Ferrari Mondiali 2022 op Imola. | FerrariChat

Ferrari Mondiali 2022 op Imola.

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Melvok, Aug 1, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  2. simpen

    simpen Formula Junior

    Jun 14, 2016
    291
    Kun je daar als liefhebber (zonder Ferrari in bezit) ook naartoe?
     
  3. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
    Misschien met de Scuderia Ferrari Club Genk , ik wacht op meer informatie .
     
    SFCGenk-Belgium likes this.
  4. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
    Ja ;)
     
  5. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Zit in de planning....
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Alle hotels zitten al vol helaas; uitwijken naar Bologna kan wel, is overigens vlakbij ...
     
  7. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
    Aanwezig met de Scuderia Ferrari Club Genk ;)
     
    SFCGenk-Belgium likes this.
  8. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Dat wordt druk in Oktober voor mij in Italie
    6 oktober bij Ferrari op bezoek
    7 oktober bij de finish van Modena Cento Ore
    11 t/m 16 Oktober Targa Florio
    20/23 Oktober Automotodepoca Padova
    dan de week erop naar Mondiali, misschien net iets teveel, even thuis overleggen.
    Met een beetje pech moet ik ook nog mijn 296 in die tijd ophalen op de fabriek.

    Live is hard..
     
    bay likes this.
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #9 328gts1987, Sep 18, 2022
    Last edited: Sep 18, 2022
    Mooi programma. Maar als er eentje moet sneuvelen dan is mijn advies: Niet de Targa Florio!

    Het is een eindje vanuit NL om er te komen maar ik zeg je eerlijk het is de moeite meer dan waard. Wij deden de 100 jaar editie en kwamen daardoor veel voormalige winnaars tegen zoals Gijs van Lennep en Jacky X en nog meer grootheden.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Ga zeker naar de technische aanmelding (was toen op de universiteit van Palerm0) en haal daar de programma's op van de verschillende rally's. Want dat vond ik toen best verwarrend. Er zijn in die 4 dagen op verschillende plekken allemaal rally's. Niet allemaal Targa Florio gerelateerd maar wel met hetzelfde logo....:rolleyes:

    Zo is er een Ferrari Tribute (zoals bij de MM) voor "moderne" ferrari's. Opvallend was dat die nauwelijks iets te zien kregen van de Targa Florio Classica. Wel mochten ze op Zondag (hoogte punt van de Targa Florio) vooruit op de klassieke race-auto's (en dan heb ik het over de echte lange afstand racers van weleer) de Hill-climb doen....stapvoets. Leuk voor het publiek om zoveel Ferrari's te zien maar daar kwam ik niet (echt) voor.

    Ik had mijn (huur)auto aan het einde van het dorp Cerda (=begin hill climb) neergezet en sloot netjes aan toen de laatste van de tribute was geweest. Als een soort "media car, zonder stickers" zeg maar :D:D:D
    Ik stopte nog ergens langs de weg in een uitham tussen de stro-balen en zag toen de Alfa T33 voorbij komen en haakte dus aan :p

    Image Unavailable, Please Login

    Even later (weer even van de baan af gestopt) kwam Glickenhouse met zijn 330 P3/4 voorbij en haakte ik weer aan.

    Image Unavailable, Please Login

    Probleem was echter dat ik steeds dichter en dichter bij de "Pitstraat" kwam waar alle deelnemers werden opgewacht door een legioen van Italianen (en net zoveel Policia....) en het was zeker niet de bedoeling om met hun in discussie te gaan (zie foto hierboven, Glickenhouse komt aan in de Pits)

    Image Unavailable, Please Login

    Nog net tientallen meters voor het begin van de pitstraat was daar een (kleine) inham en gooide ik de huurbak (onder gespannen linten door) van de baan.
    Heb de auto daar een paar uur moeten laten staan (kon er niet meer uit zonder de baan op te moeten) en vermaakte me dus in de Pits en parkeerplaats erachter.

    Door die geimproviseerde "parkeerplaats" moest ik dus lang wachten voordat ik weg kon. Maar! Daardoor kon ik dus meemaken hoe de 330 P3/4 werd ingeladen en vertrok die precies toen ik door de pits reed.

