , alles erop en eraan, 2 jaar gebruikt . Past in de California en zit veel beter dan de originele , niet zo lekkere , stoelen . Ik had al een stel Recaro in de kleur van mijn California laten bekleden en daar houd ik het bij .
    Overigens ga ik met een Alfa groep over 2 weken wat rijden in Italie , ook leuk .
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is bijzonder Hans dat die stoelen passen. Heb je geen foto’s?

    italie, ben ik nu en is weer een feestje met een italiaans merk. Maakt niet uit wat het is, overal duimpjes omhoog en joelende jeugd langs de wegen.
    Blijft geweldig hier met die uitzichten, wegen en eten. Ben alweer 3kg zwaarder schat ik :p

    Image Unavailable, Please Login
     
    omd78 and saviola9 like this.
  3. hansdokman

    hansdokman Rookie

    May 24, 2022
    2
    Full Name:
    Hans Dokman
    Italie blijft een charmant land , met de alfa ploeg van 18 auto's gaan we , alles het niet tegen zit, het vertrek van de MM en aankomst meemaken . Tussentijds beetje toeren in de omgeving van Brescia .
    Hier een foto van de 599 stoel . Die biedt veel meer steun dan de originele stoel waar je bij wat bochtenwerk gewoon eruit kiepert en daar heb je toch een Ferrari voor toch ?
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    wij zijn er ondertussen ook. Van Frankrijk via de Col de Mont Cenis, een prachtige pas trouwens, richting Savona. Daar blijven we een weekje.

    Vandaag een rit naar Genua en de auto wassen, morgen naar San Remo.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Image Unavailable, Please Login Netjes was beurt moet tijdens zo’n trip.
    voor ons zit het er inmiddels op. Vandaag nog Lugano gedaan en weer terug naar Italië. Rijdt toch wel beter in I dan in CH (met voetje omhoog).
    Was geweldige trip van 3200km. En geen slag gemist. Prachtig weer getroffen (hoewel de voorspelling de laatste dagen wel anders was).
    Staat klaar en afgetankt voor de rit naar D (via CH).
    Opbrengst: mooie herinneringen, foto’s, bezoek villa d Este, 4x tanken en 5kg aangekomen :rolleyes:
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    dat zijn serieuze (sport) stoelen. Passen wel bij mijn interieur :rolleyes:

    echter ben geen fan van sportstoelen door de lange afstanden die wij rijden.
     
  7. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,199
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Wij waren gister middag ook in Lugano! Trip aan het maken door Zwitserland (Grand Tour), zal als ik terug ben wel een wat uitgebreider verslag doen.
    Rij vandaag richting Lucern via de Gottard pass. Wie weet komen we elkaar nog tegen!
     
    Mikestradale likes this.
  8. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Hey leuk, in mijn achtertuin!
     
  9. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Aangezien de 550 bij Alex geknuffeld wordt, werd de Lotus ingezet voor een rally met de Mijnbouwkundige Vereeniging, de sociëteit van mijn oude studie, opgericht in 1892 (vandaar het logo....). Wat een geweldig weekend, met mooie weggetjes ten oosten van Keulen.

    Stickers waren tot in perfectie geregeld door Alex na het inleveren van mijn ontwerpen en we wonnen de publieksprijs.

    Topweekend.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    wr11265, Harry-SZ, RudyW and 6 others like this.
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Balen! Was wel leuk geweest jullie te treffen.

    HarrySZ hebben we ook op villa ‘d Erba getroffen (maar dat was “geregeld” door eerdere Posts hier waardoor dat contact ontstond)

    Jammer dat jullie programma & planning niet bekend was, anders was ik zeker in Lugano op zoek gegaan.

    ik lees je post nu pas, vanmorgen druk geweest met inpakken en vertrek. Ben te laat vertrokken en dus Post niet gelezen.
    We hadden mooi weer op de Gottard maar zijn door geknald.
    Heb je de file aan de andere kant nog gezien?
    Giga files aan de noordzijde. Zowel naar boven als voor de tunnel.

    reis verliep verder voorspoedig, alleen overgestoken van D naar Fr bij Colmar want de files in D liepen op en op tot wel meer dan 1 uur.
    Dus overgestoken en de reis via Fr voortgezet in 8,5 uur thuis. Toch nog netjes ondanks de lagere Max snelheid. Gemiddeld ligt nagenoeg gelijk met D.
    Ik vind trouwens de 61 in D een drama geworden. Onbeperkt mijn hoela. 80% van die snelweg is 130km/u geworden door de matrix borden erboven.

    ik moet toegeven dat ik mazzel had vandaag op Hemelvaartsdag dat het vrachtverkeer stil stond. (Alle parkeerplaatsen en stops stonden bom vol met trucks)
    Ik kon overal doorrijden doordat het gewone verkeer geen trage inhaal acties uitvoerde door het ontbreken van de trucks. dit voordeel had ik niet ingeschat maar maakte de reis snel en eenvoudig. Had maar 1 tank stop nodig naast de lunch dus mag niet klagen over de rit via Fr, best relaxed eigenlijk.
     
