Italia a Zandvoort | Page 2 | FerrariChat

Italia a Zandvoort

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Enzo Sebastian, May 7, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Melvok and Harry-SZ like this.
  2. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
  3. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    481
    Was echt wel de moeite waard Mel, blij dat ik er bij was!
     
    Melvok likes this.
  4. Enzo Sebastian

    Enzo Sebastian Karting
    Silver Subscribed

    Aug 2, 2020
    245
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    Ah, ik had je berichtje niet gezien Ferry, anders had ik zeker even van je diensten dankbaar gebruik willen maken! Ik had dan wel geroepen HALLO WAAR IS FERRY!

    Mijns inziens was het zo'n 20 jaar geleden een ander event.. Toen ik met m'n oom en zijn F355 ging was het echt wat anders: wat meer Italiaanse lifestyle, muziek, gezelligheid, eten/drinken, aandacht voor Italiaanse autosport.. Het ging nu echt alleen om de auto's en hoe fraai Italiaanse auto's ook zijn had ik het op een gegeven moment wel gezien. Ik zou zo'n dag heel anders inrichten. Maargoed, ieder zo z'n ding!
     
  5. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Dat komt volgens mij echt omdat Italia a Zandvoort werd georganiseerd door de FCN. Nu heet het evenement Viva Italia en dat wordt georganiseerd door 402 Automotive. Ik vond Italia a Zandvoort ook altijd een geweldig evenement. Ik weet niet waarom FCN gestopt is met de organisatie van IaZ, maar blijkbaar is er nog wel behoefte aan een ouderwetse Italia a Zandvoort.
     
  6. Enzo Sebastian

    Enzo Sebastian Karting
    Silver Subscribed

    Aug 2, 2020
    245
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    Ahh ja, dat kan het zijn natuurlijk.
     
  7. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    481
    Yup, en jammer van de delegatie NIET Italiaanse supercars. Leuk voor de jeugd, maar niet passend bij dit event. Maar wederom hulde voor al het geregel door onze eigen Mel! Hadden we toch maar mooi de baan even voor onszelf.
     
  8. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Uiteindelijk wil 402 geld verdienen en bestookte haar hele mail bestand met het bericht toch vooral kaarten te bestellen met een hele weer pagina erbij dat het in Zandvoort droog zou blijven, tja…..gewoon de FCN laten organiseren en je krijgt een heel ander event imo.
     
    lewie likes this.
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik ben nooit bij het evenement van de FCN geweest, maar misschien als je naast het evenement van 402 ook het volgende evenement bezoekt dat het er een beetje op lijkt:

    https://www.kasteeldehaar.nl/italie-evenement-2022/

    Ben daar in het verleden wel een paar keer geweest en ik vond het best leuk. Dit jaar kon ik ‘helaas’ door vakantie zowel niet naar Zandvoort als het Italië-evenement in Kasteel De Haar dus ik weet niet of het laatste evenement nog zo is als het voor Covid was
     
    Enzo Sebastian likes this.
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Nee, dat haalt het helemaal niet bij het echte Italia a Zandvoort van de begin jaren negentig, wat er toen aan bijzonder spul reed is met niets van nu te vergelijken.
     
  11. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    481
    Paulus 348 likes this.
  12. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Geloof het graag. Ben er zoals ik eerder had gezegd nooit bij geweest toen.

    Gaat dan wel als ik het goed begrijp om de auto's die er toen waren terwijl ik juist reageerde op de opmerking dat er nu juist iets miste los van de auto's.

    Vraag me dan wel af wat er nu qua auto's dan minder is, mede ook omdat ik geef zelf helemaal niets geef om 'oude meuk'. Die oude F's die nu veel geld waard zijn geworden zie je ongetwijfeld veel minder bij dit soort evenementen dan 20-30 jaar geleden maar voor mij is dat geen groot gemis (heb ik namelijk allemaal al eens gezien en doet me ook niet zoveel)
     
    Melvok likes this.
  13. Enzo Sebastian

    Enzo Sebastian Karting
    Silver Subscribed

    Aug 2, 2020
    245
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    Ik was er volgens mij in het jaar 1996 of 1997; in ieder geval met de F355 van m'n oom mee destijds dus het moet na 1993 geweest zijn. Wat ik me in ieder geval kan herinneren is dat zowel m'n moeder, tante en nichtje ook een leuke dag hebben gehad, mede dankzij bijv. wat meer Italiaanse hapjes en drankjes in tegenstelling tot de friet, bal gehakt en haring die je nu kon krijgen. Mijn vrouw en zus zouden aanvankelijk ook even richting Zandvoort gaan, maar die haakten af vanwege het weer, maar denk niet dat het was voor hun was geweest. Ik kan me van destijds ook een flink rood gekleurde FERRARI stand herinneren die daar stond waar Ferrari-eigenaren een drankje stonden te doen... Volgens mij liep er zelfs een Schumi look-a-like en stond er een F1 auto, maar dat kan ook een andere beurs geweest zijn. Echter, ik heb me daar wel vergaapt aan tientallen fraaie 1:18 en 1:43 schaalmodelletjes, gadgets, etc. waar ik nu 1 relatief klein bureau met wat modellen heb gezien.