    Ik ben erachter gaan hangen en kwam zo op een duister industrie terrein waar deze multi, multi miljoenen auto kwam te staan voor de terug tocht naar de USA.
    Omdat het zondag was, was er weinig bedrijvigheid op dat industrie terrein. De mannen van het transport hadden een handje nodig met het naar binnen duwen van de 330 P3/4 en vroegen mij en Wilma daar even bij te helpen. Daar binnen ontdekte we dus nog meer....

    Hier staat de draad over die trip met tips & tricks:

    https://www.ferrarichat.com/forum/threads/targa-florio-2016.521774/

    .
     
    Ajax de 1e likes this.
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gefeliciteerd, je bent de 2e Fchatter hier op NL sectie met de koop van een 296GTB...
     
  11. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    dank je, vorig jaar meegedaan aan de Targa Florio met de Alpine a110 1600s , speciaal gekocht voor dit event, auto heeft origineel rally van Finland gereden in 1972 , dit jaar moest het een Lancia Stratos worden, alleen niet de juiste gevonden. Dus met veel plezier weer in d Alpine.
    6 oktober trouwens de GTS op de fabriek samenstellen.....
     
    328gts1987 likes this.
  12. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik weet het. Wat is origineel en wat niet? Een vraag die iedereen maar zelf moet invullen voor zichzelf. (en ik hoop hiermee een discussie daarover te voorkomen, les uit het verleden....)

    Afijn, ik wilde deze (voor mij laatste van de 330's) live zien. Dat ik zoveel mazzel had er ook achter aan te kunnen rijden op de hill-climb had ik nooit kunnen dromen. Het was zeker het hoogte-punt van die trip en misschien wel van het ferrari-seizoen 2016.
     
  14. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
    op het programma Pagani & Pagani Museum , Collezione Righini , bezoek aan Ares Design Modena , bezoek aan de privécollectie van Mario Camellini en bezoek aan het Ferrari Museum , en niet te vergeten de maaltijd in Ristorante Montana.
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is een super programma zeg! Dat word veel foto's/video's maken (en hier posten :p) van al die collecties/bezoeken.

    Mario Camellini was de eerste Ferrari-dealer ooit, toch? Heeft die 195 Vignale coupe nog steeds? Dat is het enige adres in de rij waar ik nog nooit ben geweest.
    Ben dus heel benieuwd wat daar uit komt.

    Righini collectie is heel bijzonder. Let vooral op de 750 Monza (geel) die daar staat. Die auto is de aanleiding geweest dat Scaglietti een van de coachbuilders werd van Ferrari...
    Topstuk in mijn ogen in die collectie is de (Ferrari) 815 autocarrozzeria (zonder officiele documenten) maar wel "erkend" als de real deal en dus de eerst gemaakte Ferrari door Enzo als zelfstandige.
    De tour-guide heeft een andere mening. Niet over de 815 maar in zijn ogen is het topstuk de Alfa 8C van Tazio Nuvolari. Een prachtig (origineel) exemplaar maar ik zie toch meer in de bijzondere 815.

    Bezoek aan Restaurant Montana zou ik (tegenwoordig) ook prevaleren boven Cavalino's. Die verbouwd is binnen (duurde 2 jaar!!!) en heeft de ziel compleet verloren. Heiligschennis in mijn ogen maar koester de keren dat ik er eerder was met als hoogtepunt de handtekening van Schumacher die daar steevast kwam lunchen als hij op de fabriek was. Ook de keren dat we daar met 19! man van Fchat de grootste tafel bezette voor diner onder de foto's van Lauda op de Ring.
    De laatste keer was tijdens het 70y feest waarbij de VIP's op het kletsnatte Fiorano circuit (in tenten) aan een buffet zaten en wij droog aan tafel bij Cavalino's en naar wens van de kaart bestelde...
     
    bay likes this.
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ristorante Cavallino is bijna helemaal gesloopt en opnieuw neergezet. Toen wij er waren 2 jaar terug, was het 1 onherkenbare bouwput.
    Zonde idd. Maar er moesten meer tafels in om meer geld aan alle toeristen te kunnen verdienen natuurlijk.

    @bay: Hoe kom je binnen in die Righini collectie? Die is maar 2x pj open volgens mij?
    Ik wil daar ook eens naartoe namelijk.
     
  17. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
    Harry-SZ likes this.
  18. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
  19. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
  20. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
  21. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
  22. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
  23. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
  24. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard

Share This Page