  11. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,199
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Jammer inderdaad!

    Weer was de afgelopen dagen veel beter dan voorspeld. Wij zouden in St Mouritz en Lucarno / Lugano vrij matig weer hebben. Hebben wat regen onderweg gehad en voor de rest top weer gehad!:cool:

    Bovenop de Gottard was het ook prachtig gisterochtend. Wij waren niet mega vroeg, rond 11:00 stonden we bovenop. Vanaf zuiden richting noorden was het vrij rustig, konden mooi doorrijden. De noordkant was enorm druk zowel op de pas als de tunnel. Stond een enorme file op de autobaan, ben op een gegeven moment opgehouden er echt op de letten. Denk dat mensen daar wel een paar uurtjes over gedaan hebben….

    Ik heb de Frankrijk route al in het achterhoofd. Heb die vaker gereden (o.a. toen ik met mijn vader de Stelvio gereden heb). Moderne luxe in de kever is wat dat betreft wel prettig, gewoon carplay (Tomtom) navi in gebruik. Moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over die app. Werkt imo een stuk fijner dan de google navi en kan goed concurreren met bijvoorbeeld het BMW ingebouwde systeem (die ik altijd gebruik vanwege de HUD functie..).

    Het echte gassen op de autobahn en gemiddeldes van >140 km/h kun je bijna wel vergeten tegenwoordig. Wegwerkzaamheden, matig asfalt, drukte of snelheidsbeperkingen zorgen ervoor dat ik op de heenreis vooral de cruise control gebruikt heb (rond de 160km/h). Verbruik van de 911 is opvallend gunstig dan overigens, rij rond de 1:11! Ik zou in theorie met een volle tank thuis moeten kunnen komen (~720km). Moet er ook bijzeggen dat mijn vriendin de >200 km/h acties niet echt waardeert wat hier wel aan bijdraagt.
     
  12. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,199
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Zoals beloofd een wat uitgebreider verslag van mijn Zwitserland trip. Na Oostenrijk vorig jaar met de geleende Z4 M40i en Italië in de zomer vorig jaar kwamen we diverse “Grand Tour of Switserland” borden tegen. Blijkbaar heeft de VVV van Zwitserland (?) een compleet programma in elkaar gezet. https://grandtour.myswitzerland.com/en/

    Organisatie heeft de zaken zeer goed voor elkaar. Complete kaart, boek met zeer uitgebreide routebeschrijving en vouchers voor wat korting (je blijf toch Hollander…). Gekozen om de oostelijke route te volgen. Start in Zurich, via Sankt Gallen, St Mouritz, Locarno (Lugano waren we vorig jaar tijdens de zomervakantie al een aantal dagen) en Luzern weer terug naar huis. Uiteindelijk een week de tijd genomen hiervoor.

    Voorspellingen waren voor Lugano vrij matig maar we hebben (op een buitje in de middag en avond na) mega goed weer gehad. Verbranden was een groter probleem dan kou zal ik maar zeggen!

    Mijn god wat stikt het van de exotische auto’s. Was me vorig jaar in Lugano al opgevallen, Zurich leek nog een stapje gekker. Volgens mij krijg je er een bij 2 broden bij de lokale bakker

    In een uur tijd zonder enige moeite gedaan te hebben het complete modellen range van Ferrari gezien van de afgelopen 15 jaar (op de LaFerrari na volgens mij..). Diverse F12’s, 812’s (incl GTS), 458, 488, FF en ga zo maar verder. Ook nog een SF90 (zie foto) die eerst elektrisch en daarna brandstof powered voorbij kwam. Moet zeggen dat hij best lastig te herkennen is als “echte” exoot. Denk dat de gemiddelde autoliefhebber hem niet herkend tussen een 488 en F8.

    Eerste stuk van de route was niet heel spectaculair. De watervallen van Schafhoussen zijn leuk maar vallen in het niet bij die in het buitenland (heb o.a. ook de Iguazu gezien…). Stuk langs het Bodensee gereden. Kwam per toeval nog een leuk oldtimer evenement tegen in Arbon. Toen we weggingen was er een complete vliegshow te zien aan het meer. Had hier misschien toch wat langer moeten blijven…..

