E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 42 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,160
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik denk wel dat een auto met dergelijke bizarre prestaties binnenkort wel met een betaalbaarder prijskaartje op de markt gaat komen. Als je kijkt naar de onderdelen van de aandrijving en de accu dan lijkt me dat dat allemaal niet heel kostbaar is of in de toekomst hoeft te zijn.

2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Dat denk ik ook. Tesla biedt al dat Plaid-model aan (wel iets minder snel uiteraard) voor rond de 150K.
    Toch zal het duur blijven om goede wielen, banden, ophanging, remmen etc te maken voor zulke supersnelle auto's.
    Vooral EV's zijn zwaar, dus banden en remmen zijn heel belangrijk. Maar dat kost eerder enkele tienduizenden euro's ipv tonnen als je in grotere hoeveelheden produceert.

3. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Alles wat schaars is/ kleine schaal geproduceerd wordt is en blijft kostbaar.
    Of dat gaat om een motor, remmen, onderstel, etc.
    Daarnaast vragen hogere prestaties ook om kleinere fout marges/toleranties en die verhogen ook weer de prijs.

Kijk maar eens naar het betrekkelijke rondetijden verschil op de Ring. Een 10x zo dure auto is vaak slechts 10% sneller en niet 10x.

rob.kruiswijk likes this.
  4. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,669
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    1. Waar het om gaat is dat decennia lang zakelijke lease rijders in de watten gelegd worden voor hun privé kilometer met een te-lage bijtelling. Als particulier kun je eenvoudig nooit van die bijtelling eenzelfde nieuwe autorijden (voor alleen privé kilometers) met een gelijkwaardige nieuwe auto die je dan bijvoorbeeld 4-5 jaar gebruikt.
    De EV aanschaf subsidie (volgend jaar €2950) op een nieuwe elektrische auto gaat het verschil voor privé kilometers niet dichten, een zakelijke lease rijder blijft goedkoper uit met zijn privé kilometer. Met een mobiliteitsbudget ga je ook geen nieuwe gelijkwaardige auto aanschaffen of leasen en privé & zakelijke kilometers mee rijden. Die zakelijke lease regelingen zullen onder aan de streep wel meer geld opleveren voor de staat, anders doen ze dat natuurlijk niet.

2. Het lijkt mij sterk dat Audi, BMW, Mercedes Benz geen landelijk dekkend service dealernet hebben voor benzine en Plug-in Hybrid auto’s welke ook makkelijk 160+ kunnen rijde, de KLPD bestuurders moeten alleen wat vaker benzine tanken. Maar op een of andere manier moeten er weer bij de KLPD een Audi A6 diesel aangeschaft worden.
    Verder is de politie (dus niet de KLPD) al jaren Plug-in Hybrid auto’s aan het testen (er komt geen eind aan) en kunnen maar geen besluit nemen, ondertussen worden oude diesels door nieuwe Mercedes B klasse diesels vervangen. In het buitenland neemt de politie die Plug-in Hybrid auto beslissingen veel sneller en rijden de Plug-in Hybrid auto al lang rond.

En dan de ministers, die hebben bedacht dat ze pas in 2028 in een duurzame dienstauto’s hoeven te rijden omdat het comfort van een volledige elektrische dienstauto nog te wensen over laat. Ik wist niet dat een BMW i7 zo klote rijdt iemand ervaring hier, wat is er aan de hand? https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220411_94501310

3. Die wet is er nog niet in Nederland aangenomen, als die wet er komt is dat dwang, dat is mijn punt hier. Of zie je het niet als dwang?

4. De Fossiele brandstof is nog lang niet op. Op een of andere manier wil Nederland zo nodig het beste jongetje van de klas zijn met bijvoorbeeld Electrische auto’s en heeft daar een enorme subsidiepot voor vrij gemaakt. Nu is er ook een “wet van de remmende voorsprong”. Kortom wij als klein Nederland gaan niet het verschil maken in Europa of Wereldwijd, het kost de burger alleen meer geld om voor te lopen, en dat is niet zo slim.

5. Niet relevant.

5. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
  6. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1031 328gts1987, Nov 24, 2022
    Last edited: Nov 24, 2022
    Tesla biedt ook de Roadster 2.0 aan onder de €250k met vergelijkbare prestaties als Remac (die uiteraard een hoger afwerking nivo/Bugatti heeft dan Tesla, mag ik hopen)

https://www.tesla.com/nl_NL/roadster

7. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,669
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Zijn er al journalisten die zelf gereden hebben in de Tesla Roadster 2.0?

Het enige wat ik tot nu toe gezien heb is van 2017 en 0-60mph in een parkeer garage.

Volgens mij is de huidige leverdatum voor het eerste exemplaar nu september 2023.
    Fred klopt dat nog?

Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat

8. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik volg het niet op de voet maar ga ervan uit dat de leverdatum 2023 niet gehaald zal worden (zoals zo vaak bij Tesla). Maar ben 100% overtuigd dat deze Roadster er gaat komen en is wellicht een opvolger voor Vlammetje.

9. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,669
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Dan zou ik maar snel die €4k + €39K crowdfunding aftikken [emoji3] als het een limited edition wordt vis je er naast.

10. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Volgens mij bestaat die Tesla Roadster nog niet, dus kunnen we hem ook nog niet vergelijken met de Rimac Nevera.
    Maar het zou wel leuk zijn als er meer van dit soort snelle en leuk rijdende EV's komen.

11. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    liever niet.
    Te veel vermogen in de handen van bestuurders met te weinig ervaring/hoogmoedswaanzin leid tot grote problemen -> regelgeving.

12. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Ik lanceer ook in 20.. een nieuwe Ultra Car (want Hyper cars zijn voor het gewone volk).
    10.001 pk (want die ene maakt het verschil).
    Aanbetalingen zijn nu mogelijk (maar garantie krijg je niet)....

Harry-SZ and rob.kruiswijk like this.
  13. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,160
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik denk dat dat wel mee zal vallen.

Op dit moment rijden er heel veel auto's rond met een vermogen waarover veel mensen 30-40 jaar geleden hetzelfde gezegd zouden hebben. Ze zouden dan zich echter hebben blindgestaard op het vermogensgetal en zich dat hebben verondersteld in de auto's van toen.

De praktijk is echter dat auto's ook veel beter en gemakkelijker te berijden zijn geworden door een beter onderstel, betere banden, elektronische ondersteuning etc. Mijn auto met 750 pk is denk ik gemakkelijker en veiliger hard te rijden dan veel auto's met maar 1/5 van het vermogen 40 jaar geleden.

Dat zal vermoed ik straks met EV's met 2-3x zoveel vermogen ook zo zijn.

328gts1987 likes this.
  14. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    610
    Klopt.
    Ik had ruim 30 jaar geleden een Alfa GTV6 met 160pk. Dat was toen een hele bak vermogen!

15. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Eens, autos van nju rijden veel beter, zijn veiliger, beter doordacht, etc, etc.
    Echter komen nu onze menselijke beperkingen sneller in zicht dan het einde van de pk wedloop.
    Een auto die van 0-100 in (vroeger) 10 sec ging was snel, nu is dat ‘ langzaam’.
    Het verschil is dat die 1-0 seconden prima te overbruggen zijn voor idereen om te realiseren “ hey, ik ga nu wel heel hard”.
    Bij een auto die in 1 sec op 1-0km zit en in 5 sec op 200, is er geen enkele fout marge meer.
    Voet uitschieten betekent een ongeluk.

Nu krijg je bij ICE auto’s nog altijd een sort van voorstelling hoe hard je gaat dmv het geluid. Bij een EV heb je dat niet.

beetje zelfde verhaal eigenlijk als wat iedereen zegt (incl mijzelf) dat een 812 echt niet uit te lenen valt qua rijgedrag.

16. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Precies. Ik ben ook huiverig de Tesla aan een beginnend bestuurder mee te geven. Het is een snelle auto maar ook zwaar. Het ontbrekende geluid laat je niet merken dat je (te) hard gaat en bij die rotonde en kom je dus met te hoge snelheid aan....

Maar eerlijk gezegd was het "vroeger" met die trommelremmetjes ook niet best. Toen waren de snelheden lager maar de remmen ook (niet) aanwezig en dat, toen zonder enig veiligheid-middel (zelfs zonder gordel)... kreukelzone bestond niet eens.

Het lijkt wel dat bij elke (serieuze) stap in de automobiel industrie er voorstanders zijn en twijfelaars, iets wat je in de huidige maatschappij meer en meer ziet over de gehele linie (=niet alleen in de auto mobiel wereld).

17. Ajax de 1e

Ajax de 1e Formula Junior

Feb 21, 2014
    897
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Er bestaan ook nog tegenstanders ;)

328gts1987 likes this.
  18. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    “ with great power comes great responsibility”.
    Ik schat een aanzienlijk gedeelte van de huidige rijbewijs eigenaren niet in als “ verantwoordelijk”

19. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,778
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  20. Dr. E

Dr. E Rookie

Sep 8, 2019
    40
    296 gtb in ongeveer 7 sec naar 200 is echt snel. Niet echt bruikbaar in nederland.

21. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mee eens Ander
    En dan wetende dat Tesla S (Plaid) dit kan in 6,1 sec.
    Dat is geen auto voor het circuit (zoals een 296GTB) en snap ik ook niet dat het zo snel moet (op de openbare weg).

22. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,539
    Een 296 GTB is ook geen auto voor het circuit...
    De 296 maakt echter wel voldoende geluid zodat bestuurder en omstanders nog enigsinds op de hoogte zijn van de snelheid.
    Dat is bij de Tesla ook weer afwezig.
    Waarom die Tesla zo snel is? Simpel ,dat is het USP van Tesla.

23. Dr. E

Dr. E Rookie

Sep 8, 2019
    40
    Gelukkig zitten er wel goede remmen in de 296. Bij de tesla met heel veel kilo’s aan accu’s is dat nog maar de vraag. Niet iedere tesla rijder wil de 20k kostende keramische schijven bestellen als optie.

24. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    niet iedereen maar sommige wel :rolleyes:

Share This Page