    Ik zou zelf zorgen voor een andere catering; je noemt het immers Viva Italia. Misschien wat leuke oude Vespa's wegzetten, Italiaanse achtergrondmuziek i.p.v. de standaard 538 beats - ook al kwamen die wel uit een omgebouwde Cinquecento.. Paar racesimulatoren voor de kids, desnoods een of andere timeshare-scammer wegzetten die huisjes aan het Comomeer aanbiedt haha. You get the picture.

    Mijns inziens kun je je beter vermaken met een lekkere (gratis) kop koffie bij Louwman, Kroymans, Forza of Parking -3 aan het Museumplein. Desalniettemin een leuke dag met m'n pa gehad hoor ;) !
     
    milko1969 and ChrisW1 like this.
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Maar die doen dat niet Milko, dus dat is "wishful thinking"...

    We moeten het nu doen met wat er wordt aangeboden.

    En dus gingen wij als rijdersclub daar met een leuk aantal heen ... en voor die gratis Baristo koffie was ook gezorgd :)
     
  15. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Klopt, maar al dit soort events worden steeds meer een soort eenheidsworst, vroeger was dit het event van het jaar, maar er is ook zoveel meer aanbod de laatste 25 jaar.
     
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Snap wat je bedoelt als je niets met een 250 GTO, swb 512S BBLm etc hebt, waar je in kon zitten en zag jakkeren over de baan, daarom ga ik ook over twee weken naar Le Mans Classic, mooier wordt het echt nergens meer wat mij betreft.
     
  17. Gillis Haasnoot

    Gillis Haasnoot Karting

    Feb 4, 2020
    104
    Leiden, Netherlands
    Full Name:
    Gillis Haasnoot
    Ik vond het groepje bij de Ferraris wel leuke mensen. Wel een hoop blaaskaken en Instagram popijopies bij de lambos en hypercars. Was blij dat ik de baan op kom. Dat is uiteindelijk het leukst. Ik was alleen. Dus er stonden hoop carspotters in de rij om mee te rijden. Heb er eentje een leuke dag gegeven.
    Zeker eens dat de catering heel anders moet. Maak er een soort van food festival van met goed en lekker eten. Mag ook best een prijs hebben. Vond het publiek ook wel een hoog tokkie gehalte hebben. Dat zag je al aan de parkeerplaats, vol met afgerachte Sjonnie auto's.
    Het moet ietsje sjieker en meer Italia sfeer hebben.
     
  18. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dat is wel het publiek die alle 402 Events afrijden en in hun mailbestand zitten, alle events; Porsche Fest, BimmerFest, American Sunday etc. en dit event worden met hetzelfde sausje overgoten en dus door hetzelfde publiek bezocht. Betaal dan ook liever iets meer zodat er wat meer stijl aan kan worden gegeven. Wings Wheels ook binnenkort weer, dat is een gaaf event.
     
  19. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Milko,

    Wings& wheels gaat niet door dit jaar.
     
  20. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Oké, dat had ik even gemist in alle hectiek van de afgelopen maanden, nu snap ik ook waarom wij niet zijn benaderd voor sponsoring en deelname zoals de vorige edities.
     
  21. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
  22. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik heb het ook al eens een keer gezegd, want voor de mensen die dan niet met een bolide komen en voor onszelf wil je ook wel een beetje ander vermaak in de vorm van eten, dan alleen een kroket, patat of hamburger... Zelfde geldt voor SPA. Is ook zo triest qua eten. Ach ja.. misschien is het alleen om het rijden te doen al ben ik het daar zelf niet helemaal mee eens.
     
  23. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Ik vond de Modena Trackdays altijd erg leuk, geen echte catering maar wel heel veel te zien en te horen.
     
    VetroresinaNL likes this.
  24. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
    Helaas is dat al even verleden tijd. Dus ik doe het zo… ik kijk naar deze krukas en zet er een YouTube filmpje bij aan voor het geluid Image Unavailable, Please Login


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  25. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    MrDino308GT4 likes this.

Share This Page