    Daarna ga je al snel de bergen in met diverse passen. Enige wat jammer was, is dat in Davos het WEF was. Hierdoor zat de fluelapas dicht (denk om mensen aan / af te voeren)? Julier pass 2x moeten rijden is geen straf, vooral omdat er amper iemand op te vinden was!

    Nog even in Lugano wezen neuzen (en Fred dus precies misgelopen), paar daagjes “vrij” gehad in Locarno en Luzern om wat rond te kijken. Prima weekje!
    Kwam gisteravond 30 meter van het hotel nog een Veyron tegen!

    Zwitserland is een prachtig vakantieland met een heel aantal pluspunten: wegen zijn goed, eten en drinken is prima voor elkaar (veel gevarieerder dan Oostenrijk) en de landschappen zijn prachtig.

    Er zijn maar 3 echte nadelen: snelheden zijn laag (en bekeuringen heftig), het is best prijzig en het is natuurlijk geen Italië :D

    911 is niet de meest spannende keuze (die we heel bewust gemaakt heb) maar wel een top auto voor dit soort ritten. Je komt fris de auto uit na 7-8 uur rijden, vriendin rijdt er zo mee weg en je kunt goed boenderen op de wegen!

    Wat mij overigens opviel: langs de autobaan heb je (bij de Shell?) nu de keuze tussen octaan 95 zonder ethanol, octaan 95 met ethanol en V power racing (octaan 100). Voor die laatste vragen ze wel ruim €2,70 per liter. Goeie handel zo.



    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  13. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,586
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Een vraag voor de oudjes: op 17 oktober 1992 ben ik naar het Autotron in Rosmalen geweest. Er stonden een paar Ferrari's, maar vreemd genoeg heb ik er toen geen foto's van gemaakt. Nou ja, heel vreemd is dat nu ook weer niet. Het was nog het analoge tijdperk en je was zuinig op fotorolletjes.

    Ik heb wel genoteerd wat er stond: een 246 GT Dino, 400A, de SWB van Van der Velden (2839) en een rode 365 GTC/4. Ik ben op zoek naar info over de 365. Heeft iemand foto's, chassisnummer, kenteken?
     
  14. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    JazzyO and Harry-SZ like this.
  15. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  16. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Oei, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben inderdaad....
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Jammer dat we de reisplanningen niet hebben afgestemd, anders hadden we elkaar zeker even gesproken tijdens een lunch of zo.
    Afijn, wij vertrokken vorige week vrijdag en troffen goed weer. In de namiddag arriveerde een grote depressie NL die vanuit het zuid-westen kwam.
    Ik timede ons vertrek zo dat we die precies misreden en stonden om 11:00 te tanken in Luxemburg toen de regen via Belgie bij onze woonplaats bereikte.
    De eerste stop voor ons was CH en waar we ruim op tijd arriveerde en er een speciale parkeerplek was geregeld tijdens ons verblijf (ruim, uit het zicht vanaf de openbare weg en droog). Dit hotel in Vitznau (vlak bij Luzern) ontdekte wij op een eerdere trip vanwege de geweldige ligging aan het meer met een bijzonder restaurant gelegen in een prachtige tuin. We genoten van een prachtige sundowner in de zon.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Na dit verblijf stoppen we altijd voor een familie bezoek voordat we alpen bestormen. Hoewel het 's nachts wel geregend had troffen we heerlijk weer en verliep de vervolg rit weer open en in de zon. Het blijft geweldig om door de alpen te rijden waarbij je max 80km/u mag rijden maar niet haalt door de vele bochten.
    Image Unavailable, Please Login

    De volgende dag was het Ville 'd Este/Erba tijd. Een evenement waar ook Harry & Maartje een kijkje gingen nemen. Hoewel het anders was georganiseerd dan voorgaande jaren viel het zeker niet tegen. Sinds Corona heeft de organisatie (met sponsor BMW) ervoor gekozen de show "besloten" te houden met een toegangsprijs van €480,-/pp.
    Het was dus een gok om de publieke show te gaan bezoeken maar die viel zeker niet tegen aangezien er veel te zien was:

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    JazzyO and Harry-SZ like this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Door deze "nieuwe aanpak" hebben overige merken de kans om gedurende hetzelfde weekeind hun geschiedenis te tonen op andere villa's ook gelegen aan het Como meer (lees: unieke vergezichten).
    Zo liepen we na het bezoek aan villa 'd Erba na een speciale parkeerplek te hebben geaccepteerd van de politie :p Villa del Grumello en Olmo op.
    Ook hier stonden unieke auto's schitterend opgesteld voor het publiek een mooie (zon)dag besteding in de zon. Hopelijk gaat dit concept wat ik ken uit Pebble Beach waar ook meerdere evenementen van verschillende merken en organisaties tijdens "carweek". Het is zeer breed qua merken opgezet en daardoor voor een groot publiek aantrekkelijk te bezoeken.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Uiteraard zijn we toch even op Villa 'd Este gaan kijken. De officiele show was inmiddels afgelopen maar er was nog voldoende moois te zien wat normaal in prive collecties is opgeborgen. Dat vlammetje hierbij "helpt" binnen te komen is inmiddels geen geheim meer...

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Hierna was het weer tijd voor een heerlijke lunch na een mooie rit langs het Como meer. Hierbij verschillende plaatjes bezocht waar we opvallend genoeg de auto steeds goed kwijt konden. Het was dus een tocht van terrasje naar terrasje...

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Na dit weekje zijn we op Hemelvaartsdag terug gereden. Een gouden greep aangezien ik niet wist dat het vrachtverkeer die dag niet op de weg zou zijn. We reden de rit in enkele uren van Como naar huis via de kortste route zonder 1 druppel regen.
    Image Unavailable, Please Login
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dan nog even dit:

    Toen wij Cernobbio binnen reden was het wat druk op de hoofdwegen ivm de toeschouwers van villa 'd Erba. Ik gaf de navi daarop opdracht een alternatieve route te zoeken. Die vond hij....
    Ik volgde dus trouw de instructies op. Niet slim want al snel werden de straatjes smaller en dus steegjes die ook nog eens steil omhoog liepen.
    Het liep allemaal goed af maar dat komt doordat is deze auto al jaren ken en dus de afmetingen goed kan inschatten.
    Ook een nadeel: de muren waren zo dichtbij waardoor uitstappen (de deuren konden niet open) en dus de aftocht blazen ook niet mogelijk.

    Afijn. Mijn tip: gebruik in het buitenland niet dezelfde opties als die je in NL gebruikt. Ik heb mijn lesje wel geleerd en kom er zonder enige schade van af maar als ik daar een paar jaar geleden had gestaan was dat misschien niet zo geweest.

    Voor het beelden waarover ik het heb, ik vond op Google Maps het steegje terug met een busje die er doorheen komt, vergelijkbaar met de F430 in breedte alleen met een normale koppeling, ik moest in 1 beweging (om de koppeling niet op te fikken) doorrijden...

    Dit is het kaartje van de 2 bochtjes waar ik doorheen moest:
    Image Unavailable, Please Login

    Om aan te geven hoe steil het was een foto van het steegje omhoog (fietsen is hier niet mogelijk, zo steil is dit steegje)

    Image Unavailable, Please Login

    en zo'n krap was dat dus


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    wr11265, Jeka and RudyW like this.
  21. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,358
    Kan alleen zeggen… held!
     
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ook wij zijn weer thuis na een hele geslaagde vakantie. Wewaren met de 911 omdat we wijn, braulio en olijfolie wilden inslaan :)
    Echt schitterend weer in Italië.
    Villa Erba was idd leuk, maar wel minder dan vroeger omdat de concours-deelnemers ontbraken. Hopelijk vanaf 2023 weer zoals vroeger.

    De toevoeging van Fuoriconcorso bij de 3 villa's (Olmo Grumello etc) was super. Zou mooi zijn als ze idd een soort lake Como carweek kunnen maken uiteindelijk.
     
    RudyW likes this.
  23. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,358
    Valt er daar dan nog wel een beetje rond te rijden?
    De wegen rond Como zijn geweldig; maar niet met veel verkeer!
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is afhankelijk van wanneer je gaat. Wij (en Harry & Maartje) waren er dus afgelopen week/mei. Dan kun je overal terecht en bovendien nog parkeren ook. Het verkeer is ook nog te doen. Maar in juli/augustus is het een hel met verkeer maar ook voor parkeren.
    Ik heb afgelopen week een kwartier achter een vrachtwagen "gehangen" maar dat was naast mijn "steeg-avontuur" ook de enige keer dat het verkeer wat oponthoud gaf. Zelfs op de heen en terug weg geen files gehad, tot NL. Ik kwam bij Venlo de grens over en de laatste 200km duurde 3,5 uur. De 700km daarvoor was 6 uur :p

    De heenweg was nog beter, via Antwerpen en Brussel. Dat reed ik zelfs in de ochtend spits nog (net) door. Heenweg was totaal 8,5 uur naar Italie (via Fr waar je niet snoeihard kunt rijden maar wel gemiddeld goed uitkomt)
     
    Maximus1973 likes this.

Share This Page